abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:24:17 #1
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56479097
Ola,eens kijken of dit lukt..

waarschijnlijk meer voor de wat oudere Fokkers maar iedereen is welkom..

de bedoeling is 80-er jaren wagens met uitschieters naar eind 70 en begin 90 te posten die je zelf hebt gehad.

je ervaringen,goede en slechte momenten (bijbedoeling is ook om hilarische momenten te delen) en liefst zo veel mogelijk afbeeldingen erbij.

kick off...

los van het leren rijden in vaders auto (renault 12,daarna een renault 18)
1-ste auto.

Toyota Celica 1979 2000xt liftback

voor 900 gulden gekocht,na 2 weken 100 gulden moeten betalen aan de sloop om em op te halen..
was wit,met spuitbus mat zwart gespoten omdat ik nieuwsgierig was hoe de Celica uit zou zien in het zwart,met dag 1 de aanjager naar de kl@te,mooie kortsluiting trouwens met veel rook erbij.
Let wel,ik was toen 16 jaar..toen kon je nog een auto kopen terwijl je minderjarig was en op naam zetten.

2-de auto

Toyota Corolla Liftback 1.6 twin cam "80


1600 8v dohc met 4 enkele carbs.
(2t-gue motor meen ik)
ex corolla trophy wagen met schijfremmen op de achteras,quick-release handrem en rolkooi,totaal niet apk geschikt wegens de handrem..afijn..toch zeer veel lol van gehad.

een korte uitstap naar citroen '83 (dacht ik)

een visa 11RE (ky-02-ff)
na 2 x in het rond te zijn gegaan,per direct verkocht

eerste "echte"auto
Ford Sierra Cosworth 2wd '89


(ingescande foto's..sorry voor de kwaliteit)

was een Fase3 360/380 pk geheel gedaan door JP-cars,helaas moeten verkopen door een (mijn schuld) beurt laten doen door een zogenaamde gevorderde leerling monteur..die vond het nl leuker om te gassen met de wagen terwijl de oliebeurt niet goed gedaan was..

uitstapje naar Opel.

gsi 16v '89-er

erg leuk om te rijden,gemeen,fel en goed om te tunen..was mijn eerste ervaring ermee..rond '99 ongeveer,standaard gekocht en tot dit gemaakt dus..
sorry voor het gebrek aan foto's..digicam had ik toen nog niet...wie wel eigenlijk?

paar uitstapjes naar foute modellen...geen pics en geen comment

VW Golf gti 16v '88

geheel zelfbouw...gewone 1.8 rood bij aanschaf.


veel aan gedaan en veel lol van gehad,wel veel onderhoud..

Weer een '89-er
Ford Sierra Cosworth 2wd
minder goed exemplaar..niet lang gehouden...


wel veel van geleerd,incl mensenkennis

momenteel een hobby projectje aangezien ik al weer een jaartje of 2 uit de tuning ben..

320i van '89..

dit was mijn verhaal..

graag jullie ervaringen,meningen en dergelijke met 80-ers....

(ps,ik ben er 1 vergeten en de wagens van mijn vriendin moet ook nog..maar komt later)
Graag verwijderen.
  Boks-Chick zaterdag 2 februari 2008 @ 14:48:38 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56479478
Dit is mijn eerste en tevens nog steeds mijn huidige tuut:



Ik heb zelf geen foto van hem, dus ik heb deze ff geleend van een andere site
Die van mij is exact hetzelfde model, Hyundai 1.6 GLS uit 1992 en in de zelfde kleur, alleen die van mij heeft een heerlijke (foute) lage spoiler op zijn kontje zelfs de wieldoppen zijn hetzelfde

Tuut heeft echt een kleine handicap: zo'n beetje vanaf de dag dat ik hem heb rijd hij op 3,5 cilinder ipv vier. Een van de vier doet het niet goed. Daarom prutelt hij af en toe wat in z'n stationair en is hij wat gevoelig met optrekken maar verder als een zonnetje rijden!

In de komende twee weken moet hij gekeurd worden. Motorisch rijdt hij prima, maar ik vrees het ergste Ik hoop dat hij nog een jaartje mee kan. Heb hem nu drie jaar, en hij heeft me nog geen seconde in de steek gelaten. Start altijd, rijdt alitjd, weer & wind, regen, sneeuw, vrieskou alles heeft hij voor mij doorstaan. Ook zijn we anderhalf jaar geleden naar Italie gereden, de bergen door zonder ook maar een moment minder te zijn. Sterker nog, leek haast alsof hij het in de bergen fijner vond rijden dan op de vlakke weg
Op de terugweg ging ik eens kijken wat hij kon, ik dacht: 160 km/u eens kijken... Voor ik het wist reed hij 180 en nog power over was ff schrikken, zo soepel als dat hij dat deed!

Naja, dat is mijn begin jaren 90 ervaring
lolwut
pi_56479534
Dit is m'n huidige Bouwjaar 1986
Het zijn wel echte kilometervreters; daarom zie je er ook nog zoveel rondrijden.

Jou love it or you hate it...



  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:59:54 #4
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56479684
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:48 schreef BrandX het volgende:
Dit is mijn eerste en tevens nog steeds mijn huidige tuut:

[ afbeelding ]

Ik heb zelf geen foto van hem, dus ik heb deze ff geleend van een andere site
Die van mij is exact hetzelfde model, Hyundai 1.6 GLS uit 1992 en in de zelfde kleur, alleen die van mij heeft een heerlijke (foute) lage spoiler op zijn kontje zelfs de wieldoppen zijn hetzelfde

Tuut heeft echt een kleine handicap: zo'n beetje vanaf de dag dat ik hem heb rijd hij op 3,5 cilinder ipv vier. Een van de vier doet het niet goed. Daarom prutelt hij af en toe wat in z'n stationair en is hij wat gevoelig met optrekken maar verder als een zonnetje rijden!

In de komende twee weken moet hij gekeurd worden. Motorisch rijdt hij prima, maar ik vrees het ergste Ik hoop dat hij nog een jaartje mee kan. Heb hem nu drie jaar, en hij heeft me nog geen seconde in de steek gelaten. Start altijd, rijdt alitjd, weer & wind, regen, sneeuw, vrieskou alles heeft hij voor mij doorstaan. Ook zijn we anderhalf jaar geleden naar Italie gereden, de bergen door zonder ook maar een moment minder te zijn. Sterker nog, leek haast alsof hij het in de bergen fijner vond rijden dan op de vlakke weg
Op de terugweg ging ik eens kijken wat hij kon, ik dacht: 160 km/u eens kijken... Voor ik het wist reed hij 180 en nog power over was ff schrikken, zo soepel als dat hij dat deed!

Naja, dat is mijn begin jaren 90 ervaring
laat even een compressietest doen...weet je tenminste waar je aan toe bent..kost niet zoveel..
antwoord is meer waard.

leuk antwoord
Graag verwijderen.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:01:19 #5
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56479720
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:51 schreef MaGNeT het volgende:
Dit is m'n huidige Bouwjaar 1986
Het zijn wel echte kilometervreters; daarom zie je er ook nog zoveel rondrijden.

Jou love it or you hate it...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
love em,ben zelf erg fan van de 850 t-5r
Graag verwijderen.
  Boks-Chick zaterdag 2 februari 2008 @ 15:03:01 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56479757
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:59 schreef Charged het volgende:

[..]

laat even een compressietest doen...weet je tenminste waar je aan toe bent..kost niet zoveel..
antwoord is meer waard.

leuk antwoord
wat is een compressietest?
en thanks
lolwut
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:08:22 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56479834


Mijn eerste. Een Starslet 1.2 DL uit 1980. Zelfde kleur als deze (later gespoten in donkerblauw). Heerlijke wagentjes. Fel, betrouwbaar, alleen wat roestgevoelig.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:10:33 #8
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_56479879


Citroen CX 2.2 trs 1987
Dit is onze tweede (die ik NU heb). Op de achterruit zit ook nog een zwarte jalouzie.
De bx op de achtergrond is ook van ons maar net te jong voor dit topic.
Life in the so-called space age.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:12:57 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56479927
Jammer van die wieldoppen, Icefire..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:18:35 #10
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56480025
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:10 schreef Icefire1971 het volgende:
[ afbeelding ]

Citroen CX 2.2 trs 1987
Dit is onze tweede (die ik NU heb). Op de achterruit zit ook nog een zwarte jalouzie.
De bx op de achtergrond is ook van ons maar net te jong voor dit topic.
hmzz....altijd zeer benieuwd geweest naar een CX..met name de turbo2 eigenlijk...

hoe rijdt het nou eigenlijk?..waterbed op wielen?
wieldeksels idd wat minder.
Graag verwijderen.
pi_56480061
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:51 schreef MaGNeT het volgende:
Dit is m'n huidige Bouwjaar 1986
Het zijn wel echte kilometervreters; daarom zie je er ook nog zoveel rondrijden.

Jou love it or you hate it...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hate the looks, maar motorisch zijn het geweldige dingen
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56480164
De enige jaren 80 auto die ik heb (of ooit gehad heb) is deze:



Suzuki SC 100 GX Coupé uit 1980.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:26:27 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56480167


Mijn tweede. Weer een Starslet (in deze kleur) maar de tweede facelift-versie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator zaterdag 2 februari 2008 @ 15:26:49 #14
45833 crew  Fogel
pi_56480173
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:24 schreef Charged het volgende:

[ afbeelding ]
320i van '89..
Offtopic, maar is die laatste foto in Cuijk (met het veer tussen Cuijk en Middelaar op de achtergrond)?


Ontopic: Ik heb een Volvo 240 2.3l uit 1984 gehad (waar en zo groot stuk uit de laadruimte was weggeroest dat je er een voetbal door kwijt kon raken... gek dat deze afgekeurd werd...) en een Ford Scorpio 2.0l uit 1986 die bij aankoop al een barrel was, maar die het toch nog ca 9 maanden uit heeft gehouden, 6 maanden meer dan verwacht!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:30:05 #15
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56480223
ons zorgen kindje (linkerkant)
84-er honda crx ballade..staat nou droog en goed geventileerd..

moet goed komen met haar....
ik heb de tijd,ik hoop de crx ook..
Graag verwijderen.
pi_56480246
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:30 schreef Charged het volgende:
ons zorgen kindje (linkerkant)
84-er honda crx ballade..staat nou droog en goed geventileerd..

moet goed komen met haar....
ik heb de tijd,ik hoop de crx ook..
[ afbeelding ]
Huh? Die is toch van Marit?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:31:54 #17
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56480255
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Offtopic, maar is die laatste foto in Cuijk (met het veer tussen Cuijk en Middelaar op de achtergrond)?


Ontopic: Ik heb een Volvo 240 2.3l uit 1984 gehad (waar en zo groot stuk uit de laadruimte was weggeroest dat je er een voetbal door kwijt kon raken... gek dat deze afgekeurd werd...) en een Ford Scorpio 2.0l uit 1986 die bij aankoop al een barrel was, maar die het toch nog ca 9 maanden uit heeft gehouden, 6 maanden meer dan verwacht!
klopt helemaal,waar kom jij vandaan dan?
Graag verwijderen.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:39:17 #18
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56480368
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:31 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Huh? Die is toch van Marit?
idd,ONS zorgenkindje..we zijn pas een jaartje of 3 samen
Graag verwijderen.
pi_56480414
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:39 schreef Charged het volgende:

[..]

idd,ONS zorgenkindje..we zijn pas een jaartje of 3 samen
Aaaaaaah . Ik snap 'm.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:57:20 #20
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56480662
niet alleen de crx maar Marit en ik..voor de duidelijkheid
Graag verwijderen.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:57:55 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56480676
De 80er jaren begonnen bij mij thuis met een Honda Accord coupé van mijn moeder en een 500SE van Pa.
Daar heb ik hier zelf geen foto's van. Honda was een erg fijne auto toen; maar wel erg snel doorgerot: 3-4 jaar max.


Mercedes W126 blijft natuurlijk één van de beste auto's ooit.

Mijn oma had toen later nog een 1986 911 3.2, die best vaak door ons werd "geleend"
Ding slingert, na enige werkzaamheden, nog steeds rond hiero.

Mijn eigen 80-er jaren auto's


1990 Alfa 75 2.0 TS: prima ding, maar op het laatst toch te duur om op de weg te houden. 275K kms


1990 BMW 325 iX Touring, staat nu te koop bij V&A , 310K kms
Sorry voor de SPAM


Goede auto's in de 80 er jaren. Niet lang daarna begon al dat milieu- en veiligheidgezeik (niet helemaal onterecht, maar wel jammer). Toen waren auto's nog auto ipv. een vervoermiddel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:01:04 #22
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_56480725
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:18 schreef Charged het volgende:

[..]

hmzz....altijd zeer benieuwd geweest naar een CX..met name de turbo2 eigenlijk...

hoe rijdt het nou eigenlijk?..waterbed op wielen?
wieldeksels idd wat minder.
het zijn de winterbanden (die ik niet nodig heb). de echte cx velgen liggen netjes in de schuur.

Rijdt natuurlijk geweldig.
Nadeel daarvan is dat onafhankelijk van hoeveel passagiers je bij je hebt ze altijd liggen te slapen in de auto. Veel aanspraak heb je dus niet.
Een t2 is natuurlijk heel fraai, veel sneller en iets stugger geveerd. Maar ook storingsgevoeliger.
Life in the so-called space age.
  Boks-Chick zaterdag 2 februari 2008 @ 16:43:01 #23
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56481289
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:26 schreef ijsmeis het volgende:
De enige jaren 80 auto die ik heb (of ooit gehad heb) is deze:

[ afbeelding ]

Suzuki SC 100 GX Coupé uit 1980.
wat een lief leuk wagentje!
lolwut
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:43:15 #24
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56481292
super topic een tvp!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:03:09 #25
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56481570
hmzz...ook weer een zwak voor de alfa 75..een America v6.
mooie looks,maar ook weer wild van de 164 q4...damn...Cossie op de eerste plaats maar dan?
Graag verwijderen.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:07:28 #26
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56481633
even onthouden...het gaat om de wagens die je zelf gehad hebt..geen 80-er jaren icons.
Graag verwijderen.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:10:12 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56481676
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:07 schreef Charged het volgende:
even onthouden...het gaat om de wagens die je zelf gehad hebt..geen 80-er jaren icons.
Die Honda heb ik zelf nog in gereden.
Tegen de keuken aan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 4 februari 2008 @ 10:31:13 #28
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56521496
mooie comments allemaal.
vooral de starlet en de cx,hoop op meer natuurlijk!
Graag verwijderen.
  maandag 4 februari 2008 @ 11:12:33 #29
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56522289
Helaas zonder foto's (heb er zelf geen meer van en om nou 'zoveel mogelijk lijkende' foto's er bij te gaan zitten googlen... mwoah)

Mijn eerste auto was een zwarte Ford Sierra 2.0 3-deurs uit 1986. (verlaagd, lm velgen en dikke uitlaat.. ik was toen nog niet zo oud )

Hierna volgde een Sierra Cosworth sedan 2wd uit 1989. Zo eentje als TS heeft gehad, maar dan met de originele rotvelgen. (nachtmerrie om schoon te krijgen). Het ding viel van ellende uit elkaar.

Toen een Mazda 323 5d uit 1985 toen ik al mijn geld kwijt was door de Cosworth.

Daarna een Mazda 626 coupé 2.0 12v uit 1988. Dat was weer een vooruitgang.

Als laatste jaren 80 auto heb ik een Subaru Legacy 1.8 uit begin 1990 gereden. Dat was een tegenvaller na de Mazda. (niet echt vooruit te branden en sponzige vering)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 4 februari 2008 @ 12:25:52 #30
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56523692
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:12 schreef Dromer het volgende:
Helaas zonder foto's (heb er zelf geen meer van en om nou 'zoveel mogelijk lijkende' foto's er bij te gaan zitten googlen... mwoah)

Hierna volgde een Sierra Cosworth sedan 2wd uit 1989. Zo eentje als TS heeft gehad, maar dan met de originele rotvelgen. (nachtmerrie om schoon te krijgen). Het ding viel van ellende uit elkaar.

Toen een Mazda 323 5d uit 1985 toen ik al mijn geld kwijt was door de Cosworth.
Graag verwijderen.
  maandag 4 februari 2008 @ 12:34:39 #31
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56523841
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:25 schreef Charged het volgende:

[..]
zeer herkenbaar..maar guess what..Cosworth 2 wd sedan komt er weer..maar alleen als ik het goed kan plannen qua financieen en tijd.

Het is gewoon een 80-er jaren icoon waarvan ik 2 exemplaren heb van mogen proeven,veel van heb geleerd en de komende (nog niet bekend wanneer) de vruchten van gaat plukken.

zelden in 1 wagen zoveel power meegemaakt voor dat budget,karakter,tunings mogelijkheden wat betreft het blok,handeling,luxe en nog meer..
tja..ik laat idd overduidelijk merken dat het (Cosworth 2wd sedan) mijn favo is..heb er 2 x van mogen proeven met een bijzonder prettige nasmaak op mijn "driver"papillen..

maar dan nog...eerst zorgen dat ik de wagen kan onderhouden..kopen is 1 ding..goed onderhoud en doortunen (op de juiste manier) is een andere zaak.
Graag verwijderen.
pi_56523888
2 van mijn 3 jaren '80 auto's:



Oke oke, de station is uit 1992 maar het model komt van 1988
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_56524741
Austin Mini uit 1983. Ding was ouder dan ik zelf ben
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56525031
Na een aantal DAFs een paar 340's gehad, waarvan dit er eentje is. Compleet met windschermen op de zijruiten. Jammer dat dit soort accessoires niet meer leverbaar zijn.



Daarna nog een Citroën BX uit 1986 en een Volvo 740 Turbo Intercooler uit 1986. Die laatste ging dood met slechts 470.000 kilometer op de teller.

Nu een Citroën XM uit 1992, maar die hoort er toch een beetje bij, want het model is voor 't eerst op de markt gekomen in 1989.

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 4 februari 2008 @ 13:42:38 #35
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_56525139
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:37 schreef casejunkie het volgende:
2 van mijn 3 jaren '80 auto's:

[ afbeelding ]

Oke oke, de station is uit 1992 maar het model komt van 1988
lijkt me een beetje photoshop maar oke...de rechter(coupe) heel mooi
Graag verwijderen.
  maandag 4 februari 2008 @ 18:16:40 #36
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_56530598

  maandag 4 februari 2008 @ 18:18:19 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_56530635

VW jetta type 2 met en 1.3L uit '84 gekocht in 2005 voor maar 125 euro (stond voor de poort van de sloop) in 2007 verkocht 350 euro met heel veel verbeteringen (zoals achtervering die niet hangt, lichtmetaal, meer licht en meer motor onderdelen e minder deuken ) fijne auto met enorme kofferbak maar wou wat ouders


VW Transporter 3 uit '86 1.6 diesel. gekocht in 2003 voor maar 75 euro liep toen niet, nieuwe accu en koppeling en hij deed het weer. super bak was dit maar had een grijskenteken en werd te duur in belasting. verkocht in 2005 voor 550 euro

verder heb ik alleen oudere auto's gehad
pi_56531451
Ik heb zelfs 3 auto's uit de jaren 80 gehad! Woei...

Namelijk;

Uit het verleden:
Renault 5 GTX


Renault 19 16v


Heden
Renault 11 TXE Electronic 1985




Filmpje van electronisch dashboard:
http://home.kpnplanet.nl/~d.kool2@kpnplanet.nl/11/mov.avi
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  maandag 4 februari 2008 @ 19:35:46 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56532184
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Na een aantal DAFs een paar 340's gehad, waarvan dit er eentje is. Compleet met windschermen op de zijruiten. Jammer dat dit soort accessoires niet meer leverbaar zijn.
...
Die zaten ook op mijn Alfa, zie foto's paar posts boven deze.
Werkten eigenlijk maar zeer matig die dingen.
Windtunnels zijn zeker pas later uitgevonden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 4 februari 2008 @ 20:24:14 #40
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_56533292
Mijn eigen: een golf 2 1.6 diesel uit 1987, reed echt prima, ondanks de 434.000km op de teller :



De Golf van me pa (die ik totall los heb gereden) een golf 2 1.6 benzine uit 1989), die reed ook heerlijk!!


En na de boem:



Mijn huidige auto is uit 1994, dus die mag hier niet
  maandag 4 februari 2008 @ 20:31:43 #41
20023 Retro
studio bruxelles
pi_56533453
'85 Audi coupé quattro (de MB is een '75 280S). Beide niet meer in mijn bezit. Heb nu opnieuw een '85 quattro met een 280 pk s4 motor, en wederom een MB ('75 SL coupé)

pi_56534069
Mijn jaren-80 wagens:

Mijn eerste auto, een Fiat Panda 34. In dezelfde pisvlekgele kleur. Fijn wagentje wel, zonder moeite past er een koelkast of wasmachine in


Een Fiat Regatta 100. Gratis gekregen, toch 1 jaar 1 apk dus mee gereden. Veel luxe, waaronder centrale vergrendeling, elektrische ramen en een elektronisch dashboard. Het meeste daarvan werkte ook nog soms!


Een Holden Jackaroo ik ben vast de enige die zo'n ding heeft gehad Een in licentie gebouwde Isuzu Trooper. Dikke 4WD die me door heel Australië heeft gebracht. Niet helemaal zonder problemen, de fuel cut-off van de elektronische carburateur besloot midden in de woestijn er mee op te houden. Gevolg: motor uit. Ter plekke de carburateur uit elkaar gehaald en kunnen repareren gelukkig


Een Mk I Cabrio, 1800 automaat. Lichtblauw, donkerblauwe sonnenland-kap, mooie ATS-jes eronder. Veel lol aan beleefd, zeker in de zomer.

Daarvoor en daarna nog wat jaren-70, jaren-90 en jaren-'00 spul gehad
  maandag 4 februari 2008 @ 21:23:17 #43
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_56534629
Dat is mijn huidige auto...Een Nissan Sunny uit 1987...4 deurs
Komt nog steeds jaarlijks probleemloos door de APK en rijdt me elke dag 140 km naar m'n werk
1 keer alleen gehad dat m'n uitlaat eronder uit donderde, dus met een hoop herrie naar huis...Verder nooit wat...Kwestie van goed onderhouden:




En tijdelijk heb ik nog een Pontiac Bonneville Brougham uit 1979 gereden
Slechtste moment:
Zonder gas staan (had geen gasmeter )
en het ongeluk waardoor ik hem heb moeten verkopen (maar gelukkig een mooie '65 Chevrolet Impala voor terug heb kunnen kopen ):

A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_56534948
Ik heb 3 Citroën Visa's, 1984, 1986 en 1988.
pi_56535022
Honda accord 1.6

handchoke, altijd lekker. Kan tenminste zeggen dat ik nog zelf een carburateur heb schoongemaakt



pi_56539234
Ik heb zelf in een VW Golf 2 gereden (en rij er nog steeds in). In een Golf 2 GTD uit '89 van een vriend van mij en mijn eigen Golf 2 1.3 uit 1991... (Laatste mag eigenlijk niet, maar is wel een jaren 80 model).
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:23:25 #47
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_56539461
Rechts m'n 87er Passat (daily), links 81er Jetta TD (te koop);


Verder nog zo'n zelfde passat als sloper;


En een 63'er en een 73'er kever.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_56543424
Mijn eerste autootje, de Renault 5 uit begin 88.
Verschrikkelijk model maar wel erg goedkoop rijden.


Daarna mijn tweede auto waar ik toch wel heel veel lol (en ellende) van heb gehad.

peug 205 '91 1.4i XS


Met pimp-rode bekleding uit een GTI


Het ding ging als de brandweer maar alles ging ook kapot, aandrijvassen, draagarmen, fuseekogels, stuurkogels, remtrommels achter, remleidingen, dynamo, accu, lekkage dakraam(binnen een jaar). En als bonus werd hij gestolen toen alles gerepareerd was
.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 18:12:35 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56547060
Soms is vierkant beter.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56548106
nu alweer een paar jaartjes deze ultieme 80er jaren auto



Al een hoop aan gedaan, het mooie is dat je er tenminste nog ouderwets zelf aan bezig kunt gaan. en i love RWD
And then there were syntax-errors
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:23:54 #51
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_56549514
Opel Manta
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:35:27 #52
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_56549724
M'n eerste en huidige voertuig:
een VW T3 1.6D uit 87. Zo traag, maar zo fantastisch om mee te rijden, en goedkoop in onderhoud, degelijk en superpraktisch.


En ik heb ook nog een '83-er Vespa PK50XL 70cc-tje. Even degelijk en jaren 80 als m'n T3
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:14:44 #53
53151 T42
Pinball Wizard
pi_56551768
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:35 schreef MMach het volgende:
M'n eerste en huidige voertuig:
een VW T3 1.6D uit 87. Zo traag, maar zo fantastisch om mee te rijden, en goedkoop in onderhoud, degelijk en superpraktisch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik heb ook nog een '83-er Vespa PK50XL 70cc-tje. Even degelijk en jaren 80 als m'n T3
klopt zeer fijne busjes en mijn 1.6 diesel deed 1:18/1:20 alle ruimte van de wereld
onderdelen kon je ook van een 1.6 diesel golf halen als het moest.
mijne haalde 105kmh

jammer dat toen de belasting voor datr ding 3x zo duur werd
  dinsdag 5 februari 2008 @ 23:20:35 #54
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_56551902
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:14 schreef T42 het volgende:

[..]

klopt zeer fijne busjes en mijn 1.6 diesel deed 1:18/1:20 alle ruimte van de wereld
onderdelen kon je ook van een 1.6 diesel golf halen als het moest.
mijne haalde 105kmh

jammer dat toen de belasting voor datr ding 3x zo duur werd
Haha, hier ook 106kmh op de gps, en over de 30 seconden om daar te raken
Hier in België is de belasting op bedrijfsvoertuigen veel minder, idem voor de wegentaks. En wij hebben een verzekering op pk's, niet op gewicht, dus met 50 pk is de verzekering ongveer 3 keer die van m'n Vespa. Maar ik denk dat het mooie liedje voor oude auto's niet lang meer gaat duren door de hele CO2 hype, dus ik geniet ervan zolang ik kan. Als ik hem ooit moet weg doen, dan zal ik echt een traantje moeten wegpinken, idem voor mijn vriendin die dat ding echt graag heeft
pi_56552117
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:23 schreef SilentChaos het volgende:
Opel Manta
Volk met amerikanen en volk met mantas hebben smaak dicht bij elkaar liggen blijkt wel weer, superwagens in je fotoboek
And then there were syntax-errors
  woensdag 6 februari 2008 @ 09:00:55 #56
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_56555531
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:31 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Volk met amerikanen en volk met mantas hebben smaak dicht bij elkaar liggen blijkt wel weer, superwagens in je fotoboek
Thanks

Ik ben gek op oldtimers/klassiekers....De Manta valt daar zeker onder
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:26:44 #57
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56556817
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 09:00 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Thanks

Ik ben gek op oldtimers/klassiekers....De Manta valt daar zeker onder
Niks mis met een originele Manta.
(en met origineel bedoel ik niet origineel 'versjonnied' )
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56564400
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:26 schreef Dromer het volgende:

[..]

Niks mis met een originele Manta.
(en met origineel bedoel ik niet origineel 'versjonnied' )
Vaak zijn ze dan juist nog meer 80er jaren dan origineel
eigenlijk horen ze versjonnied
And then there were syntax-errors
pi_56564654
Ford Fiesta 1979
Honda CRX 1987

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_56564662
De jaren 80 auto van Volvo natuurlijk, de 480 . Zowel gereden in de turbo als de non-turbo versie. De eerdere types, van 1986 / 1987 hadden zo de nodige elektrische storingen, maar rijden dat ze deden. Heerlijk. Een scherpe bocht?? Geen probleem, gewoon gas erop en gaan, menig auto kon je niet bijhouden .
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2008 @ 17:43:21 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56565230
Citroën 2cv6 Special uit 1987
Citroën BX 19 TGD Break Service van 1 oktober 1990 (ik vind dat dioe nog meetelt )
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:17:14 #62
53151 T42
Pinball Wizard
pi_56566911
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:20 schreef MMach het volgende:

[..]

Haha, hier ook 106kmh op de gps, en over de 30 seconden om daar te raken
Hier in België is de belasting op bedrijfsvoertuigen veel minder, idem voor de wegentaks. En wij hebben een verzekering op pk's, niet op gewicht, dus met 50 pk is de verzekering ongveer 3 keer die van m'n Vespa. Maar ik denk dat het mooie liedje voor oude auto's niet lang meer gaat duren door de hele CO2 hype, dus ik geniet ervan zolang ik kan. Als ik hem ooit moet weg doen, dan zal ik echt een traantje moeten wegpinken, idem voor mijn vriendin die dat ding echt graag heeft
mijne deed er denk ik een hele week over om aan 100kmh te komen
verzekering was verzamelverzekering van de VW bussen club nederland en koste maar 200 euro per jaar.
belasting was eerst iets van 12 euro permaand en werd ongeveer 78/88 euro permaand
hier hebben oude auto''s gelukkig nie zo''n last van die co2 hype als je em verkoopt mail me dan effe
pi_56574748
In volgorde van aanschaf;

Renault 19 1989
Peugeot 205 1987
Citroën 2cv6 Special 1981 *
Fiat 128 1977
Citroën GS Club C-matic 1978 *
Citroën BX 16 TRS 1985
Citroën HY 1971 (productie 1947 > 1982] *
Citroën BX basis *

* nog in bezit
pi_56580861
Mijn jaren '80 automobiel: Volkwasgen Golf 1.8 GT4 uit 1988. Een limited edition van de GT met wel 4 luidsprekers!



Heb hier in 2006 een half jaar in gereden, reed heel niet slecht voor zou'n oude auto. Nu een saaie leaseauto... oude auto's hebben toch meer charme.
pi_56583137


87'er
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:06:08 #66
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56583361
Dé ultieme jaren 80 GTI;

205 GTi 1.9



als in goochelaar
pi_56604775
me eerste autootje was uit '85 een bruine toyota corolla AE80
4 versnellingen

zal vanavond ff footootje ervan uploaden.

me ubergare 323F uit 89, gelukkig maar 2 weken gehad soort van miskoop


me verhuisbakkie... een nissan micra uit 89


en op het randje... me BMW uit '91 heb 5 jaar met veel liefde in deze auto rondgetoert.
geef iemand macht en je leert 'm kennen
pi_56607354
De laatste dagen ben ik serieus aan het overwegen om een Alfa 75 3.0 V6 aan te schaffen.

Altijd al willen hebben maar de gebruikskosten zetten me aan het denken.

Heb al een keer een Alfa gehad als eerste auto en die heb ik uiteindelijk weggedaan. Hoewel ik al rekening had gehouden met exhorbitante onderhoudskosten viel dit toch nog erg tegen.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Voor mij de ultieme jaren 80 auto.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_56607502
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:47 schreef Tomatenboer het volgende:
De laatste dagen ben ik serieus aan het overwegen om een Alfa 75 3.0 V6 aan te schaffen.

Altijd al willen hebben maar de gebruikskosten zetten me aan het denken.

Heb al een keer een Alfa gehad als eerste auto en die heb ik uiteindelijk weggedaan. Hoewel ik al rekening had gehouden met exhorbitante onderhoudskosten viel dit toch nog erg tegen.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Voor mij de ultieme jaren 80 auto.
Niet vergeten mee te nemen voor onderweg:

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_56607737
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:57 schreef charon het volgende:

[..]

Niet vergeten mee te nemen voor onderweg:

[ afbeelding ]
Gevuld met brandstof?
Of motor-olie?
pi_56607980
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 19:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gevuld met brandstof?
Of motor-olie?
Motorolie. De mijne liep op een gegeven moment zo'n beetje 1:1.
Olie:Benzine dan he..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_56608501
Ja ik zal maar aandelen Shell nemen als ik de knoop heb doorgehakt en zo'n Alfa 75 besluit te kopen.

Maar Charon 42, jij hebt er één gehad?

