abonnement Unibet Coolblue
pi_57276934
Okay, hier mijn vraag aan alle 'experts' hier

Ik heb ongeveer een maand geleden 2 poezen overgenomen, de één dik en de andere ietwat dunnig.

Mijn vragen nu:
* Die dunne (Missy) wacht dus doodleuk tot 'savonds om te eten, want dan staat er 'nat'voer, brokjes eet ze dus niet meer, in 't begin deed ze dit nog wel maar nu helaas niet meer.
* Die dikke (Dana) eet alles wat ik neerzet, de brokjes 's morgens en 't 'nat'voer 's avonds, is er een manier om haar minder te laten eten of een andere manier om haar te laten afvallen. Ze rent wel veel rond, speelt en is actief maar ik wil haar toch wat slanker krijgen

Alvast bedankt voor de tips, als dit niks word moet ik toch Sonja Bakker inschakelen voor de dikke dame
Prince of Wallachia
pi_57278113
quote:
Op maandag 10 maart 2008 02:19 schreef Vlad_Tepes het volgende:
Okay, hier mijn vraag aan alle 'experts' hier

Ik heb ongeveer een maand geleden 2 poezen overgenomen, de één dik en de andere ietwat dunnig.

Mijn vragen nu:
* Die dunne (Missy) wacht dus doodleuk tot 'savonds om te eten, want dan staat er 'nat'voer, brokjes eet ze dus niet meer, in 't begin deed ze dit nog wel maar nu helaas niet meer.
* Die dikke (Dana) eet alles wat ik neerzet, de brokjes 's morgens en 't 'nat'voer 's avonds, is er een manier om haar minder te laten eten of een andere manier om haar te laten afvallen. Ze rent wel veel rond, speelt en is actief maar ik wil haar toch wat slanker krijgen

Alvast bedankt voor de tips, als dit niks word moet ik toch Sonja Bakker inschakelen voor de dikke dame
Ik kan mezelf nog geen expert noemen maar een mogelijke oplossing:

-geef missy meer natvoer dan dana 's avonds
-geef dana overdag minder brokjes dan je nu doet
-missy vindt de brokjes misschien niet lekker. probeer een proefverpakking van echt goed voer, Royal Canin of Hills, misschien eet ze dat wel. Ons beestje vindt dat stukken lekkerder dan bijvoorbeeld whiskas. Het is wel wat duurder. Maar probeer eerst even, je kunt bij veel dierenwinkels proefzakjes (gratis) krijgen.

pi_57278694
quote:
Op maandag 10 maart 2008 02:19 schreef Vlad_Tepes het volgende:
Okay, hier mijn vraag aan alle 'experts' hier

Ik heb ongeveer een maand geleden 2 poezen overgenomen, de één dik en de andere ietwat dunnig.

Mijn vragen nu:
* Die dunne (Missy) wacht dus doodleuk tot 'savonds om te eten, want dan staat er 'nat'voer, brokjes eet ze dus niet meer, in 't begin deed ze dit nog wel maar nu helaas niet meer.
* Die dikke (Dana) eet alles wat ik neerzet, de brokjes 's morgens en 't 'nat'voer 's avonds, is er een manier om haar minder te laten eten of een andere manier om haar te laten afvallen. Ze rent wel veel rond, speelt en is actief maar ik wil haar toch wat slanker krijgen

Alvast bedankt voor de tips, als dit niks word moet ik toch Sonja Bakker inschakelen voor de dikke dame
Katten moeten niet aan de Sonja Bakker, maar aan de (C)atkins Katten hebben als echte vleeseters een eiwit- en vetverbranding, en de neiging koolhydraten op te slaan als vet. In brokjes zitten juist veel koolhydraten. De aangewezen manier om een dikke kat te laten afvallen is dus met een goed blikvoer, want daar zitten bijna geen koolhydraten in, plus dat de kat niet het idee hoeft te hebben dat ze zielig op dieet zit, want van natvoer mag ze veel meer eten dan van droogvoer, natvoer bestaat immers voor een groot gedeelte uit vocht (erg goed voor blaas en nieren ook) en van dat vocht worden ze ook niet dik. Misschien een idee om het aandeel natvoer in het dieet flink te verhogen en de brokken flink af te bouwen ? Dan heb je het probleem van Missy ook gelijk opgelost.

Eeven wat linkjes naar artikelen zodat je je wat kunt verdiepen in deze info;
Een artikel over dikke katten en kattenvoer, inclusief twee extreem obese katten die met behulp van een natvoer dieet zijn afgevallen:
http://www.catinfo.org/feline_obesity.htm
En dit topic om eventuele zorgen over natvoer te adresseren:
Natvoer is goed voor katten !!

Een andere optie is voer wegzetten voor Missy in een voerkist waar Dana niet in kan. Een voerkist kan van alles zijn, zo lang er maar een gat in zit waar de dunne kat wel doorheen kan en de dikke kat niet. Ik heb zelf mijn kittens de 1e week dat ik ze kreeg nog brokken gevoerd (daarna zijn we geheel overgestapt op een brokvrij dieet), om te voorkomen dat mijn volwassen katten aan de kittenbrokjes kwamen heb ik een de opening van een bench zo versmald dat alleen de kleintjes er in konden komen.
Lig je als grote kat bovenop te mokken dat je niet bij die lekkere kittenbrokjes kunt, gaat die kleine ook nog eens aan je staart trekken:
  maandag 10 maart 2008 @ 16:28:33 #29
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_57286133
Hey,

ik heb even een vraagje.. De fokkers van mijn Birmaan waren aangesloten bij de NVvK, stamboom is ook ondertekend door hun stamboeksecretariaat. Momenteel ben ik nog niet lid van een vereniging, maar wil dit wel graag worden. Zou ik me nou ook automatisch bij de NVvK moeten aansluiten of maakt dat allemaal niks uit?
En iemand nog tips/ervaringen met de verschillende verenigingen? Alvast bedankt!
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_57300152
Hoihoi, even een TVP

Andijvie lijkt me trouwens helemaal geen kwaad kunnen? Zóveel ijzer zit er nu ook weer niet in, wil hij daar nierproblemen van krijgen, dan moet hij een paar kroppen eten
pi_57300908
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:28 schreef Ladylicious het volgende:
Hey,

ik heb even een vraagje.. De fokkers van mijn Birmaan waren aangesloten bij de NVvK, stamboom is ook ondertekend door hun stamboeksecretariaat. Momenteel ben ik nog niet lid van een vereniging, maar wil dit wel graag worden. Zou ik me nou ook automatisch bij de NVvK moeten aansluiten of maakt dat allemaal niks uit?
En iemand nog tips/ervaringen met de verschillende verenigingen? Alvast bedankt!
Nee, dat maakt niks uit. Wil je gaan fokken of alleen showen of niks van dat al ? Dat kan namelijk meespelen bij je keuze.

Kattenverenigingen in Nederland zijn ruwweg in twee grote groepen te verdelen, de onafhankelijken en de Fife verenigingen. Felikat en Mundikat zijn van de Fife, een wereldwijde organisatie met doorgaans wat strengere regels dan de onafhankelijke verenigingen. Het FNK is de koepelorganisatie van de onafhankelijken.

Ik zit zelf bij Saintprocat, een onafhankelijke vereniging waarbij nogal veel Birmanenfokkers zitten, wat je ook duidelijk terugziet in het verenigingsblad.
pi_57301260
Zijn er hier mensen die hun kat bij het dierenasiel hebben gekocht? Ik wil namelijk twee katten kopen en bij het dierenasiel is al veel achtergrondinformatie van de katten bekend.

Kopen via fokkers (echte fokkers) zie ik echt niet zitten, dan moet je een contract tekenen enzo, en dat soort shit. M.a.w. ze doen moeilijk om iets waar jij voor betaalt.
pi_57301920
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 10:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Zijn er hier mensen die hun kat bij het dierenasiel hebben gekocht? Ik wil namelijk twee katten kopen en bij het dierenasiel is al veel achtergrondinformatie van de katten bekend.

Kopen via fokkers (echte fokkers) zie ik echt niet zitten, dan moet je een contract tekenen enzo, en dat soort shit. M.a.w. ze doen moeilijk om iets waar jij voor betaalt.
Asielen werken meestal ook met contracten, zoals niet fokken/de kat laten castreren want er is al een schrijnend kattenoverschot. De kat niet zomaar weg doen maar teruggeven aan het asiel, die de kat weer herplaatsen, etc.

Niet zo verschillend van een contract wat je bij een fokker krijgt, dus wat nu moeilijk doen is ? Eerder wat voorwaarden opnemen om het welzijn van de kat te waarborgen, omdat een kat een levend wezen is wat meer inhoudt dan alleen "iets waar je voor betaalt". ik zou trouwens altijd een contract willen bij een kat die ik koop, als je een spijkerbroek koopt krijg je toch ook een bonnetje ?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:46:38 #34
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_57301983
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:48 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Nee, dat maakt niks uit. Wil je gaan fokken of alleen showen of niks van dat al ? Dat kan namelijk meespelen bij je keuze.

Kattenverenigingen in Nederland zijn ruwweg in twee grote groepen te verdelen, de onafhankelijken en de Fife verenigingen. Felikat en Mundikat zijn van de Fife, een wereldwijde organisatie met doorgaans wat strengere regels dan de onafhankelijke verenigingen. Het FNK is de koepelorganisatie van de onafhankelijken.

Ik zit zelf bij Saintprocat, een onafhankelijke vereniging waarbij nogal veel Birmanenfokkers zitten, wat je ook duidelijk terugziet in het verenigingsblad.
Nou, ik ben van plan om eens een keer of twee met een show mee te doen. Is niet de bedoeling er een hobby van te maken, maar gewoon even voor de ervaring, het sfeerproeven en het contact met andere liefhebbers.

Ook wil ik in de toekomst graag een nestje. In eerste instantie gewoon één, maar wanneer dit allemaal goed bevalt zou ik er misschien mee door willen gaan. Dit gaat sowieso nog een paar jaar duren, aangezien ik er nu de ruimte en het geld niet voor heb Maargoed, das een kwestie van afwachten hoe het loopt denk ik..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:47:21 #35
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_57302000
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 10:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Kopen via fokkers (echte fokkers) zie ik echt niet zitten, dan moet je een contract tekenen enzo, en dat soort shit. M.a.w. ze doen moeilijk om iets waar jij voor betaalt.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_57302987
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 10:46 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Nou, ik ben van plan om eens een keer of twee met een show mee te doen. Is niet de bedoeling er een hobby van te maken, maar gewoon even voor de ervaring, het sfeerproeven en het contact met andere liefhebbers.

Ook wil ik in de toekomst graag een nestje. In eerste instantie gewoon één, maar wanneer dit allemaal goed bevalt zou ik er misschien mee door willen gaan. Dit gaat sowieso nog een paar jaar duren, aangezien ik er nu de ruimte en het geld niet voor heb Maargoed, das een kwestie van afwachten hoe het loopt denk ik..
Qua shows kan het handig zijn een vereniging uit te kiezen die shows in jouw buurt organiseert, (zie kattenshows.nl) want als lid krijg je een beetje korting op inschrijving voor een show bij je eigen vereniging. Om te showen hoef je bij de onafhankelijken geen lid te zijn en mag je dus ook lid zijn bij een andere OAH vereniging, bij de Fife moet je wel ergebns lid zijn (bij de OAH kan ook). Pas als je titels wilt laten registreren (moet je wel minstens 3 shows gedaan hebben om een titel te halen) moet je ergens lid zijn.
Als je een titel wilt halen moet je minstens 3 certificaten halen op verschillende shows, bij de OAH mag je daarvoor ook certificaten gehaald op Fife shows gebruiken, andersom mag niet, bij de Fife tellen alleen Fife certificaten. Ik woon nogal dicht bij Belgie en daar is geen Fife vereniging, Fife shows zijn voor mij nogal ver weg, dus voor ons was het makkelijker om lid te worden bij een OAH vereniging.

Als fokker kun je fokkerlid worden en gelijk een catterynaam aanvragen, dan moet je wel binnen een paar jaar daadwerkelijk je eerste nest fokken. je kunt ook "gewoon" lid worden en later je lidmaatschap omzetten en een naam aanvragen.
pi_57306472
Ik heb net gebeld met het lokale dierenasiel en ze hebben momenteel alleen volwassen katers, en geen raskatten. Maakt dat wat uit? Ze noemde het "normale" katten, zijn die zo verschillend van raskatten?

Stukprijs: 65 euro voor volwassen kat, gechipt en ingeënt, 90 euro voor een kitten maar die hebben ze momenteel niet. Ik ben student dus ik kan geen 200 euro voor een raskat betalen, althans dat heb ik er niet echt voor over. Onderhoud kan ik wel betalen natuurlijk.

En is het ook verstandig om eerst één volwassen kat in huis te halen, en een maand later een tweede kat van het dierenasiel? Gaan ze dan niet vechten ofzo?

Btw: bij het dierenasiel moet je ook een contract invullen blijkt dus..Het lijkt wel alsof je een auto koopt met al dat papierwerk.
pi_57307346
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:44 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Ik heb net gebeld met het lokale dierenasiel en ze hebben momenteel alleen volwassen katers, en geen raskatten. Maakt dat wat uit? Ze noemde het "normale" katten, zijn die zo verschillend van raskatten?
Nee, dat maakt in het dagelijks leven niks uit, een kat is een kat. Een raskat ziet er wat anders uit, bepaalde rassen hebben een typisch karakter en ze zijn vaak gescreend op erfelijke ziekten, maar verder merk je er niks van. Elke sociale kat is fijn om mee samen te leven.
Wil je per sé een raskat uit het asiel dan moet je naar een andere plaats of wachten, maar er komen niet zo heel veel raskatten in het asiel, omdat er meestal via het contract is geregeld dat ze teruggaan naar de fokker als ze niet meer thuis kunnen blijven.
Wat voor raskat wilde je dan ? Misschien is deze site iets voor je;
http://www.kittentekoop.nl/katdivrasher.html
quote:
Stukprijs: 65 euro voor volwassen kat, gechipt en ingeënt, 90 euro voor een kitten maar die hebben ze momenteel niet. Ik ben student dus ik kan geen 200 euro voor een raskat betalen, althans dat heb ik er niet echt voor over. Onderhoud kan ik wel betalen natuurlijk.
200 euro voor een raskitten is veel te weinig, dan koop je bij een malafide fokker/handelaar. Dat kan duur uitpakken als het kitten ziek blijkt ofzo. Reken eerder op 450 euro.
65 euro ingeent, gecastreerd en gechipt is geen geld, 90 euro voor een kitten ook niet.
quote:
En is het ook verstandig om eerst één volwassen kat in huis te halen, en een maand later een tweede kat van het dierenasiel? Gaan ze dan niet vechten ofzo?
Het is het verstandigst om er twee te gelijk te nemen als je er twee wilt, dan loop je veel minder risico op vechten. Als er eentje later komt zal de eerste hem misschien uit z'n territorium willen hebben. Neem je er twee tegelijk dan zou je voor een koppeltje uit het asiel kunnen gaan, ze hebben altijd wel katten die graag samen zijn.
quote:
Btw: bij het dierenasiel moet je ook een contract invullen blijkt dus..Het lijkt wel alsof je een auto koopt met al dat papierwerk.
Zo erg is dat toch niet ? Bij een asiel krijg je ook een soort garantie, dat is voor jou toch ook fijn ? Een contgract bestaat nooit uit alleen plichten voor jou, dat zou onredelijk zijn, je krijgt er altijd rechten voor terug.
pi_57308605
Als je perse een raskat wil kijk dan eens op www.herplaatsing.nl houdt hierbij welk rekening dat dit katten met een achtergrond zijn. Vaak kunnen ze niet met kinderen of andere dieren overweg. Een raskat die vanwege allergie herplaatst moet worden vind meestal via eigen baas of fokker een goed huis. Waar nog altijd voor betaald moet worden. Je kunt ook kattenverenigingen bellen/mailen of zij nog leden hebben die ex dekkaters oid hebben die herplaatst moeten worden.
Als tip wil ik je nog meegeven je eerst goed in een ras te verdiepen voor je deze neemt. Raskatten hebben vaak typische karakter trekken die de een wel prettig vind en een ander niet.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 16:50:05 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57308760
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_57309274
Nee, ik ben er al uit. Ik ga morgen of overmorgen een "normale" huiskat kopen, ik heb em al uitgebreid geanalyseerd. Het is volgens mij een Brits Korthaar, orangje-kleurig. Hij is nogal bang en terughoudend, maar daar heb ik expres voor gekozen, ik wil geen kat die constant om aandacht vraagt en wilt spelen omdat ik zelf vaak van huis weg ben.

Over soort kat ben ik dus al uit. Ik heb via het Internet veel info gevonden en mijn opties waren beperkt tot Brits KH, exotisch KH en europees. Maar nu heb ik dus waarschijnlijk een Brits KH, maar dat weet ik niet precies. Ik hoop dat ie er morgen/overmorgen nog is.

450 euro voor een raskat vind ik trouwens echt belachelijk duur. De katten die in het dierenasiel zitten zien er zeer gezond uit en kosten ook een stuk minder.

Wel gezellig, straks een huisgenoot erbij. Goedkoper dan een echte vrouw.

[ Bericht 17% gewijzigd door TheHamsterSlayer op 11-03-2008 17:22:41 ]
pi_57309577
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:16 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Nee, ik ben er al uit. Ik ga morgen of overmorgen een "normale" huiskat kopen, ik heb em al uitgebreid geanalyseerd. Het is volgens mij een Brits Korthaar, orangje-kleurig. Hij is nogal bang en terughoudend, maar daar heb ik expres voor gekozen, ik wil geen kat die constant om aandacht vraagt en wilt spelen omdat ik zelf vaak van huis weg ben.

Over soort kat ben ik dus al uit. Ik heb via het Internet veel info gevonden en mijn opties waren beperkt tot Brits KH, exotisch KH en europees. Maar nu heb ik dus waarschijnlijk een Brits KH, maar dat weet ik niet precies. Ik hoop dat ie er morgen/overmorgen nog is.
Is het nu een Brits Korthaar of een huiskat ? Als het ras er niet bij staat is het helemaal onwaarschijnlijk dat het een raskat is, want normaal gesproken werkt dat als goede reclame en wordt dat er dus altijd bij gezet. Wordt er wel mee geadverteerd als BKH dan heb je alleen zekerheid als er een stamboom bij zit, want de Brit en de huiskat zijn voor de meeste leken moeilijk uit elkaar te houden.
Je zegt dat je keuze nu bewust gevallen is op een schuwe kat, dan ben je dus niet meer van plan een tweede er bij te nemen neem ik aan, want dan moet je wel heel zorgvuldig kiezen om de eerste kat niet de schrik van z'n leven te geven.
quote:
450 euro voor een raskat vind ik trouwens echt belachelijk duur. De katten die in het dierenasiel zitten zien er zeer gezond uit en kosten ook een stuk minder.
Tja, het is maar wat je belangrijk vindt. Jij stelt hele andere eisen aan een kat dan wanneer je echt een raskat zoekt, dus dan kun je prima bij het asiel terecht. De prijzen in het asiel zijn buitengewoon redelijk.
quote:
Het enige waar ik bang voor ben is dat die kat niet al mijn meubilair gaat slopen en ook niet overal tegenaan gaat pissen c.q. schijten als ik weg ben. Ik hoop dat die krabpaal en kattenbak nog een bepaalde functie hebben....

Wel gezellig, straks 3 huisgenoten (kat + twee hamsters)
Als je een goede krabpaal (eentje waar je kat een beetje rechtop tegenaan kan staan) en een kattenbak op een goede plek hebt moet dat wel goedkomen. Nu maar hopen dat je kat je gebruikersnaam niet overneemt
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:43:42 #43
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_57309800
@ TheHamsterSlayer: Mag ik vragen waarom je een kat wilt? Helemaal omdat je aangeeft dat je er niet één wilt waar je aandacht aan moet geven..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_57309823
ThePussySlayer, TheCatSlayer, TheKittySlayer? klinkt niet zo vind ik...

Het is dan een huiskat denk ik, want ze hebben geen raskatten daar. Ik geloof dat een schuwe kat wel sociaal kan worden, als je maar veel geduld heb (en dat heb ik).

Wel zielig trouwens die katten in dat asiel, ze snakken om aandacht daar en komen echt letterlijk op je springen en spontaan op je schouder zitten.

maar ik heb nu zo'n krabpaal met drie "verdiepingen" gekocht, dus hij kan zich niet helemaal uitstrekken. Moet ik nu een nieuwe paal kopen?

En wat voor soort kattenbakgrit/korrels is het beste eigenlijk? Het allerbelangrijkste is dat het zeer goed de geur van de ontlasting absorbeert en uiteraard zo lang mogelijk meegaat. Heeft iemand suggesties?
pi_57310325
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:43 schreef Ladylicious het volgende:
@ TheHamsterSlayer: Mag ik vragen waarom je een kat wilt? Helemaal omdat je aangeeft dat je er niet één wilt waar je aandacht aan moet geven..
Omdat katten sociale en intelligente dieren zijn. Natuurlijk wil ik wel aandacht aan hun geven maar gewoon niet TE veel aangezien ik niet 24h per dag thuis ben om voor ze te zorgen, bovendien wil ik ook wat tijd voor mezelf houden. De katten die ik tegenkwam in het dierenasiel besprongen me als een gek en dat wil ik dus absoluut niet. Ik wil gewoon een rustige, chille, coole kat die ik af en toe kan aaien, waar ik tegen aan kan praten (substitutie voor een vrouw/vriendin), en die niet mij zit te bespringen als ik achter mn PC zit.

Een schuwe kat zie ik eigenlijk ook als een uitdaging, om dan een soort band om te bouwen. EIgenlijk zijn katten net vrouwen, en vice versa. Als je ze probeert te benaderen dan lopen ze weg, maar als je ze negeert komen ze juist naar je toe.
pi_57310556
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:45 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
ThePussySlayer, TheCatSlayer, TheKittySlayer? klinkt niet zo vind ik...

Het is dan een huiskat denk ik, want ze hebben geen raskatten daar. Ik geloof dat een schuwe kat wel sociaal kan worden, als je maar veel geduld heb (en dat heb ik).

Wel zielig trouwens die katten in dat asiel, ze snakken om aandacht daar en komen echt letterlijk op je springen en spontaan op je schouder zitten.

maar ik heb nu zo'n krabpaal met drie "verdiepingen" gekocht, dus hij kan zich niet helemaal uitstrekken. Moet ik nu een nieuwe paal kopen?

En wat voor soort kattenbakgrit/korrels is het beste eigenlijk? Het allerbelangrijkste is dat het zeer goed de geur van de ontlasting absorbeert en uiteraard zo lang mogelijk meegaat. Heeft iemand suggesties?
Een schuwe kat kan met wat geduld helemaal uit de schulp kruipen, dat is dan extra fijn ! Mijn vriend is vrijwilliger bij het asiel en hij vertelt ook altijd dat er enorme kroeldozen bij zitten. als je dan soms ziet hoe lang ze daar blijven vind ik dat wel erg zielig.

Zo'n krabpaaltje van drie verdiepingen zal wel genoeg zijn hoor.

De meeste katten gebruiken het liefste klompvormende kleikorrels, maar per kat kunnen voorkeuren verschillen, ligt vaak ook aan waar ze mee opgegroeid zijn. Weet je welk kattengrit hij nu gewend is, dan kun je dat eerst proberen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:38:09 #47
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_57310930
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:12 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Omdat katten sociale en intelligente dieren zijn. Natuurlijk wil ik wel aandacht aan hun geven maar gewoon niet TE veel aangezien ik niet 24h per dag thuis ben om voor ze te zorgen, bovendien wil ik ook wat tijd voor mezelf houden. De katten die ik tegenkwam in het dierenasiel besprongen me als een gek en dat wil ik dus absoluut niet. Ik wil gewoon een rustige, chille, coole kat die ik af en toe kan aaien, waar ik tegen aan kan praten (substitutie voor een vrouw/vriendin), en die niet mij zit te bespringen als ik achter mn PC zit.

Een schuwe kat zie ik eigenlijk ook als een uitdaging, om dan een soort band om te bouwen. EIgenlijk zijn katten net vrouwen, en vice versa. Als je ze probeert te benaderen dan lopen ze weg, maar als je ze negeert komen ze juist naar je toe.
Ok, duidelijk. Je post kwam op mij denk ik net iets anders over dan de bedoeling was.. Anyway, ik wens je alvast heel veel plezier met je kat, hou ons even op de hoogte!
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:14:35 #48
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_57318072
Ik krijg over 7 weken 2 jonge kittens.

Ik vraag me nu eigenlijk af, als ik ze dan krijg, zijn ze dan al zindelijk of niet?
Ik moet in ieder geval nog een flinke krabpaal halen en een kattenbak, of moeten het 2 kattenbakken worden?

Ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn. Een paar vrienden van me hebben al een paar jaar katten over de vloer en ik heb toch altijd wel leuk gevonden dus nu ga ik er ook aan beginnen.

Binnenkort krijg ik foto's van ze binnen, ben erg benieuw hoe ze eruit zien.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:17:57 #49
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57318161
Ik las hierboven over stinkende poep, dokter. Ik zat er ook aan te denken om naar de dokter te gaan hè, maar t is geen diarree. Er lijkt soms wel wat aan zn arse vast te zitten, maar als ik in de bak kijk zijn het gewoon gigantische goede drollen. Het is ook niet zo dat het hele huis er naar stinkt, maar soms de hele keuken wel even met een stukje woonkamer.

Wat dunken jullie
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:39:09 #50
92409 Twinky
Little star.
pi_57318707
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik las hierboven over stinkende poep, dokter. Ik zat er ook aan te denken om naar de dokter te gaan hè, maar t is geen diarree. Er lijkt soms wel wat aan zn arse vast te zitten, maar als ik in de bak kijk zijn het gewoon gigantische goede drollen. Het is ook niet zo dat het hele huis er naar stinkt, maar soms de hele keuken wel even met een stukje woonkamer.

Wat dunken jullie
vaker schoonmaken de bak? elke dag de poepjes eruit scheppen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')