quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:52 schreef NED het volgende:[..]
Dat ligt ook maar net aan de auto natuurlijk hoor.
Als die van nature al wat naar onderstuur neigt dan zou het kunnen dat ie met een ander type band meer overstuurt dan met de standaard band, maar er zijn zat auto's die van zichzelf meer naar overstuur neigen en die gaan écht niet ineens ondersturen tot en met hoor

Ervaringen met michelin onder 3 verschillende auto's waar de auto in alle gevallen naar onderstuur ging terwijl dat met Goodyear en Bridgestone niet het geval was. En om het extra interessant te maken, de eerste auto waar ik dat in merkte was een achterwielaandrijver, de tweede was een voorwielaandrijver en de derde eentje met 4wiel aandrijving.
Maar dat is met mijn rijstijl en het is mijn vergelijk met andere banden die voor deze michelins of na deze michelins op de zelfde auto kwamen en waarbij de rijstijl niet echt is veranderd.
En qua slijtage zitten michelin en Bridgestone op een vergelijkbaar nivo, de goodyear (Eagle F1) en Pirelli P-Zero hadden zelfde goede rijeigenschappen als de bridgestone maar gingen bijna 3 keer zo lang mee. Bridgeston en michelin na 18000 km < 2 mm, goodyear en pirelli na 55000 km <2 mm.