abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:42:07 #1
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_56480423
Gister zat ik op Grenswetenschap.nl een stuk te lezen over onderwaterruïnes nabij Yonaguni (Japan).

Nieuw was het niet. Deze vreemde rotsformatie die in mijn ogen duidelijk door mensen is aangepast ligt verborgen onder water en is door toeval ontdekt door duikers.

quote:
In 1985 onderzocht de Japanse duiker Kihachiro Aratake de zeebodem bij Yonaguni, waarbij hij vreemde rotsformaties vond, die er kunstmatig uitzagen. Hij waarschuwde de Universiteit van Okinawa over zijn ontdekking. Al snel was een wetenschappelijk team ter plaatse. Dit concludeerde dat de plaatselijke zeebodem ruïnes bevat van constructies die vermoedelijk voor het eind van de laatste ijstijd zijn gebouwd. Ook zijn sporen van landleven gevonden, en stalagmieten en stalactieten die alleen boven water kunnen ontstaan. Dit suggereert een ouderdom van zeker 8000 tot 10.000 jaar. De ruïnes zouden dan de oudste overblijfselen van gebouwen ter wereld zijn; veel ouder dan die van Mesopotamië, Egypte, India en China.
Wikipedia.
quote:
Ice Age relevance
During the height of any Ice Age period ocean levels drop as much as 400 feet, drastically altering shorelines. Such a drop could account for a vast repository of corresponding myths and legend throughout the world referencing great floods. Civilizations could theoretically have grown up along shorelines only to be washed out by the rising sea levels.
Wiki.en
Een verklaring voor de oude verhalen uit de bijbel en andere plaatsen?
Zoals beweerd moet deze plek ontzettend oud zijn... het staat onder water, en er hebben blijkbaar ooit mensen gewoond.
Zijn dit de voorouders die zich daarna over de rest van de aardbol hebben verspreidt en zodoende een verhaal van een gigantische zondvloed erin hebben gebracht? Of was dit toch een globale catastrofe die een cultuur heeft geraakt die zich al in die tijd over de wereld had versprijdt en hun kennis met elkaar deelde.

Hoezo ik denk dat deze cultuur een verband had met plekken en culturen ver verwijdert van deze..?

Op het filmpje op grenswetenschap zag ik op een gegeven moment een steen onder water.
Deze steen deed me qua hoe groot hij was en de manier van architectuur (er kwam een monding naar buiten, op zo'n manier gemaakt dat de steen als een klik systeem in een andere steen waar een monding naar binnen zou zitten zou passen) denken aan een steen waarvan ik het plaatje eens op me pc had opgeslagen:






Daarnaast viel me ook de volgende vreemde anomaliteit op:

Deze steen deed me denken aan een andere steen op dezelfde plek in midden-Amerika, maar kan net zogoed iets totaal anders zijn, dit is echt puur speculatie, i.t.t. de vorige die duidelijk een vergelijking had.





Nou is dit niet alles.
Ik ben wat verder gaan zoeken op google en de vergelijkingen of in ieder geval de manier van architectuur lijkt erg veel overeenkomsten te hebben, op de site van Hancock zie ik het volgende:


Terraces and steps: prehistoric rock-hewn structures at Sacsayhuaman and nearby Qenko in the high Andes mountains of Peru

Yonaguni


Diepe (boor?) gaten.


HUACAS

Hieronder nog diverse plaatjes van (in mijn ogen) vergelijkende architectuur:





Bron:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1717

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yonaguni_(eiland)
http://en.wikipedia.org/wiki/Yonaguni
http://www.world-mysteries.com/gw_rn1b.htm
http://www.grahamhancock.com/gallery/underwater/yonaguni.htm
http://www.world-mysteries.com/gw_rn2.htm
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_56480467
zeker vergelijkend
pi_56480507
tvp, ga het straks eens allemaal goed nalezen
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56480549
Ben je hier echt zelf meegenomen of vond je ergens een aanleiding dat je verder hebt uitgezocht?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:52:45 #5
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_56480601
Nee nadat ik dat filmpje zag met die steen heb ik de rest verder uitgezocht en de vergelijking is zo treffend dat woorden eigenlijk niet eens nodig zijn.. oftewel plaatjes kijken en hier plaatsen!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_56480606
Interessant.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:00:26 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56480716
Het grootste verschil lijkt me eigenlijk de leeftijd van de gebouwen. Die van Yonaguni zijn vele malen ouder.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56480732
ATLANTIS!
*Hosselcopter*
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:13:11 #9
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_56480905
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:00 schreef popolon het volgende:
Het grootste verschil lijkt me eigenlijk de leeftijd van de gebouwen. Die van Yonaguni zijn vele malen ouder.
Ik vraag me af of de datering van de in amerika gevonden ruines wel kloppen:



In mijn beleving is dit ooit eens een mooie, strakke, uit steen gesneden trap geweest.
Door erosie, welliswaar een van de langsdurende erosie is denk ik wel op steen, ziet de trap er nu uit als iets wat in geen enkel opzich meer lijkt op de trap die het ooit was.

Natuurlijk is dit speculeren, want zeker weten of de trap ooit mooi en strak is geweest doe ik niet, maar aan nemen dat het zo was is wel logisch.

Vuur kan ook een oorzaak zijn gezien de gladde gesmolten achtige vorm die het aan neemt.
Op diverse plekken op de wereld zijn oude ruines gevonden van onbekende culturen, waar blijkbaar een vuur heeft gewoed, zo warm, dat het steen kon doen smelten.
Now that's hot.

Voorbeeld - TAP O'NOTH (schotland)



Bron: http://www.ancientmysteri(...)oth/Page%20Fig1.html
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_56481415
tvp, interessant.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:54:37 #11
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56481470
Tof topic !
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:03:34 #12
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_56481579
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:50 schreef Yoghii het volgende:
tvp, interessant.
A.F.C. Ajax
pi_56481815
Zeker leuk
pi_56484233
Een tvp om het straks goed te kunnen lezen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:55:03 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_56487966
Volgens mij werken die plaatjes die ik geupload heb een beetje kut?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_56488135
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:55 schreef Ticker het volgende:
Volgens mij werken die plaatjes die ik geupload heb een beetje kut?
Vanmiddag stonden ze er nog, nu zie ik ze niet meer.
in a crowd you lose humanity
  Moderator zondag 3 februari 2008 @ 11:05:23 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56495554
Mag je een complimentje geven over je mooie OP
Erg intressant
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 3 februari 2008 @ 14:23:56 #18
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_56499874
Ik kon niet zo snel een beter plaatje vinden, maar ik vond de volgende ook wel noemenswaardig.

Als ik het goed kan zien, lijkt dit inderdaad op een leeuw.

- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_56501348
Van dezelfde wiki-pagina:
quote:
Nadat de ontdekking wereldkundig was gemaakt, ontstond grote onenigheid onder archeologen over de hele wereld. Als men moest aannemen dat het hier werkelijk ging om de overblijfselen van de oudste gebouwen ter wereld, zou de hele oorsprong van de beschaving herschreven en opnieuw geïnterpreteerd moeten worden. Een deel van de archeologen houdt daarom vast aan de stelling dat de onderwaterconstructies alleen geologische eigenaardigheden zijn. Veel geologen zijn echter van mening dat er geen hen bekend natuurlijk proces is aan te wijzen dat zulke kunstmatig lijkende formaties kan veroorzaken. Onder andere de geoloog Teruaki Oshii neemt daarom aan dat het gaat om constructies die voor het einde van de laatste ijstijd zijn gebouwd, toen de zeebodem nog boven water was.
Raar dat er nog steeds geen erkenning voor is . De geschiedenis herschrijven is ook zoveel werk .

Mooi topic! Ik kende deze ruïnes nog niet, maar ze lijken me waanzinnig interessant.
Ik weet echter niet in hoeverre je een vergelijking kan maken met Midden-Amerika. Met je eerste rots-vergelijking ben ik het wel redelijk eens, de tweede vind ik nogal vergezocht. Toch lijken de stijlen inderdaad wel op elkaar, alleen zijn de gebouwen in M-Amerika natuurlijk veel recenter gebouwd (een inschatting of een gebouw voor of na de ijstijd gebouwd is kunnen wetenschappers wel aardig accuraat maken hoor). Maar misschien is er kennis op het gebied van bouwkunde en architectuur doorgegeven oid?
  Moderator zondag 3 februari 2008 @ 18:17:45 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56504794
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 3 februari 2008 @ 19:59:32 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_56506769
quote:
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_56623200
quote:
En terecht!
pi_56623515
NU even aan het stofzuigen straks lezen post
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  maandag 11 februari 2008 @ 01:00:18 #24
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_56657599
cool

filmpjes van de ruines in Japan:
http://youtube.com/results?search_query=yonaguni
pi_56659938
tvp
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')