abonnement Unibet Coolblue
pi_55570011
quote:
Voor het eerst aan de start bij 24 Uren van Le Mans

MAASEIK, donderdag

Een mooiere manier om het jaar te beëindigen kan ik me nauwelijks wensen, want ik kan via mijn eigen column het nieuws bekend maken dat ik in 2008 weer ga racen! En niet zomaar een paar kilometers, want ik debuteer komend jaar in de beroemde 24 uren van Le Mans.

Vlak voor de kerstdagen heb ik een contract getekend bij het VM Motorsport Team van Peter van Merksteijn, dat door Frans Verschuur wordt geleid en dat is natuurlijk een prachtig kerstcadeau. Samen met Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn vorm ik het trio dat in de beroemdste 24-uurs-race ter wereld in een Porsche RS Spyder van start gaat. En natuurlijk blijft het niet alleen bij die vermaarde race in Frankrijk, want als voorbereiding start ik de komende maanden in diverse 1000-kilometerraces om aan de auto te wennen en me zo goed mogelijk voor te bereiden op Le Mans. Want dat is de race waar het in 2008 allemaal om draait.

Het spreekt voor zich dat ik echt enorm blij ben met deze kans om weer achter het stuur van een echte raceauto te kruipen. En wat voor een auto! Ik heb de Porsche inmiddels gezien en het is echt een heel stoere bolide. Geen ’gewone’ straatauto, maar een zogenoemde ’open’ racebolide, met een kleine 500 pk’s onder de motorkap. We starten op Le Mans in de zogenoemde LMP2-klasse; dat is de klasse direct onder de LMP1-klasse, waarin de fabrieksteams van onder meer Audi en Peugeot uitkomen.

Ik kijk echt enorm uit naar het nieuwe seizoen, waarin ik ga racen in een raceklasse die voor mij echt helemaal nieuw is. De langste race waarin ik tot nu heb gereden is een Formule 1-race en die duurt maximaal twee uur. Het is dan ook zaak dat ik conditioneel en fysiek helemaal top ben als we medio februari met de eerste tests beginnen. Mijn voorbereiding op het nieuwe seizoen begint dan ook direct na de jaarwisseling. Samen met mijn zoon Max ga ik in de eerste week van het nieuwe jaar in het zuiden van Italië buiten op de kartbaan de eerste kilometers maken.

Dat wordt ook de eerste serieuze test voor mijn nek, waaraan ik enkele weken geleden ben geopereerd. Die operatie is prima verlopen en het herstel verloopt al even voorspoedig. Als ik heel scherp omhoog kijk voel ik nog wel dat mijn nekspieren flink geraakt zijn, maar verder voelt mijn nek beter dan hij ooit heeft gedaan. Allemaal goed nieuws dus, zo op de valreep van 2007.

Al met al is het hele ’Porsche-project’ vrij snel rondgekomen. Een week of zes geleden zocht Frans Verschuur, die het hele project min of meer leidt, contact met mij. Vanaf de eerste kennismaking klikte het en eigenlijk waren we er vrij snel uit. Peter van Merksteijn is verantwoordelijk voor de financiering en ook met hem zat ik direct op dezelfde golflengte. Het is overigens nog niet zeker dat Peter, die in ieder geval in diverse 1000-kilometerraces gaat rijden, ook in Le Mans van start gaat. Hij wil eerst kijken hoe hij zich voelt in de snelle Porsche en of hij zelf snel genoeg is om aan de race in Le Mans mee te doen.

Bij mij is er, dat moge duidelijk zijn, geen twijfel meer over deelname. Ik sta echt te popelen om weer te gaan racen en heb tegen het team gezegd dat ze me tijdens de 24 uren van Le Mans vooral maar veel in de nacht moeten laten racen. In tegenstelling tot veel andere coureurs heb ik er namelijk helemaal geen moeite mee om in het donker te racen, dus daar kunnen we direct al flink wat voordeel pakken.

Oh ja, nog even voor alle criticasters die dit nieuws met gefronste wenkbrauwen zullen lezen: ja, ik heb in het verleden inderdaad eens geroepen dat Le Mans voor ’oude mannen’ is. En nee, dit betekent niet dat ik mezelf nu een ’oude man’ vind. De 24 Uren van Le Mans is een loodzware race vol spanning en competitie, omgeven door een waanzinnig circus. En ik kan niet wachten om daar weer ouderwets hard over de baan te racen!
Zijn column in de Telegraaf. Ook in het AD nog een leuk artikel over zoontje Max.
  donderdag 27 december 2007 @ 12:51:35 #3
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55570088
Jos is nog steeds The Boss. Maleisie 2001
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55570181
Lap1
pi_55570192
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:50 schreef Bertjeee het volgende:
hark de grindbakken al vast maar weer aan.
Ow god, weer eentje zonder verstand van zaken
  donderdag 27 december 2007 @ 12:59:28 #6
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55570242
Bij de echte Verstappen fans vast allang bekend, maar bij deze nog even de samenvatting (Engelse) van Maleisie 2001: http://www.youtube.com/watch?v=dTTf5Icx7fo
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55570265
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:50 schreef Bertjeee het volgende:
hark de grindbakken al vast maar weer aan.
:D:D:D:!!W!!!!!EINZZIEINZNZNEWNINZZZTWEIPOLITZEI ::DO_O_

Nou die grap zag ik echt niet aankomen
pi_55570345
Heeft iemand Jos vertelt dat het de bedoeling is dat ie 24 uur op de baan blijft?

Vooraf dekt ie zich alvast in. Als ie uitvalt komt dat door zijn zere nek. Driewerf BAH!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_55570356
die blijft terugkomen
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  donderdag 27 december 2007 @ 13:07:51 #10
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55570432
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef Remzz het volgende:

[..]

:D:D:D:!!W!!!!!EINZZIEINZNZNEWNINZZZTWEIPOLITZEI ::DO_O_

Nou die grap zag ik echt niet aankomen
Het droevige hieraan is, dat het helemaal geen grap is!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_55570505
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:07 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Het droevige hieraan is, dat het helemaal geen grap is!
Heb jij cijfers dat het waar is dan? Dat hij vaker crashed dan andere coureurs? En dan heb ik het natuurlijk wel over rijdersfouten geen technische mankementen.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:13:42 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55570592
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:10 schreef Remzz het volgende:

[..]

Heb jij cijfers dat het waar is dan? Dat hij vaker crashed dan andere coureurs? En dan heb ik het natuurlijk wel over rijdersfouten geen technische mankementen.
natuurlijk is het nooooooooit Josje zijn fout geweest. Het lag altijd ergens anders aan. Eigenlijk is Jos wereldkampioen, ieder jaar weer. Waarom hebben ze Jos buitengesodesjaakt? Omdat het zo'n v-o-o-r-t-r-e-f-f-e-l-i-j-k-e coureur was?
En waarom heeft geen enkele andere renstal meneer Verstappert dan snel binnengehaald?

Juist. Omdat het NIET aan al die andere zaken ligt maar gewoon aan het feit dat ie niet goed genoeg is.

Maar dat zien ik natuurlijk helemaal fout. En al die renstallen die hun hele leven met racen bezig zijn snappen er ook geen drol van natuurlijk. Eigenlijk is meneer Verstappert Godt maar wij zien het gewoon niet....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  PR/Manusje van alles donderdag 27 december 2007 @ 13:16:12 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_55570634
Stopt hij er na 23 uur niet mee omdat hij zijn geld niet krijgt ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_55570679
Dat had denk ik een hoop meer te maken met die kut klotengather manager van hem, dan met Jos zelf.

Als hij een fatsoenlijke manager had gehad, was ie veel verder gekomen.
Overigens heeft laatst een keer een bekende F1 site alle races van Jos nagekeken en de keren dat hij niet finishte door een fout van hem zelf waren er veel en veel minder dan de keren dat hij niet finishte door een fout van iemand anders of van een auto die kapot ging.

En je kan zeggen over Jos wat je wilt, hij is wel nog altijd de meest succesvolle NEderlandse F1-coureur ooit en zal dat ook nog wel eventjes blijven dunkt me
  donderdag 27 december 2007 @ 13:20:55 #15
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_55570758
oookeeeejjj, het was de schuld van de manager..... Juiuiuiuist. Josje kon er niks aan doen.

Als je je wagen tegen de vangrail knettert, val je dan uit omdat je niet goed hebt gestuurd (josjefout) of omdat je auto na de aanraking met de vangrail "defect" is geraakt (nietjosjefout)?????
QED.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:28:32 #16
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55570996
Verstappen hield van risico's nemen en wilde altijd het uiterste uit de auto halen. Vaak net even iets teveel. Tsja, dan word de kans wat groter dat je wel eens de vangrail in klettert. Maakt hem dat dan meteen een slechte coureur? Dan zullen al die renstallen het wel verkeerd hebben gezien.

Bij mij heeft iig altijd het idee geleefd, dat hij niet het maximale uit z'n carriere heeft gehaald. En heb me vaak afgevraagd hoe hij het zou doen met een wat betere wagen. Tuurlijk, hij heeft ook in de Benneton gereden. maar dat was z'n rookie year, en daar kan je hem niet op afrekenen (hoewel 2x3e ook geen kattepis is).
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55571052
Dan geloof je het niet.

Die manager heeft een hoop verpest voor Jos zn carriere en het is jammer dat Jos dat zelf nooit zo gezien heeft.

En dat van dat uitvallen dat klopt gewoon. Het was vaker niet Jos zijn fout dan dat het wél Jos zijn fout was. Ze hadden toen overigens remmen die het ineens niet meer deden en dergelijke dus geteld bij NIET Jos zijn fout als hij als gevolg daarvan in de muur terecht kwam.

Ik zal eens zoeken of ik die link nog ergens kn vinden
  PR/Manusje van alles donderdag 27 december 2007 @ 13:32:19 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_55571079
Als het nou flink gaat regenen Dan rijdt hij iedereen voorbij
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 27 december 2007 @ 13:35:24 #19
113593 kodro
i love tomatos
pi_55571137
Jos gaat alleen de 24 uur van Le Mans rijden als zijn team wordt toegelaten.... maar wel leuk dat ie weer gaat rijden.

En voor alle mensen die roepen dat verstappen er niets van kan : " get a live" en presteer zelf eens wat.
pi_55571261
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:28 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Maakt hem dat dan meteen een slechte coureur?
Ja. Nog wel beter dan welke poster op FOK! dan ook natuurlijk maar als je zulke risico's moet nemen om tegen de (sub)top aan te schurken dan ben je geen echt goede coureur
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55571264
Typisch nederlands om mensen af te kraken als ze minder presteren.

De goede prestaties zijn in 1x vergeten en je bent een grote loser

Takkevolk
pi_55571363
Oe een mod met humor

Stop jij ook met werken als je je geld niet krijgt ?
-
pi_55571367
Moet je die reacties bij de telegraaf lezen, echt wat een zielige lui zeg.
Grindbakgrapjes HAHAHA, wat leuk man, origineel ook. (tevens slaat het nergens op)

Anywho, leuk voor Jos, hopelijk is er nu eens geen gezeik en kunnen we weer van hem genieten als coureur.
pi_55571410
Jos kan weldegelijke rijden maar moet zn manager verkopen ofzo!!

maar zonder Audi ben je kansloos @ Le Mans!!
pi_55571443
Verstappen was na Schumacher de beste coureur in de regen, en in mijn beperkte wereldje ben je dan gewoon echt een goede coureur.

Jammer dat er altijd gezeik was/ is rondom Jos. Altijd maar dat gelul om geld, zo jammer. Ga gewoon racen en laat zien wat je kan, nu je het nog kan, zou ik zeggen..
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')