omdat ik daar het geld niet voor hebquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
pfff.. alsof je OF lr OF ps moet gebruiken. Waarom niet beiden? Daar is het voor gemaakt.
Voor het snelle werk gebruik je LR en als er dan een foto is die je extra wilt/moet bewerken dan kan je de foto vanuit LR inladen in een PS programma (wat je auto kan ingeven in LR).
heb een docenten versiequote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ook niet. maar ik ga toch echt de studetenversie halen. ik doe er (voorlopig) toch ix commercieels mee en is momenteel meer om te leren r mee om te gaan.
Ik vind het verschil trouwens relatief klein. 150 voor de studentenversie vs 250 voor de 'normale' versie. Ik zou het wel wetenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ook niet. maar ik ga toch echt de studetenversie halen. ik doe er (voorlopig) toch ix commercieels mee en is momenteel meer om te leren r mee om te gaan.
ik vind anders deze prijzenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het verschil trouwens relatief klein. 150 voor de studentenversie vs 250 voor de 'normale' versie. Ik zou het wel weten.
tsja. Ik ga ook het hele creative pakket halen. En dat voor 393,- ... en normaal een 4 cijferig bedrag ... dat vindt ik nogal een verschilquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het verschil trouwens relatief klein. 150 voor de studentenversie vs 250 voor de 'normale' versie. Ik zou het wel weten.
Oh, de hele CS. Nee, dan snap ik hetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
tsja. Ik ga ook het hele creative pakket halen. En dat voor 393,- ... en normaal een 4 cijferig bedrag ... dat vindt ik nogal een verschil
Library > Include foto's from subfoldersquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:53 schreef Isdatzo het volgende:
Hmm, vraagje.
Stel, je hebt een folder met daarin nog een folder, zo dus:
Map1
------ Map1a
In map 1 zitten foto's, maar in map1a zitten, guess what, óók foto's. Als ik dan map1 aanklik krijg ik én de foto's die zich in map1 bevinden te zien, én de foto's uit map1a. Dat wil ik niet. Ik wil dus niet de inhoud van beide folders tegelijk zien.
In lightroom 1.x was dit niet, sinds ik 2 heb pas.
Is hier een optie voor? Ik kon 'm iig zo snel niet vinden.
Hoe heb je dit nou opgelost dan? Ik zie namelijk ook kleurverschillen met jpg bestanden en de foto's die ik print met lightroom zien er al helemaal niet goed uit qua kleur.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:07 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb het al, het ligt aan de viewer. morgen ff nieuw fotopapier halen en kijken hoe de print eruit ziet
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:16 schreef Noxa het volgende:
[..]
Library > Include foto's from subfolders
uit vinken, dan moet je echt naar de doel map om die foto's te bekijken.
Welk kleurprofiel werk je en in welk kleurprofiel print je?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:05 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Hoe heb je dit nou opgelost dan? Ik zie namelijk ook kleurverschillen met jpg bestanden en de foto's die ik print met lightroom zien er al helemaal niet goed uit qua kleur.
Foto´s zijn sRGB of raw. Ik kan mn camera ook op adobeRGB zetten, wat is daar het voordeel van? Als ik dan nu een foto exporteer dan heeft die ook sRGB, maar komt dit nu ook goed over in de browser. Als ik namelijk een foto in photoshop exporteer voor het web heb je daar ook nog allerlei opties voor sRGB of geen profiel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk kleurprofiel werk je en in welk kleurprofiel print je?
Lightroom neemt het callibratieprofiel van Spyder automatisch over. De viewer van picasa niet, de gewone windows fotogalerie viewer wel. Dus daar is dat probleem van verschillen tussen lightroom en viewer opgelost, gewoon de viewer van windows gebruikenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:05 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Hoe heb je dit nou opgelost dan? Ik zie namelijk ook kleurverschillen met jpg bestanden en de foto's die ik print met lightroom zien er al helemaal niet goed uit qua kleur.
Het is dus belangrijk dat je Lightroom en printer allebei hetzelfde kleurprofiel laat gebruiken. (heb ik me laten vertellen, en bij mij werkt het)quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:31 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Foto´s zijn sRGB of raw. Ik kan mn camera ook op adobeRGB zetten, wat is daar het voordeel van? Als ik dan nu een foto exporteer dan heeft die ook sRGB, maar komt dit nu ook goed over in de browser. Als ik namelijk een foto in photoshop exporteer voor het web heb je daar ook nog allerlei opties voor sRGB of geen profiel.
Als ik wil printen kan ik kiezen voor managed by printer, dit geeft rare kleuren. Er staat dan nog wel onder When selectinig "managed by printer", remember to enable color management in the printer driver dialog box. Maar daar kan ik ook niet iets van vinden. Kies ik voor Other... dan kan ik uit 9 profielen kiezen... bv Canon IJ Color Printer Profile 2005, Canon IP4500 series GL2 enz. Kies ik voor include display profiles komen er nog meer opties waaronder bv sRGB. Ik heb geen flauw idee welke ik nou moet kiezen.
Dat bedoel ik eigenlijk niet. De locatie is mij wel bekend.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:56 schreef Netsplitter het volgende:
De catalog staat normaal gesproken in je profiel ergens.
In XP in je local settings, in 7 onder Roaming als ik het goed heb.
Wat je het beste kunt doen is het profiel van het papier dat je gaat gebruiken. Deze profielen kun je vaak van de website van de papierfabrikant downloaden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het is dus belangrijk dat je Lightroom en printer allebei hetzelfde kleurprofiel laat gebruiken. (heb ik me laten vertellen, en bij mij werkt het)
Aangezien dit volgens mij het meest recente Lightroom-topic is, schop ik hem bij deze maar even omhoog.quote:» Er is al 188 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |