En de theorie daarachter is ? Placebo?quote:Op woensdag 14 november 2007 13:30 schreef Tarabass het volgende:
Dat zou werken tegen wagenziekte
Wat ET zegt. Klinkt natuurlijk wel belachelijk. Maar ja, er geloven wel meer mensen in "dingen". Statische electriciteit afvoeren via rubber lijkt me natuurkundig gezien onmogelijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:28 schreef E.T. het volgende:
Dat zou werken tegen wagenziekte(is alleen nooit bewezen, maar voor het psychologische effect zou het best kunnen werken natuurlijk
)
misschien voor blikseminslag dan?quote:Op woensdag 14 november 2007 13:35 schreef Icefire1971 het volgende:
[..]
Wat ET zegt. Klinkt natuurlijk wel belachelijk. Maar ja, er geloven wel meer mensen in "dingen". Statische electriciteit afvoeren via rubber lijkt me natuurkundig gezien onmogelijk.
Dat klinkt dan wel weer best aannemelijkquote:Op woensdag 14 november 2007 13:38 schreef ElectricEye het volgende:
Als verlengde van het statische electriciteit-verhaal werd ook vaak geclaimd dat het de bliksem zou gelijden naar de grond (er zit een metalen ader in) zodat je niet tegen een paaltje oid hoeft te rijden om de auto te ontladen.
Volgens mij zitten er in dat rubber kleine ijzerdraadjes om de electiciteit af te voeren...quote:Op woensdag 14 november 2007 13:35 schreef Icefire1971 het volgende:
[..]
Wat ET zegt. Klinkt natuurlijk wel belachelijk. Maar ja, er geloven wel meer mensen in "dingen". Statische electriciteit afvoeren via rubber lijkt me natuurkundig gezien onmogelijk.
Klein tikje is voldoende, het gaat er alleen om dat die energie via de boom/paal/vangrail de aarde in kan.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:45 schreef Sanderrrr het volgende:
En als je niet zo'n ding eronder hebt hangen en je auto wordt getroffen door bliksem, met welke snelheid moet je dan tegen een paal aan rijden? Als een klein tikje niet voldoende is lijkt het me best kut om met opzet je auto in de prak te rijden.
quote:in vervlogen tijden bevestigde men onder de wagen een flexibel kabeltje aan het koetswerk. Dat kabeltje raakte de grond bij stilstand, niet terwijl men reed. En op die manier verdween automatisch de statische elektriciteit opgeladen in het koetswerk naar de aarde.
Zodra een metalen deel van je auto contact maakt met een metalen paal, dan ontlaadt de auto zich.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:45 schreef Sanderrrr het volgende:
En als je niet zo'n ding eronder hebt hangen en je auto wordt getroffen door bliksem, met welke snelheid moet je dan tegen een paal aan rijden? Als een klein tikje niet voldoende is lijkt het me best kut om met opzet je auto in de prak te rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |