abonnement Unibet Coolblue
pi_54964892

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.


Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
[url]http://www.wilweg.nl]Wilweg, compleet en erg handig overzicht[/url]
[url]http://www.isiccard.com/]Isic Student Card[/url]
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
[url]www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK
Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6


De OP HIERRRRR te vinden

met dank aan Dizze voor de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzee op 01-12-2007 15:27:19 ]
pi_54964928
tvp,
pi_54964942
over dat teruggaan naar Nederland. De laaste week was ik echt blij dat ik weer terugging. Eénmaal terug viel het toch wel weer een beetje tegen.. Gelukkig over 3maandjes half jaar China.
pi_54965123
tvp
pi_54965384
tvp, nog steeds geen stageplek
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:09:39 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_54965616
Cambridge University, Cambridge, UK; 7 weken met wereldwijd erkende top-artsen opgetrokken in een deels klinisch en deels pathologie stage; ik ga nog op zijn minst terug voor een co-schap, als het lukt ook een semi-arts stage.

voeg me maar toe aan het lijstje.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_54965859
Poeh, t komt wel dichterbij, begin februari weg.

Ik had me opgegeven voor huisvesting via de uni, maar ging beetje mis, dus hoop dat dat nog kan. Anders moet ik via internet ofzo een kamer zoeken...

En het is goed dat ik hier nog even keek. Ik klikte op de link voor OV-vergoeding, en dat moet dus 2 maand vantevoren worden aangevraagd... Vandeweek dus maar doen.
Vind het best stom dat je alles pas krijgt vanaf de maand erna. 1 februari ben ik nog niet weg, dus krijg voor februari geen ov-vergoeding, maar ook geen uitwonende beurs. Hoe moet ik dan wel ooit die kamer betalen :s heb al nauwelijks geld... Heb dus inmiddels al maar een lening aangevraagd, anders kan het nooit.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_54965911
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:21 schreef Piepje het volgende:
Poeh, t komt wel dichterbij, begin februari weg.

Ik had me opgegeven voor huisvesting via de uni, maar ging beetje mis, dus hoop dat dat nog kan. Anders moet ik via internet ofzo een kamer zoeken...

En het is goed dat ik hier nog even keek. Ik klikte op de link voor OV-vergoeding, en dat moet dus 2 maand vantevoren worden aangevraagd... Vandeweek dus maar doen.
Vind het best stom dat je alles pas krijgt vanaf de maand erna. 1 februari ben ik nog niet weg, dus krijg voor februari geen ov-vergoeding, maar ook geen uitwonende beurs. Hoe moet ik dan wel ooit die kamer betalen :s heb al nauwelijks geld... Heb dus inmiddels al maar een lening aangevraagd, anders kan het nooit.
je had ook 1 februari moeten invullen. dan krijg je die maand iig volledig uitbetaald.
pi_54967590
tvp, oei, problemen...

In het vorige deel zei ik dat ik naar Australie kon. Nou dat kan nu dus nog steeds, maar heb een belangrijke toets niet gehaald. Als ik die in januari weer niet haal is mijn buitenland stage avontuur alweer voorbij voordat ie ook maar begonnen is.

Die toets moet gehaald worden voor ik op stage mag, dus het wordt spannend.....
pi_54968142
Zit iedereen hier dan zo krap met zn geld?? Ik heb zoals het er nu uit ziet genoeg, uitwonendebeurs+ov-vergoeding+leonardo da vinci subsidie is zo'n 750euro per maand. Dan heb ik wel het geluk dat mn kamer door mn stagebedrijf wordt betaald, dus heb dan 750euro per maand om op te maken aan eten+drinken+leuke dingen doen.

Ik kan trouwens ook wel bij dat lijstje in de OP, vlieg 25 januari naar Londen om daar stage te gaan lopen en kom 19 mei weer terug.
pi_54968984
Ik maak ongeveer winst, woon gratis op campus (universiteit doet hier ALLES om meer exchange students te krijgen) en krijg uitwondende beurs + OV vergoeding + Marco polo fond + ander fonds
pi_54968999
Al geef ik veel meer geld uit dan ik dacht, voornamelijk aan tripjes en andere leuke dingen.
pi_54971538
Doordat de dollarkoers nu zo gunstig staat, is het voor mij ook wel behoorlijk goedkoop leven hier En meeste was al betaald vantevoren, housing, eten... dus ik geef erg weinig uit op het moment zelf. Alleen aan kleding, vliegtickets naar Chicago, New York (2x), en dan uitgaan (maar zelfs uitgaan is goedkoop).
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_54982123
Ik ben in Chili aan het rondkijken voor een studie. Nu heb ik er een gevonden, Public relations maar dan 2 talig. Op Hbo niveau. Maar nu blijkt dat je om studiefinanciering aan te kunnen vragen om in het buitenland te studeren je een voltijdse studie moet volgen. Nu is de studie die ik op het oog heb een studie waarbij je 's midags/'s avonds les hebt. En een andere optie heb je niet.

weet iemand mischien of je dan toch studiefinanciering kan aanvragen?
Ik wilde via internet de vraag aan de ib-groep stellen, maar kan dat niet doen. want ik heb geen correspondentienummer bij me. En zit tot maart in het buitenland.
pi_54987686
Heb je niet iemand in nederland gemachtigd voor de ib-groep, die zou dan alles kunnen navragen. Anders kan je even bellen naar de ib-groep, of contact opnemen met iemand die jou je correspondentienummer kan geven.
  zondag 2 december 2007 @ 14:39:36 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54990028
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:09 schreef dr.dunno het volgende:
Cambridge University, Cambridge, UK; 7 weken met wereldwijd erkende top-artsen opgetrokken in een deels klinisch en deels pathologie stage; ik ga nog op zijn minst terug voor een co-schap, als het lukt ook een semi-arts stage.

voeg me maar toe aan het lijstje.
Lijkt me gevalletje Addenbrooks
Welke klinische afdeling?
pi_54993020
Over een paar jaar (zit nu in 6VWO) wil ik graag een tijdje gaan studeren in een grote Amerikaanse stad (NY, LA, Seattle oid). Ik ben van plan internationaal recht te gaan studeren dus een beetje internationale ervaring is dan wel handig. Nou vroeg ik me af wat precies de kosten/mogelijkheden zijn om hier daadwerkelijk aan te beginnen, aangezien ik bedragen van tienduizenden euro's heb gezien om bij een universiteit te mogen studeren daar. Wordt daar nog iets van vergoed dmv beurzen? En wat kan ik aan studiefinanciering van de NL overheid verwachten?

Kortom, moet ik al gaan sparen?
pi_54993138
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:23 schreef Dizzee het volgende:

[..]

je had ook 1 februari moeten invullen. dan krijg je die maand iig volledig uitbetaald.
Kan dat? Controleren ze dat niet ofzo?
People live to learn things, and I learn to live...
pi_54993570
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:38 schreef Piepje het volgende:

[..]

Kan dat? Controleren ze dat niet ofzo?
Ik weet niet meer precies hoe het ging, maar ik had het adres van de school ingevuld zodat ik toch uitwonend was en die beurs kreeg. Later even via de site het adres gewijzigd in het buitenlandse adres. Mocht men erachter komen (zeer kleine kans) dan betaal je dat maandje gewoon later weer terug, maar je hebt iig wel cash als je daar zit.

Ik moet het ook regelen voor februari, maar die 2maanden is een streefdatum. Mocht je het wat later regelen dan is het nog geen problemen.
  zondag 2 december 2007 @ 16:56:10 #20
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54993581
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:31 schreef Apfelsaft het volgende:
Over een paar jaar (zit nu in 6VWO) wil ik graag een tijdje gaan studeren in een grote Amerikaanse stad (NY, LA, Seattle oid). Ik ben van plan internationaal recht te gaan studeren dus een beetje internationale ervaring is dan wel handig. Nou vroeg ik me af wat precies de kosten/mogelijkheden zijn om hier daadwerkelijk aan te beginnen, aangezien ik bedragen van tienduizenden euro's heb gezien om bij een universiteit te mogen studeren daar. Wordt daar nog iets van vergoed dmv beurzen? En wat kan ik aan studiefinanciering van de NL overheid verwachten?

Kortom, moet ik al gaan sparen?
Sparen kan zeker geen kwaad, al was het alleen al omdat je waarschijnlijk wel problemen gaat krijgen om daar ter plekke geld bij te verdienen. het levensonderhoud, samen met je huur en je studiekosten kunnen best wel eens meer worden dan je binnen krijgt aan stufi/lening/ouderbijdrage/beurzen.

Bij zulke hoge collegegelden heb je vaak een systeem waarbij je in aanmerking kan komen voor scholarschips. Is het niet bij de universiteit ter plekke, dan is het wel bij nederlandse bedrijven. Daarvoor kan het geen kwaad nu al te kijken naar de eisen qua cijfers etc, dan weet je dat .
pi_54994755
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:55 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Ik weet niet meer precies hoe het ging, maar ik had het adres van de school ingevuld zodat ik toch uitwonend was en die beurs kreeg. Later even via de site het adres gewijzigd in het buitenlandse adres. Mocht men erachter komen (zeer kleine kans) dan betaal je dat maandje gewoon later weer terug, maar je hebt iig wel cash als je daar zit.

Ik moet het ook regelen voor februari, maar die 2maanden is een streefdatum. Mocht je het wat later regelen dan is het nog geen problemen.
Oke, bedankt. Ik zal eens zien, denk dat ik het dan ook maar vanaf de 1e laat ingaan...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_55004247
Hai

Ik vanaf Juli 2008 voor mijn stage 4 a 5 maanden naar de VS, Niet perse NY (maar dat zal natuurlijk wel top zijn) Bosten, San Fran, Chicago bv vind ik ook prima. Ik studeer Culturele maatschappelijke vorming en wil graag op een college een minor of een zomer programma volgen. Waarschijnlijk is een stage vinden in de culturele/kunstzinnige ect sector vrij moeilijk, heb een mail gestuurd naar een adviseur buitenlands stage bij mij op school als er contacten zijn met bedrijven in de VS. Mijn vraag is hoe lang gaat de visum aanvraag duren? Moet ik dan in Januari al een aanvraag doen? Iemand hier die toevallig een stage loopt in het social work/cultureel werl richting? en iemand die evt een programma heeft gevolgd op een college/state universiteit?? Let my know als je daar iets over kwijt wilt.
pi_55005708
marteltor in vorige topic:
Hoi paperboats!
Ik las dat je op UCL studeert! Dat is zeker wel een geweldige ervaring? Ik ga proberen om vanaf september 2008 een master te volgen aan UCL. Ik hoop dat ik je een paar vraagjes mag stellen. Ben jij tevreden over UCL? Hoe is het contact met andere internationale studenten? Heb jij een kamer via de universiteit weten te bemachtigen? Ik las dat je vrij in het centrum zit, dat kost dat zeker wel het eea?


ik heb het hier zeker naar mijn zin! ik ben best wel tevreden over ucl. alles is redelijk goed geregeld en voor mij redelijk vergelijkbaar met de uva. er is een speciale introductieweek voor internationale studenten (=mensen die er voor (een deel van) een jaar zijn en mensen die gewoon de hele bachelor hier doen). daar leer je anderen dus kennen, hoewel het totaal niet te vergelijken is met de introductieweken van de studies in nederland. je moet er zelf natuurlijk ook wel wat voor doen om mensen te leren kennen, maar als internationale studenten wordt je dus wel bij elkaar gezet. ik geloof dat iets van 40% van de studenten aan ucl uit het buitenland komt, dus je komt ze overal tegen. het is eigenlijk lastiger om met de engelse studenten zelf in contact te komen. je komt vaker de eerstejaars dan de ouderejaars tegen en er zit vaak wel een redelijk verschil tussen de gemiddelde internationale student en de gemiddelde eerstejaars. eerstejaars ziijn vaak een paar jaar jonger en ik (en veel andere internationale studenten) vind ze vaak een beetje kinderachtig in vergelijking met nederlandse eerstejaars (constant dronken enzo). de ouderejaars kom je wel tegen bij colleges, maar er blijft toch een beetje een scheiding tussen de engelse en internationale studenten. ucl zorgt voor een kamer voor je in een van de ucl-huizen, maar als je hier korter dan een jaar zit kunnen ze je het niet garanderen. ik zit hier maar voor 1 term en heb geluk gehad dat ik een kamer heb. ik ken twee mensen voor wie dat niet het geval was, maar er valt altijd wel iets op te vinden. ik woon inderdaad praktich op oxford street. ik betaal 86 pond per week en eigenlijk is dat in vergelijking met de andere huizen erg weinig. dat komt doordat het wat verder weg is van ucl (half uur lopen). dit huis wordt komende zomer wel gesloopt trouwens, veel te dure plek. de andere kamers zijn gemiddeld zo'n 100 pond per week.
vraag maar als je meer vragen hebt
pi_55006080
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:01 schreef Niek. het volgende:
Heb je niet iemand in nederland gemachtigd voor de ib-groep, die zou dan alles kunnen navragen. Anders kan je even bellen naar de ib-groep, of contact opnemen met iemand die jou je correspondentienummer kan geven.
Bellen gaat niet vanuit hier, dat kost een fortuin. En in Nederland heb ik niemand meer, ik woon daar namelijk alleen met mn ma en mn ma is ook hier.
Maar ik heb mn correspondentienummer inmiddels gevonden een mail, van de ib-groep. Dus ik ga zo ff een mailtje sturen.
pi_55007006
skype?
pi_55007551
Göteborg, Zweden present
Mag ik ook in de OP?

Wat geld betreft: Ik ga failliet hier Wilde nog naar Kiruna, maar krijg het financieel (en qua tijd) niet meer geregeld...
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_55007897
ik heb de OP weer even ge-update en de foutjes eruit gehaald
staat nog steeds op
http://esite.servicez.org/ses.txt
pi_55008527
Sta er nog niet in
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  maandag 3 december 2007 @ 10:17:01 #29
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55008611
ik ga in februari naar madrid dus even een tvptje
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_55009481
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:10 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Sta er nog niet in
Ik ook niet, zit in Barcelona

Met geld valt het bij mij redelijk mee, al geef ik wel meer uit dan ik in het begin dacht. Gewoon aan tripjes en leuke uitjes. Ik verdien wat en krijg natuurlijk OV vergoeding en Stufi. Toch is dit bedrag meestal niet echt genoeg voor een maand.

Ik weet ook nog niet hoe het zit als ik terug ga, of ik er zin in heb of juist niet. Ik denk dat ik erg blij ben vrienden weer te zien, maar het toch ook erg klote ga vinden om weg te gaan. Ik vertrek eind januari, dus heb nog wel even
pi_55016225
kan niets meer in de OP wijzigen. volgend topic dus.
pi_55017241
Ik zit nu in 5vwo en zou ook graag in het buitenland studeren. Denk dan vooral aan iets economisch, aan de London Schools of Economics bijv. Wat ik me afvraag is hoe ik erachter kan komen wat deze qua punten van je verlangen en hoe het beurzen zit etc.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door martijnnum1 op 03-12-2007 18:14:40 ]
  maandag 3 december 2007 @ 18:43:23 #33
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55017924
kijk eens op hun site

Ik kan je niet direct helpen, ik heb zelf nooit voor Bachelors gezocht, maar ik kan je wel aanraden goede cijfers te halen in VWO 5 al, indrukwekkend het liefst. Dat helpt je het meest vooruit, zeker bij iets zoals de London Schools of Economics.
pi_55020140
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:59 schreef Underdoggy het volgende:
Ik maak ongeveer winst, woon gratis op campus (universiteit doet hier ALLES om meer exchange students te krijgen) en krijg uitwondende beurs + OV vergoeding + Marco polo fond + ander fonds
klinkt interessant

betaal je nog wel je NL universiteit dan?
Life sucks
pi_55020871
Heb je dan wel een master daar gedaan, Grumpey ??
  maandag 3 december 2007 @ 22:00:59 #36
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55021915
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:12 schreef martijnnum1 het volgende:
Heb je dan wel een master daar gedaan, Grumpey ??
nee, ik doe een tweejarige onderzoeksmaster in Amsterdam, en in het kader daarvan verblijf ik eigenlijk zowat het hele tweede jaar in Cambridge om af te studeren. Het tweede jaar is erop gericht te specialiseren, en een professor hier is de top op het gebied waar ik dat in doe
pi_55036474
Manchester ook duur....DUUR! Ik heb echt nog nooit zo weinig geld gehad als nu...minder. Maar....zaterdag werken bij Man united, yeey! Gratis wedstrijd en geld verdienen!
the liver is evil, it must be punished
pi_55038165
Dat is wel relaxed. Wat studeer je daar dan precies?
pi_55058337
over 1.5 maand ga ik alweer terug naar het koude Nederland! Leuke maand komt eraan, kerst en de jaarswisseling leven hier echt! Vanavond met de rest van de studenten maar stilletjes sinterklaas vieren wat hier totaal niet leeft. Ben opzich wel weer blij om naar Nederland te gaan, Aruba is ook maar Aruba uiteindelijk. Van het weekend wezen zeevissen wat echt goed te doen was!
pi_55058395
Aruba is ook duurder dan verwacht, veel wordt geimporteerd hier. 24 (kleine)flesjes heineken/ balashi(lokaal bier) kosten rond de 45!! gulden, komt neer op 20 euro ongeveer. Gelukkig heb ik wel het voordeel van een sterke euro.
pi_55058499
quote:
Op maandag 3 december 2007 08:50 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Göteborg, Zweden present
Mag ik ook in de OP?

Wat geld betreft: Ik ga failliet hier Wilde nog naar Kiruna, maar krijg het financieel (en qua tijd) niet meer geregeld...
Ik ga hier ook een beetje failliet.. Ik moet namelijk mijn erasmus beurs nog krijgen, sturen ze mijn beurs naar een verkeerde rekening
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55058652
Net gesprek gehad met prof hier, onderzoeksvoorstel aan hem voorgelegd. Morgen kan ik het weer ophalen en inleveren en heeft hij als alles goed is getekend

Dan is het maximaal 2 weken billenknijpen, want zolang mag commissie erover doen om het goed of af te keuren

Maar als meneer de prof het goed vindt is de kans klein dat het mis gaat en dan begin ik 7 april in downtown Vancouver voor 4 maanden
  woensdag 5 december 2007 @ 15:20:41 #43
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55058776
gefeliciteerd alvast WooZ!
Die commissie zal waarschijnlijk niet zoveel moeite nemen om het besluit van de prof te weerleggen toch? Bij mijn master was het ook zo'n situatie: ik heb mijn voorstel voorgelegd aan de prof die qua kennisgebied het minst aan mijn hele master geallieerd is, en toch hebben ze blindelings zijn goedkeuring opgevolgd. Er is niet eens naar gekeken kreeg ik de indruk, die handtekening was al voldoende .
pi_55058859
Een paar weken geleden had ik door miscommunicatie een (her)tentamen gemist. Heel handig als je het mailtje in het Zweeds stuurt en alleen naar de Zweedse studenten.

Verleden week een mailtje gestuurd over de hertentamen. Er zou een nieuwe gepland worden rond 15 december. Netjes, dan had ik nog tijd zat om te leren, is het met 5 dagen vervroegd naar 10 december..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55061653
hoe zit het bij jullie met tentamens herkansen? Hier in Manchester kost het gewoon 50 pond (!!!) om een tentamen te herkansen...dat is best veel....
Bij de UvA is dat gewoon gratis...
the liver is evil, it must be punished
pi_55061865
quote:
Op woensdag 5 december 2007 17:38 schreef Roosje11 het volgende:
hoe zit het bij jullie met tentamens herkansen? Hier in Manchester kost het gewoon 50 pond (!!!) om een tentamen te herkansen...dat is best veel....
Bij de UvA is dat gewoon gratis...
Gewoon gratis..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55072479
Canada represent!

Heb de kosten wel wat onderschat. Vooral op eten/uitgaan/bier. Het is hier vérschrikkelijk duur. 6 Heineken voor 14 dollar, dus 24 heineken voor 56 dollar wat neerkomt op 39 euro... Normaal Canadees bier is zo'n 11 dollar voor 6.

Voor een biertje in de pub/club betaal je ook zo 5-6 dollar. Dat is waarschijnlijk wel het grootse minpunt aan BC, Canada, ze hebben absurde accijnzen op alcohol. Voor de rest is het hier erg gaaf en mooi! Heb ook mijn tijd verlengd tot eind april.
pi_55082908
Ik zit nu in 5vwo, en wil graag studeren in Amerika, en dan het liefst in California of Florida. Wat kan ik dan nu het beste (alvast) doen, behalve hoge cijfers halen ?
><(({°>
  donderdag 6 december 2007 @ 18:20:50 #49
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55083031
quote:
Op donderdag 6 december 2007 18:14 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit nu in 5vwo, en wil graag studeren in Amerika, en dan het liefst in California of Florida. Wat kan ik dan nu het beste (alvast) doen, behalve hoge cijfers halen ?
sparen kan nooit kwaad
Oh, en aan je engels werken. Probeer sowieso toch wel een flinke ervaring met lastige, engelse literatuur te krijgen. Daarnaast kan een goede uitspraak altijd helpen.
pi_55083372
quote:
Op donderdag 6 december 2007 18:20 schreef Grumpey het volgende:

[..]

sparen kan nooit kwaad
Oh, en aan je engels werken. Probeer sowieso toch wel een flinke ervaring met lastige, engelse literatuur te krijgen. Daarnaast kan een goede uitspraak altijd helpen.
Engels is m'n beste vak Sta een 8,7
><(({°>
pi_55083971
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:20 schreef Grumpey het volgende:
gefeliciteerd alvast WooZ!
Die commissie zal waarschijnlijk niet zoveel moeite nemen om het besluit van de prof te weerleggen toch? Bij mijn master was het ook zo'n situatie: ik heb mijn voorstel voorgelegd aan de prof die qua kennisgebied het minst aan mijn hele master geallieerd is, en toch hebben ze blindelings zijn goedkeuring opgevolgd. Er is niet eens naar gekeken kreeg ik de indruk, die handtekening was al voldoende .
prof vond alles ok, vandaag ingeleverd, nu afwachten en dan hoop ik nog voordat ik naar Vietnam ga m'n ticket te kunnen boeken
pi_55084417
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:09 schreef dr.dunno het volgende:
Cambridge University, Cambridge, UK; 7 weken met wereldwijd erkende top-artsen opgetrokken in een deels klinisch en deels pathologie stage; ik ga nog op zijn minst terug voor een co-schap, als het lukt ook een semi-arts stage.

voeg me maar toe aan het lijstje.
Wow, hoe heb je dat geregeld en wat voor stage is dat dan? Ben je nog niet aan je coschappen begonnen?
  donderdag 6 december 2007 @ 20:07:36 #53
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55085392
stage aan Cambridge is relatief wel makkelijk te regelen. Zolang je aangeeft dat je verstand van de expertise van de arts/wetenschapper hebt, en dat je gratis bent voor hun, dan zeggen ze maar al te graag ja. Je kan ook een summercourse regelen, daar zeggen ze sowieso wel ja tegen.

Het klopt wel wat dunno zegt, ik moet bijvoorbeeld nog een tentamen maken in Nederland en dat gaat over een boek die geschreven is door iemand die ik hier in Cambridge gister nog persoonlijk sprak, op zich wel grappig
pi_55105875
Ik ga even meelezen, zit er aan te denken om in m'n derde jaar (ben nu 1ejaars) een uitwisselingsproject met de Victoria University in Manchester te doen.
pi_55107844
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:31 schreef parselmouth het volgende:
Ik ga even meelezen, zit er aan te denken om in m'n derde jaar (ben nu 1ejaars) een uitwisselingsproject met de Victoria University in Manchester te doen.
Doen! Het heet inmiddels gewoon the university of manchester door een fusie een paar jaar geleden. Ik studeer er nu op een uitwisseling en het is echt leuk hier! Veel studenten, uitgaansleven helemaal op studenten gericht, woning wordt geregeld door de universiteit, en er zijn echt niet normaal veel social en sport clubs, wat je ook maar leuk vind, er is een club voor.
the liver is evil, it must be punished
pi_55176737
zo net contact gehad met de ib-groep en weet nu dat een voltijdopleiding een opleiding is van minimaal 850 klokuren per schooljaar.
Dus bij iedere studie die mn aandacht trekt gewoon ff vragen hoeveel klokuren de studie bevat.
pi_55177863
Hee zijn hier ook mensen met ervaring met studeren/stage op het gebied van werktuigbouw in Italie? Kan dat in Zuid Italie? Liefst in de buurt van Napels..
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:28:11 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55187624
Ik sta nog niet in de OP maar op 18 februari starten met lessen in Turkije.
Ik ga een minor economics doen aan de universiteit Anadolu in Eskisehir.
Ik ga er samen heen met twee anderen van me huidige hogeschool waarvan er 1 m'n klasgenootje is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 11 december 2007 @ 19:39:43 #59
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_55199205
Ik zal ook eens een TVP plaatsen, ik heb over een jaar en over anderhalfjaar een stageperiode (twee achter elkaar) en één daarvan wil ik het liefst in NYC doen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_55201159
TVP. Ik zit er echt heel erg over na te denken om een jaar in het buitenland te studeren. Dit topic zit vol met nuttige info !
pi_55203362
Het komt steeds dichterbij, ik ga me inschrijven voor een paar uni's in London.
Een paar uitgekozen, dam'n dat was wel lastig, zoveel universiteiten lol. Gelukkig heb ik wel hulp bij het uitzoeken hoe ik dit allemaal moet gaan aanpakken. En als alles goed gaat studeer ik vanaf volgend jaar na de zomer in london voor 4 jaartjes
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_55204602
tvp..nog een kleine maand voordat ik weer naar huis ga...Eerst nog even kerst vieren bij de familie van een vriendin van me in St. Louis en vervolgens nog een week New York. (Studeer voor een half jaar aan Missouri state University in Springfield, Missouri..)
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:47:33 #63
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_55204717
Jeej nog een klein maandje en dan vlieg ik voor een half jaartje naar Canada beetje minder dat ik op 1 januari om 10:30 vertrek

leuk huisje heb ik wel



Iets dat minder is, is dat het overdag -10 of kouder KAN worden......vriend van me had het over een soort suit/pak dat je onder je kleding aantrekt tegen de kou ??? iemand een idee hoe zoiets heet.
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_55205095
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:47 schreef PinPine het volgende:
Jeej nog een klein maandje en dan vlieg ik voor een half jaartje naar Canada beetje minder dat ik op 1 januari om 10:30 vertrek

leuk huisje heb ik wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Iets dat minder is, is dat het overdag -10 of kouder KAN worden......vriend van me had het over een soort suit/pak dat je onder je kleding aantrekt tegen de kou ??? iemand een idee hoe zoiets heet.
Ziet er chique uit!

Thermokleding? Kan je meestel wel bij zo'n dump kopen
pi_55206308
man hier in nl is het hartje winter toch ook wel eens -10 geweest, dan trek je toch ook niks speciaals onder je kleding aan

Alleen met wintersport op de top van de berg als het keihard vriest + veel wind is de gevoelstemperatuur wel eens -30 ofzo, dan is thermokleding zeker wel aan te raden

Waar je ga je ergens naartoe? Ik hoop over een week uitsluitsel te hebben over m'n vancouver trip
pi_55206580
Nog maar 3 dagen voor mij hier in Florida Ik ga het warme zomerse weer echt ongelooflijk erg missen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_55207153
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:47 schreef PinPine het volgende:
Jeej nog een klein maandje en dan vlieg ik voor een half jaartje naar Canada beetje minder dat ik op 1 januari om 10:30 vertrek

leuk huisje heb ik wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Iets dat minder is, is dat het overdag -10 of kouder KAN worden......vriend van me had het over een soort suit/pak dat je onder je kleding aantrekt tegen de kou ??? iemand een idee hoe zoiets heet.
Misschien heb ik het gemist, maar waar ga je studeren in Canada?
pi_55207449
fijn huisje zeg!
pi_55208619
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:52 schreef Avani het volgende:
Nog maar 3 dagen voor mij hier in Florida Ik ga het warme zomerse weer echt ongelooflijk erg missen.
Nog 5 dagen voor mij
Terug naar de regen in Nederland, hier schijnt al weken de zon en is het lekker koud.
  woensdag 12 december 2007 @ 07:58:11 #70
197555 a_keijman
the power of now
pi_55209017
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:47 schreef PinPine het volgende:
Jeej nog een klein maandje en dan vlieg ik voor een half jaartje naar Canada beetje minder dat ik op 1 januari om 10:30 vertrek

Iets dat minder is, is dat het overdag -10 of kouder KAN worden......vriend van me had het over een soort suit/pak dat je onder je kleding aantrekt tegen de kou ??? iemand een idee hoe zoiets heet.
Hoi!

Zit momenteel in Calgary, Canada op het Mount Royal College, waar ga jij naar toe trouwens?

Over die kou, dat valt allemaal reuze mee, nu is het 3 graden, maar 3 weken geleden is het een periode van bijna twee weken continu rond de -17 geweest, wel koud, maar niet zo erg dat je je helemaal in thermopakken moet gaan heisen om te overleven. (heb trouwens ook gehoor dat het in de koudste maanden wel eens -30 wordt)
Oja, januari en februari zijn wel de koudste maanden

edit: nu ik eens goed kijke lijken die huisjes verrekt veel op wat hier staat, maar ik kan me ook vergissen
pi_55217132
ik heb een vraagje voor degene die een studie in het buitenland volgen. Hoe hebben jullie het gedaan met de ziektekostenverzekering?
pi_55221759
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:19 schreef francis997 het volgende:
ik heb een vraagje voor degene die een studie in het buitenland volgen. Hoe hebben jullie het gedaan met de ziektekostenverzekering?
Ik heb alleen een europese zorgpas aangevraagd(is gratis, kan via je verzekeraar), verder dekt mn ziektekosten verzekering alles.

Voordeel van die zorgpas is dat als je naar een dokter gaat, hij zn factuur direct naar de verzekeraar kan sturen, heb je die pas niet dan krijg jij de factuur en mag jij hem gaan declareren, die pas maakt het allemaal dus iets makkelijker.
pi_55243379
Ik heb verder niks hoeven regelen, mijn verzekering dekt tot maximaal 1 jaar onafgebroken in het buitenland, wat voor mij genoeg was
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  donderdag 13 december 2007 @ 13:44:37 #74
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55243590
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:19 schreef francis997 het volgende:
ik heb een vraagje voor degene die een studie in het buitenland volgen. Hoe hebben jullie het gedaan met de ziektekostenverzekering?
Voor mij zelfde als bovenstaande reacties. Ook die zorgpas is handig. Daarnaast is hier in engeland iedereen automatisch verzekerd door het NHS systeem, dus is nu beetje dubbelop voor me dit jaar.
  donderdag 13 december 2007 @ 14:18:43 #75
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55244472
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:47 schreef PinPine het volgende:
Jeej nog een klein maandje en dan vlieg ik voor een half jaartje naar Canada beetje minder dat ik op 1 januari om 10:30 vertrek

leuk huisje heb ik wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Iets dat minder is, is dat het overdag -10 of kouder KAN worden......vriend van me had het over een soort suit/pak dat je onder je kleding aantrekt tegen de kou ??? iemand een idee hoe zoiets heet.
Ik heb zelf een jaar in Alaska gewoond, en daar heb ik long johns gekregen tegen de kou. Een soort van lang ondergoed, niet erg sexy maar wel lekker warm! Je kunt zowieso het beste daar gaan kijken naar kleding, daar weten ze precies wat je nodig hebt!

Ik ben zelf bezig met applications voor een master in Zweden. Wil graag een master in peace and conflict studies doen aan de universiteit van Uppsala, wat zou betekenen dat ik daar 2 jaar zou zitten. Hoor jammer genoeg pas in april/mei of ik aangenomen ben, eerst nog evne m'n scriptie afschrijven!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_55247720
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:47 schreef PinPine het volgende:
Jeej nog een klein maandje en dan vlieg ik voor een half jaartje naar Canada beetje minder dat ik op 1 januari om 10:30 vertrek

leuk huisje heb ik wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Iets dat minder is, is dat het overdag -10 of kouder KAN worden......vriend van me had het over een soort suit/pak dat je onder je kleding aantrekt tegen de kou ??? iemand een idee hoe zoiets heet.
Thermokleding, draag je ook tijdens wintersport. http://www.thermowear.nl/website/index.php Is het beste wat je kan hebben. Ik draag het altijd als ik moet werken, kan absoluut niet tegen de kou

Verder een leuk huisje! Wel wat kaal, maar daar is zo verandering in gebracht natuurlijk
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:12:06 #77
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_55259074
quote:
Op woensdag 12 december 2007 00:20 schreef Fiama het volgende:

[..]

Misschien heb ik het gemist, maar waar ga je studeren in Canada?
University of Lethbridge
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_55260307
bedankt voor de reply i.v.m. ziektekostenverzekering, maar bestaat er ook zo'n pas voor zuid-amerika.
Vandaag langs geweest bij de hogeschool waar ik de volgende opleiding gezien had: Public relations tweetalig(Spaans/Engels), maar nu blijkt dat de opleiding niet meer bestaat. En verder is alles hier erg gericht op de industrie, dus moet maar weer ff verder kijken.
pi_55260940
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:12 schreef PinPine het volgende:

[..]

University of Lethbridge
Nice! Welke stad? Calgary of Edmonton? Dat gaat namelijk een groot verschil uitmaken qua hockeyfans, die 2 haten elkaar. In ieder geval is Alberta best een mooie provincie . Have fun there! Ik zit nog tot eind April in Kelowna, BC.
pi_55282445
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:31 schreef parselmouth het volgende:
Ik ga even meelezen, zit er aan te denken om in m'n derde jaar (ben nu 1ejaars) een uitwisselingsproject met de Victoria University in Manchester te doen.
Inderdaad, ik kan alleen maar zeggen: DOEN !!!

Manchester is super, heb een geweldige tijd gehad daar.... nouja je mag wel pm-en enzo voor meer info
You gotta learn to live
and live and learn
pi_55282500
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:56 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

Doen! Het heet inmiddels gewoon the university of manchester door een fusie een paar jaar geleden. Ik studeer er nu op een uitwisseling en het is echt leuk hier! Veel studenten, uitgaansleven helemaal op studenten gericht, woning wordt geregeld door de universiteit, en er zijn echt niet normaal veel social en sport clubs, wat je ook maar leuk vind, er is een club voor.
Ik ga in Januari een weekendje terug !! Heb er zin in... Kleine reunie van met iedereen, en natuurlijk weer even inkopen doen bij Primark en op stap in de Printworks
Alles nog oke daar?
You gotta learn to live
and live and learn
pi_55282513
Cool, goed om te horen Het is voor een semester, ga na de kerstvakantie + herkansingsweken meer informatie winnen.
  zondag 16 december 2007 @ 14:42:41 #83
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_55312977
Binnen 2 maandjes zit ik in Trnava,Slovakije

Intussen heb ik een brief gekregen van de plaatselijke universiteit met de naam van mijn promotor enzo. Als ik even diens mailadres opzoek op de site van die universiteit om even mezelf voor te stellen en enkele zaken te vragen (ik weet vb nog steeds het onderwerp van mijn Masterthesis die ik daar moet maken niet) en naar dat adres een mail verzend, krijg ik dus een melding dat het adres ongeldig is (adres dus gewoon gecopy-pasted )
Ik zie mijn periode in het buitenland ook als een kans de streek (Centraal-Europa) te verkennen. Nu vraag ik me af of het onbeleefd is op voorhand te vragen wat van mij verwacht wordt qua periodes dat ik werk aan mijn thesis, en wanneer de deadline ongeveer zal zijn? Als ik een citytrip wil (Praag-Boedapest-Wenen- Krakow/Auszwitch-binnen Slovakije zelf-..)doen lijkt het me handiger vb om op vrijdagmorgen te vertrekken ipv vrijdagavond of zelfs zaterdagmorgen. En in juni, na het indienen van mijn thesis, wil ik graag even naar Moskou. Maar het lijkt me verstandig die vliegtickets eerder vroeg te boeken.
Let wel, ik ben "student" aan de universiteit, en doe geen stage.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_55314132
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:42 schreef Masanga het volgende:
Binnen 2 maandjes zit ik in Trnava,Slovakije

Intussen heb ik een brief gekregen van de plaatselijke universiteit met de naam van mijn promotor enzo. Als ik even diens mailadres opzoek op de site van die universiteit om even mezelf voor te stellen en enkele zaken te vragen (ik weet vb nog steeds het onderwerp van mijn Masterthesis die ik daar moet maken niet) en naar dat adres een mail verzend, krijg ik dus een melding dat het adres ongeldig is (adres dus gewoon gecopy-pasted )
Ik zie mijn periode in het buitenland ook als een kans de streek (Centraal-Europa) te verkennen. Nu vraag ik me af of het onbeleefd is op voorhand te vragen wat van mij verwacht wordt qua periodes dat ik werk aan mijn thesis, en wanneer de deadline ongeveer zal zijn? Als ik een citytrip wil (Praag-Boedapest-Wenen- Krakow/Auszwitch-binnen Slovakije zelf-..)doen lijkt het me handiger vb om op vrijdagmorgen te vertrekken ipv vrijdagavond of zelfs zaterdagmorgen. En in juni, na het indienen van mijn thesis, wil ik graag even naar Moskou. Maar het lijkt me verstandig die vliegtickets eerder vroeg te boeken.
Let wel, ik ben "student" aan de universiteit, en doe geen stage.
Lijkt mij dat ze weinig uitzonderingen voor je maken aangezien je "maar" een student bent en geen wernemer die vrij kan vragen. Ik zou het trouwens pas daar vragen en niet direct al over beginnen, kan bij hun een fout beeld geven van jou, alsof je daar alleen maar komt om tripjes in de omliggende landen te gaan maken.
  zondag 16 december 2007 @ 16:06:04 #85
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55314370
Wel mooi land Slowakije, heb me er uitstekend vermaakt. Heb zelf verschillende wereldreizen gemaakt, waarvan eentje door het hele oost-europa gebied, en het is goed bevallen. Slowakije beviel me als een van de beste, en als ik ook zou emigreren dan zou het zeker hoog op de lijst van opties staan Hele fijne mensen
pi_55322467
quote:
Op zondag 16 december 2007 16:06 schreef Grumpey het volgende:
Wel mooi land Slowakije, heb me er uitstekend vermaakt. Heb zelf verschillende wereldreizen gemaakt, waarvan eentje door het hele oost-europa gebied, en het is goed bevallen. Slowakije beviel me als een van de beste, en als ik ook zou emigreren dan zou het zeker hoog op de lijst van opties staan Hele fijne mensen
waarschijnlijk omdat ze weten dat je geld hebt
  zondag 16 december 2007 @ 22:22:46 #87
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55323238
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:55 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

waarschijnlijk omdat ze weten dat je geld hebt
als je ook in afrika rondgetrokken hebt, dan weet je pas echt wat voor verschil dat in gedrag maakt bij mensen, en dat viel in slowakije reuze mee. Sterker nog, men is daar minder op geld belust dan hier in Nederland. Heb daar alle avonden mee mogen eten bij voor mij onbekende families, die ik net 1 dag kende omdat ze 'daar op stonden', moet je eens in nederland proberen.
pi_55328616
quote:
Op zondag 16 december 2007 15:51 schreef Niek. het volgende:

[..]

Lijkt mij dat ze weinig uitzonderingen voor je maken aangezien je "maar" een student bent en geen wernemer die vrij kan vragen. Ik zou het trouwens pas daar vragen en niet direct al over beginnen, kan bij hun een fout beeld geven van jou, alsof je daar alleen maar komt om tripjes in de omliggende landen te gaan maken.
Hier in Korea snappen ze WEL dat je er niet alleen maar bent voor de studie, in overleg valt overal veel te regelen. Inderdaad daar gewoon even regelen. In andere landen werkt het vaak compleet anders zulke dingen.

Overigens mijn laatste dagje Korea vandaag, blij dat ik weer mijn vrienden en familie maar ga het hier stiekem ook wel beetje missen.
pi_55342946
momenteel loop ik stage in Ingolstad (zo'n 80 km. boven munchen). Het zit er bijna op.. nog 6 weekjes (waarvan ik er anderhalf in nederland ben!).

Het bevalt me goed, het regelen van allerlei dingen vond ik nog wel meevallen, misschien komt het ergste nog
Echt een leuke ervaring, ook al is het geen Korea ofzo

Nou heb ik een vraagje, wat kan ik bij het bedrijf als 'traktatie' geven als bedankje.
Zat te denken aan een broodje kroket ofzo, maar warm maken van iets word zeer gecompliceerd, en ik krijg hier waarschijnleek geen verse kroketten... Hebben jullie een id??
Eet smakelijk en slaap lekker!
pi_55348023
New York in de op mag bij mij vervangen worden voor (waarschijnlijk) Hamburg
  dinsdag 18 december 2007 @ 00:07:10 #91
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55350877
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:17 schreef bonzai-bart het volgende:
momenteel loop ik stage in Ingolstad (zo'n 80 km. boven munchen). Het zit er bijna op.. nog 6 weekjes (waarvan ik er anderhalf in nederland ben!).

Het bevalt me goed, het regelen van allerlei dingen vond ik nog wel meevallen, misschien komt het ergste nog
Echt een leuke ervaring, ook al is het geen Korea ofzo

Nou heb ik een vraagje, wat kan ik bij het bedrijf als 'traktatie' geven als bedankje.
Zat te denken aan een broodje kroket ofzo, maar warm maken van iets word zeer gecompliceerd, en ik krijg hier waarschijnleek geen verse kroketten... Hebben jullie een id??
Normaal gesproken doen ze in het buitenland een moord voor stroopwafels. Als je ze vers laat opsturen (of haalt) uit nederland zodat ze niet oudbakken zijn, dan slaat dit zeer waarschijnlijk heel erg aan.
In diverse landen waar ik ze bij me had heb ik ze bijna als betaalmiddel kunnen gebruiken

Ook spek is vaak geliefd, vooral bij kinderen dan.
pi_55350923
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:07 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Normaal gesproken doen ze in het buitenland een moord voor stroopwafels. Als je ze vers laat opsturen (of haalt) uit nederland zodat ze niet oudbakken zijn, dan slaat dit zeer waarschijnlijk heel erg aan.
In diverse landen waar ik ze bij me had heb ik ze bijna als betaalmiddel kunnen gebruiken

Ook spek is vaak geliefd, vooral bij kinderen dan.
Ha, dat herken ik wel, ik heb 3 vrienden in Engeland dit jaar nog een pakketje met stroopwafels gestuurd omdat ze die daar niet hadden, en in return kreeg ik een shitload aan candy terug, van die millions strawberries ( en andere smaken )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 18 december 2007 @ 00:15:15 #93
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55350947
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:29 schreef Knoekie het volgende:
New York in de op mag bij mij vervangen worden voor (waarschijnlijk) Hamburg
wel een change ineens....niet jammer? Al is Hamburg natuurlijk nog steeds buitenland
pi_55351434
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:15 schreef Grumpey het volgende:

[..]

wel een change ineens....niet jammer? Al is Hamburg natuurlijk nog steeds buitenland
Ik ga van Augustus tot December 4 maanden stage lopen in New York.

Ik moet in principe vanaf Januari op stage. En dan wordt het regelen van een visum/huisvesting wel erg lastig
  woensdag 19 december 2007 @ 11:20:59 #95
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_55382746
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:40 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik ga van Augustus tot December 4 maanden stage lopen in New York.

Ik moet in principe vanaf Januari op stage. En dan wordt het regelen van een visum/huisvesting wel erg lastig
Hip, ikzelf wil daar ook naartoe.
Hoe ben je daar aan een "huisje" gekomen?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  woensdag 19 december 2007 @ 20:29:31 #96
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_55397906
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:17 schreef bonzai-bart het volgende:
Nou heb ik een vraagje, wat kan ik bij het bedrijf als 'traktatie' geven als bedankje.
Zat te denken aan een broodje kroket ofzo, maar warm maken van iets word zeer gecompliceerd, en ik krijg hier waarschijnleek geen verse kroketten... Hebben jullie een id??
Kroketten in Duitsland... Nee, nergens te vinden. Wat ik heb gedaan voor mijn stagebedrijf in Berlijn is een appeltaart bakken, ze vonden het heerlijk! .

Zo waarschijnlijk februari naar Barcelona, contract van het bedrijf waar ik mijn scriptie ga schrijven is inmiddels binnen, nog even wat dingetjes fixen met school en dan ga ik! Heb al een paar superleuke appartementjes op het oog, zo leuk. Op naar de zon
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_55413807
Poeh, vandaag eindelijk een mailtje gehad. Ik krijg een kamer aangeboden in de 'residenze universitarie' in Siena. Er valt weer een last van mn schouders, dan hoef ik niet zelf via internet te zoeken...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_55416116
Visum China is binnen. Vervelend dat ze het niet per post willen sturen zoals Amerika bijv. wel doet. Moest dus 2 keer naar Den Haag.
pi_55428461
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:49 schreef Piepje het volgende:
Poeh, vandaag eindelijk een mailtje gehad. Ik krijg een kamer aangeboden in de 'residenze universitarie' in Siena. Er valt weer een last van mn schouders, dan hoef ik niet zelf via internet te zoeken...
volgens mij is er bijna nergens ter wereld zo lastig aan een kamer te komen als in NL.

Meeste steden zie je overal wel van die aanplak dingetjes hangen enzo.
Life sucks
pi_55437991
Ik ben geaccepteerd door de commissie van mijn opleiding, en met een beetje geluk studeer ik volgend jaar een semester aan de University of Southern Maine in de VS

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 21-12-2007 17:00:28 ]
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:17:25 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55440413
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:32 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

volgens mij is er bijna nergens ter wereld zo lastig aan een kamer te komen als in NL.

Meeste steden zie je overal wel van die aanplak dingetjes hangen enzo.
Ja wilde ik oko net zeggen: als je Nederland gewend bent, en in het bijzonder Utrecht of Amsterdam, dan kan het in de rest van de wereld echt alleen nog maar meevallen. In Engeland is het vaak een kwestie van een weekje of twee zoeken en je hebt wel wat (niet altijd super, maar iig iets).
pi_55446475
in latijns amerikaanse landen is het ook heel normaal om een vrije kamer in je huis te verhuren, ook als je een gezin bent. In Nederland is dat eigenlijk niet echt zo.
Life sucks
pi_55448512
nog even een tvptje uit zweden!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_55459698
Terug in Nederland.. voor de feestdagen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zaterdag 22 december 2007 @ 11:50:57 #105
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55460183
ik heb een kamer in Madrid

Via de universiteit geregeld, en als ik een Madrileña moet geloven is het een relaxte lokatie en kan ik lopend naar college

Ik ben echt zo blij dat ik niet nog na aankomst iets moet zoeken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_55461340
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 11:50 schreef -Mellow- het volgende:

Ik ben echt zo blij dat ik niet nog na aankomst iets moet zoeken.
precies, ik ook.

En jullie hebben allemaal ook wel gelijk dat je best iets kunt vinden. Maar dat kost wel weer tijd. En zoveel tijd zit er niet tussen de tentamens hier en het begin van de colleges daar... Dus ik ben blij dat dat niet hoeft.
People live to learn things, and I learn to live...
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:45:27 #107
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_55473800
ik wil naar engeland om mn master in economie te doen. wat is hoog niveau waar je wel zo terecht kan?
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_55491707
Ik wil wel gaan 'free moven' maar heeft iemand daar ervaring mee? Ik studeer namelijk aan de RU maar daar zijn de mogelijkheden echt 0,0 als je iets anders wil dan Spanje of Duitsland. En zou de universiteit meewerken als je komt met 'ik wil in X gaan studeren, kunt u me helpen?'?
pi_55492277
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 11:50 schreef -Mellow- het volgende:
ik heb een kamer in Madrid

Via de universiteit geregeld, en als ik een Madrileña moet geloven is het een relaxte lokatie en kan ik lopend naar college

Ik ben echt zo blij dat ik niet nog na aankomst iets moet zoeken.
Life sucks
pi_55492334
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:35 schreef poppy3 het volgende:
Ik wil wel gaan 'free moven' maar heeft iemand daar ervaring mee? Ik studeer namelijk aan de RU maar daar zijn de mogelijkheden echt 0,0 als je iets anders wil dan Spanje of Duitsland. En zou de universiteit meewerken als je komt met 'ik wil in X gaan studeren, kunt u me helpen?'?
bij de RUG niet.
Er zijn een aantal mogelijkheden en uitwisselingsprojecten waar je aan mee kunt doen.

Als je j eigen ding wilt doen sta je er min of meer alleen voor.
(wat het wel vaak toffer maakt imho)
Life sucks
  zondag 23 december 2007 @ 17:41:52 #111
121217 Soli
Still I am...
pi_55494754
Ik ben ook van plan volgend studiejaar in het buitenland te gaan studeren via het Erasmus programma. Ik heb me al ingeschreven, maar ben eigenlijk te laat. Ik weet dus niet of er iets van terecht gaat komen, maar in ieder geval heb ik als top 3 Wenen, Glasgow en Swansea opgegeven. Iemand ervaring met deze steden?
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_55495860
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:00 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

bij de RUG niet.
Er zijn een aantal mogelijkheden en uitwisselingsprojecten waar je aan mee kunt doen.

Als je j eigen ding wilt doen sta je er min of meer alleen voor.
(wat het wel vaak toffer maakt imho)
Ja is ook wel toffer maar sites van universiteiten zijn niet altijd even duidelijk eigenlijk. En als ik me nou inschrijf bij een universiteit in Nederland die wel leuke mogelijkheden heeft? Kan dat gewoon als ik daar maar een vak volg?
pi_55507544
Voor in NL..Had me ingeschreven om op zo'n wachtlijst te komen voor een kamer... nix meer van gehoord mag ik weer inschrijven..

weet niet hoe dat zit qua buitenland :/

is er eigenlijk iemand wel eens naar Azië geweest voor studeren/stage ?

[ Bericht 28% gewijzigd door koffiegast op 25-12-2007 13:36:32 ]
  dinsdag 25 december 2007 @ 12:41:14 #114
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55531540
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:45 schreef DANILXL het volgende:
ik wil naar engeland om mn master in economie te doen. wat is hoog niveau waar je wel zo terecht kan?
beetje contradictie in termini, want hoe hoger het niveau, hoe minder je er zomaar terecht kan. en waar ergens het break-even point ligt zou ik echt niet weten. Ik denk ook niet dat je zowel een hoog niveau als 'altijd toegelaten' kan nastreven, het is het een of het ander.
  dinsdag 25 december 2007 @ 14:49:15 #115
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55533684
Opleidingen in Engeland met een beetje niveau hebben een strenge toelating, waar je toch wel in Nederland cum laude je bacheloor voor gehaald moet hebben. Dan kun je denken aan instellingen als Oxford, Cambridge en the London School of Economics and Political Science.
pi_55536962
Wat ik me eigenlijk afvraag, ik studeer aan de RU, en als ik me nou voor 1 vak inschrijf in Leiden, kan ik daar dan ook van hun partneruniversiteiten gebruik maken ookal volg ik daar niet de hele studie?
  woensdag 26 december 2007 @ 10:03:45 #117
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55546401
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:35 schreef poppy3 het volgende:
Ik wil wel gaan 'free moven' maar heeft iemand daar ervaring mee? Ik studeer namelijk aan de RU maar daar zijn de mogelijkheden echt 0,0 als je iets anders wil dan Spanje of Duitsland. En zou de universiteit meewerken als je komt met 'ik wil in X gaan studeren, kunt u me helpen?'?
ik weet niet welke RU je zit, maar ik zit op de RU in Nijmegen en daar heb je genoeg mogelijkheden. En je kan ook prima ergens heengaan wat ze in eerste instantie niet aanbieden, maar dan moet je alleen iets meer zelf regelen. Maar waarom vraag je niet gewoon om info @ de uni....
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_55546967
Ja in Nijmegen inderdaad, en nee, niet bij rechten, er zijn wel veel partneruniversiteiten maar er zit weinig bij waar ik naartoe zou willen dus vandaar. En ja ik ga ook om info vragen maar nu is het kerstvakantie
Weet jij misschien of ze ook ''universiteitsbrede'' partneruniversiteiten hebben bij de RU? Want dat zie ik bij andere universiteiten staan maar niet bij Nijmegen, ook niet bij externe relaties.
  woensdag 26 december 2007 @ 19:21:10 #119
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55557618
quote:
Op woensdag 26 december 2007 11:06 schreef poppy3 het volgende:
Ja in Nijmegen inderdaad, en nee, niet bij rechten, er zijn wel veel partneruniversiteiten maar er zit weinig bij waar ik naartoe zou willen dus vandaar. En ja ik ga ook om info vragen maar nu is het kerstvakantie
Weet jij misschien of ze ook ''universiteitsbrede'' partneruniversiteiten hebben bij de RU? Want dat zie ik bij andere universiteiten staan maar niet bij Nijmegen, ook niet bij externe relaties.
nee daar heb ik geen idee van
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_55597042
moet je je trouwens uitschrijven uit het bevolkingsregister van je gemeente wanneer je 5maanden weg bent?
pi_55597596
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:38 schreef Dizzee het volgende:
moet je je trouwens uitschrijven uit het bevolkingsregister van je gemeente wanneer je 5maanden weg bent?
Ik ga voor 3,5 maand naar londen en hoef het in elk geval niet, mij werd verteld dat het in het buitenland erg lastig kan zijn om je ergens in te schrijven, daarnaast kan zo'n procedure erg lang duren dus was het voor mij niet nodig, ook bij de ib-groep zeiden ze dat het niet nodig is. (wat op zich wel apart is, ik heb enkel een buitenland woonadres, hoe gaan ze controleren dat ik daar daadwerkelijk zit, iemand langssturen?)
pi_55598917
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:38 schreef Dizzee het volgende:
moet je je trouwens uitschrijven uit het bevolkingsregister van je gemeente wanneer je 5maanden weg bent?
Gisteren zeiden ze tegen mij dat het niet de moeite was.. Ik moest een nieuw rijbewijs aanvragen en toen zagen ze nog mijn Zweeds adres staan en dat ik me niet had uitgeschreven..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55599210
Ik sta niet meer ingeschreven in een nederlandse gemeente. Je hoeft je pas uit te schrijven als je langer dan 9 maand n het buitenland verblijft.

Inschrijven in een gemeente in het buitenland is eigenlijk geen probleem. Zowel in Zweden als in Berljn heb ik daar geen problemen mee gehad en was het zo gedaan.
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:06 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ik ga voor 3,5 maand naar londen en hoef het in elk geval niet, mij werd verteld dat het in het buitenland erg lastig kan zijn om je ergens in te schrijven, daarnaast kan zo'n procedure erg lang duren dus was het voor mij niet nodig, ook bij de ib-groep zeiden ze dat het niet nodig is. (wat op zich wel apart is, ik heb enkel een buitenland woonadres, hoe gaan ze controleren dat ik daar daadwerkelijk zit, iemand langssturen?)
dat noemen ze goed vertrouwen dat jij echt in het buitenland woont
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 28 december 2007 @ 15:15:35 #124
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_55601974
Ik heb me in Berlijn wel ingeschreven, want dat was verplicht om een aan een woning te komen (voor een jaar), maar in Nederland heb ik me nooit uitgeschreven wat eigenlijk wel moet maar ja... Geen problemen mee gehad in ieder geval. Volgens mij ben je inderdaad pas verplicht na een maand of 5, maar het is een kleine moeite om te doen .

Maar ik vraag me dan idd af hoe de IB-groep dat doet, of controleren ze buitenlandse adressen gewoon niet ofzo?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_55604722
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:15 schreef Leinonlein het volgende:
Ik heb me in Berlijn wel ingeschreven, want dat was verplicht om een aan een woning te komen (voor een jaar), maar in Nederland heb ik me nooit uitgeschreven wat eigenlijk wel moet maar ja... Geen problemen mee gehad in ieder geval. Volgens mij ben je inderdaad pas verplicht na een maand of 5, maar het is een kleine moeite om te doen .

Maar ik vraag me dan idd af hoe de IB-groep dat doet, of controleren ze buitenlandse adressen gewoon niet ofzo?
Zou wat zijn, staat de IB groep opeens voor de deur..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55776765
Net een sollicitatiegesprek gehad in Düsseldorf. Ik hoor volgende week of ik aangenomen ben.
wel klote om dat stuk te rijden zeg
pi_55776776
Hey mensen,

Ik heb mijn VWO diploma vorig jaar gehaald, en na een paar maanden aan de Erasmus te studeren ( bedrijfskunde ) ben ik er al afgestapt omdat ik de school niks vond. Eigenlijk heb ik altijd in het buitenland willen studeren na mijn VWO en ik dat ben ik dan ook nu van plan. Ik zou graag in de VS willen studeren, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Aangezien ik niet op een universiteit in NL zit zal ik alles zelf moeten regelen. Mijn vraag is dan ook, hoe zal het bekostigt worden? Ik heb gelezen dat mensen een aantal beurzen kregen toen ze in de VS gingen studeren, maar die mensen waren nog ingeschreven bij een Universiteit in NL. Hoe zit het met de prijzen van het collegeld en een kamer op zo'n campus. En hoe zit het precies met de toelatingseisen? Ik heb wat met amerikanen gesproken en wat ik begrijp is dat ze geen verschillende niveau's in het buitenland hebben, nou heb ik mijn VWO diploma maar ik denk dat het gemiddelde cijfer rond de 6-7 ligt, niet erg hoog dus, maar aan de andere kant is het VWO wel het maximum wat je kan doen in NL ( jaja gymnasium is hetzelfde + latijn en grieks ) dus zou dat een probleem worden?

Ik heb begrepen dat de Universiteit van Wisconsin - Madison een goede school schijnt te zijn, aangezien ik naast studeren ook lol wil hebben : zijn er een beetje leuke mensen en feesten daarzo?

Ik hoop dat iemand wil reageren, ik heb al een beetje georienteerd over het hele gebeuren, maar er is echt zo'n zee aan informatie dat ik het liever zo vraag.

alvast bedankt
pi_55777032
USA is zeer duur, er wordt daar vrijwel niet door de regering betaald in vergelijking tot Nederland. Ik was zelf ook eerst van plan eerst naar USA te gaan studeren, maar tog van afgezien omdat ik USA al beetje 'gehad' had...

Er schijnt idd geen echte nivo te zijn, je kunt alle nivo's op college vinden naar het schijnt, maar prestigieuze universiteiten kom je toch wel eerder de slimmeriken tegen of juist degene die hard werken of...een topsporter.

Ik weet niet precies welk universiteit/college je het beste kunt nemen. Maar het grootste zorgen is toch eerder geld, het verblijf, de universiteit, food, en alles daarnaast moet je dokken. Vandaar dat een beurs zo belangrijk is, had iemand anders in mijn VWO klas nog die naar USA ging maar die deed aan topsport tennis en kreeg dus een beurs aangeboden om daar te studeren + te tennissen.
pi_55777306
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:17 schreef Sieusc het volgende:
Hey mensen,

Ik heb mijn VWO diploma vorig jaar gehaald, en na een paar maanden aan de Erasmus te studeren ( bedrijfskunde ) ben ik er al afgestapt omdat ik de school niks vond. Eigenlijk heb ik altijd in het buitenland willen studeren na mijn VWO en ik dat ben ik dan ook nu van plan. Ik zou graag in de VS willen studeren, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Aangezien ik niet op een universiteit in NL zit zal ik alles zelf moeten regelen. Mijn vraag is dan ook, hoe zal het bekostigt worden? Ik heb gelezen dat mensen een aantal beurzen kregen toen ze in de VS gingen studeren, maar die mensen waren nog ingeschreven bij een Universiteit in NL. Hoe zit het met de prijzen van het collegeld en een kamer op zo'n campus. En hoe zit het precies met de toelatingseisen? Ik heb wat met amerikanen gesproken en wat ik begrijp is dat ze geen verschillende niveau's in het buitenland hebben, nou heb ik mijn VWO diploma maar ik denk dat het gemiddelde cijfer rond de 6-7 ligt, niet erg hoog dus, maar aan de andere kant is het VWO wel het maximum wat je kan doen in NL ( jaja gymnasium is hetzelfde + latijn en grieks ) dus zou dat een probleem worden?

Ik heb begrepen dat de Universiteit van Wisconsin - Madison een goede school schijnt te zijn, aangezien ik naast studeren ook lol wil hebben : zijn er een beetje leuke mensen en feesten daarzo?

Ik hoop dat iemand wil reageren, ik heb al een beetje georienteerd over het hele gebeuren, maar er is echt zo'n zee aan informatie dat ik het liever zo vraag.

alvast bedankt
Je zult je moeten aanmelden bij die universiteit, of voorgedragen worden. Als je dan geaccepteerd wordt, zou je een beroep kunnen doen op een van de vele mogelijkheden om een beurs aan te vragen. Tenzij je ouders rijk genoeg zijn om toch wel zo'n 30.000 per jaar op te hoesten.

Natuurlijk hebben Amerikanen voorrang bij die beurzen, dus hoe je kansen liggen als buitenlander weet ik niet, maar misschien zijn er ook organisaties in Nederland die je kunnen helpen. Ik vraag me sowieso af hoe er vanuit Nederland en in de VS wordt omgegaan met NL studenten die hun hele studie in de VS willen doen. Ik neem aan dat een semester of jaar gemakkelijker voor elkaar te krijgen is.

Het Amerikaanse consulaat in A'dam zal trouwens ook veel van je vragen kunnen beantwoorden.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:22:28 #130
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55778346
En een beetje opschieten, de deadline voor de meeste prestigieuze universiteiten voor volgend collegejaar is al voorbij...
pi_55782384
ouch, heb je het dan echt over het schooljaar dat begint rond september?
in ieder geval, ik weet het echt zeker dat ik het wil, dus zou ik maar beginnen met het amerikaanse consulaat te bellen op maandag?
Hoe hebben jullie "free movers" dit hele zooitje geregeld? reacties zijn erg gewaardeerd
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:06:00 #132
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55782778
Ja, het collegejaar dat begint rond september ja... Ik denk dat je weinig goede universiteiten meer zult vinden die nu nog een deadline hebben openstaan. Trouwens, als je naar Amerika wilt moet je SAT testen doen, de eerste SAT is eind januari, en de deadline daarvan is ook alweer voorbij. Dus zet het voor dit jaar maar even uit je hoofd als je niet naar een veredeld MBO wilt, en bereid je goed voor op het daaropvolgende collegejaar. Een beetje goede extracurriculairs, die in een aanmelding altijd een zeer grote rol spelen, verzamelen bijvoorbeeld en je cijfers een beetje opschroeven, want tussen de 6 en de 7 is voor Amerikaanse universiteiten iets van een C, niet echt iets waar ze nou heel warm van worden.
pi_55783595
he bedankt voor je reactie, ik wou je pmen maar je inbox zat vol dus dan moet ik het toch maar hier posten.
als eerste, een SAT test, kan dat ook schriftelijk gedaan worden of moet je dan echt in de VS zelf zijn? Als je je inschrijft voor een universiteit, komt de huisvesting dan pas later of zou je dat eerst moeten regelen? Ik kan me voorstellen dat wanneer je ingeschreven staat en je hebt geen kamer op die campus, wat moet je dan doen ...
Ik heb net uitgerekend dat ik maar een 6,23 heb gemiddeld op mijn VWO diploma, met een 5 voor geschiedenis. Is het slim om eerst een jaar high school te doen dat ik hogere cijfers kan halen? Ik ben wel al 19 jaar nu en in november word ik al 20, is het dan niet al veel te laat?

Bedankt alvast voor het antwoord
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:13:39 #134
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55784890
Een SAT test kun je in Nederland op een paar internationale scholen doen (Amstelveen, Brunssum, Rotterdam, Wassenaar geloof ik). Bestel een paar maanden van tevoren een studieboek op amazon.com en dan oefenen maar. On-campus housing is bij de meeste universiteiten gegarandeerd. In een jaar high school kun je geen hogere cijfers halen, omdat in de meeste staten de requirements vereisen dat je ook echt 4 jaar lang in Amerika op een highschool hebt gezeten. Wat je wel kunt doen is in Nederland alvast wat AP's doen, dat zijn een soort eindexamens in vakken, die je geloof ik ook in Nederland kunt afleggen. Kijk voor APs en SATs op www.collegeboard.com, en ga in ieder geval even langs het Fulbright center, die kunnen je persoonlijk advies geven. http://www.fulbright.nl/ Studeren in Amerika is leuk, maar als je een volledige studie wilt doen op een universiteit die meer is dan mbo, dan is het behoorlijk veel werk, en kost het je behoorlijk veel tijd en moet je minstens een jaar van tevoren beginnen.

Over je leeftijd zou ik je niet druk maken, als het echt je droom is tenminste... Maar met zo'n cijferlijst zou ik me echt afvragen wat de meerwaarde is van een Amerikaans diploma. Ik weet niet wat je buiten school hebt gedaan? Enig vrijwilligerswerk? Leiderschapsactiviteiten? Die zijn er belangrijk. Als je met zo'n cijferlijst weinig ECs hebt dan kun je een goede universiteit wel vergeten en dan zit je opgescheept met een diploma waarvan het niveau waarschijnlijk alleen maar lager is dan in Nederland, maar wat je wel bakken vol met geld kost.
pi_55801194
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:06 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ik ga voor 3,5 maand naar londen en hoef het in elk geval niet, mij werd verteld dat het in het buitenland erg lastig kan zijn om je ergens in te schrijven, daarnaast kan zo'n procedure erg lang duren dus was het voor mij niet nodig, ook bij de ib-groep zeiden ze dat het niet nodig is. (wat op zich wel apart is, ik heb enkel een buitenland woonadres, hoe gaan ze controleren dat ik daar daadwerkelijk zit, iemand langssturen?)
naar welke universiteit in londen ga je?
ik ben net een paar dagen terug van 3,5 maand londen. het is raar om weer thuis te zijn, maar ik heb in ieder geval een hele leuke tijd gehad!
pi_55804929
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:58 schreef paperboats het volgende:

[..]

naar welke universiteit in londen ga je?
ik ben net een paar dagen terug van 3,5 maand londen. het is raar om weer thuis te zijn, maar ik heb in ieder geval een hele leuke tijd gehad!
Ik ga niet naar school, ga er 3,5 maand stagelopen.
pi_55858860
aan underdoggy, wat studeer je?
pi_55862056


[ Bericht 33% gewijzigd door Knoekie op 08-01-2008 11:18:06 ]
pi_55868458
pi_55868625
Mijn stage zit er vrijdag alweer op, en ik ga over ruim twee weken naar huis.
Best apart eigenlijk. Net nu ik het gevoel heb dat ik de stad ken ga ik weer.
Toch vind ik het wel goed geweest. Ben ook heel blij vrienden en alles van thuis weer te zien
pi_55948516
In de OP mag achter mijn naam komen te staan: Madrid.

Ik ga 6 maanden stage lopen bij een Amerikaans bedrijf dat voornamelijk verpakkingen ontwerpt

Is het btw verstandig om een creditcard te hebben in Spanje?
pi_55949254
Morgen gaat mijn laatste week Zweden in.

Omdat er te weinig exchange studenten zijn, hebben ze de (eind)presentatie van maandag maar geschrapt..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_55949435
Vandaag mijn laatste werkdag, dan nog een weekje vakantie
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:50:36 #144
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55951513
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef Knoekie het volgende:
In de OP mag achter mijn naam komen te staan: Madrid.

Ik ga 6 maanden stage lopen bij een Amerikaans bedrijf dat voornamelijk verpakkingen ontwerpt

Is het btw verstandig om een creditcard te hebben in Spanje?
Het is in elk land handig om een creditcard te hebben. Sowieso voor alle vliegtickets/taxi's/restaurants als je weer even te weinig geld op zak hebt. Eigenlijk is het gewoon een must als je geen bankrekening geopend hebt in het land zelf, omdat je pinpas niet altijd werkt in winkels etc.
pi_55955767
nog 4 dagen... dan is het avontuur voorbij Wel de beste keuze die ik ooit gemaakt heb! (hierheen komen)
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_55955972
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 17:49 schreef Mr._T-Rex het volgende:
nog 4 dagen... dan is het avontuur voorbij Wel de beste keuze die ik ooit gemaakt heb! (hierheen komen)
Nijmegen
pi_55957504
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:50 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het is in elk land handig om een creditcard te hebben. Sowieso voor alle vliegtickets/taxi's/restaurants als je weer even te weinig geld op zak hebt. Eigenlijk is het gewoon een must als je geen bankrekening geopend hebt in het land zelf, omdat je pinpas niet altijd werkt in winkels etc.
waar betaal je taxi's met een cc dan?
Life sucks
pi_55974950
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:02 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Nijmegen
uhm, ja dus? wat is er mis met Nijmegen volgens jou?
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_55975129
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:05 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

uhm, ja dus? wat is er mis met Nijmegen volgens jou?
Met Nijmegen niks.

Maar niet echt buitenland toch?
pi_55998822

Nee duh, maar als je verder had gekeken dan je neus lang is had je gezien dat ik in Zweden zit... Ik ga weer terug naar nijmegen ja
Dus bye bye Göteborg
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_55998959
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 19:17 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

waar betaal je taxi's met een cc dan?
Korea o.a
pi_55999507
In de op staat je naam niet en in je profiel kon ik het ook niet vinden.
pi_56005543
Ik ben op dit moment bezig met mijn aanmelding voor universiteiten in Engeland; is er iemand die in Engeland studeert die me kan vertellen of je bij je aanmelding via UCAS bij het onderdeel (afgeronde) opleidingen bij je vakken ook vakken in moet vullen als Frans 1, ANW, Duits 1, enz?
  zondag 13 januari 2008 @ 19:43:22 #154
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_56005885
Ja, dat soort vakken moet je wel invullen ja, wel even goed vertalen dan, dus als French Reading skills, General Natural Sciences, German Reading Skills.
pi_56006135
Oke, bedankt Weet je misschien ook hoe ik geschiedenis 1 en Klassieke Culturele Vorming zou kunnen omschrijven? En heb je enig idee of ik gewoon mijn Nederlandse cijfers in kan voeren, of dat ik ze om moet rekenen naar Engelse cijfers?
  zondag 13 januari 2008 @ 20:35:19 #156
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_56007078
Geschiedenis 1 zou je kunnen vertalen als twentieth-century history, klassieke culturele vorming heet classical culture (of op z'n amerikaans culture of the classics). Je kunt je Nederlandse cijfers invoeren, daar hebben ze in Engeland omrekentabellen voor. Welke universiteiten ga je je voor aanmelden?
pi_56007893
In ieder geval bij de University of Brighton, en waarschijnlijk de University of Northampton, Leeds Metropolitan en Liverpool John Moores..Helaas hebben ze de studie die ik wil volgen (International event management/International hospitality management) niet bij de betere universiteiten, dat is wel jammer..
pi_56009206
Morgen een stel Nederlandse exchange studenten ophalen van het busstation in Borås. Zij gaan van februari tot juni hier studeren, en ik ga mijn laatste week in
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56040229
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:13 schreef Didii. het volgende:
In ieder geval bij de University of Brighton, en waarschijnlijk de University of Northampton, Leeds Metropolitan en Liverpool John Moores..Helaas hebben ze de studie die ik wil volgen (International event management/International hospitality management) niet bij de betere universiteiten, dat is wel jammer..
ik zit zelf bij de university of manchester en die kan ik ook erg aanraden als je nog universiteiten zoekt. Het is een hele goede universiteit en manchester is een leuke stad
the liver is evil, it must be punished
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:53:57 #160
121217 Soli
Still I am...
pi_56044912
Ik heb daarnet gesproken met de coördinator van het Erasmusprogramma in Nijmegen, ik ga naar Wenen of Glasgow. Heeft iemand ervaring met studeren in deze steden?
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_56044979
Ik heb me vandaag ingeschreven via UCAS, 4 uni's in london en 1 in norwich.
Ik ga voor University College London
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:39:09 #162
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56049929
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb me vandaag ingeschreven via UCAS, 4 uni's in london en 1 in norwich.
Ik ga voor University College London
UCL, dat is de onofficieele nummer 3 van engeland Succes!
pi_56053258
Maandag naar Madrid
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:48:32 #164
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56055867
Sinds 4 dagen in Uppsala (Zweden)... morgen begint de introductie week
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:48:42 #165
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_56088598
ff een korte tvptje er tussen door.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:55:52 #166
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_56088871
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:48 schreef AgLarrr het volgende:
Sinds 4 dagen in Uppsala (Zweden)... morgen begint de introductie week
Oeh, wat doe je daar? Ik zou daar graag heenwillen voor een master!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_56096011
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:53 schreef Soli het volgende:
Ik heb daarnet gesproken met de coördinator van het Erasmusprogramma in Nijmegen, ik ga naar Wenen of Glasgow. Heeft iemand ervaring met studeren in deze steden?

Ik studeer in Glasgow; aan de Strathclyde University
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:45:54 #168
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56096685
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:55 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Oeh, wat doe je daar? Ik zou daar graag heenwillen voor een master!
Ik volg daar een semester Comparative Politics aan de Universiteit. Genoeg masterprogramma's hier trouwens. En het wemelt werkelijk van de internationaal studenten...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:18:09 #169
121217 Soli
Still I am...
pi_56097544
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:19 schreef jschud het volgende:

[..]

Ik studeer in Glasgow; aan de Strathclyde University
Hoe bevalt dit? Leuke stad/universiteit/mensen etc.?
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_56097832
Reactie op laatste post van Soli

In het centrum heb je leuke restaurants, winkels, pubs, etc. De buiten wijken zijn vaak echt bagger en niet altijd even safe (Het centrum is groot genoeg om je daar een poosje prima te vermaken). Het mooie van Glasgow is dat je je binnen 45 minuten of zo rijden al in de natuur (iets langer rijden dan bevindt je je in de Highlands, echt een aanrader) bevindt.

Ik trek voornamelijk op met de internationale studenten; de locals zijn soms moeilijk te verstaan en vaak echt van die Tokki's

Aan welke studie en University zit jij te denken?

De University of Strathclyde is een leuke uni (de campus is echter niet zo mooi als die van Glasgow uni); echter als je Engineering, of Business studeert, dan zit je goed aan de Strathclyde. Op zo'n Britse uni wordt veel van je eigen initiatief en zelfstandigheid verwacht (weet niet precies hoe het is aan een Nederlandse uni omdat ik alleen mijn HBO in NL heb gedaan). Vooral buitenlandse studenten hebben daar soms best moeite mee.

Ik ben hier bezig met een PhD electro

[ Bericht 9% gewijzigd door jschud op 17-01-2008 11:47:35 ]
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:46:35 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56104887
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik volg daar een semester Comparative Politics aan de Universiteit. Genoeg masterprogramma's hier trouwens. En het wemelt werkelijk van de internationaal studenten...
Ik hoor echt heel veel leuke verhalen over Uppsala, iedereen gaat daar heen tegenwoordig voor een uitwisseling. Volgens mij een van de populairste universiteiten om mee uit te wisselen!
  zondag 20 januari 2008 @ 19:04:43 #172
82589 S-Two
barba macacu
pi_56184055
TVP.

edit: Zit er al een tijdje over na te denken om ook voor een tijdje (stage of studeren) naar het buitenland te gaan. Ben voor studeren waarschijnlijk echter al te laat (zit al in het derde jaar van m'n bachelor), maar ik ga toch nog even kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Studeer nu economie aan de RUG. Als dat niet lukt, wil ik wellicht ook wel een stage doen. Heb niet echt een bepaalde voorkeur voor een stad of land, maar er zijn wel een aantal die me wel aanspreken.

Ik vind alleen dat mijn Engels eigenlijk zeer matig is. Nu is het aan de RUG verplicht om in het derde jaar Engels te volgen, alleen als je een 7 of hoger had op je vwo heb je daar vrijstelling voor en zodoende mág ik het niet eens volgen (terwijl ik dit dus wel eigenlijk wil). Er zijn hier vast wel mensen met tips hoe ik zelf mijn Engels op kan vijzelen (welke zelfstudie bijvoorbeeld goed is)? Mocht die vraag hier niet kunnen worden beantwoord zal ik nog wel een apart topic openen, maar er zijn hier vast wel mensen die mij kunnen helpen.

Verder mooi om alle ervaringen van iedereen te lezen .

[ Bericht 99% gewijzigd door S-Two op 20-01-2008 20:13:43 ]
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_56190217
TVP

Ik ben van plan om volgend jaar in Zweden te studeren, Sundsvall om precies te zijn
How rude!
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 01:10:55 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_56191070
Na 2 jaar geleden 7 maanden in Londen gestudeerd te hebben begint het bij mij weer te kriebelen Ik ben me nu dus aan het oriënteren om weer een tijd naar het buitenland te gaan. Ik wil denk ik wel een stukkie verder weg en op dit moment zit ik te denken aan San Francisco. Toch twijfel ik wel of ik niet weer naar Londen ga omdat dat destijds zo goed bevallen is en ik de stad heel erg mis. Ik zag bijv dat ze aan ULC erg interessante vakken geven. Weet dus niet zo goed wat ik moet doen...

Ik ga me nog even verder oriënteren de komende tijd en ga dit topic goed in de gaten houden
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 januari 2008 @ 10:54:39 #175
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56194357
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:04 schreef S-Two het volgende:
Ik vind alleen dat mijn Engels eigenlijk zeer matig is. Nu is het aan de RUG verplicht om in het derde jaar Engels te volgen, alleen als je een 7 of hoger had op je vwo heb je daar vrijstelling voor en zodoende mág ik het niet eens volgen (terwijl ik dit dus wel eigenlijk wil). Er zijn hier vast wel mensen met tips hoe ik zelf mijn Engels op kan vijzelen (welke zelfstudie bijvoorbeeld goed is)? Mocht die vraag hier niet kunnen worden beantwoord zal ik nog wel een apart topic openen, maar er zijn hier vast wel mensen die mij kunnen helpen.
En het is echt niet mogelijk om wel gewoon die cursus te volgen op universiteit? Desnoods wissel je met iemand die het heel graag niet wil volgen . Voor zelfstudie zou ik gewoon op zoek gaan naar bijvoorbeeld cursusmateriaal van de IELTS of TOEFL, de engelse taaltesten die er zijn. Je kan ze ook maken, weet je gelijk of je je echt zorgen moet maken of dat het eigenlijk wel meevalt.
pi_56195885
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:04 schreef S-Two het volgende:
TVP.

edit: Zit er al een tijdje over na te denken om ook voor een tijdje (stage of studeren) naar het buitenland te gaan. Ben voor studeren waarschijnlijk echter al te laat (zit al in het derde jaar van m'n bachelor), maar ik ga toch nog even kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Studeer nu economie aan de RUG. Als dat niet lukt, wil ik wellicht ook wel een stage doen. Heb niet echt een bepaalde voorkeur voor een stad of land, maar er zijn wel een aantal die me wel aanspreken.

Ik vind alleen dat mijn Engels eigenlijk zeer matig is. Nu is het aan de RUG verplicht om in het derde jaar Engels te volgen, alleen als je een 7 of hoger had op je vwo heb je daar vrijstelling voor en zodoende mág ik het niet eens volgen (terwijl ik dit dus wel eigenlijk wil). Er zijn hier vast wel mensen met tips hoe ik zelf mijn Engels op kan vijzelen (welke zelfstudie bijvoorbeeld goed is)? Mocht die vraag hier niet kunnen worden beantwoord zal ik nog wel een apart topic openen, maar er zijn hier vast wel mensen die mij kunnen helpen.

Verder mooi om alle ervaringen van iedereen te lezen .
wij gebruiken op de uva longman's advanced learner's grammar voor grammatica, en vocabulary in use voor woordenschat. Ook gebruikten wij Hodges' Harbrace Handbook, dat staat ook vol met grammatica regels, wordt op veel amerikaanse high schools gebruikt.
Dit zijn allemaal echt goede boeken als je je engels een beetje op wilt vijzelen..helaas kan ik je taalverwerving aan de uva niet aanraden, want de docenten zijn echt bagger...
the liver is evil, it must be punished
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 15:33:22 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_56200789
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:04 schreef S-Two het volgende:

Ik vind alleen dat mijn Engels eigenlijk zeer matig is. Nu is het aan de RUG verplicht om in het derde jaar Engels te volgen, alleen als je een 7 of hoger had op je vwo heb je daar vrijstelling voor en zodoende mág ik het niet eens volgen (terwijl ik dit dus wel eigenlijk wil). Er zijn hier vast wel mensen met tips hoe ik zelf mijn Engels op kan vijzelen (welke zelfstudie bijvoorbeeld goed is)? Mocht die vraag hier niet kunnen worden beantwoord zal ik nog wel een apart topic openen, maar er zijn hier vast wel mensen die mij kunnen helpen.

Verder mooi om alle ervaringen van iedereen te lezen .
Veel in het engels lezen Als je woorden niet kent, meteen opzoeken en opschrijven. En dit hoeven niet moeilijke boeken te zijn maar dingen als Lord of the Rings of Harry Potter. Ik heb mezelf op die manier engels geleerd door vanaf mijn 12e bijna alles in het engels te lezen. Ik lees ook geen vertalingen, als iets origineel uit het engels komt dan lees ik het ook in het engels.

Een andere tip: zoek een penpal (tegenwoordig per email). Heb je een bepaald interesse gebied (bijv. muziek), zoek dan iemand uit Groot-Brittannië/Ierland waarmee je kunt mailen. Maak de afspraak dat die persoon je verbeterd als je fouten maakt. Ik zou niet met een Amerikaan mailen, die zijn vaak niet zo sterk met de engelse grammatica
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_56201639
Mijn studie in Zweden zit erop Het enige wat ik nog moet doen, is het inleveren van een aantal formulieren voor school en dan is het echt over

Misschien ga ik over een paar maanden een weekendje terug naar Borås, met het vliegtuig ben je er zo. Met de auto doe je er ruim 14 uur over
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 16:17:43 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_56201735
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:12 schreef PieterBas het volgende:
Mijn studie in Zweden zit erop Het enige wat ik nog moet doen, is het inleveren van een aantal formulieren voor school en dan is het echt over

Misschien ga ik over een paar maanden een weekendje terug naar Borås, met het vliegtuig ben je er zo. Met de auto doe je er ruim 14 uur over
Ah zit je in Borås, tof Ben er 3 jaar geleden een paar dagen geweest omdat een vriend van mij daar woont. Zweden trekt me eigenlijk ook wel om te studeren. Wat zijn een beetje jouw ervaringen? Hoe is het niveau? Is het niet raar om engels onderwijs te volgen in een land waar ze geen engels spreken? Hoe zit het met het ontmoeten van mensen? Het studentenleven? De prijzen? Het vinden van woonruimte? Enz Ik weet echt niet goed waar ik wil studeren Op dit moment twijfel ik tussen San Francisco, Groot-Brittannië en Zweden
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 januari 2008 @ 16:32:08 #180
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56202039
Ik denk dat daar onderwijs in engels krijgen niet aparter is dan een engelse master in nederland, iedereen spreekt daar net zo goed engels als in nederland.
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 16:39:59 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_56202230
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:32 schreef Grumpey het volgende:
Ik denk dat daar onderwijs in engels krijgen niet aparter is dan een engelse master in nederland, iedereen spreekt daar net zo goed engels als in nederland.
Dat zeg ik ook niet he Lijkt me in Nederland ook raar. Maar ik vraag me gewoon af wat de kwaliteit is van het Engelse onderwijs, het is toch niet de eerste taal. Maar het leuke van Zweden lijkt me wel weer om die taal te leren
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 januari 2008 @ 16:53:50 #182
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_56202507
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:04 schreef S-Two het volgende:
Er zijn hier vast wel mensen met tips hoe ik zelf mijn Engels op kan vijzelen (welke zelfstudie bijvoorbeeld goed is)?
Ja dat wil ik ook graag weten, wil voordat ik aan mijn stage begin mijn Engels wel even opkrikken...
Ik probeer veel naar de BBC te luisteren/kijken, boeken te lezen en veel met Engelse vrienden te praten. Als er een film op tv is plak ik de ondertiteling af . Als iemand soortgelijke tips heeft maar dan om Spaans te leren hoor ik die ook graag (heb al een mailmaatje, en vrijwillig module Spaans gevolgd op school).

Vind het trouwens wel raar dat je niet eens vrijwillig een college mag volgen...

Over 1,5 week vertrek ik naar Barcelona, ben nog druk bezig met het regelen van een appartementje maar ik krijg nu al te maken met de "alles op z'n tijd"-instelling van die Spanjaarden, ze mailen pas na een week terug (of als je echt pech hebt, helemaal niet). Maar goed, desnoods ga ik daar ter plekke nog even op jacht. Heb er in ieder geval zooo veel zin in! Het eerste weekend dat ik er ben is daar carneval, ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat, de foto's beloven vast veel goeds hihi.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:09:09 #183
82589 S-Two
barba macacu
pi_56204062
Sodeju , direct veel reacties, dank!
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:54 schreef Grumpey het volgende:

[..]

En het is echt niet mogelijk om wel gewoon die cursus te volgen op universiteit? Desnoods wissel je met iemand die het heel graag niet wil volgen . Voor zelfstudie zou ik gewoon op zoek gaan naar bijvoorbeeld cursusmateriaal van de IELTS of TOEFL, de engelse taaltesten die er zijn. Je kan ze ook maken, weet je gelijk of je je echt zorgen moet maken of dat het eigenlijk wel meevalt.
Ik denk dat ik de cursus wel zou mogen volgen als er meer plekken zijn dan inschrijvingen, maar op mijn maitljes heb ik geen reactie gekregen. Dat cursusmateriaal zal ik eens naar kijken .
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:55 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

wij gebruiken op de uva longman's advanced learner's grammar voor grammatica, en vocabulary in use voor woordenschat. Ook gebruikten wij Hodges' Harbrace Handbook, dat staat ook vol met grammatica regels, wordt op veel amerikaanse high schools gebruikt.
Dit zijn allemaal echt goede boeken als je je engels een beetje op wilt vijzelen..helaas kan ik je taalverwerving aan de uva niet aanraden, want de docenten zijn echt bagger...
Ook deze boeken zal ik eens bekijken.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Veel in het engels lezen Als je woorden niet kent, meteen opzoeken en opschrijven. En dit hoeven niet moeilijke boeken te zijn maar dingen als Lord of the Rings of Harry Potter. Ik heb mezelf op die manier engels geleerd door vanaf mijn 12e bijna alles in het engels te lezen. Ik lees ook geen vertalingen, als iets origineel uit het engels komt dan lees ik het ook in het engels.

Een andere tip: zoek een penpal (tegenwoordig per email). Heb je een bepaald interesse gebied (bijv. muziek), zoek dan iemand uit Groot-Brittannië/Ierland waarmee je kunt mailen. Maak de afspraak dat die persoon je verbeterd als je fouten maakt. Ik zou niet met een Amerikaan mailen, die zijn vaak niet zo sterk met de engelse grammatica
Ik kijk de laatste tijd al steeds vaker Engelse films zonder (of met Engelse) subtitles. Verder heb ik ook een aantal boeken aangeschaft in het Engels, alleen door de aanstaande tentamens ben ik daar nog niet in begonnen.

En zo'n penpal lijkt me echt totaal niets
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:53 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook graag weten, wil voordat ik aan mijn stage begin mijn Engels wel even opkrikken...
Ik probeer veel naar de BBC te luisteren/kijken, boeken te lezen en veel met Engelse vrienden te praten. Als er een film op tv is plak ik de ondertiteling af . Als iemand soortgelijke tips heeft maar dan om Spaans te leren hoor ik die ook graag (heb al een mailmaatje, en vrijwillig module Spaans gevolgd op school).

Vind het trouwens wel raar dat je niet eens vrijwillig een college mag volgen...
Hier ben ik dus nu ook zo ongeveer mee bezig, heb wel het idee dat het helpt. En zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk mag ik het niet volgen omdat de beschikbare plaatsen al vol zaten.

In ieder geval al vast bedankt met de tips. Heb de komende twee week tentamens dus dan zal ik er weinig mee bezig zijn, maar daarna ga ik er zeker achteraan .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  maandag 21 januari 2008 @ 18:13:15 #184
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_56204155
Om je Engels te verbeteren kun je ook gewoon proberen de vaktijdschriften op je gebied een beetje bij te houden: houd je meteen de ontwikkelingen even bij.
pi_56204504
Hallo,

Ik ga in september dit jaar stagelopen in Brisbane, Australië.
Zijn er nog meer mensen die rond die zelfde periode naar Brisbane (of omgeving) vertrekken voor stage?

Groeten,
Digitus.
pi_56204574
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah zit je in Borås, tof Ben er 3 jaar geleden een paar dagen geweest omdat een vriend van mij daar woont. Zweden trekt me eigenlijk ook wel om te studeren. Wat zijn een beetje jouw ervaringen? Hoe is het niveau? Is het niet raar om engels onderwijs te volgen in een land waar ze geen engels spreken? Hoe zit het met het ontmoeten van mensen? Het studentenleven? De prijzen? Het vinden van woonruimte? Enz Ik weet echt niet goed waar ik wil studeren Op dit moment twijfel ik tussen San Francisco, Groot-Brittannië en Zweden
Borås is een leuke studentenstad, maar na tripjes naar Göteborg en Stockholm moet ik eerlijk bekennen, dat Borås echt een saai dorp is, verlegen met deze 2 steden dan.

Het niveau is iets hoger dan in Nederland, maar het onderwijs zit hier toch anders in elkaar dan in Nederland. Hier volg je courses, dus je kan in principe je hele studie zelf plannen. Met de ene course kan je dus als enige exchange student zitten en bij de andere course zit je alleen maar bij 'buitenlanders'

Het is niet zo heel vreemd om Engelse vakken te volgen in een land waar Engels een vreemde taal is, want veel Zweden spreken heel goed Engels. In 5 maanden tijd 2 keer iemand tegengekomen die geen Engels sprak, maar ik spreek gelukkig een beetje Zweeds, dus dat was gelukkig geen probleem

Het studentenleven is hier best oke, maar omdat de meeste studenten niet uit Borås komen, heeft Borås niet echt een heel goed uitgaansleven. Met Harry's, Swing en X och Y zijn toch de 3 clubs wat een beetje te doen is. Borås is goedkoper dan Stockholm en Göteborg en zo duur is Zweden ook niet. Alcohol, groente en fruit zijn wel duurder.

Met het vinden van woonruimte had ik weinig problemen mee, via school kreeg ik een verhuurder gemaild en een Engelse uitleg hoe je jezelf moest inschrijven. De contactpersoon voor dit soort zaken van de Högskolan i Borås is een Amerikaan en dat heeft ook het voordeel dat het altijd in duidelijk Engels wordt gecommuniceerd. Ik was er wel vroeg bij, dus ik had voldoende keus voor een kamer.

Ik woonde in een studentenflat in Tunnlandsgatan, samen met Distansgatan noemde ze dat de ghetto van Borås, maar is gewoon een wijk met een paar flats en is hele rustige buurt vergeleken met Spangen en de Schilderswijk In Tunnlandsgatan en Distansgatan zaten een heleboel exchange students, dus dat was vaak een gezellige boel. De kamer was wel erg basic, een (krakend) bed, een bureau met een bureaustoel, een klerenkast en dat was het wel. De kamers kunnen wel eens verschillen, dus het kan zijn dat ik net 'pech' had
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56204687
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet he Lijkt me in Nederland ook raar. Maar ik vraag me gewoon af wat de kwaliteit is van het Engelse onderwijs, het is toch niet de eerste taal. Maar het leuke van Zweden lijkt me wel weer om die taal te leren
De Zweden waarderen het echt, als je de taal (een beetje) kan spreken.. Al kreeg ik wel vaak te horen.. "You speak Swedish, that is so cool" en dan gingen ze gerust weer in het Engels verder.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:36:59 #188
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56226487
omg, die stomme amerikanen hier ook! Echt, hoe typische kan het....
"What? Amsterdam is not a country?"
na vier maanden dus...
pi_56229027
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:36 schreef Grumpey het volgende:
omg, die stomme amerikanen hier ook! Echt, hoe typische kan het....
"What? Amsterdam is not a country?"
na vier maanden dus...
haha...hier in manchester ook veel amerikanen: "amsterdam....i looovveeee amsterdam...its like..ehhm.....Disneyland for grownups!"
the liver is evil, it must be punished
pi_56231616
Mijn stage zit erop en ben nu weg uit Barcelona. Het is heel gek om alles achter te laten waar je 5 maanden gezeten hebt. Ik ga vrijdag weer naar huis, lijkt me echt onwijs wennen.
pi_56237377
In Stockholm ooit eens met een Fransman staan praten, die dacht serieus dat ik elke dag stoned was. Tijdens een les Ethiek werd ik ook door een paar Zweden vrij raar aangekeken, dat ik nog nooit wiet had gerookt..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56247964
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:20 schreef JeroenV het volgende:
Mijn stage zit erop en ben nu weg uit Barcelona. Het is heel gek om alles achter te laten waar je 5 maanden gezeten hebt. Ik ga vrijdag weer naar huis, lijkt me echt onwijs wennen.
Afgelopen weekend nog geweest, heerlijk weer terug te zijn (had er ook drie maanden gezeten)- Razzmatazz, L'ovella negra

Ik ga overigens vanaf deze zomer halfjaar naar San Sebastian, precies wat ik wilde
pi_56266098
Hierbij meld ik me vanuit Madrid.

Ben er nog maar 2,5 dag, waarvan ik twee dagen gewerkt heb. (Ook nog eens meteen van 9 tot 7)

Nog geen tijd gehad om überhaupt naar het centrum te gaan.
pi_56266276
zijn er hier mensen die in Rome studeren? Ga volgende week een weekend naar Rome, nog uitgaans/cultuur tips waar je als toerist niet zo snel op zou komen?
the liver is evil, it must be punished
pi_56270061
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:41 schreef PieterBas het volgende:
In Stockholm ooit eens met een Fransman staan praten, die dacht serieus dat ik elke dag stoned was. Tijdens een les Ethiek werd ik ook door een paar Zweden vrij raar aangekeken, dat ik nog nooit wiet had gerookt..
Haha komt me bekend voor. Hier in Oekraine reageren ze ook zo: Oh je komt uit Nederland? Daar rookt iedereen toch? Ehm nee. Oh?

Of: Jij komt toch uit Amsterdam? Ja.
Ik heb gehoord dat daar marihuana gewoon wordt verkocht! Maar ik denk eigenlijk dat het een fabeltje is. Of is het echt zo?
Het is echt zo.
Oh.. (zeer verbaasde blik)

Maargoed hier weten ze tenminste altijd wel waar Nederland ligt en dat Amsterdam er de hoofdstad van is.

nog 2 maanden..
pi_56276205
Hopelijk in het derde jaar stage lopen in Leeds of Manchester
pi_56277106
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:55 schreef Roosje11 het volgende:
zijn er hier mensen die in Rome studeren? Ga volgende week een weekend naar Rome, nog uitgaans/cultuur tips waar je als toerist niet zo snel op zou komen?
Nee ik zou het zo niet weten, de keren dat ik in Rome was heb ik ook vrijwel alleen maar t toeristische gebied gezien...

Maar ik ga ook naar Italië... Over 2 weekjes vertrek ik naar Siena!
People live to learn things, and I learn to live...
pi_56277207
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:55 schreef Roosje11 het volgende:
zijn er hier mensen die in Rome studeren? Ga volgende week een weekend naar Rome, nog uitgaans/cultuur tips waar je als toerist niet zo snel op zou komen?
Mijn nichtje zit als het goed is in Rome, alleen ze heeft niet vaak toegang tot het Internet
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56279116
Ik vlieg morgenochtend naar Londen om daar 3,5 maand stage te lopen, wordt zo langzamerhand wel erg zenuwachtig...
pi_56281102
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:23 schreef Niek. het volgende:
Ik vlieg morgenochtend naar Londen om daar 3,5 maand stage te lopen, wordt zo langzamerhand wel erg zenuwachtig...
Succes!
pi_56298585
Handig topic. Ik wil zelf ook over een half jaar naar het buitenland om daar een half jaartje te studeren. Tevens een TVP'tje
pi_56317394
Ik ben inmiddels weer terug in Nederland..iemand een euro of duizend over zodat ik weer terug kan?
pi_56317614
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:35 schreef Steincity87 het volgende:
Ik ben inmiddels weer terug in Nederland..iemand een euro of duizend over zodat ik weer terug kan?
als ik duizend euro overhad, dan was het nu ongeveer op
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_56318302
Ik zit ondertussen in Londen
pi_56318612
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

als ik duizend euro overhad, dan was het nu ongeveer op
Aan alcohol zeker

Het was weer even wennen toen ik de Gall & Gall in liep en de prijzen van het alcohol zag. Na 5 maanden Systembolaget was dit een prettige verrassing
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56320720
Ik ga een jaar naar Amerika, highschool doen, na mn examen zijn er toevallig mensen die ook iets soortgelijks hebben gedaan? Ik vraag me af wat me zoal ik te wachten staat, ik hoor wel van iedereen allerlei dingen, maar dat zijn meestal vooroordelen, dus dat geloof ik maar niet. Positieve en negatieve dingen zijn welkom
pi_56321064
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:56 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Aan alcohol zeker

Het was weer even wennen toen ik de Gall & Gall in liep en de prijzen van het alcohol zag. Na 5 maanden Systembolaget was dit een prettige verrassing
waar moet je anders je geld aan uitgeven als je een jaar in het buitenland studeert...! Mên daarnet weer... 4 flesjes grolsch... 45 kr... gewoon fucking bijna 5 euro...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 16:51:31 #208
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_56321379
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 16:13 schreef carmiie het volgende:
Ik ga een jaar naar Amerika, highschool doen, na mn examen zijn er toevallig mensen die ook iets soortgelijks hebben gedaan? Ik vraag me af wat me zoal ik te wachten staat, ik hoor wel van iedereen allerlei dingen, maar dat zijn meestal vooroordelen, dus dat geloof ik maar niet. Positieve en negatieve dingen zijn welkom
Het niveau is meestal nogal laag...
pi_56324112
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 16:32 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

waar moet je anders je geld aan uitgeven als je een jaar in het buitenland studeert...! Mên daarnet weer... 4 flesjes grolsch... 45 kr... gewoon fucking bijna 5 euro...!
de 3,5% versie? Een paar maanden geleden Grolsch in een sportsbar besteld.. Die vent keek me aan of hij water zag branden, toen ik Grolsch op zijn Nederlands uitspraak.

Na een korte gesprekje zei ik maar dat ik uit Nederland kwam, vroeg hij hoe ik Heineken uitsprak
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56324270
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 16:51 schreef nickybol het volgende:

[..]

Het niveau is meestal nogal laag...
Dat ligt er maar aan waar je heen gaat, wat je hier in Nederland gewend bent en aan welke programma's en dergelijke je meedoet.
pi_56335803
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:21 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan waar je heen gaat, wat je hier in Nederland gewend bent en aan welke programma's en dergelijke je meedoet.
Wat voor programma's kan je uit kiezen dan? Of is dat anders per school?
  zondag 27 januari 2008 @ 14:57:10 #212
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_56340674
Dat verschilt per school, maar verwacht er bij de meeste scholen niet teveel van, het is algemeen erkend dat een vwo-diploma ver boven een amerikaans highschool diploma staat.
  zondag 27 januari 2008 @ 15:58:56 #213
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_56341948
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:39 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Lijkt me gevalletje Addenbrooks
Welke klinische afdeling?
voornamelijk histopathology / cytology / geriatrics, internal medicine and neurology for the elderly / gewone neuro- en neurochirurgie / die nieuwe long-stay EHBO afdeling (even de naam van kwijt) waar al die special cases zoals MRSA / VRSA patiënten komen te liggen; heel veel verschillende plaatsen dus.

jij?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 27 januari 2008 @ 16:05:39 #214
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_56342067
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:25 schreef radioanne het volgende:

[..]

Wow, hoe heb je dat geregeld en wat voor stage is dat dan? Ben je nog niet aan je coschappen begonnen?
geregeld via de vele contacten die we hebben binnen dat ziekenhuis... ik ben er overigens voor uitgenodigd op basis van mijn kennis van zaken (en ben weggegaan met zeer lovende referentiebrieven, o.a. dat ze mij op basis van mijn prestaties inschalen op top-10% van beste geneeskunde studenten van heel Engeland en dat ze me graag willen hebben voor verdere stages en specialisatie), niet zozeer alleen het feit dat ik toevallig ook direct en via via de nodige hoge omes ken (mijn pa is ook alumnus van Cambridge)... dat was alleen voldoende om met die mensen in gesprek te komen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 27 januari 2008 @ 16:07:39 #215
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_56342109
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:07 schreef Grumpey het volgende:
stage aan Cambridge is relatief wel makkelijk te regelen. Zolang je aangeeft dat je verstand van de expertise van de arts/wetenschapper hebt, en dat je gratis bent voor hun, dan zeggen ze maar al te graag ja. Je kan ook een summercourse regelen, daar zeggen ze sowieso wel ja tegen.
uhuh tuurlijk joh

jij hebt geluk gehad dan wellicht, je vond dan iemand die wanhopig een paar extra handen nodig had op de juiste plek; normaliter kom je daar als buitenlandse student écht niet zomaar in omdat ze plaatsen nodig hebben voor de eigen studenten (wellicht ben je al verder in je studie?).

normaliter krijg je voor dit soort dingen de rekening gepresenteerd; voor een jaartje ben je dan met gemak 20-30k kwijt aan kosten.
quote:
Het klopt wel wat dunno zegt, ik moet bijvoorbeeld nog een tentamen maken in Nederland en dat gaat over een boek die geschreven is door iemand die ik hier in Cambridge gister nog persoonlijk sprak, op zich wel grappig
hier idem; welk vak / boek / auteur?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_56345246
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:07 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

uhuh tuurlijk joh

jij hebt geluk gehad dan wellicht, je vond dan iemand die wanhopig een paar extra handen nodig had op de juiste plek; normaliter kom je daar als buitenlandse student écht niet zomaar in omdat ze plaatsen nodig hebben voor de eigen studenten
dit klopt ook niet helemaal. Juist voor internationale studenten is het meestal makkelijker om goede universiteiten binnen te komen dan voor gewone studenten. Een internationale uitstraling is namelijk heel erg belangrijk voor een prestigieuze uni, en buitenlandse studenten helpen daarbij.
the liver is evil, it must be punished
  maandag 28 januari 2008 @ 00:58:59 #217
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56354021
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:07 schreef dr.dunno het volgende:
uhuh tuurlijk joh

jij hebt geluk gehad dan wellicht, je vond dan iemand die wanhopig een paar extra handen nodig had op de juiste plek; normaliter kom je daar als buitenlandse student écht niet zomaar in omdat ze plaatsen nodig hebben voor de eigen studenten (wellicht ben je al verder in je studie?).
Ik ken ongeveer een man of 10 hier, en allemaal vrij makkelijk binnen gekomen. Het is niet studeren waar ik het over heb, maar stage. Ik zit in het tweede jaar van een onderzoeksmaster, dus ben inderdaad aan het afronden van de studie, maar bijvoorbeeld als scriptieplek is dit ideaal natuurlijk. Het helpt als je gewoon een prof. hebt die wel wat naam heeft. Als je die een leuke brief over je laat schrijven, en je toont aan dat je al wat van de andere prof zijn expertise afweet is het echt niet zo moeilijk.

Wat ik in ieder geval wil duidelijk maken is dat het echt wel lukt als iemand dat zou willen, daar hoef je echt niet alleen maar negens ofzo voor te halen, alleen gewoon een specialisatie is al genoeg.
pi_56376167
Nu al een week in Madrid
pi_56385714
Ik ben geaccepteerd door de University of Southern Maine!

Over een klein jaartje mag ik dus een semester in de VS gaan studeren
pi_56385785
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:08 schreef carmiie het volgende:

[..]

Wat voor programma's kan je uit kiezen dan? Of is dat anders per school?
Het verschilt inderdaad per school. Hoewel er in de VS niet echt verschillende school-niveaus zijn op de middelbare school zoals wij het kennen, zijn er wel veel highschools die speciale programma's aanbieden voor de betere scholieren, waarmee ze extra voorbereid worden op hogere vervolgstudies. "Honors" klassen en dergelijke.
pi_56387699
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben geaccepteerd door de University of Southern Maine!

Over een klein jaartje mag ik dus een semester in de VS gaan studeren
Gefeliciteerd
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:15:06 #222
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_56410614
ik vertrek dus zaterdag naar madrid.

maar ik heb geen zin om in te pakken. Zit de hele tijd maar naar de rommel te staren niet wetende waar te beginnen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:15:58 #223
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_56410633
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:55 schreef Knoekie het volgende:
Nu al een week in Madrid
oh vertel!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_56473240
Bijna 2 weken nu.

Het was even wennen maar nu begin ik langzaam in een ritme te komen. Morgen naar Toledo
pi_56478069
Oeh, Toledo, ben ik vorig jaar een dagje geweest toen ik in Madrid op vakantie was. Heel erg leuk stadje!

Vrijdag vertrek ik... Had vannacht al moeite met slapen :s
People live to learn things, and I learn to live...
pi_56502668
Toledo was erg leuk, alleen een beetje jammer van de temperatuur en de bewolking, gelukkig nog wel wat fotos kunnen maken
pi_56504789
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:55 schreef Roosje11 het volgende:
zijn er hier mensen die in Rome studeren? Ga volgende week een weekend naar Rome, nog uitgaans/cultuur tips waar je als toerist niet zo snel op zou komen?
Ben waarschijnlijk al te laat, maar toch.. Voor uitgaan moet je niet in het centrum zijn, via de ponte sisto over de Tiber naar Trastevere, gelijk links en dan kom je bij Freni e Frizione. In Trastevere zitten nog meer leuke barretjes. Voor discotheken ga je naar de wijk Testaccio.
pi_56527284
Leuk topic
Ik ben in Juni geslaagd voor mijn VWO diploma en zit nu al sinds Augustus in Argentinië. Ik ben hier met een uitwisselingsorganisatie. Eerst een half jaar High School en daarna nog een half jaar Universiteit. Het is niet echt om iets te leren op het gebied van studie maar meer voor de taal en de cultuur.
Ik ga waarschijnelijk komend jaar naar het UCM, University College Maastricht. Vanuit die school wil ik dan in het 2e of 3e jaar een semester in het buitenland gaan studeren. Mijn voorkeur is of in Spanje (Madrid, Barcelona) of in Engeland (Londen)
Koning.
  maandag 4 februari 2008 @ 18:33:57 #229
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56530891
Argentinie, dat is vet En dan ook nog fan zijn van de twee beste clubs van de wereld, je bent meer dan welkom in dit topic
pi_56537866
Real Madrid is de beste club ter wereld.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:56:41 #231
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_56545111
quote:
Op maandag 4 februari 2008 23:33 schreef Knoekie het volgende:
Real Madrid is de beste club ter wereld.
Maar FC Barcelona is een mooiere club. Ik heb vorig jaar vijf maanden in Madrid gezeten als Barça-fan. Was gelukkig voor de ontknoping van de competitie weer terug
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_56574903
Ik weet nog niet voor wie ik ben precies, vind ze alle twee wel wat hebben, was ook maar een geintje.

Ik heb thuis wat Barcelona spul, maar ik moet toch zeker een keer naar Real toe
pi_56578252
over voetbal gesproken...weet iemand hoe ik als 'arme' student kaartjes kan krijgen voor Man United? Ik weet dat ze af en toe wel goedkopere kaarten verkopen, maar wanneer? en hoe?
the liver is evil, it must be punished
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:16:56 #234
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56579931
ik heb geprobeerd kaartjes te kopen, als net zo 'arme' student in Engeland. Het is niet moeilijk om gewone kaartjes te kopen, gaat gewoon via de website in de algemene verkoop, maar het is wel lastig om reductiekaartjes te krijgen. Via de mail konden ze mij niet helpen. Ik probeerde bij Tottenham - Chelsea (Liverpool is te ver reizen helaas). Nu ga ik, vanwege de hoge kosten van normale kaartjes, maar naar Q.P.R. - Sheffield Wednesday, ook leuk, en maar 20 euro ook nog
pi_56591679
Morgen vertrek ik!
Hopelijk verloopt de reis goed, en kan ik de weg vanaf station naar 'campus' een beetje vinden
People live to learn things, and I learn to live...
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:20:16 #236
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56591948
Succes Piepje! Waarheen is de reis?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 18:48:21 #237
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_56626756
Zo ik zit inmiddels een week in Barcelona, leef nog een beetje van hotel naar hostel en terug maar met een beetje mazzel zit ik volgende week in een supermooi appartement! Dat leven vanuit een koffer is geloof ik niet echt aan mij besteed haha. Verder bevalt het hier goed, leuke internationale stage, prachtige stad, need I say more?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 19:34:54 #238
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56627779
ja, wat voor stage heb je bijvoorbeeld?

Ik zit hier nog 5 weken in Cambridge, dan is het alweer afgelopen met de pret. al moet ik wel zeggen dat het nog even hard werken is en dat ik zodra ik in nederland ben eerst een kleine vakantietje ga doen met mijn vriendin en dat ik daar nu meer op verheug dan langer hier blijven bijvoorbeeld

Vandaag nog hardgelopen in dit landschap, dat is onvervangbaar en fantastisch
pi_56627843
Cambridge, daar zou ik ook nog heel graag heen willen maar denk dat het er nooit van gaat komen.....
Hoe ben jij er gekomen Grumpey? En hoe doe je het kwa financiering? Beurs?
Koning.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:08:36 #240
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_56628760
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:34 schreef Grumpey het volgende:
ja, wat voor stage heb je bijvoorbeeld?
Oh ik dacht dat ik dat al wel ergens had geschreven hihi. Maar ik schrijf mijn scriptie (voor HBO CE) bij een internetaanbieder van short rental accomodaties in Barcelona, Parijs en Berlijn. Ze hebben ook eens een gids over Barcelona gelanceerd maar dat wil niet vlotten, daar ga ik dus een strategisch marketingplan e.d. voor schrijven. Ze laten me heel vrij als het gaat om productaanpassingen dus het is nogal allesomvattend. Gelukkig heb ik nog 5 maanden lang om me volledig op deze scriptie te storten .

En oja, ook om van Barcelona te genieten want damn, het weer & het eten... Daar kan ik goed aan wennen .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:14:13 #241
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56632448
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:37 schreef tha_dark het volgende:
Cambridge, daar zou ik ook nog heel graag heen willen maar denk dat het er nooit van gaat komen.....
Hoe ben jij er gekomen Grumpey? En hoe doe je het kwa financiering? Beurs?
De manier waarop ik binnen ben gekomen is door mijn eigen prof. Hij heeft hele specifieke kennis aan mij meegegeven, waar een andere prof in Cambridge heel erg blij mee was. Daardoor was het eigenlijk vrij gemakkelijk voor mij. Daarnaast helpen hoge cijfers altijd (maar op zich heb ik die zelf niet eens echt).

Financiering is goed te doen, heb gewoon erasmusbeurs en stufi, en krijg ook nog van de uni een potje geld mee en mijn ouders geven 100 euro in de maand voor het buitenlandprojectje, scheelt ook weer. Daarbij komt dat ik nu geen ziekenkosten hoef te betalen hier in engeland en dat ik collegegeld gewoon aan de VU betaal , wat nog mooiste is natuurlijk.
  Moderator zaterdag 9 februari 2008 @ 22:28:55 #242
45833 crew  Fogel
pi_56632830
Ik ben nu ingeschreven als student aan de NTNU (Norwegian University of Science and Technology) en ga in de herfst 1 PhD vak volgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 10 februari 2008 @ 15:14:00 #243
82589 S-Two
barba macacu
pi_56644767
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 20:08 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat ik dat al wel ergens had geschreven hihi. Maar ik schrijf mijn scriptie (voor HBO CE) bij een internetaanbieder van short rental accomodaties in Barcelona, Parijs en Berlijn. Ze hebben ook eens een gids over Barcelona gelanceerd maar dat wil niet vlotten, daar ga ik dus een strategisch marketingplan e.d. voor schrijven. Ze laten me heel vrij als het gaat om productaanpassingen dus het is nogal allesomvattend. Gelukkig heb ik nog 5 maanden lang om me volledig op deze scriptie te storten .

En oja, ook om van Barcelona te genieten want damn, het weer & het eten... Daar kan ik goed aan wennen .
Damn! Dat klinkt echt goed, een leuke stage + Barcelona.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 10 februari 2008 @ 22:35:06 #244
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_56654656
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 01:42 schreef Knoekie het volgende:
Ik weet nog niet voor wie ik ben precies, vind ze alle twee wel wat hebben, was ook maar een geintje.

Ik heb thuis wat Barcelona spul, maar ik moet toch zeker een keer naar Real toe
Ik ben vorig jaar twee keer bij Real geweest en twee keer bij Atleti. Echt een aanrader en als je ik je een tip mag geven. Pak het schema van Real erbij en kies een wedstrijd uit waar je heen wil, houd de kaartverkoop in de gaten en ga heen. Als je zoiets hebt van 'komt nog wel' zul je net zien dat ze opeens geen thuiswedstrijden meer hebben of dat ze opeens kampioen kunnen worden. Dan zijn de kaartjes namelijk zo uitverkocht. En het stadion is zo ontzettend mooi. Vooral als het vol zit. En dat zeggen als Barça-fan
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_56669894
Ik zit momenteel al 9 maanden in Canada. Niet voor mijn studie, maar een jaartje aan het werken en reizen. Als ik terug ben in Nederland ga ik naar Fontys in Eindhoven. Weet iemand of het mogelijk is om een semester in het buitenland te doen? Ik wil namelijk graag terug naar Vancouver. Het gaat om de opleiding businessmanagemen.
  maandag 11 februari 2008 @ 22:48:46 #246
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56674799
Binnen 3 dagen zit ik in Trnava, Slovakije Het is intussen best spannend, en ik heb voorwaar al een klein lijstje aangelegd wat ik niet mag vergeten, maar ik zie het geweldig zitten.
Ik ga er mijn laatste semester van mijn opleiding Electrotechnical Engineer- Automation afwerken wat concreet inhoudt dat ik er mijn masterthesis zal schrijven ("genetic algorithms for robot movement optimization") en één keuzevak moet volgen (Intelligent Control Methods, vb neural networks, fuzzy logic).
Daar is het blijkbaar de gewoonde dat de gewone instelling van de student een thema meegeeft aan de student, waaraan die dan werkt in het buitenland, bij ons is het net omgekeerd. In mijn concreet geval is de invulling van het thema nog niet concreet, allesbehalve zelfs, en lijkt geen van beide universiteiten zich daar echt in te interesseren- het is voor hen immers de taak van de andere universiteit. Mogelijks val ik zo door de mazen van het net wat een voordeel heeft (lekker lui wezen) maar ook een serieus nadeel, ik wil namelijk best iets maken van die thesis. Ik neem aan dat ik dus wel nog een paar keer zal mogen aankloppen bij de verantwoordelijken.

Maar goed, het is EINDELIJK bijna zover
When all things seem to end, the future still remains..
pi_56677331
Wow Slowakije, heb je iets met dat land of zijn ze gewoon goed in Electrotechnical Engineer- Automation?

Hou ons op de hoogte.

Ik ben trouwens gisteren naar Real Madrid - Valladolid geweest voor de eerste keer.

Geweldig, ik zat achter het doel waar de eerste 5 goals vielen
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:10:53 #248
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56679604
Slovakije, echt een prachtig land Ben verliefd op het land en vooral de mensen daar
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:19:30 #249
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56679783
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 01:17 schreef Knoekie het volgende:
Wow Slowakije, heb je iets met dat land of zijn ze gewoon goed in Electrotechnical Engineer- Automation?

Hou ons op de hoogte.

Ik ben trouwens gisteren naar Real Madrid - Valladolid geweest voor de eerste keer.

Geweldig, ik zat achter het doel waar de eerste 5 goals vielen
je hebt wel de perfecte wedstrijd uitgekozen zeg
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_56682056
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:35 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar twee keer bij Real geweest en twee keer bij Atleti. Echt een aanrader en als je ik je een tip mag geven. Pak het schema van Real erbij en kies een wedstrijd uit waar je heen wil, houd de kaartverkoop in de gaten en ga heen. Als je zoiets hebt van 'komt nog wel' zul je net zien dat ze opeens geen thuiswedstrijden meer hebben of dat ze opeens kampioen kunnen worden. Dan zijn de kaartjes namelijk zo uitverkocht. En het stadion is zo ontzettend mooi. Vooral als het vol zit. En dat zeggen als Barça-fan
Dat had ik in Zweden.. Wist ik veel, dat de winterstop al begon in november.. Al was Elfsborg IF dit jaar nou niet al te best
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:24:08 #251
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56682908
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 01:17 schreef Knoekie het volgende:
Wow Slowakije, heb je iets met dat land of zijn ze gewoon goed in Electrotechnical Engineer- Automation?
Er was een hele lijst met mogelijke gastinstellingen online te vinden toen ik een keuze moest maken. Ik koos Porto,Madrid en Boekarest als keuzes.
Echter, dan kreeg ik te horen dat geen van de 3 steden toegelaten zou zijn. Reden: in Zuid-Europa zouden te veel erasmusstudenten zijn waardoor de begeleiding bij het eindwerk dikwijls (te) min zou zijn wat tot eindwerken leidt die kwalitatief te weinig bieden.
Met Boekarest waren er andere problemen.
Net die dagen was er een delegatie uit Slovakije aanwezig, en zo kreeg ik de vraag of ik daarheen wilde. Na wat opzoekwerk bleek het land me aan te staan, vandaar..
Samen met een klasgenoot gaan we alleszins de enige erasmussers zijn aan die universiteit.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_56691653
Zo, ik zit inmiddels in Siena. Heb het weekend overleefd, en volgende week beginnen colleges. Ben benieuwd!
People live to learn things, and I learn to live...
pi_56695209
Ik heb vandaag m'n vliegtickets geboekt

Zit vanaf 29 maart in downtown Vancouver @ St. Paul's Hospital voor een periode van 3,5 maand
  woensdag 13 februari 2008 @ 01:54:31 #254
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56696325
woei! mijn vriendin komt morgenochtend overvliegen voor de 2e keer

Dat het mooiste van lekker dichtbij zitten relatief, iedereen komt langs
pi_56696605
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:16 schreef WooZ het volgende:
Ik heb vandaag m'n vliegtickets geboekt

Zit vanaf 29 maart in downtown Vancouver @ St. Paul's Hospital voor een periode van 3,5 maand
Goede locatie! Ik ben over 2 weken weer voor enkele dagen in Vancouver. Kan niet wachten. Ik ga ook proberen of het mogelijk is om naar Vancouver te gaan voor een semester met school en anders ook stage proberen. Die stad heeft iets dat me enorm trekt. Eigenlijk de enige plaats in Canada waar ik zou kunnen wonen.
pi_56715696
Ik ben nu al aan het kijken voor mijn tweede stageperiode. En ik heb al de vraag gehad van het bedrijf waar ik nu stageloop of ik 4 maanden stage wil lopen in Dubai. Toch even over nadenken..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 00:14:41 #257
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_56739603
Meelees TVP.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
  vrijdag 15 februari 2008 @ 12:31:17 #258
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56746752
Zo, een eerste keer vanuit Slovakije. De eerste 24uur waren alvast geweldig! Het begon iets minder, ik had met mijn suffe kop tickets voor de foute dag geboekt, en de opleg in de luchthaven was niet min
Mijn klasgenoot, die ook nee ism en ik slapen weliswaar op dezelfde kamer, maar daar is alles aanwezig, en dit voor een goede 40 euro per maand. Nadien wat rondgelopen in de stad, en kennisgemaakt met de doktoraatsstudenten die ons gaan begeleiden met ons eindwerk. Wat later op de avond werd er op onze kamerdeur geklopt door diezelfde mensen om ons het bier te leren kennen.
We hebben ook ons eigen bureauke met alles erop en eraan om te werken, dus voorlopig lijken we echt met ons gat in de boter gevallen te zijn
When all things seem to end, the future still remains..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 12:48:04 #259
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56747102
Ik blijf het zeggen, slowakije
pi_56756593
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:46 schreef Knoekie het volgende:
Ik ben nu al aan het kijken voor mijn tweede stageperiode. En ik heb al de vraag gehad van het bedrijf waar ik nu stageloop of ik 4 maanden stage wil lopen in Dubai. Toch even over nadenken..
Wat voor werk doe je?
pi_56758619
Ik werk nu in Londen aan mijn afstudeerscriptie.
Zijn er nog meer Fokkers die op dit moment in Londen studeren/stagelopen?
pi_56760841
Packaging Designer.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:21:42 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56762209
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:01 schreef Atyla het volgende:
Ik werk nu in Londen aan mijn afstudeerscriptie.
Zijn er nog meer Fokkers die op dit moment in Londen studeren/stagelopen?
Er zitten wel wat londenaren in het United Kingdom-topic van KAA.
pi_56762274
Wat is eigenlijk de beste tijd om een stage te doen in het buitenland..?
Zit nu in VWO5en blijf zitten en vraag het me eigenlijk wel af.
Mij lijkt het slimste nadat je van de middelbareschool afgaat..?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_56762416
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Wat is eigenlijk de beste tijd om een stage te doen in het buitenland..?
Zit nu in VWO5en blijf zitten en vraag het me eigenlijk wel af.
Mij lijkt het slimste nadat je van de middelbareschool afgaat..?
stage zit meestal bij een HBO opleiding in, ik weet zo niet of stages ook bij Universiteit erbij zit? Maar een stage kun je het beste doen denk ik als je een jaar-2 jaar gestudeerd hebt, en dus een gerichte stage kan doen.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:30:37 #266
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56762457
er zijn 3 momenten in mijn ogen:

1) je gaat na je middelbare school: vaak een reis/vrijwilligersproject in buitenland
2) je gaat in het 3e bachelorjaar: vaak uitwisseling, dus een periode studeren in het buitenland
3) je gaat in je master: een buitenlandse stage.

Je kan er ook voor kiezen een hele studie in het buitenland te doen, maar dat vraagt wat rigoreuzere stappen. Alhoewel je daarvoor nu precies op tijd bent (zo ongeveer halverwege 5 VWO daar beetje achteraan gaan).

edit: als je voor optie 2 gaat, zorg dan dat je dit in je 1e jaar aan je coordinator internationalisering aangeeft, hij/zij zal vertellen wat je daarvoor moet doen. Je kan ook voordat je aan de studie begint navragen in hoeverre deze mogelijkheden aanwezig zijn, maar ik weet bijv. van de VU dat 90% van de studies een uitwisseling in het 3e jaar aanbieden (mits in 1e jaar aangegeven).
Als je voor optie 3 gaat, wees dan wel zeker dat de master ook een stage aanbiedt
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:31:39 #267
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56762488
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:29 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

stage zit meestal bij een HBO opleiding in, ik weet zo niet of stages ook bij Universiteit erbij zit? Maar een stage kun je het beste doen denk ik als je een jaar-2 jaar gestudeerd hebt, en dus een gerichte stage kan doen.
Stages zitten in de meeste universitaire studies ook, vaak ook onderzoeksstages. Het is vaak onderdeel van de master.
pi_56762490
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:30 schreef Grumpey het volgende:
er zijn 3 momenten in mijn ogen:

1) je gaat na je middelbare school: vaak een reis/vrijwilligersproject in buitenland
2) je gaat in het 3e bachelorjaar: vaak uitwisseling, dus een periode studeren in het buitenland
3) je gaat in je master: een buitenlandse stage.

Je kan er ook voor kiezen een hele studie in het buitenland te doen, maar dat vraagt wat rigoreuzere stappen. Alhoewel je daarvoor nu precies op tijd bent (zo ongeveer halverwege 5 VWO daar beetje achteraan gaan).
Ik bedoel vooral het eerste punt dan. Vrijwilligerswerk doen in Afrika ofzo en dat je daar dan toch een beetje naar school gaat. Maar ik weet niet of ze daar wel iets van VWO ofzo hebben
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:36:37 #269
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56762624
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:31 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral het eerste punt dan. Vrijwilligerswerk doen in Afrika ofzo en dat je daar dan toch een beetje naar school gaat. Maar ik weet niet of ze daar wel iets van VWO ofzo hebben
Als je voor die optie gaat zou ik niet naar school gaan. Ik zou dan bijvoorbeeld eerder voor een talencursus aldaar gaan. Een talencursus wordt vaak wel geaccepteerd en goede aanvulling gevonden. Met echt schoolopleidingen volgen in Afrikaanse landen moet je nog maar zien of je papiertjes in Nederland wat waard zijn en dan heb je voor niets al die tijd in schoolbankjes gezeten terwijl je in zo'n mooi en avontuurlijk continent bent! Als je jaartje gaat reizen na VWO dan zal ik vooral maximaal reizen en minimaal aan school denken, dat komt daarna dan wel weer

[ Bericht 2% gewijzigd door Grumpey op 15-02-2008 23:44:52 ]
pi_56762684
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:36 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als je voor die optie gaat zou ik niet naar school gaan. Ik zou dan bijvoorbeeld eerder voor een talencursus gaan. Een talencursus wordt vaak wel geaccepteerd, met school in Afrikaanse landen moet je nog maar zien of je papiertjes in Nederland wat waard zijn en dan heb je voor niets al die tijd in schoolbankjes gezeten terwijl je in zo'n mooi en avontuurlijk continent bent! Als je jaartje gaat reizen na VWO dan zal ik vooral maximaal reizen en minimaal aan school denken, dat komt daarna dan wel weer
Ik had een foldertje gezien en daar stond in dat je daar gewoon naar school kon, naast je vrijwilligerswerk, en kon kiezen uit meerdere talen en dialecten als Zulu, Xhosa enzo. Maar ik zal wel eens uitzoeken of een papiertje daar iets in NL betekent..
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:43:42 #271
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56762805
Talencursussen kunnen wel heel goed zoals ik zei, dat wordt algemeen geaccepteerd en zelfs wel als leuke aanvulling gezien. Aangezien bij een taal een papiertje toch niet veel uitmaakt, het gaat er uiteindelijk om of je het kan spreken ja of nee
Ik had het over 'echte' opleidingen, die zou ik niet zo snel in Afrika gaan volgen, zonde van de tijd die je daar kan hebben in mijn ogen
pi_56762821
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:43 schreef Grumpey het volgende:
Talencursussen kunnen wel heel goed zoals ik zei, dat wordt algemeen geaccepteerd en zelfs wel als leuke aanvulling gezien. Aangezien bij een taal een papiertje toch niet veel uitmaakt, het gaat er uiteindelijk om of je het kan spreken ja of nee
Ik had het over 'echte' opleidingen, die zou ik niet zo snel in Afrika gaan volgen, zonde van de tijd die je daar kan hebben in mijn ogen
Ik bedoel gewoon een jaartje VWO..maar ik denk dat dat niet gaat
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:47:10 #273
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56762877
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:44 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon een jaartje VWO..maar ik denk dat dat niet gaat
oh sorry, we lopen beetje langs mekaar heen te praten dus Maar nee, ik denk dat VWO wel lastig wordt, aangezien je toch aan de nederlandse examen-eisen moet voldoen voordat in nederland dan weer voor vervolgopleiding wordt aangenomen. Misschien kan het wel, maar dan zal je alsnog de nederlandse examens moeten maken gok ik zo.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:47:22 #274
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_56762881
Hehe als je geen achtergrond in die talen hebt leer je Zulu of Xhose echt niet zomaar spreken, misschien een paar zinnetjes..
pi_56762901
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:47 schreef Grumpey het volgende:

[..]

oh sorry, we lopen beetje langs mekaar heen te praten dus Maar nee, ik denk dat VWO wel lastig wordt, aangezien je toch aan de nederlandse examen-eisen moet voldoen voordat in nederland dan weer voor vervolgopleiding wordt aangenomen. Misschien kan het wel, maar dan zal je alsnog de nederlandse examens moeten maken gok ik zo.
Nou dat lijkt me dan niks Dan maar misschien na de zesde er een halfjaartje heengaan.
Verder heb ik het gevoel dat ik te dom ben om daar naar school te gaan

[ Bericht 7% gewijzigd door Paaskonijn op 15-02-2008 23:53:53 ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_56763031
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:47 schreef nickybol het volgende:
Hehe als je geen achtergrond in die talen hebt leer je Zulu of Xhose echt niet zomaar spreken, misschien een paar zinnetjes..
Ochja het gaat er ook niet om of je de taal leert ofzo maar gewoon dat je laat zien dat je wat wil leren en je best doet om je een beetje aan te passen
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:55:48 #277
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_56763062
Achja als je in Zuid-Afrika terecht komt zul je toch een blanke blijven, echt integreren is er daar niet bij. Dat land is zo getekend door de geschiedenis dat de vooroordelen nog lang niet de hoofden van de mensen uit zijn.
pi_56763100
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:55 schreef nickybol het volgende:
Achja als je in Zuid-Afrika terecht komt zul je toch een blanke blijven, echt integreren is er daar niet bij. Dat land is zo getekend door de geschiedenis dat de vooroordelen nog lang niet de hoofden van de mensen uit zijn.
Maar ik ben heel aardig!
Maar wie zegt dat het Zuid-Afrika word. Als ik ergens heen ga is het wel Afrika, dat wel.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_56819806
Ik zit nu al 5 weken in Cambridge USA voor stage aan MiT. (zet maar in de volgende OP)

Prima naar m'n zin hier. Boston is een erg leuke stad. Over 1,5 maand komt m'n vriendin nog dus dat word helemaal gezellig.
pi_56819896
MIT, netjes
  maandag 18 februari 2008 @ 19:01:27 #281
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56820032
is er trouwens ook iets in de zomer te doen op de universiteiten in Engeland? ik wil nml. in de zomer daar ff gaan werken/studeren. leek me wel leuk voor mn ontwikkeling
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  maandag 18 februari 2008 @ 19:08:40 #282
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56820227
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:52 schreef paulmadejong het volgende:
Ik zit nu al 5 weken in Cambridge USA voor stage aan MiT. (zet maar in de volgende OP)

Prima naar m'n zin hier. Boston is een erg leuke stad. Over 1,5 maand komt m'n vriendin nog dus dat word helemaal gezellig.
Heej een Cambridge-genoot! Al is het dat andere Cambridge aan de andere kant van de oceaan
Maar MiT, niet mis hoor, ligt dat nou ver van binnenstad Boston af?
pi_56820250
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:08 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Heej een Cambridge-genoot! Al is het dat andere Cambridge aan de andere kant van de oceaan
Maar MiT, niet mis hoor, ligt dat nou ver van binnenstad Boston af?
Nee hoor, je bent er zo met de metro.
  maandag 18 februari 2008 @ 19:10:25 #284
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56820270
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:01 schreef DANILXL het volgende:
is er trouwens ook iets in de zomer te doen op de universiteiten in Engeland? ik wil nml. in de zomer daar ff gaan werken/studeren. leek me wel leuk voor mn ontwikkeling
zoek eens op google naar 'summercourse'
voor Cambridge bijv: http://www.cont-ed.cam.ac.uk/intsummer/

edit: al moet ik er wel even bij zeggen, die summer courses zijn vaak vrij pittig in prijs, ik zou het zelf bijv. niet kunnen betalen. Misschien combi met werken mogelijk, het is wel all inclusive iig.
  maandag 18 februari 2008 @ 19:16:31 #285
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56820438
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent er zo met de metro.
Dat heeft wel toegevoegde waarde dan , want Cambridge hier is een klein studentendorpje waar naast de plaatselijke feestjes en pubs ook gelijk helemaal niks te doen is. Dat is na paar maanden wel nadeel van dit gehucht. London is een uur reizen, en dat heb ik dan ook een keer of 10 gedaan, maar je blijft niet bezig natuurlijk....
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:08:29 #286
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_56833983

Madrid!!!!111einz


* Mellow verlaat het topic weer en stapt terug in de rollercoaster..
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_56847401
Zit er iemand in Australië?! Klopt het dat Sydney de beste keus is? en is het eeeeeeeeeeecht zo afschuwelijk verschrikkelijk duur om een kamer te huren?
  Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 23:24:23 #288
45833 crew  Fogel
pi_56850021
Een collega van me zit een half jaar in Sydney (het buitenlanddeel van zijn PhD), zal hem eens een mail sturen over hoe het zit met de huurprijzen daar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_56850232
volgens mij is het niet echt duur:

http://sydney.craigslist.com.au/roo/
  Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 23:37:34 #290
45833 crew  Fogel
pi_56850368
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:32 schreef WooZ het volgende:
volgens mij is het niet echt duur:

http://sydney.craigslist.com.au/roo/
Hou er wel rekening mee dat die bedragen per week zijn daar, en niet per maand...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:53:05 #291
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56856880
Zo, intussen ben ik hier zo goed als een week in Trnava. Vanmiddag ga ik alvast eens naar Bratislava waar we een andere Belgische student zullen ontmoeten.

Het bevalt me hier intussen prima, zeker op school waar we een eigen office kregen met alles erop en eraan zodat ik lekker kan werken aan mijn eindwerk ( sja, ik ben altijd een lui student geweest maar nu heb ik ineens een immense drang hard te werken ) en ook de kamer die we van de universiteit kregen valt reuze mee.
Het enige waar ik stijl van achterover val is de snelheid van eten en drinken zuipen hier. Geniet toch eens van je eten/drankje en je moet toch niet comazuipen met die sterke dranken Dan zie je ze hier door die gangen waggelen alsof het stoer is zo bezopen te zijn.. (nu ja, het is ook de eerste week van het semester, misschien ligt het daaraan)
Dat ligt uiteraaard ook een stuk aan mijn eigen stijl(hakuna matata en geen haast, nergens nodig voor) en ik neem aan dat ik hier ook wel goed ga aanpassen, maar bij de eerste ervaringen keek ik alvast erg verbaasd op.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_56868076
aaah vandaag er achter gekomen dat ik een half jaar eerder kan afstuderen ivm vrijstelling voor minors. Als dat lukt kan ik het laatste half jaar voor een soort van specialisatiestage naar Nieuw-Zeeland en dat kan dan mooi met een beurs (waarvan ik de naam wel even kwijt bent) binnenkort eens wat meer info gaan inwinnen want dit wil k toch wel doorzetten
Too much is never enough!
pi_56876193
Met de bus of T ben je zo in Boston. Lopend kun je het ook nog proberen maar dat is met de huidige temperatuur niet echt een aanrader. Leuke van Boston is dat vrijwel alles te lopen valt en je ondertussen genoeg te zien krijgt.
pi_56883228
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat die bedragen per week zijn daar, en niet per maand...
Dan tikt die $300 per week wel aan ja
  Moderator vrijdag 22 februari 2008 @ 00:38:48 #295
45833 crew  Fogel
pi_56897738
Volgens mijn collega kan je een OK kamer krijgen voor 150-200 AUD per week, maar als je met anderen deelt wordt het al snel goedkoper. Een kamer vlakbij het strand is al vanaf 200 AUD/week mogelijk.

Als je naar de UNSW gaat, kan je hier wat kamers vinden, andere unis zullen vast wat vergelijkbaars aanbieden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:13 #296
54409 anti-virus
Morgen gratis bier!
pi_56985840
Stagaire in Limassol, Cyprus meldt zich
Voulez-vous faire du chill avec moi?
pi_56986492
TVP
Ik ga het derde jaar van mijn studie (08/09) in Edinburgh doorbrengen!
Ik heb het een tijdje geleden te horen gekregen en ben erg blij, want het was ook mijn eerste keus!!
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:29:54 #298
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56986705
edinburgh mooie stad, mooie uni
pi_57018871
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 00:38 schreef Fogel het volgende:
Volgens mijn collega kan je een OK kamer krijgen voor 150-200 AUD per week, maar als je met anderen deelt wordt het al snel goedkoper. Een kamer vlakbij het strand is al vanaf 200 AUD/week mogelijk.

Als je naar de UNSW gaat, kan je hier wat kamers vinden, andere unis zullen vast wat vergelijkbaars aanbieden.
THNX!

Kreeg van iemand anders ook een tip; www.stagehuis.nl
pi_57026929
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:32 schreef WooZ het volgende:
volgens mij is het niet echt duur:

http://sydney.craigslist.com.au/roo/
Had ik al gevraagd welke opleiding je deed? Ik ben nu in Vancouver. Morgen eventjes weer naar Whistler om te kijken hoe het er in de winter uit ziet.
Ik wil proberen om naar UBC, SFU te gaan of mijn stage in Vancouver te doen.
  Moderator donderdag 28 februari 2008 @ 09:29:03 #301
45833 crew  Fogel
pi_57028410
Ik heb nog steeds geen schriftelijke bevestiging van mijn inschrijving (wel mondeling via telefoon), binnenkort maar eens erachteraan bellen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')