Alle gebruikers-ervaringen zijn welkom.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 8 februari 2008 @ 19:57:39 #73
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_56608646
ik heb een escort 1.4 uit 89 gehad, die heb ik na een ongelukje naar de sloop gebracht.
daarna heb ik een sierra 2.0 uit 92 gekocht waar ik nu al bijna 2 jaar tevreden in rond rij
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:50:01 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56618909
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 19:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja ik zal maar aandelen Shell nemen als ik de knoop heb doorgehakt en zo'n Alfa 75 besluit te kopen.

Maar Charon 42, jij hebt er één gehad?

Alle gebruikers-ervaringen zijn welkom.
Ik heb een 1990 75 2.0 TS gehad. Twinsparkblokkie is eigenlijk bullitproof, dus was nooit iets mee (laatste 70000 km tot 275K kms oid.) V6 is veel gevoeliger/kwetsbaarder/wordt meer getrapt, en is nu al bijna 20 jaar oude auto natuurlijk.

De rest was kwetsbaarder. Iedere jaar alle aardcontacten uit elkaar halen, schoonmaken en weer invetten/vaseline oid zorgde eigenlijk voor relatief weinig electronische storingen. Maar oliedruksensoren, dashboardlampjes en dat soort kleine dingetjes zorgden toch redelijk vaak voor een nuttige zaterdagochtend prutsen.
Versnellingbakken blijven kwetsbaar/matig te bedienen, maar als de rest goed is leer je daar mee leven.
V6 en Turbo hebben wel aangepaste bak en cardan ed; die zijn in principe wat steviger.

Het is gewoon een auto uit een andere tijd. Transaxle/De Dion as/schijven achter tegen de versnellingsbak aan ipv. bij de wielen.Ingewikkelde constructies die goedkoop zijn uitgevoerd. (Ze verloren geld op iedere exemplaar dat er is verkocht, en ALFA had nooit genoeg geld om het product te verbeteren/verder te ontwikkelen. Bij Ferrari en bv. Porsche 944/928 hadden ze iets meer budget/development en is de techniek veel sterker. Techniek zorgt dus voor veel arbeidsuren en de gemiddelde garage verklooit de boel vaker dan ze het fixen. Als je veel zelf doet is het prima te doen, behalve mi. motorblokken en verseliingsbakken revisie ed. Ik zou er niet aan beginnen als je niet ergens een geschikte garage in de buurt hebt die wat in die dingen gespecialiseerd is.

Ander probleem is bv. dat materialen van het interieur ed. van matige kwaliteit zijn en dat er heel veel niet meer leverbaar is. ALFA zelf doet niets, je bent dus afhankelijk van specialisten. Duitse merken (weet ik tenminste uit eigen ervaring met BMW/Porsche) kan je veel meer en veel langer onderdelen bij de dealer krijgen. Wel duur; maar je auto staat tenminste niet 3 maanden stil omdat een suf onderdeel niet leverbaar is. eBay en internet zijn natuurlijk ook goede bronnen.

Roest viel wel mee, ik heb de mijne weggedaan 12 jaar oud.
Ik heb eigenlijk alleen roest onder de achterlichten gehad, dat is een kwetsbare plek, vooral als er een trekhaak onder zit/zat. Onder de skirts/randen rond de wielkasten wil het ook wel roesten. Maar volgens mij niet meer dan andere auto's uit die tijd.
Vergeet niet dat het al oude auto's zijn. Ik heb net een 1990 BMW 325iX verkocht, die was stukken sneller dan mijn 75 TS. Maar bv. tov. mijn huidige BMW 330i is het helemaal niks qua vermogen/prestaties.

Zelf zou ik, als je belangstelling hebt voor exotische techniek en prestaties, momenteel gaan voor bv. een Porsche 944 wel of niet met turbo (afh. van budget) Zolang ze geen slecht herstelde ongevalschade hebben roestvrij, snel, licht en er zijn genoeg specialisten die je verder helpen tegen redelijke prijzen. Uiteindelijk een betere, goedkopere en minder frustrerende auto dan een 75 V6.
Als je vnl. voor het uiterlijk valt moet je natuurlijk gewoon een 75 nemen; maar dan is een 2.0 TS een betaalbaarder avontuur, en een Turbo technisch leuker.

Het mooiste aan een goede 75 met een beetje aangepast onderstel is dat het een perfecte stuurauto is; daar zijn de 2 liter en de Turbo beter dan de veel zwaardere (op de voor-as) V6.

Laatste opmerking; totaal ongeschikt als dagelijkse auto natuurlijk. In gebruik te duur/kwetsbaar, en als het een goede is, gewoon zonde van het ding.

Ze zijn wel deskundige en serieuze clubs:
http://www.alfaclub.nl/
http://www.varln.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
http://www.alfa75.info/


Sorry voor off-topic.
gelukkig wel over 80-er jaren bakkies

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 09-02-2008 10:04:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 10:11:23 #75
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_56619120
In totaal 5x een W123 van 76~82


En een W124 uit 86
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')