abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56546713
Van de zomer heb ik een auto gekocht. Daar zaten op dat moment Typhoon banden onder. Nu vind ik die dingen echt teveel herrie maken bij een hogere snelheid. Nu wil ik 4 nieuwe banden aan gaan schaffen, maar welk merk geeft nou de beste prijs/kwaliteits verhouding? Ook moet het een V band zijn, en een stuk geruislozer als mijn Typhoon banden.

Ik heb bandenmaat 195/50/15
pi_56546812
Waarom moet het per se een V band zijn?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 17:48:13 #3
182073 invine
blablabla etc.
pi_56546841
ik heb nooit wat te klagen gehad over michellin.. bij onze kangoo maken ze wel lawaai op 150 km/h maar dan maakt alles lawaai (wat wil je met een 1.2)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_56547074
continental? altijd goede ervaringen mee gehad, prima grip, verkorte remweg, lage slijtagesnelheid, wat voor auto eigk?
pi_56547171
Het is een VW Polo 6N.
Ik wil graag een V band omdat het mooier onder de auto staat. De auto ziet er redelijk sportief uit, met leuke velgen eronder.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 19:02:36 #6
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_56547557
Persoonlijk goede ervaringen met Goodyear en Pirelli, veel minder goede ervaringen met Michelin en Continental. Michelin slijt snel en heeft bij nat weer heel snel de neiging naar onderstuur en de continental slijt gemiddeld en stuurt redelijk neutraal maar die beginnen vanaf dat ze half sleets zijn nogal te brommen.
Zaak is het om een band te vinden die past bij de auto maar ook bij je rijstijl.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_56547657
Goodyear Eagle NCT5
  dinsdag 5 februari 2008 @ 19:12:33 #8
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56547676
Tvp, want ik moet binnenkort nieuwe banden hebben.
Maar wat met de keuze voor zomer of winter of zomer/winterbanden ?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56548156
Uniroyal Rainsport.
195/50/15 V

300 euro voor een setje.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_56548316
V profiel is kut en daarmee wordt de herrie niet minder...

Doe maar eens lekker rijden met regen + V profiel, lekker op landweggetjes, snelweg waar aardig laagje water op ligt heerlijk.

Maar gelukkig is het altijd droog in ons land, dus gewoon V profiel nemen
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_56548568
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:02 schreef raulbouli het volgende:
V profiel is kut en daarmee wordt de herrie niet minder...

Doe maar eens lekker rijden met regen + V profiel, lekker op landweggetjes, snelweg waar aardig laagje water op ligt heerlijk.

Maar gelukkig is het altijd droog in ons land, dus gewoon V profiel nemen
Wat is het werkelijke verschil tussen in V profiel en een "normaal" profiel?
pi_56548746
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat is het werkelijke verschil tussen in V profiel en een "normaal" profiel?
pi_56549699
oh wacht... je wilt V banden want die zien er sportief uit...
te veel naar de grote beurt gekeken?

daar zeggen ze ook altijd : optimale grip door het stoere V profiel!

ga naar autobandenmarkt.nl klop daar de juiste maat in en klik op de diverse links waar banden vergeleken worden. wil je banden die sportief ogen? of wil je ook daadwerkelijk sportief rijden.. setje pirelli pzero nero is wel mooi in mijn ogen maarja die hebben geen V profiel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_56550362
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 18:14 schreef MdMa98 het volgende:
continental? altijd goede ervaringen mee gehad, prima grip, verkorte remweg, lage slijtagesnelheid, wat voor auto eigk?
pi_56550768
Ik zal voor de Bridgestone Turanza ER 300 gaan.
pi_56552567
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 19:02 schreef JaapB het volgende:
Persoonlijk goede ervaringen met Goodyear en Pirelli, veel minder goede ervaringen met Michelin en Continental. Michelin slijt snel en heeft bij nat weer heel snel de neiging naar onderstuur en de continental slijt gemiddeld en stuurt redelijk neutraal maar die beginnen vanaf dat ze half sleets zijn nogal te brommen.
Zaak is het om een band te vinden die past bij de auto maar ook bij je rijstijl.
Dat ligt ook maar net aan de auto natuurlijk hoor.
Als die van nature al wat naar onderstuur neigt dan zou het kunnen dat ie met een ander type band meer overstuurt dan met de standaard band, maar er zijn zat auto's die van zichzelf meer naar overstuur neigen en die gaan écht niet ineens ondersturen tot en met hoor
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:55:50 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_56553390
Anders verteld de TS even meer over zijn rijstel, telt natuurlijk ook mee. Of je nu als een gek met piepende banden optrekt bij elk stoplichten en dat je met piepende banden door de bocht gaat maakt natuurlijk een groot verschil met als je dat niet doet!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 6 februari 2008 @ 07:07:45 #19
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_56554858
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:52 schreef NED het volgende:

[..]

Dat ligt ook maar net aan de auto natuurlijk hoor.
Als die van nature al wat naar onderstuur neigt dan zou het kunnen dat ie met een ander type band meer overstuurt dan met de standaard band, maar er zijn zat auto's die van zichzelf meer naar overstuur neigen en die gaan écht niet ineens ondersturen tot en met hoor
Ervaringen met michelin onder 3 verschillende auto's waar de auto in alle gevallen naar onderstuur ging terwijl dat met Goodyear en Bridgestone niet het geval was. En om het extra interessant te maken, de eerste auto waar ik dat in merkte was een achterwielaandrijver, de tweede was een voorwielaandrijver en de derde eentje met 4wiel aandrijving.
Maar dat is met mijn rijstijl en het is mijn vergelijk met andere banden die voor deze michelins of na deze michelins op de zelfde auto kwamen en waarbij de rijstijl niet echt is veranderd.
En qua slijtage zitten michelin en Bridgestone op een vergelijkbaar nivo, de goodyear (Eagle F1) en Pirelli P-Zero hadden zelfde goede rijeigenschappen als de bridgestone maar gingen bijna 3 keer zo lang mee. Bridgeston en michelin na 18000 km < 2 mm, goodyear en pirelli na 55000 km <2 mm.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_56554865
Ik trek niet met piepende banden op ofzo, maar ik rij wel door.
pi_56555996
Pirelli bandjes hebk ook gehad, maar die vond ik klote. Model 'P5000' van Pirelli.. Remweg was erg lang (met droog weer) en de bandjes waren erg snel kaal..

Zelf heb ik met Michelin eigenlijk geen problemen. Heb er 40.000 probleemloos mee gereden, en vrij fel ook.
Ze zijn stiller dan een wat goedkopere band, maar welke nu echt de stilste/best is weet ik niet aangezien ik ze niet allemaal gehad heb.
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:09:08 #22
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_56556557
ik vond de dunlop sp9000 sport wel fijn rijden,
maar die worden niet meer gemaakt, met de opvolger heb ik nog geen ervaring...
pi_56556719
Bridgestone FTW.. of anders Toyo
pi_56558909
Dunlop SP Sport !
pi_56560609
Prijs/kwaliteit is een subjectief begrip. Je kunt beter kijken wat je budget is en daar de beste band bij zoeken. Goede merken zijn Bridgestone, Pirelli, Continental en Michelin. Dat zijn dan ook gelijk de duurdere merken.
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')