Nope, dat wist ik niet... Ikken alleen de Horizon vóór dat type. Ik wist wel dat de Fiat Ducato / Citroën C25 / Peugeot J5 ook als Talbot vekocht is...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:51 schreef densmee het volgende:
amai dat moet alex geweten hebben
het zijjn ook gewoon audi's met vag motoren und so weiterquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:53 schreef Kanjer het volgende:
Poche 924 was eigenlijk bedoeld als Audi coupe.
Audi coupe is nooit gekomen omdat, als ik me goed herinner, VAG Porche overnam en daar een "instap modelletje" wilden , dus werd het Porche 924.
Als je goed kijkt ( zelfs als je minder goed kijkt ) zie je duidelijk allerlei Audi onderdelen, sterker nog ik denk dat ze bij het eerste model alleen de badges vervangen hebben.
Het wordt nog erger: Zo heeft designer Opron van Citroën het design van de CX en GS wel erg afgekeken van de ontwerpen die Pininfarina in 1967 maakte voor BMC (de Engelse autogroep van o.a. Rover, Jaguar, Morris, enz) voor de modellen 1100 en 1800.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:21 schreef Cyaa het volgende:
wat erg voor die citrofielen in hun bx ze rijden gewoon een volvo geen wonder dat de bx zo goed is
Porsche is toch nooit van de VAG geweest?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:53 schreef Kanjer het volgende:
Poche 924 was eigenlijk bedoeld als Audi coupe.
Audi coupe is nooit gekomen omdat, als ik me goed herinner, VAG Porche overnam en daar een "instap modelletje" wilden , dus werd het Porche 924.
Als je goed kijkt ( zelfs als je minder goed kijkt ) zie je duidelijk allerlei Audi onderdelen, sterker nog ik denk dat ze bij het eerste model alleen de badges vervangen hebben.
Die lijken idd héél erg op elkaarquote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:20 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Het wordt nog erger: Zo heeft designer Opron van Citroën het design van de CX en GS wel erg afgekeken van de ontwerpen die Pininfarina in 1967 maakte voor BMC (de Engelse autogroep van o.a. Rover, Jaguar, Morris, enz) voor de modellen 1100 en 1800.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Opron pikte het lijnenspel van Pininfarina en ontwikkelde het tot de modellen CX en GS.
BMC vond de ontwerpen van Pininfarina te radicaal en ontwikkelde uit de onderwerpen de SD1
[afbeelding]
+1quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:40 schreef chiren het volgende:
Cool topic ! Deze volg ik even
+2quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:40 schreef chiren het volgende:
Cool topic ! Deze volg ik even
LOL..quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Porsche is toch nooit van de VAG geweest?
Wikipedia:quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Porsche is toch nooit van de VAG geweest?
God, wat staat er toch altijd veel onzin op Wikipedia...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:29 schreef Gambolputty het volgende:
Wikipedia:
Porsche heeft altijd nauwe banden gehad met Volkswagen. Porsche AG bestaat al veel langer dan VW. Dit kwam doordat Porsche eerst bij Volkswagen had gewerkt en de Kever had ontwikkeld. VW is pas ontstaan na de tweede wereldoorlog. Het eerste model van VW, de kever, was voor de oorlog door F. Porsche sr. ontwikkeld in opdracht van Hitler.
Ik zie 't nu pas..quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
God, wat staat er toch altijd veel onzin op Wikipedia...
Ze hebben ong. 30% van de aandelen. Maar dat is vooral iets van de laatste jaren. Porsche heeft geld over en investeert dat nu in VAG om meerdere redenen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:28 schreef Fugie het volgende:
porsche is toch mede eigenaar van vw of audi en niet andersom ?
Ook hier is onze vriend Bertone weer aanwezig, beide auto's zijn van zijn hand.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:43 schreef Garbageman het volgende:
Ik las eens in de citroexpert een verhaal over de Xantia, en vond eerdere ontwerpen érg op de daewoo espero lijken.
daewoo
[afbeelding]
Xantia ontwerp.
Meer op dezesite
[afbeelding]
Het verhaal over de Saab BX trek ik ook enigszins in twijfel, heb er nog nooit van gehoord iig.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Daf was druk bezig met het ontwikkelen van de Daf 77 op het moment dat die bijna af was, nam Volvo de personenwagen afdeling over. Deze maakte een paar aanpassingen en doopte de auto Volvo 340 343.
Ik was in de war met Volvo inderdaad... Er heeft toch nog wel een Alfa Romeo met Saab logo's rondgereden?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:31 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Het verhaal over de Saab BX trek ik ook enigszins in twijfel, heb er nog nooit van gehoord iig.
Die VOLVO BX bedoel je? Da's helemaal waar.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:31 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Het verhaal over de Saab BX trek ik ook enigszins in twijfel, heb er nog nooit van gehoord iig.
De Saab 600 was een Lancia Delta. En de Saab 9000 was een samenwerking tussen Lancia, Alfa, Saab en Fiat, maar dat waren wel totaal verschillende auto's verder.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik was in de war met Volvo inderdaad... Er heeft toch nog wel een Alfa Romeo met Saab logo's rondgereden?
Wij hadden vroeger de simca horizon en vervolgens de talbot horizon. gave auto!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:50 schreef BID112 het volgende:
Nee idd de Talbot 309 is inderdaad niet in productie geweest maar de Talbot Horizon daarintegen wel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, de Marlin was dus een styling studie, gemaakt door ItalDesign op basis van een Lancia.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:01 schreef Roellie80 het volgende:
Die marlin ziet er wel vet uit, ik kan alleen nergens meer info over deze auto vinden...
is deze ooit in productie geweest of verkocht in nederland?
Inderdaadquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:19 schreef MikeyMan het volgende:
Die delfino lijkt meer op een subaru xt...
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:55 schreef Garbageman het volgende:
Nu we het toch over BX/Volvo achtigen hebben, moeten we de Reliant/Anadol FW11 niet vergeten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schets van Bertone
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat dit een staaltje huisvlijt is. Net zoals ik wel eens een Daf 66 heb gezien met Volvo logo's; maar met de oude chromen bumpers en verdere Daf kenmerken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:50 schreef BID112 het volgende:
Nee idd de Talbot 309 is inderdaad niet in productie geweest maar de Talbot Horizon daarintegen wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 66 is zowel door DAF als Volvo op de markt gebracht, omdat Volvo de meeste aandelen in DAF overnam op het moment dat de 66 nog in productie was. Tot en met 1974 is de 66 een DAF, daarna ietwat aangepast en als Volvo verkocht.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit een staaltje huisvlijt is. Net zoals ik wel eens een Daf 66 heb gezien met Volvo logo's; maar met de oude chromen bumpers en verdere Daf kenmerken.
343!quote:
En de 345 is opnieuw getekend door Volvo?quote:
Kortom de 340 is een verzamelnaam voor de 300 serie en dus nog steeds goedquote:Veel commentatoren vielen ook over de hoge prijs van de nieuwe Volvo. En een ander bezwaar gold in die beginperiode van de Volvo 300-serie de geringe keuzemogelijkheid. Volvo Car B.V. bood de 343 aanvankelijk aan in ��n carrosserieversie (3-deurs), met ��n motortype (B14), ��n transmissie (CVT), in twee luxeniveau (L en DL) en in tien carrosseriekleuren.
In de loop van de jaren na 1976 werden veel technische punten door de constructeurs bij Volvo Car B.V. aangepakt en opgelost. De sterke kanten van het Volvo 300-concept bleven daarbij onverminderd van kracht.
De al in 1976 tussen de regels aangekondigde 5-deurs verscheen (pas) in 1979. Hij werd 345 genoemd. Een jaar eerder als was de 343 met handgeschakelde vierbak uitgebracht. Bijzonderheid van het 300-concept was de mooie gewichtsverdeling tussen voor- en achteras, doordat de motor v��r en de transmissie (��n geheel vormend met het differentieel; transaxle systeem) achter werd gemonteerd. Toepassing van het "De Dion" achterasprincipe maakte het mogelijk een laag onafgeveerd gewicht voor de achterwiel aangedreven Volvo 300-serie te realiseren.
[...]
Daarmee golden de 340 (343/345) DLS en GLS als uitstekende caravantrekkers.
De Espadaquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:45 schreef Mr_Moon het volgende:
Back on topic:
Bertone ontworp in 1967 voor Jaguar de Pirana:
[ afbeelding ]
Jaguar had geen interesse en Bertone verkocht het ontwerp aan Lamborghini en de Espada was geboren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 340 is de opvolger van de 343 en de 345. Op een gegeven moment zijn ze opgehouden met het aanduiden van de hoeveelheid deuren in het typenummer, en werden ze allemaal een 340 (later kreeg je ook nog de 360, die ook als vierdeurs beschikbaar was). Daarmee mag je een 343 nog geen 340 noemen. De 340 werd pas vanaf 1982 oid leverbaar terwijl de 343 veel ouder kan zijn. Een verzamelnaam voor al die types (343, 345, 340, 360) is de 300 serie.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef daNpy het volgende:
Kortom de 340 is een verzamelnaam voor de 300 serie en dus nog steeds goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |