abonnement Unibet Coolblue
pi_53741813
quote:
Moslims vormen over enkele generaties niet de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat zegt Joop de Beer van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) zaterdag in een interview met de Volkskrant.

Volgens hem is de angst voor een onstuitbare 'tsunami' van moslims ongegrond. De 'schrikbeelden' die bestaan dat moslims de Europese bevolking gaan overvleugelen is niet gebaseerd op demografisch onderzoek, zegt De Beer, hoofd van de afdeling prognose van het NIDI. Hij denkt niet dat het aantal niet-westerse allochtonen in 2050 gestegen is naar 16 procent, zoals blijkt uit prognoses van het CBS. Volgens een ruwe schatting van het CBS is 54 procent van de niet-westerse allochtonen moslim.

"Als ik dat cijfer toepas op de prognose voor 2050, kom ik uit op 9 procent moslims.'' De Beer wil de problemen rond integratie en islam niet bagatelliseren. ,,De aanwezigheid van 2,7 miljoen niet-westerse allochtonen in 2050 zal volgens hem ongetwijfeld tot spanningen leiden. Dat komt ook omdat allochtonen zo geconcentreerd zijn in de grote steden, en binnen de grote steden in bepaalde wijken waar de problemen zich opstapelen.''

De Beer ziet anders dan PVV-leider Geert Wilders geen 'tsunami' van moslims opduiken. Hij voorziet de komende tijd vooral economische immigratie van geselecteerde migranten die aan de Nederlandse vraag naar arbeidskrachten zullen voldoen. Die migranten komen vooral uit Oost-Europa en Azië, verwacht hij. De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen, mede omdat het toelatingsbeleid strenger is geworden.

Bron: frontpage.fok.nl


Mooi! weg met dat paniek gedoe. ......

[ Bericht 3% gewijzigd door Petre op 06-10-2007 16:21:52 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53741827
Wat een dom islamofiel stuk zeg.
pi_53741828
Joop is de zoveelste leugenaar. Dit bericht gaat toch niemand meer geloven in dit nieuwe tijdperk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53741861
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een dom islamofiel stuk zeg.


Inderdaad. Laat jouw statistieken en berekeningen eens zien dat het opiniestuk van dit dhimmitude figuur onderuit haalt wolfje !
pi_53741907
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Inderdaad. Laat jouw statistieken en berekeningen eens zien dat het opiniestuk van dit dhimmitude figuur onderuit haalt wolfje !


Zucht, die zijn al zovaak voorbij gekomen.

Zelfs het altijd en eeuwige genuanceerde CDA had laatste de autochtoon opgeroepen om meer kinderen te krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53741919
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een dom islamofiel stuk zeg.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53741935
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Inderdaad. Laat jouw statistieken en berekeningen eens zien dat het opiniestuk van dit dhimmitude figuur onderuit haalt wolfje !

Zie jij in dat stuk een echte 'berekening' staan dan? Ik zie alleen maar wat zelfverzonnen uitkomsten.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53741955
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zucht, die zijn al zovaak voorbij gekomen.


Nee, ze zijn nog nooit voorbij gekomen. Dat in tegenstelling tot cijfers die bovenstaand onderzoek onderschrijven. Kortom; kom met cijfers of hou je klep zou ik zeggen.
pi_53741975
Ik geloof dit stuk wel

..maar er staat ook in dat er vooral een verminderde toename van moslims zal zijn door het strengere toelatingsbeleid.
Waamee mensen als Verdonk en wilders dus eigenlijk toch weer gelijk hebben gekregen.
pi_53742033
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ze zijn nog nooit voorbij gekomen. Dat in tegenstelling tot cijfers die bovenstaand onderzoek onderschrijven. Kortom; kom met cijfers of hou je klep zou ik zeggen.

Kom eerst maar eens met een berekening die deze uitkomsten ondersteunt. Of hou anders gewoon je klep.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53742050
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:38 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik geloof dit stuk wel

..maar er staat ook in dat er vooral een verminderde toename van moslims zal zijn door het strengere toelatingsbeleid.
Waamee mensen als Verdonk en wilders dus eigenlijk toch weer gelijk hebben gekregen.


Nee, dat staat er niet.
quote:
De demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen, mede omdat het toelatingsbeleid strenger is geworden.


Mede, niet vooral. Ook zonder die strengere regelgeving zouden moslims nooit een meerderheid gaan uitmaken.

Maar ik wacht nog steeds op de cijfers en berekeningen die aantonen dat dat wel zo is.
pi_53742069
Zeg! Gaan we ..of er inhoudelijk op in...of laten het bericht links liggen..

Die reacties met alleen een smiley mod ik weg zoals jullie begrijpen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53742073
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:41 schreef gelly het volgende:

Maar ik wacht nog steeds op de cijfers en berekeningen die aantonen dat dat wel zo is.


Volgens mij wil je het echt niet lezen:
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zelfs het altijd en eeuwige genuanceerde CDA had laatste de autochtoon opgeroepen om meer kinderen te krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53742076
Het is hier trouwens wel heel duidelijk dat er rechts beleid nodig is om een linkse "waarheid" te kunnen verkondigen.
pi_53742096
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met een berekening die deze uitkomsten ondersteunt. Of hou anders gewoon je klep.


Dat heb ik al een keer gedaan. Het is ook gewoon basisschool statistiek. Je neemt het aantal moslims, kijkt hoeveel kinderen ze krijgen en hoe de ontkerkelijking binnen deze groep plaats vindt. Uit al die cijfers blijkt een kleinere groei en uiteindelijk een stagnatie.
pi_53742140
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat heb ik al een keer gedaan. Het is ook gewoon basisschool statistiek. Je neemt het aantal moslims, kijkt hoeveel kinderen ze krijgen en hoe de ontkerkelijking binnen deze groep plaats vindt. Uit al die cijfers blijkt een kleinere groei en uiteindelijk een stagnatie.

Ja, dit kan iedereen roepen. Dat het makkelijk is, dat hoef je mij ook niet te vertellen. Maar kom eens met die berekening...
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53742155
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:38 schreef Pony-Lover het volgende:
..maar er staat ook in dat er vooral een verminderde toename van moslims zal zijn door het strengere toelatingsbeleid.
Waamee mensen als Verdonk en wilders dus eigenlijk toch weer gelijk hebben gekregen.
pi_53742160
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:41 schreef gelly het volgende:

[..]

1 Nee, dat staat er niet.[..]

Mede, niet vooral. Ook zonder die strengere regelgeving zouden 2 moslims nooit een meerderheid gaan uitmaken.
Maar ik wacht nog steeds op de cijfers en berekeningen die aantonen dat dat wel zo is.


1* Strenger toelatingsbeleid is de belangrijkste reden voor de afname van groei van buiten NL, gewoon rechts beleid dus.
De andere oorzaak van de afname van de groei van het aantal moslims is dat al in NL woonachtige moslims in kindertal steeds meer op andere nederlanders gaan lijken, m.a.w. ze krijgen minder kinderen.

Let wel, het gaat om afname van groei.

2* Dat heb mij iig niet horen roepen en ik geloof daar dan ook niet in.

pi_53742202
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:46 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ja, dit kan iedereen roepen. Dat het makkelijk is, dat hoef je mij ook niet te vertellen. Maar kom eens met die berekening...


Nee, ik heb geen zin om dat voor de zoveelste keer uiteen te gaan zetten om dan vervolgens geen antwoord te krijgen totdat er weer een topic als deze opduikt en ik weer etc. etc.

Dus, kom voor de verrassing eens met een berekening die jouw standpunt onderbouwt. Wie eist bewijst.
pi_53743960
De praktijk zal het uitwijzen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:02:55 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53744274
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat heb ik al een keer gedaan. Het is ook gewoon basisschool statistiek. Je neemt het aantal moslims, kijkt hoeveel kinderen ze krijgen en hoe de ontkerkelijking binnen deze groep plaats vindt. Uit al die cijfers blijkt een kleinere groei en uiteindelijk een stagnatie.


Ik hoor de JohnDope's nu al huilen: 'kinderen van moslims zijn ook moslims, ook al gaan ze niet naar de moskee'!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53744453
Sterker, ik heb weleeens gehoord van moslims die menen dat IEDEREEN als moslim wordt geboren.
pi_53744694
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sterker, ik heb weleeens gehoord van moslims die menen dat IEDEREEN als moslim wordt geboren.

Ik ben blij dat ik niet bij iedereen hoor .

OT: Nou wat een geruststelling dit bericht. Het is de vraag in hoeverre je zoiets accuraat kunt voorspellen. We merken het vanzelf wel in 2050. Misschien denken we met weemoed terug aan dit bericht of kunnen we er om lachen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:36:14 #24
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53744941
Net alsof mensen in 2050 nog in Europa willen wonen, waarschijnlijk is rond dat tijdperk China en India al veel meer de plek van alle welvaart en dat ligt veel dichter bij de moslimwereld.

Daarnaast, is dat tsunami-woord nu nog steeds 'in'? Ik vind het nog steeds een van de meest stompzinnige metaforen ooit, maar hij blijft wel hardnekkig hangen
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:37:54 #25
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53744979
Ja, in 2050 is europa een verlaten woestenij.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')