Das misschien wel een goed idee, iets van bergen bij de verzinnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:14 schreef Pheno het volgende:
Ik zou de bochten niet zo scherp maken. Maar goed, je ging al niet voor natuurgetrouw natuurlijk
Zonder scherpe bochten wordt het lastig om te keren. Je zou die scherpe bochten kunnen camoufleren onder een heuvellandschap, zodat ze niet in het oog springen. Daardoor is het doodlopende spoor ook wat meer uit het zicht.
Dat zou niet eens zo'n slecht idee zijn, misschien dat mijn 7-delige Regional Bahn dubbeldekker er dan wel op pastquote:Meer een opmerking: het grote station is een meter lang zie ik, dus echt grote stammen kun je (en wil je misschien ook niet) niet gaan rijden. Als je de ruimte hebt (omdat je het over een nog te ontwerpen baantje ernaast hebt: doe het station met gemak x2.
Ik weet het. De baan wordt dan ook in secties op gedeeld.quote:Je rijdt met Fleischmann, dat is toch 2 rail? Volgens mij heb je 1 keerlus in dit plan zitten. Die begint linksboven bij de kruising, je kunt als je die volgt (blauwe rail)-> paarse rail weer teruggekeerd terugkomen. Gewoon even dat je het weet Keerlussen zijn niet vreemd, maar kortsluitechnisch gezien moet je ze wel oplossen.
Ik heb geen digitale ervaring, maar ik wil het wel even voor je navragen. Ik woon vlakbij een goeroe Morgen of maandag kom ik er wel langs.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Niemand die het weet?
Apart... probeerde dat net even uit. Twee identieke locs op zelfde adres geprogrammeerd. En toch reed de een harder dan de ander .quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:40 schreef DaMart het volgende:
Is dat niet gewoon een kwestie van 2 gelijkwaardige locomotieven hetzelfde locadres geven, waardoor ze allebei precies hetzelfde reageren als je ze laat rijden?
Nu ja, een systeem als Digitrax heeft speciaal zo'n functie. Maar van de Multimaus weet ik het niet. Het leek mij wel mooi om een dubbele 2200 voor een goederentrein te zien rijdenquote:Op vrijdag 5 september 2008 19:40 schreef DaMart het volgende:
Is dat niet gewoon een kwestie van 2 gelijkwaardige locomotieven hetzelfde locadres geven, waardoor ze allebei precies hetzelfde reageren als je ze laat rijden?
Dat zit toch in de Cv's ofzo?quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Apart... probeerde dat net even uit. Twee identieke locs op zelfde adres geprogrammeerd. En toch reed de een harder dan de ander .
Wat is een Cv? .quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat zit toch in de Cv's ofzo?
* Automatic_Rock heeft ergens iets horen luiden maar de precieze locatie van de kleppel heeft hij nog niet vast kunnen stellen...
"CV is een afkorting van Configuratie Variabele. Elke DCC decoder beschikt over eenquote:
Dan weet ik een mooie oplossing. Je koopt de 1100, en dan geef je hem aan mijquote:Ik twijfel trouwens enorm. Aan de ene kant vind ik de NS 1100 met botsneus een erg leuke loc, die ik best wil hebben, aan de andere kant bekruipt me steeds meer het gevoel om het materieel voornamelijk Zwitsers te houden, omdat het toch een bergbaan is en het meeste materieel op de baan al Zwitsers is.
Da's een standaard probleem geloof ik, maakt niet uit wat voor ruimte je hebtquote:Op zaterdag 6 september 2008 15:08 schreef Pheno het volgende:
Mijn baanplan schiet alleen nog niet echt op, ik wil teveel
Aangezien ik er toch naar neig om de baan overwegend Zwitsers te maken, zou het wel kunnen zijn dat mijn 1602 en 634 terzijde gaan .quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan weet ik een mooie oplossing. Je koopt de 1100, en dan geef je hem aan mij
Ik heb de 1100 met botsneus ook nog steeds op m'n verlanglijst staan
*meldtquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:12 schreef DaMart het volgende:
Ik heb de gok maar genomen en de Zwitserse rijtuigen gekocht... foto's volgen als ik alle extra onderdelen heb bevestigd... eerste test wijst op goede gok: ze gaan door de bocht .
[..]
Aangezien ik er toch naar neig om de baan overwegend Zwitsers te maken, zou het wel kunnen zijn dat mijn 1602 en 634 terzijde gaan .
Tofquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef DaMart het volgende:
De nieuwe treinstam:
[ afbeelding ]
Hij past inderdaad door de bocht, alleen hebben 2 tunnelportalen nog wat bewerking nodig omdat hij er tegenaan schuurt .
Niet meer? Is de rookgenerator kapot? Het is dit dingetje: http://www.roco.co.at/index.php?id=15&Anfangsposition=63&artikelnummer=40160quote:Op zondag 7 september 2008 16:56 schreef -0- het volgende:
Leuk topic, ga binnenkort ook weer eens wat uitgebreider kloten met mijn baantje.
Heb een digitale HO Roco baan met 1 goederentreintje.
De loc heeft licht en een rookmechanisme maar die krijg ik helaas niet emer aan de praat. Ook de digitale wissel wil het maar niet doen.
quote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef DaMart het volgende:
Bijkomend voordeel was wel dat ik de tunnelingang ook kon pakker, en wat makkelijker overbodige kunststof kon wegknippen. En ik kon ineens bij de koppeling die mijn Roco 1602 een half jaar geleden verloor bij een ontsporing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |