Omdat ik vanuit mijn bed niet bij de computer kan, en wel bij de tv.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:24 schreef spooky1234 het volgende:
televisie? ha! das zo 1999.. nee maar effe serieus .. ik bedoel internet enzo.. vrijwel alles en dan ON DEMAND.... why the hell zou je? ..
denk dat het dan slimmer of makkelijker is om op Marktplaats voor een andere te kijken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:38 schreef Sinat het volgende:
Waarschijnlijk zit er een gaatje in de lijntrafo (hoogspanning) waardoor hij vonken staat te trekken naar een massa punt (frame) van het toestel. In ieder geval niet meer aanzetten want werken doet hij nu toch niet meer en zorgt alleen maar voor meer schade.
Het simpelste is om de lijntrafo te vervangen (rond de 30 euro) maar dan moet hij er nog ingezet worden: 20 minuten voor iemand die leuk kan solderen. Maar de grote vraag daarna is of er nog meer schade is!
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:38 schreef Sinat het volgende:
Waarschijnlijk zit er een gaatje in de lijntrafo (hoogspanning) waardoor hij vonken staat te trekken naar een massa punt (frame) van het toestel. In ieder geval niet meer aanzetten want werken doet hij nu toch niet meer en zorgt alleen maar voor meer schade.
Het simpelste is om de lijntrafo te vervangen (rond de 30 euro) maar dan moet hij er nog ingezet worden: 20 minuten voor iemand die leuk kan solderen. Maar de grote vraag daarna is of er nog meer schade is!
Volgende keer een fatsoenlijk merk kopenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:47 schreef Strychnine het volgende:
Maar, even serieus, die dingen horen toch langer mee te gaan dan 3 jaar? Ik ben er verdorie altijd keizuinig op geweest, de dvd speler (ingebouwd) had het ook al begeven terwijl ik daar ook altijd met beleid mee om ben gegaan.... Bah, hier baal ik echt ontzettend van zeg.
Het was een cadeau van iemand voor mijn verjaardag, en een behoorlijk groot cadeau ook, dus dit soort opmerkingen zit ik echt niet op te wachten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:50 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Volgende keer een fatsoenlijk merk kopen![]()
Het is ook een uitstervend beroep. Mijn vader heeft het heel zijn leven gedaan, dus zodoende weet ik er ook wat vanquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:44 schreef Strychnine het volgende:
Nou, ik zou bij god niet weten wie dat voor me kan doen. Mijn moeder is zo mogelijk nog minder technisch dan ik, en verder heb ik niemand in de naaste omgeving die ik dat zou willen/kunnen vragen die daar ook nog daadwerkelijk verstand van heeft.
Mmkay, dat wordt een nieuwe tv dus?
Pokkezooi zeg. Maar bedankt voor de heldere uitleg Sinat, dank je wel.
Twee jaar volgens de Europese Unie als ik het goed heb, maar dan praat je wel over de restwaarde van het toestel. Dit bedrag wordt dan van de reparatiekosten af getrokken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:00 schreef sangdrax het volgende:
Alstie uitvalt, naar de winkel of fabrikant gaan. Al heb je wel of niet nog garantie, je hebt als consument recht op een produkt dat zo lang meegaat als je redelijkerwijs kan verwachten. Als je een TV koopt verwacht je dat die langer dan 3 jaar meegaat.
Je staat dan dus in je recht voor een reparatie of vervanging oid. Je gelijk halen kan wel wat vermoeiend zijn, dat wel...
Je hebt als het goed is wettelijk gezien 2 jaar garantie, maarja dat heeft denk weinig zin..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:30 schreef Strychnine het volgende:
@wc eend, ik zou zelf ook niet voor een ingebouwde dvd kiezen, maar dat kan je moeilijk zeggen als iemand je zo'n cadeau geeftmaar je hebt inderdaad gelijk.
Maar, ik heb een goede dvd speler nu (een losse gewoon) dus ik koop er gewoon een tv bij met scart aansluiting, en dan kan ik weer vooruit
Ik denk dat het geen zin heeft om een beroep op Akai te doen hierin, er zat 1 jaar garantie bij volgens mij (kan 2 jaar zijn, maar ik dacht 1 jaar, ik heb het toen opgezocht toen de ingebouwde dvd-speler het begaf) dus ik ben waarschijnlijk, zoals jullie al zeiden goedkoper uit als ik een nieuwe koop. Of goedkoper -> beter, voor een paar tientjes heb je dan een nieuwe tv waarvan je zeker weet dat hij werkt
Naja, je kan gaan kegelen met je beelbuis of van je flyback trafo een leuke vonkentrekker makenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:22 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben al druk op Marktplaats aan het snuffelen, en anders ga ik even richting de Mediamarkt of BCC. Bedankt voor het meedenken allemaal
(Trouwens hier nog iemand die het leuk vind om aan defecte tv's te sleutelen? Anders gaat hij naar het grof vuil)
(Al is dit een beetje off topic)
mss een stroboscoop?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:36 schreef Stinosss het volgende:
[..]
Naja, je kan gaan kegelen met je beelbuis of van je flyback trafo een leuke vonkentrekker maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |