abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53894813
Ik heb op mijn kamer een tv staan van 3 jaar oud. En nu begon hij opeens te knetteren, je zag een paar pixels in het scherm oplichten (wit of felgroen/paars) en daar maakte de tv dan een heel eng knetterend geluid bij.
Ik, als digibeet zijnde, heb toen gelijk de stekkers eruit getrokken, maar nu kan ik boven geen tv of dvd's bekijken
Iemand die weet waar dit door kan komen? Heeft het met de elektriciteit te maken? En is het veilig om de stekkers (die in een stekkerdoos zitten) er weer in te stoppen? Of kan ik dan kortsluiting krijgen?
Vivre
pi_53894826
Ik denk dat er bruine bonen op waren..

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53894847
Kn natuurlijk gewoon storing in de uitzending zijn geweest...

Crt, lcd, plasma, wat voor tv?
pi_53894880
Nee, want hij zond niks uit. Het is een gewone televisie, een Akai. Geen lcd of plasma of iets, maar weet ik veel hoe dat heet, een gewone ouderwetse kleine televisie.

Zo eentje.

En het lag echt aan mijn televisie, want ik heb geen kabel (digitale tv) dus als ik hem aanzet zie ik een blauw scherm van AV, en daar knettert hij al in.
Vivre
pi_53894996
Dan heb ik, denk ik, goed nieuws en slecht nieuws.

Slecht nieuws, hij is waarschijnlijk overleden.

Goed nieuws, de MediaMarkt is morgen open en heeft hele leuke "platte" tv's voor weinig.
pi_53895070
televisie? ha! das zo 1999.. nee maar effe serieus .. ik bedoel internet enzo.. vrijwel alles en dan ON DEMAND.... why the hell zou je? ..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_53895079
Maar hij is nog zo jong het is toch helemaal zijn tijd nog niet

En het zijn maar een paar pixels die oplichten en knetteren... verder heb ik niet gekeken omdat ik bang was voor kortsluiting, en toen heb ik hem uitgezet

Shit
Vivre
pi_53895098
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:24 schreef spooky1234 het volgende:
televisie? ha! das zo 1999.. nee maar effe serieus .. ik bedoel internet enzo.. vrijwel alles en dan ON DEMAND.... why the hell zou je? ..
Omdat ik vanuit mijn bed niet bij de computer kan, en wel bij de tv.
Vivre
pi_53895398
Waarschijnlijk zit er een gaatje in de lijntrafo (hoogspanning) waardoor hij vonken staat te trekken naar een massa punt (frame) van het toestel. In ieder geval niet meer aanzetten want werken doet hij nu toch niet meer en zorgt alleen maar voor meer schade.

Het simpelste is om de lijntrafo te vervangen (rond de 30 euro) maar dan moet hij er nog ingezet worden: 20 minuten voor iemand die leuk kan solderen. Maar de grote vraag daarna is of er nog meer schade is!
pi_53895537
Nou, ik zou bij god niet weten wie dat voor me kan doen. Mijn moeder is zo mogelijk nog minder technisch dan ik, en verder heb ik niemand in de naaste omgeving die ik dat zou willen/kunnen vragen die daar ook nog daadwerkelijk verstand van heeft.
Mmkay, dat wordt een nieuwe tv dus?
Pokkezooi zeg. Maar bedankt voor de heldere uitleg Sinat, dank je wel.
Vivre
pi_53895548
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:38 schreef Sinat het volgende:
Waarschijnlijk zit er een gaatje in de lijntrafo (hoogspanning) waardoor hij vonken staat te trekken naar een massa punt (frame) van het toestel. In ieder geval niet meer aanzetten want werken doet hij nu toch niet meer en zorgt alleen maar voor meer schade.

Het simpelste is om de lijntrafo te vervangen (rond de 30 euro) maar dan moet hij er nog ingezet worden: 20 minuten voor iemand die leuk kan solderen. Maar de grote vraag daarna is of er nog meer schade is!
denk dat het dan slimmer of makkelijker is om op Marktplaats voor een andere te kijken.

Of gewoon nieuw, zo'n klein tv'tje koop je voor 100 euro max.
pi_53895587
Maar, even serieus, die dingen horen toch langer mee te gaan dan 3 jaar? Ik ben er verdorie altijd keizuinig op geweest, de dvd speler (ingebouwd) had het ook al begeven terwijl ik daar ook altijd met beleid mee om ben gegaan.... Bah, hier baal ik echt ontzettend van zeg.
Vivre
pi_53895670
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:38 schreef Sinat het volgende:

het juiste antwoord
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:47 schreef Strychnine het volgende:
Maar, even serieus, die dingen horen toch langer mee te gaan dan 3 jaar? Ik ben er verdorie altijd keizuinig op geweest, de dvd speler (ingebouwd) had het ook al begeven terwijl ik daar ook altijd met beleid mee om ben gegaan.... Bah, hier baal ik echt ontzettend van zeg.
Volgende keer een fatsoenlijk merk kopen
pi_53895772
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:50 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Volgende keer een fatsoenlijk merk kopen
Het was een cadeau van iemand voor mijn verjaardag, en een behoorlijk groot cadeau ook, dus dit soort opmerkingen zit ik echt niet op te wachten.
Vivre
pi_53895893
Alstie uitvalt, naar de winkel of fabrikant gaan. Al heb je wel of niet nog garantie, je hebt als consument recht op een produkt dat zo lang meegaat als je redelijkerwijs kan verwachten. Als je een TV koopt verwacht je dat die langer dan 3 jaar meegaat.

Je staat dan dus in je recht voor een reparatie of vervanging oid. Je gelijk halen kan wel wat vermoeiend zijn, dat wel...
pi_53896145
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:44 schreef Strychnine het volgende:
Nou, ik zou bij god niet weten wie dat voor me kan doen. Mijn moeder is zo mogelijk nog minder technisch dan ik, en verder heb ik niemand in de naaste omgeving die ik dat zou willen/kunnen vragen die daar ook nog daadwerkelijk verstand van heeft.
Mmkay, dat wordt een nieuwe tv dus?
Pokkezooi zeg. Maar bedankt voor de heldere uitleg Sinat, dank je wel.
Het is ook een uitstervend beroep. Mijn vader heeft het heel zijn leven gedaan, dus zodoende weet ik er ook wat van Tegenwoordig worden complete printplaten vervangen zonder een diagnose te stellen. In jouw geval zou je rond de 80 euro kwijt zijn, terwijl als je iets bijlegt een nieuw toestel haalt bij de MediaMarkt.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 22:00 schreef sangdrax het volgende:
Alstie uitvalt, naar de winkel of fabrikant gaan. Al heb je wel of niet nog garantie, je hebt als consument recht op een produkt dat zo lang meegaat als je redelijkerwijs kan verwachten. Als je een TV koopt verwacht je dat die langer dan 3 jaar meegaat.

Je staat dan dus in je recht voor een reparatie of vervanging oid. Je gelijk halen kan wel wat vermoeiend zijn, dat wel...
Twee jaar volgens de Europese Unie als ik het goed heb, maar dan praat je wel over de restwaarde van het toestel. Dit bedrag wordt dan van de reparatiekosten af getrokken.
pi_53896310
Als advies, mocht je een nieuwe tv gaan kopen.. Koop niet een TV met dvd/video in een, die dingen gaan op de een of andere manier altijd sneller kaduuk.. Een losse dvd speler en of tv zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur..
Ik zou degene die hem kado heeft gedaan gewoon nog een keertje bedanken maar hij heeft het gewoon opgegeven..
pi_53896557
@wc eend, ik zou zelf ook niet voor een ingebouwde dvd kiezen, maar dat kan je moeilijk zeggen als iemand je zo'n cadeau geeft maar je hebt inderdaad gelijk.

Maar, ik heb een goede dvd speler nu (een losse gewoon) dus ik koop er gewoon een tv bij met scart aansluiting, en dan kan ik weer vooruit

Ik denk dat het geen zin heeft om een beroep op Akai te doen hierin, er zat 1 jaar garantie bij volgens mij (kan 2 jaar zijn, maar ik dacht 1 jaar, ik heb het toen opgezocht toen de ingebouwde dvd-speler het begaf) dus ik ben waarschijnlijk, zoals jullie al zeiden goedkoper uit als ik een nieuwe koop. Of goedkoper -> beter, voor een paar tientjes heb je dan een nieuwe tv waarvan je zeker weet dat hij werkt
Vivre
pi_53896986
Tsja helaas is het zo, dat soms apparatuur sneller kapot gaat.
Laatst kreeg ik een nieuwe harde schijf uit fabriek. Was ie al stuk, een zogenoemde DOA. Na wat testen en prutsen gelukkig wel aan de praat gekregen.
pi_53903463
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 22:30 schreef Strychnine het volgende:
@wc eend, ik zou zelf ook niet voor een ingebouwde dvd kiezen, maar dat kan je moeilijk zeggen als iemand je zo'n cadeau geeft maar je hebt inderdaad gelijk.

Maar, ik heb een goede dvd speler nu (een losse gewoon) dus ik koop er gewoon een tv bij met scart aansluiting, en dan kan ik weer vooruit

Ik denk dat het geen zin heeft om een beroep op Akai te doen hierin, er zat 1 jaar garantie bij volgens mij (kan 2 jaar zijn, maar ik dacht 1 jaar, ik heb het toen opgezocht toen de ingebouwde dvd-speler het begaf) dus ik ben waarschijnlijk, zoals jullie al zeiden goedkoper uit als ik een nieuwe koop. Of goedkoper -> beter, voor een paar tientjes heb je dan een nieuwe tv waarvan je zeker weet dat hij werkt
Je hebt als het goed is wettelijk gezien 2 jaar garantie, maarja dat heeft denk weinig zin..
pi_53907680
Ik ben al druk op Marktplaats aan het snuffelen, en anders ga ik even richting de Mediamarkt of BCC. Bedankt voor het meedenken allemaal
(Trouwens hier nog iemand die het leuk vind om aan defecte tv's te sleutelen? Anders gaat hij naar het grof vuil )
(Al is dit een beetje off topic)
Vivre
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:36:39 #22
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_53910915
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:22 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben al druk op Marktplaats aan het snuffelen, en anders ga ik even richting de Mediamarkt of BCC. Bedankt voor het meedenken allemaal
(Trouwens hier nog iemand die het leuk vind om aan defecte tv's te sleutelen? Anders gaat hij naar het grof vuil )
(Al is dit een beetje off topic)
Naja, je kan gaan kegelen met je beelbuis of van je flyback trafo een leuke vonkentrekker maken .
pi_53915367
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:36 schreef Stinosss het volgende:

[..]

Naja, je kan gaan kegelen met je beelbuis of van je flyback trafo een leuke vonkentrekker maken .
mss een stroboscoop?
pi_53915453
*Pakt de marshmellows voor het roosterfeestje van Strych*
pi_53919176
ik zou voor een nieuwe tv kijken op marktplaats, beetje in de buurt. Zo te zien hecht je toch niet zo heul veel waarde aan al dat platte spul en hd zooi. Klassieke tv's zijn veelste duur nieuw en tweedehands gaan ze echt weg voor een prikkie. Voor onder de 50 euro heb je op marktplaats genoeg zut.
0023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')