Nee gelukkig niet, en uit alle andere logs en diepe gesprekken die we face to face hebben gehad blijkt ook wel dat ze mega veel spijt heeft van alles.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:56 schreef Tim_G het volgende:
Dus je hebt al een vermoeden gehad......anders had je niet in haar logs zitten neuzen.
Lullige situatie, zou die bekende ook op de bruiloft komen?
Ja alleen gezoend...quote:Op donderdag 1 november 2007 10:58 schreef IkWilbert het volgende:
Alleen gezoend dus?
Tja... vervelende situatie. Jullie willen wel verder met elkaar?
Dat verschilt per persoon, in mijn opinie wel...quote:Op donderdag 1 november 2007 10:58 schreef onlyreader het volgende:
Ik wil haar eigenlijk niet kwijt.
Ben ik te soft? Nee toch?
Nee hoor je bent niet te soft. Als je bij ieder hobbeltje je relatie opgeeft dan zul je nooit langer dan een paar jaar bij iemand zijn. Dat je vriendin iemand anders gezoend heeft is natuurlijk niet leuk, maar ook weer niet het ergste wat er kan gebeuren. Bovendien geeft ze zelf al aan veel spijt te hebben. Kortom; ga er gewoon voor en zoals ik zei ga leuke dingen doen (omdat je zelf aangaf dat je relatie 'saai' was op een bepaald moment).quote:Op donderdag 1 november 2007 10:58 schreef onlyreader het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet, en uit alle andere logs en diepe gesprekken die we face to face hebben gehad blijkt ook wel dat ze mega veel spijt heeft van alles.
Onze relatie was op dat moment ook even heel saai.
Ik werkte heel veel en zij was net afgestudeerd..
Weinig tijd voor elkaar.
Ik wil haar eigenlijk niet kwijt.
Ben ik te soft? Nee toch?
Vind je dat ik haar de bons moet geven?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:02 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon, in mijn opinie wel...
Hij moet z'n relatie van 5 jaar weggooien omdat z'n vriendin met iemand anders gezoend heeft en daar spijt van heeft?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:02 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Hangt er ook wel een beetje vanaf waar je staat in je relatie. Enkel zoenen terwijl je al bijna met elkaar gaat trouwen, aan de ene kant heeeel zuur (ook het moment waarop) aan de andere kant maakt dat 't ook lastiger 't nu allemaal te verbreken.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:02 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ja op dat ogenblik heb ik ook het roer om gegooit, bestaan er trouwens mannen die wel begrijpen op welk moment ze wat moeten doen?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee hoor je bent niet te soft. Als je bij ieder hobbeltje je relatie opgeeft dan zul je nooit langer dan een paar jaar bij iemand zijn. Dat je vriendin iemand anders gezoend heeft is natuurlijk niet leuk, maar ook weer niet het ergste wat er kan gebeuren. Bovendien geeft ze zelf al aan veel spijt te hebben. Kortom; ga er gewoon voor en zoals ik zei ga leuke dingen doen (omdat je zelf aangaf dat je relatie 'saai' was op een bepaald moment).
Waarom niet? Net alsof een relatie doordat hij vijf jaar bestaat heilig is. Als je je vriendin (imo) vreemd gaat terwijl jullie van plan zijn om te trouwen is ze niet de moeite waard. Er zwemmen nog zoveel andere vissen in de zee...een relatie moet je niet in stand houden voor de relatie zelf, maar omdat je het prettig vind om samen te zijn.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij moet z'n relatie van 5 jaar weggooien omdat z'n vriendin met iemand anders gezoend heeft en daar spijt van heeft?
quote:Op donderdag 1 november 2007 11:09 schreef Bertjeee het volgende:
Ik hoop dat je vriendin nu deze posts aan het loggen is....
Ja waarom niet, dan blijkt alleen maar dat TS wel degelijk verder wil, ook spijt heeft en moeite wil doen voor z'n relatie.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:09 schreef Bertjeee het volgende:
Ik hoop dat je vriendin nu deze posts aan het loggen is....
Ik zeg niet dat een relatie van 5 jaar heilig is, maar je mag wel meer moeite doen om deze te behouden dan wanneer je iemand 3 maanden kent. 1 foutje in 5 jaar is minder erg dan 1 in 3 maanden. Zo zie ik het.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:11 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Waarom niet? Net alsof een relatie doordat hij vijf jaar bestaat heilig is. Als je je vriendin (imo) vreemd gaat terwijl jullie van plan zijn om te trouwen is ze niet de moeite waard. Er zwemmen nog zoveel andere vissen in de zee...een relatie moet je niet in stand houden voor de relatie zelf, maar omdat je het prettig vind om samen te zijn.
In een dergelijke situatie zou ik het absoluut niet meer prettig te vinden om samen te zijn en zou ik daar mijn conclusies uit trekken.
Wij kennen elkaar ruim 10 jaar. Eerst een paar jaar iets gehad vanaf de middelbare school, daarna jarenlang officieel niets, en nu weer een jaar of 3 wel, waarvan 1,5 jaar samenwonend en sinds een half jaar samen een eigen huis.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:23 schreef onlyreader het volgende:
Is er trouwens iemand met een relatie van 4 jaar of langer? altijd leuk om te horen wat die denken..
Prima dat jij dat zo ziet toch?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat een relatie van 5 jaar heilig is, maar je mag wel meer moeite doen om deze te behouden dan wanneer je iemand 3 maanden kent. 1 foutje in 5 jaar is minder erg dan 1 in 3 maanden. Zo zie ik het.
Blijkbaar twijfelt hij nog, en ik geef gewoon aan hoe ik het zou doen. Ik snap niet zo goed waar jij leest dat ik aangeef dat zij moeten kappen...quote:Bovendien geven ze beiden aan dat ze er spijt van hebben en met elkaar verder willen. Ik snap niet zo goed wie jij dan denkt te zijn om aan te geven dat ze ermee moeten kappen.
Oke, je geeft aan hoe JIJ het zou doen, ik snap het. Alleen jouw reactie getuigt wel van een bepaalde simpelheid. Zonder te nuanceren geeft je in een zinnetje aan dat je ermee zou kappen. Snap je zelf nou dat TS daar erg weinig aan heeft? Het is gewoon makkelijk roepen vanaf de zijlijn, terwijl je zelf niet in die situatie zit. Ik denk namelijk dat verreweg de meeste mensen in dezelfde situatie NIET een punt achter de relatie zouden zetten.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:31 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Blijkbaar twijfelt hij nog, en ik geef gewoon aan hoe ik het zou doen. Ik snap niet zo goed waar jij leest dat ik aangeef dat zij moeten kappen...
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (4 jaar relatie), en toendertijd heb ik ook besloten om de relatie nog een kans te geven. Achteraf gezien was dit gewoon zonde van mijn tijd geweest.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:38 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Oke, je geeft aan hoe JIJ het zou doen, ik snap het. Alleen jouw reactie getuigt wel van een bepaalde simpelheid. Zonder te nuanceren geeft je in een zinnetje aan dat je ermee zou kappen. Snap je zelf nou dat TS daar erg weinig aan heeft? Het is gewoon makkelijk roepen vanaf de zijlijn, terwijl je zelf niet in die situatie zit. Ik denk namelijk dat verreweg de meeste mensen in dezelfde situatie NIET een punt achter de relatie zouden zetten.
Vrijheid? Nee, ze mag alles.. ik hou haar nergens in tegen.. Natuurlijk binnen de stramienen van een relatie. Overspel e.d. hoort daar echt niet bij.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:23 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Zoiets heb ik ook meegemaakt.
Vriendin had een ander gezoent, ze zei daar spijt van te hebben.
Na een hoop geruzie en gepraat zijn we toen toch bij elkaar gebleven en zijn we probeerden het vertrouwen weer in elkaar te krijgen.
Een vriendin van haar zei me al dat als ze een ander zoent ze schijnbaar toch behoefte heeft aan een ander, maar dit negeerde ik.
Na 2 maand maakt ze t plotseling toch uit omdat ze weer vrij wilde zijn.
Had die vriendin van haar toch mooi gelijk.
Dus of je verder wil met haar of niet, moet je er denk ik eerst achterkomen waarom ze een ander heeft gezoent.
Wil ze vrijheid? Wil ze meer spanning? Etc.
quote:Op donderdag 1 november 2007 11:30 schreef Originele_Naam het volgende:
jullie zijn allebei dwazen, dus mijn enige conclusie is hierbij: jullie zijn voor elkaar geschapen, verbreek de relatie niet. Ik zie een fijne toekomst voor jullie in het verschiet![]()
Mijn reactie puberaler omdat ik vind dat ze moeten proberen de relatie te redden, itt tot iemand die alle vrouwen hoeren vindt? Ja je hebt gelijk.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind jouw reaktie een heel stuk puberaler dan die van hem. Hij heeft namelijk gelijk. Leef je in een droomwereld jongen?
Of Fok! is fokking traag of mijn internet lijn moet een keer worden opgepoetst, maar ik had deze post nog niet gelezenquote:Op donderdag 1 november 2007 11:29 schreef snadrem het volgende:
Ik vind vertrouwen een van de belangrijkste dingen in een relatie. Ik ben heel lang samen geweest met een jongen die ik helemaal fantastisch vond, en ik wilde er oud mee worden etc, alleen ik kon hem niet vertrouwen. Hij heeft me ook een keer bedrogen en ik kwam daar toen ook achter door msn-gesprekken te lezen (ik kan als vrouw zijnde dan weer niet loggen). Fout van mijn kant om in zijn privégesprekken te duiken, maar van de andere kant solliciteerde hij er wel naar aangezien hij zich erg verdacht maakte en ik had het een en ander opgevangen van anderen. Als ik het hem op de man af vroeg, ontkende hij. Uiteindelijk viel hij dus door de mand vanwege de gesprekken op zijn pc.
Aangezien ik zo labiel gek op hem was, ben ik toen wel bij hem gebleven. De relatie was mij meer waard dan een door hem gemaakte fout. Feit is alleen wel dat van mijn kant het vertrouwen helemaal weg was. Ik zat me thuis zorgen te maken als hij in zijn eentje was stappen, ik hield al het vrouwelijk wat in zijn buurt kwam in de gaten. Ik had gewoon totaal geen rust meer. In eerdere relaties was hij al wel eens vreemd gegaan en nu in deze weer. Op een gegeven moment was de koek gewoon echt op en na een paar maanden aan-uit situaties is het dan definitief uitgegaan. We hebben wel steeds licht contact gehouden en de laatste tijd hebben we veel en heel leuk contact. Als vriend vind ik hem gewoon veel leuker dan als een partner, dus wat mij betreft is de situatie er beter op geworden. En ik heb momenteel een relatie met iemand die ik 100% kan en durf te vertrouwen, dat zorgt ook voor veel meer rust in jezelf.
Waar ik op wil duiden: probeer het. Niet geschoten is altijd mis. Jullie kampen allebei met min of meer hetzelfde probleem. Jij met dat zij misschien niet trouw is (vertrouwenskwestie) en zij met het feit dat je haar bespioneerd (ook vertrouwenskwestie). Praat het met elkaar uit, als jullie verder willen, dan ga gewoon verder en probeer dat vertrouwen terug te winnen. Dat zal niet over 1 nacht ijs gaan, maar als de relatie jullie echt veel waard is kunnen jullie er uit komen. Ik zou de bruiloft echter wel uitstellen tot dit volledig hersteld is.
Eensquote:Op donderdag 1 november 2007 11:35 schreef YoWilly het volgende:
Ik ben van mening dat je terecht hebt gehandeld.
Zij heeft jou een gevoel van wantrouwen gegeven door te zeggen verliefd te kunnen worden op een andere jongen.
Dit is voor jou geen leuke gedachte (zeker niet als je van plan bent te trouwen)
Jou idee om te achterhalen of je vriendin wel eerlijk tegen je is, heeft laten blijken dat je vriendin je heeft bedonderd. Ook al is het alleen maar zoenen....ze heeft je, achter je rug om, bedonderd.
Ze heeft het recht niet om boos op jou te zijn omdat jij er achter bent gekomen!!
Ze moet zichzelf voor haar kop slaan omdat ze een ander heeft af liggen lebberen (sorry voor het woord). En ze zal moeten inzien dat ZIJ degene is die fout zit.
In het kort:
Als er een vermoeden bestaat dat er iemand niet eerlijk is in je relatie, mag je research doen.
Puur uit zelfbescherming.
Dus je bent zelf belazerd en kreeg het niet voor mekaar om je relatie weer goed te krijgen, en dus concludeer je dat het in de situatie van TS ook kansloos is?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:41 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (4 jaar relatie), en toendertijd heb ik ook besloten om de relatie nog een kans te geven. Achteraf gezien was dit gewoon zonde van mijn tijd geweest.
Op dit moment heb ik alweer bijna anderhalf jaar een perfecte relatie (), maar als ze vreemdgaat dan vliegt ze direct de deur uit. Dat weet ze ook en visa versa is het precies hetzelfde
Lekker een oordeel vellen zonder dat je er ook maar iets van weet...quote:Op donderdag 1 november 2007 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus je bent zelf belazerd en kreeg het niet voor mekaar om je relatie weer goed te krijgen, en dus concludeer je dat het in de situatie van TS ook kansloos is?![]()
Het was ook een keer iemand zoenen...quote:Ik weet niet wat er in jouw geval gebeurd is natuurlijk maar er is nog altijd een verschil tussen 'echt vreemdgaan' (een of zelfs meerdere keren met iemand naar bed gaan) of een keer iemand zoenen.
En ik geef ook aan dat ik dat niet had moeten doen, daar ging het juist om...quote:Je kan altijd wel stoer roepen "als ze vreemd gaat vliegt ze eruit" maar je geeft meteen zelf al aan toen het moment daar was, je toch besloot om het nog eens te proberen.
Van de andere kant heb je van die "fout" kunnen leren, en zou je het in het vervolg misschien niet meer proberen met iemand die een keer een ander heeft gezoend (al is de situatie dan misschien wel heel anders en wil je de relatie misschien toch nog een kans geven, dat weet je van tevoren niet). Ik denk zelf ook wel eens achteraf dat ik nooit zo lang bij mijn vorige vriend had moeten blijven. Maar als ik het wat rationeler bekijk heb ik er erg veel van geleerd: over mezelf en hoe ik in een relatie dien te staan. In mijn huidige relatie sta ik ook veel sterker en ben ik niet meer zo wanhopig van "O nee, het gaat misschien een keer uit", terwijl ik dat hiervoor altijd wel was.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:11 schreef L3IPO het volgende:
En ik geef ook aan dat ik dat niet had moeten doen, daar ging het juist om...
Werelds!!quote:Op donderdag 1 november 2007 12:29 schreef mgerben het volgende:
Je kunt het een positieve draai geven.
Ten eerste ophouden met janken dat jij fout zat. Dat grijpt zij alleen maar aan om haar eigen fout te bagetaliseren.
Draai het om: Ze wist dat ze fout zat maar ze heeft jou zo gemanipuleerd dat het uitkwam. Of je daarvoor haar PC logt of in haar mobiel kijkt of aan een vriendin vraagt of ze écht met haar is uitgeweest maakt niet uit.
Zij heeft die opmerking geplaatst om zichzelf tegen te houden.
Praat daar eens over.
Op een gegeven moment gaat verliefdheid over en gaat het over in liefde. Dat betekent dat je inderdaad kriebels kunt krijgen bij andere mensen. Sommige koppels kunnen daar mee omgaan, op verschillende manieren. Voorbeelden: niets mee doen, uitspreken, als fantasie gebruiken tijdens 'het', of daadwerkelijk een ander erbij betrekken.
Praat er eens over. Noem het gegeven dat verliefdheid voor een ander binnen een relatie voorkomt bij naam en praat erover hoe jullie daar mee om kunnen gaan.
...waarbij jij je natuurlijk op de positie stelt dat je niet kwaad wordt omdat zij kriebels voor iemand anders krijgt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |