abonnement Unibet Coolblue
pi_57664009
Net zoals er een levensgroot verschil is tussen humor bij bv. Nederlanders, Belgen, Duitsers en Britten is er ook tussen de verschillende Moslimnationaliteiten een wereld van verschil.

Persoonlijk heb ik het meest met de Marokkaanse humor. Die zich vooral kenmerkt door met een stalen smoel de ander de grootst mogelijke onzin wijs te maken. Waarbij Nederlanders enorm makkelijke slachtoffers zijn......hebben we gelijk een grote bron van misverstanden en onbegrip te pakken.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57664309
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Och, je moet mijn moeders kant van de familie eens horen over de oorlog. De grappen zijn groffer dan een Duitser kan verzinnen.
Wie ben jij om te bepalen wat een mens wel of niet kan relativeren.
En net zeg je nog touché als het om de oorlog gaat?

Sorry hoor maar op mijn christelijke basisschool vertelden we ook gewoon grapjes over de bus van Hitler die op gas zou rijden. Of anders wel grappen over het aantal gaatjes in een Duitse douchekop. En over het christendom worden ook enorm veel grappen gemaakt.

Nee, moslims stonden niet vooraan toen God relativeringsvermogen uit aan het delen was.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:50:04 #28
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57664479
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:40 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, moslims stonden niet vooraan toen God relativeringsvermogen uit aan het delen was.
Ik denk juist dat het probleem is dat de moslims díe niet vooraanstonden meteen ook de meeste aandacht krijgen.

Ik ken niet heel erg veel moslims, maar degenen die ik ken hebben net zoveel humor als de Nederlanders die ik ken. Vreemd trouwens, een geloof met een nationaliteit vergelijken, maar je snapt me wel.
Wat Sack_Blabbath zegt over Marokkaanse humor herken ik wel, en ik ben er inderdaad ook wel fan van
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_57664606
http://www.allahmademefunny.com/

Sommigen blijkbaar wel Jammer dat ze alleen in de US toeren.
pi_57664623
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:50 schreef Litso het volgende:

Ik denk juist dat het probleem is dat de moslims díe niet vooraanstonden meteen ook de meeste aandacht krijgen.

Ik ken niet heel erg veel moslims, maar degenen die ik ken hebben net zoveel humor als de Nederlanders die ik ken. Vreemd trouwens, een geloof met een nationaliteit vergelijken, maar je snapt me wel.
Wat Sack_Blabbath zegt over Marokkaanse humor herken ik wel, en ik ben er inderdaad ook wel fan van
Nonsens. Ik heb het over grapjes met betrekking tot het geloof. Ik moet de eerste moslim nog een grap horen verkondigen over Mohammed.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57664660
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nonsens. Ik heb het over grapjes met betrekking tot het geloof. Ik moet de eerste moslim nog een grap horen verkondigen over Mohammed.
http://www.allahmademefunny.com/
In het filmpje op die pagina wordt gesproken over een grap met de naam Mohammed.
pi_57664725
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:26 schreef Laton het volgende:
De juiste vraag is, hebben streng gelovigen gevoel voor humor. het antwoord daarop is nee.
Dus.
Overigens staat TS niet bekend om zijn gevoel voor humor, maar dit terzijde.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_57664748
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:20 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ach, dat hebben wij met de holocaust ontkenne, daar juichen ze het toe, hier krijg je er celstraf voor.
En dat, is de spijker op zijn kop. Ik erger me er ook dood aan dat je zodra het over nazi-Duitsland gaat je hier bijna niks kan zeggen want voordat je het weet ben je een nazi en is het "onfatsoenlijk" om daar grappen over te maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_57664770
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:30 schreef GasTurbine het volgende:
Het is dus geen marrokaanse humor blijkbaar, aangezien frankenstein hiero er niet om kan lachen
Ik begin je flink zat te raken, gezien je reacties. Hou je vingertjes 's van je toetsenbord als je geen flikker te melden hebt?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:12:02 #35
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57664782
Waarom staat dit topic in mijn active topics?
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 01:15:26 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57664821
die ene allochtone cabaretier lijkt wel een lollige te zijn. nooit een volledige show gezien, maar ik zag eens een fragment waar ie iets met het nederlandse elftal deed. da's wel lollige integratie
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57664866
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

http://www.allahmademefunny.com/
In het filmpje op die pagina wordt gesproken over een grap met de naam Mohammed.
Nogmaals, dat is een grap over zijn eigen naam. Wanneer horen we een grap over het leven van Mohammed. Waarom kan een cartoon niet en kan Monty Python: Life of Brian wel?

Moslims moeten gewoon nog even door een soort humor-emancipatie en kritiek-emancipatie denk ik.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57664876
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Moslims moeten gewoon nog even door een soort humor-emancipatie en kritiek-emancipatie denk ik.
Beetje lastig als je dat een fatwa oplevert.
pi_57665168
Ik ga geregeld met moslims om, en kan zeggen dat ze wel degelijk humor hebben, meer dan sommige nederlanders. Het is gewoon een kwestie van respect hebben voor elkaar. Dat is het gevoelige punt.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:48:04 #40
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_57665193
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:15 schreef __Saviour__ het volgende:
die ene allochtone cabaretier lijkt wel een lollige te zijn. nooit een volledige show gezien, maar ik zag eens een fragment waar ie iets met het nederlandse elftal deed. da's wel lollige integratie
Je bedoeld Najib Amhali?
Ja, die kerel heeft idd humor! Eén van de weinige moslims met humor die ik ken overigens.
Mijn ervaring is dat moslims over het algemeen weinig humor hebben, althans niet de humor die wij kennen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:05:02 #41
170337 Shayndel
The Queen Of The Night Aria
pi_57666907
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:56 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Altijd maar klachten. Altijd maar klachten hoor ik uit die hoek komen.
Dat ligt er aan in welke omstandigheden, welke Jood/Jodin/Joden en wat voor soort grappenmaker(s)
In de meeste gevallen hebben de grappen een uiting van gemeende haat of een steek. Daarmee de hopen de reactie uitlokkers meestal dat hun pijnlijke steken van haat aankomt en zien ze graag een beledigt gezicht. Kijk als een stel gekken in een bus een gasgeluid na sissen, de heilgroet doet of beledigt de grappen maakt over een neuzen kan ik me voorstellen dat een Jood in de bus dit niet echt grappig vind.
Van vrienden en kennisen kunnen sommigen zulke grappen nog wel verdragen, maar niet echt van vreemden.

Als een Niet-Jood naar Israel gaat krijgt men ook meestal het advies (of anders is het na te lezen) om niet over de holocaust te beginnen en zeker niet de moppen erover. Dat Joden onder elkaar elkaar mee bespotten is bekend, maar van vreemden willen ze respect. Misschien is het dat ze niet weten meer wat niet-gemeend word en wat wel-gemeend wordt en zijn sommige daar bang voor dat ze eerder respectloos worden uitgelachen dan dat het een ontschuldig mopje is. Hoe vreemd het ook klinkt. Het beste is wil je een zo'n spottende mop vertellen dat je beter een Joodse kennis/vriend hebt die de zelfde humor verdraagt en val anderen er niet mee lastig vallen, anders kun je niet-begrijpende blikken krijgen.

Maar probeer het eens op een belangrijke dag in de vaticaan een paus grapje te maken. Ik denk dat je de zelfde reactie's krijgt. Ze zullen de paus beschermen en zien jou als de duivel. En ik denk ook niet dat alle Nederlanders blij zijn met de moppen die allochtonen, Belgen en Duitsers over hun vertellen, maar natuurlijk is er dan minder ophef erover.
~* Shema Yisrael Adonai Eloheinu Adonai Ehad - Yeshua HaMashiach *~
  Boks-Chick vrijdag 28 maart 2008 @ 09:43:21 #42
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_57667399
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:45 schreef HPayne het volgende:
Ik ga geregeld met moslims om, en kan zeggen dat ze wel degelijk humor hebben, meer dan sommige nederlanders. Het is gewoon een kwestie van respect hebben voor elkaar. Dat is het gevoelige punt.
Dat. Helemaal mee eens en ook mijn ervaring. Heb regelmatig grote lol met hen. Zowel praktical jokes, als zwarte humor.
Nee, ze zullen niet snel grappen maken over hun geloof, maar dat is voor hun respect voor het geloof.Ze zullen ook niet snel grappen maken over andere geloven in mijn ervaring. Het is wat dat betreft dus meer cultuur bepaald dan geloofsbepaald, alleen betreft het onderwerp van grappen nou net het geloof.

Tis meer het verschil in humor tussen bijv. Engelse humor (eerder droog) en Amerikaans (eerder plat)
lolwut
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:30:24 #43
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_57668298
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:28 schreef fathank het volgende:
Ik ken een paar lui die hebben wel gevoel voor humor.

*Insert willekeurige grap over fietsen stelen, oma's beroven, pinpassen stelen
laat die Duitsers met rust wil je?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:17:53 #44
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_57674171
Moslims hebben vooral hele lange tenen en Nederlanders een grote bek, dat gaat dus niet goed.
pi_57710793
Dit is denk ik wel een goed voorbeeld van Marokkaanse humor: (en ook al die andere filmpjes van hem)



Ik heb ook op zwarte scholen en één witte school gezeten en op de zwarte scholen werd en viel er echt altijd wel veel en veel meer te lachen dan op de witte.
Het is altijd wel een doldrieste boel op een zwarte school.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_57710920
Humor is toch universeel. Zolang er geen grappen worden gemaakt over religie of andere gevoelige onderwerpen, kan iedereen gevoel voor humor hebben.
pi_57710938
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:31 schreef Laton het volgende:

[..]

je hebt humor als je ook over zelfspot beschikt. en dat hebben gelovigen zelden.
Daar zijn ze te trots voor. Net als Duitsers, maar dan met een geloofsovertuiging.
A little bit hateful
pi_57712282
Beetje zo een moslims-delen-niet-mijn-gevoel-voor-humor-hebben-ze-geen-humor topic?

Natuurlijk spot je niet over iets wat heilig voor je is en dan heb ik het niet over de fop en salonmoslims, ik zou ook wel lachen om een terminator die terug in de tijd gaat om Mohammed te redden van Mekkanen, omdat het grappig is, maar meeste dingen van de cartoons en andere 'grappige' dingen waren niet eens bedoeld om je te laten lachen.
  zondag 30 maart 2008 @ 12:37:26 #49
210829 Urban-Ninja
Train and don't give up.
pi_57712486
Ach weetje ik ga er niet eens meer serieus op reageren. Echt gewoon domme vragen tegenwoordig, sorry hoor.
Najib maakt toch ook grappen over de islam, in zijn shows, over imam's etc, ging ik stuk om, en me vader ook.
Rede waarom iedereen zo boos was om mohammed, is omdat het in de islam strict verboden om plaatjes te maken van Allah, Mohammed.

En die gouden kooi filmpje is echt grappig, ging echt stuk
Stand up, Fight back, This time you won't Fail!
pi_57712784
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:23 schreef Triggershot het volgende:
Beetje zo een moslims-delen-niet-mijn-gevoel-voor-humor-hebben-ze-geen-humor topic?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')