Klopt. Hier in België is er eens onderzoek naar gedaan. In de lagere klasse vond je meer van die rare namen terug. Ook wees het onderzoek uit dat de meer rare namen in het BSO zaten (is in Nederland (V)MBO ). Vooral namen die eindigden op -y zag je daar meer. Bv Kimberly, Kelly, Wesly, Timmy, Andy, Jordy,...quote:Op maandag 14 januari 2008 11:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ooit las ik dat mensen met een raar gespelde naam vaak een minder goede baan hebben, maar de achtergrond van dat onderzoek heb ik verdre nooit bekeken, dus hoe dat nou zit...
De keeper van de nationale voetbalploeg hier in België heet Stijn Stijnen.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:17 schreef marcel-o het volgende:
ik had op school iemand die heette Kemps van zn achternaam..
niks mis mee opzich
maar zn voornaam was Kempe
Kempe Kemps!!
dan WEET je dat ie gepest aat worden als ouders
Ja, maar volgens mij is daar de relatie niet dat mensen met zo'n naam slechtere kansen krijgen, maar dat mensen uit bepaalde sociaal economische milieu's slechtere kansen krijgen én dat daar bepaalde namen een voorkeur genieten.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:24 schreef zagevent het volgende:
[..]
Klopt. Hier in België is er eens onderzoek naar gedaan. In de lagere klasse vond je meer van die rare namen terug. Ook wees het onderzoek uit dat de meer rare namen in het BSO zaten (is in Nederland (V)MBO ). Vooral namen die eindigden op -y zag je daar meer. Bv Kimberly, Kelly, Wesly, Timmy, Andy, Jordy,...
Zal eens zien of ik er geen linkje van kan vinden. gevonden en nog meer en nóg meer.
[..]
De keeper van de nationale voetbalploeg hier in België heet Stijn Stijnen.
Hehe, ok, dan is het wel handig om er een beetje op te letten ja.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja,maar ik woon ook in Duitsland, dus voor ons is het toch wel relevant.
quote:Op maandag 14 januari 2008 12:46 schreef Samcali het volgende:
Oh ja, hier in de straat is een paar maanden geleden een "Binck" geboren
of die van een bankquote:Op maandag 14 januari 2008 12:50 schreef Rikketik het volgende:
[..]Anders geef je je kind geen hondennaam...
Het is wachten op de eerste kinderen die 'Frisia' of 'Leen' heten.quote:
Leen is een naam vooral gebruikt in zuidelijkere gebieden in NL.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:57 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste kinderen die 'Frisia' of 'Leen' heten.
Meen je niet?quote:Op maandag 14 januari 2008 13:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Leen is een naam vooral gebruikt in zuidelijkere gebieden in NL.
Vandaar de woordgrap uit het spotje.
Whehehe, mijn hond heet Bink zonder C.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:50 schreef Rikketik het volgende:
[..]Anders geef je je kind geen hondennaam...
]http://nl.wikipedia.org/wiki/Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116[/quote][/url]quote:Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116 (uitgesproken als Albin) was een voornaam die een Zweeds kind van zijn ouders in mei 1996 kreeg.
De ouders deden dit als reactie op een boete van kr. 5000 (ongeveer ¤550) die ze kregen opgelegd door een rechtbank in Halmstad omdat ze hun zoon toen hij vijf jaar oud werd nog steeds niet hadden aangegeven bij de burgerlijke stand. De ouders, die nooit van plan waren geweest hun kind een naam te geven, kozen voor een naam van 43 tekens als uiting van een bijzondere artistieke creatie die gezien moet worden in het licht van de 'patafysica. De ouders zeiden: "De naam is een zwangere, expressionistische ontwikkeling, die wij zien als een artistieke creatie."
De naam werd uiteindelijk door de rechtbank geweigerd.
De ouders hadden na het verwerpen nog de naam A voorgesteld, maar ook die werd verworpen door de burgerlijke stand, omdat in Zweden voornamen met één letter verboden zijn.
De jongen beschikte in 1997 nog steeds niet over een voornaam, maar had wel al een paspoort waarin hij Boy Tarzan werd genoemd.
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116
Mijn hond heet Sien!quote:Op maandag 14 januari 2008 13:36 schreef Kreupelhout het volgende:
Wat dacht je van Trui? Ot en Sien?
BBCquote:Jon Blake Cusack, from Holland, Michigan, told local newspapers the US practice of adding "Junior" or "II" after a boy's name was too common.
So, when his son was born last week, he decided on the name Jon Blake Cusack 2.0, as if he were a software upgrade.
Mr Cusack admitted that it took months to persuade his wife, Jamie, to accept the idea.
quote:
quote:Op maandag 14 januari 2008 14:07 schreef Rikketik het volgende:
[..]
![]()
Wat zal zijn naam trouwens worden als hij een donororgaan krijgt? Jon Blake Cusack 2.1?
Omgquote:Op maandag 14 januari 2008 11:01 schreef zagevent het volgende:
[..]
Charity
Chiara Rosan
Chinook
Demi Aidan
Faith Cathryn
Giulia Elisabetta
Isis Maikina
Kajira Alicia Cosette
Klopt, maar die helicopterquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:11 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, het ís natuurlijk een indianenstam, maar toch...
Misschien moeten ze hun volgende kind "Einz" noemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:22 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Klopt, maar die helicopter![]()
Als dat kind een keer hard lacht is het echt een
LOLLERCOPTER!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!§§§~!!!111eizn
Ik dacht aan "Concorde" of "Airbus"quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:24 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Misschien moeten ze hun volgende kind "Einz" noemen.
Cuncorde en Eirbus.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:28 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik dacht aan "Concorde" of "Airbus"
Mee uit eten nemen naar een Japans restaurant!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:43 schreef Biancavia het volgende:
Ik ken een kindje dat Enola heet.
[ afbeelding ]
Volgens mij is de Enola Gay (de naam van dat vliegtuig) vernoemd naar de moeder van de piloot. Het ís dus een meisjesnaam.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:43 schreef Biancavia het volgende:
Ik ken een kindje dat Enola heet.
[ afbeelding ]
Ja, Adolf is ook een jongensnaam, maar je denkt toch niet direct "ach, gewoon een naam".quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:30 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Volgens mij is de Enola Gay (de naam van dat vliegtuig) vernoemd naar de moeder van de piloot. Het ís dus een meisjesnaam.
Ik denk dat de moeder eerder Enola heette dan het vliegtuig...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, Adolf is ook een jongensnaam, maar je denkt toch niet direct "ach, gewoon een naam".
Daarbij vraag je je sowieso dan af hoe die ouders op die naam zijn gekomen.
Ze hebben die helikopter genoemd naar een Indiaanse naam. Op zich vind ik 't nog wel een mooie naam, 't is alleen die link die een stomme bijklank heeft.quote:
Nee? Echt?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik denk dat de moeder eerder Enola heette dan het vliegtuig...
Inderdaad, je kunt wel zeggen "Ja we hebben haar vernoemd naar die indaanse stam", maar de Helicopter is toch iets bekender, dus die link heb je altijd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ze hebben die helikopter genoemd naar een Indiaanse naam. Op zich vind ik 't nog wel een mooie naam, 't is alleen die link die 't "verknoeit" voor mij.
Wow...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Die van Raffaëlla was echt te sneu
Beautiful Hope Is The Truth ofzoen dan beautiful als voornaam...
Ik weet het, maar als iemand zich aan mij voorstelt als Chinook, verwacht ik ook eigenlijk rotorbladen aan het hoofd te zien zittenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ze hebben die helikopter genoemd naar een Indiaanse naam.
Tis dat ik geen meisje benquote:Op maandag 14 januari 2008 10:38 schreef ThE_ED het volgende:
Nee, dan de familie Nas die hun dochtertje de toch heel gewone naam "Anna" gaf...
Als je dan flaporen hebtquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:48 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik weet het, maar als iemand zich aan mij voorstelt als Chinook, verwacht ik ook eigenlijk rotorbladen aan het hoofd te zien zitten
Nou Sjeen, er staan er wel een paar tussen hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |