Meestal geen.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:05 schreef Isamaru het volgende:
Zitten er trouwens veel meerkeuzevragen in eco eindexamens?
Dan klopt het gewoon, ja.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:59 schreef Myers het volgende:
[..]
Huh? Zo staat het in m'n boek.
Oh wacht, de TK formule moet zijn: TK = 1/12q3 - q2 + 5q + 5![]()
valt best mee.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:25 schreef Masi het volgende:
tering 2007 tijdvak 2 is lastig, de rekenvragen zijn kut en de gewone vragen gaan wel
of ligt dat aan mij
Maar waarom wordt 1/12q3 dan 3/12q2 en waarom wordt q2 dan 2q?quote:Op zondag 25 mei 2008 16:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dan klopt het gewoon, ja.
De 1/12q3 wordt 3/12q2, oftewel 1/4q2, de q2 wordt 2q, de 5q wordt 5 en de 'losse' 5 vervalt.
De MK die je eerder had gepost is dan goed.
Edit: Ben trouwens ook wel benieuwd naar 't antwoord op de vraag van Nieuwseling... Ik ben sowieso altijd al slecht geweest in het arceren van bepaalde gebieden e.d. in dat soort grafieken.
Je hebt nog nooit differentieren gehad?quote:Op zondag 25 mei 2008 16:18 schreef Myers het volgende:
[..]
Maar waarom wordt 1/12q3 dan 3/12q2 en waarom wordt q2 dan 2q?En waarom vervalt die losse 5?
Heb je überhaupt wiskunde of economie gevolgd de laatste 3 jaar?quote:Op zondag 25 mei 2008 16:18 schreef Myers het volgende:
[..]
Maar waarom wordt 1/12q3 dan 3/12q2 en waarom wordt q2 dan 2q?En waarom vervalt die losse 5?
Dat meen je niet! Dat is gewoon differentieren! Het getal voor de variabele wordt vermenigvuldigd met de macht, en daarna wordt de macht ééntje lager. Losse getallen vervallen. En bijv. "4q" wordt gewoon 4.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:18 schreef Myers het volgende:
[..]
Op de HAVO, blijkbaar niet veel van opgestoken.quote:
Anyone?quote:Op zondag 25 mei 2008 15:54 schreef Nieuwseling het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje waar ik niet helemaal uitkom!
Als je in een grafiek de Winst moet aangeven d.m.v. het kleuren van een gedeelte, dan moet je allereerst kijken waar MO=MK. Op dat punt ga je omhoog naar de GO lijn. De winst "kleur" je dan tussen dat punt van de GO-lijn en het punt van de GTK-lijn, die op dezelfde x ligt. Het hele verschil tussen deze 2 is de winst. Echter, het komt ook voor dat de GTK in het begin gróter is dan de GO. Waarom moet je dat gedeelte dan ook kleuren?
Hm, het is wel een heel vage vraag geworden.Ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Je moet je dan alleen eventjes voorstellen dat de GTK-lijn in het begin hoger ligt dan de GO-lijn.
Iemand die mij kan helpen?
Denk dat je 't beste even ergens de basisregels van differentiëren op kunt zoeken, er zijn ongetwijfeld wel wiskundesites te vinden waar dat wordt uitgelegd.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:18 schreef Myers het volgende:
[..]
Dat blijkt...quote:Op zondag 25 mei 2008 16:22 schreef Myers het volgende:
[..]
Op de HAVO, blijkbaar niet veel van opgestoken.
Ik snap echt niet hoe je dit niet kan wetenquote:Op zondag 25 mei 2008 16:18 schreef Myers het volgende:
[..]
Snelcursusje dan maarquote:Op zondag 25 mei 2008 16:22 schreef Myers het volgende:
[..]
Differentiëren staat in verhouding tot het zijn van een wiskundig genie zoals kruipen dat staat tot het winnen van de marathon.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:35 schreef Myers het volgende:
Bedankt voor de heldere uitleg, het is me weer duidelijk. Hopelijk kan ik op een dag ook uitgroeien tot een wiskundig genie.
zelfde hier... havo met alleen voldoendes gehaald, daarna een jaartje HBO geprobeerd maar vond ik niks aan. Nu VWO gaan doen en blijkt dat ik voor sommige dingen de basis echt totaal kwijt ben :p.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:22 schreef Myers het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen. Een winnaar van een marathon leerde als klein mannetje eerst hoe hij moest kruipen, voordat hij op zijn voetjes ging staan. Ik ben gewoon een laatbloeier.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Differentiëren staat in verhouding tot het zijn van een wiskundig genie zoals kruipen dat staat tot het winnen van de marathon.
Succes alvast.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |