abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:10:19 #101
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177408


Landgenoten!
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:16:58 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53177565
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:57 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
Delfse kutnerds zelf altijd gepest en nu maar beetje feuten pesten kunnen ze zich lekker uber ss voelen
ik ben ze ooit een keer tegengekomen buiten tijdens het stappen. stonden die feuten buiten op een rijtje en allemaal van die klote nerds eromheen schreeuwen. hebben we die nerd met de grootste bek een paar beuken gegeven. ook niet fraai,maar wel terecht

delftse kutnerds


haha nice

gelukkig heb je dat soort lui hier in valkenswaard niet

wel kampers en boeren die hierheen komen
Huilen dan.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:19:11 #103
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177619
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Héél veel geld betalen om mee te mogen naar de Goelag archipel.
Daar komt het wel op neer. Toch zie ik er wel bepaalde positieve elementen in.

Als ik soms die melkmuiltjes zie die nog niks van de wereld gezien hebben, gedurende hun hele studietijd bij pappie en mammie hebben gewoond en op hun 22ste zijn afgestudeerd (en die zie je tegenwoordig steeds vaker doordat de druk op studenten om een studie zo snel mogelijk af te ronden steeds groter wordt), dan denk ik echt "och arme, was jij maar lid geworden bij een studentenvereeniging, bij voorkeur bij het corps".
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:21:43 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53177676
Wat een trieste bedoeling, zo'n corps. Ik zit hier in Wageningen helemaal nergens bij, maar deze verhalen heb ik hier nog niet gehoord!
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:23:29 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53177715
Het verhaal over die absurde KMT geeft me nog meer reden om mijn eigen identiteit te behouden als ik een studie zal volgen bij een universiteit.

Het wordt tijd dat dit soort misstanden de kop worden ingedrukt. Ik ben alle wraaknullen, feuten en nog meer van die idiote benamingen voor leden van een stuVe spuugzat.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:24:01 #106
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177723
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef leolinedance het volgende:
Wat een trieste bedoeling, zo'n corps. Ik zit hier in Wageningen helemaal nergens bij, maar deze verhalen heb ik hier nog niet gehoord!
Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53177963
je bent een debiel als je bij het koor gaat.
je bent een nog grotere debiel als je dan ook nog gaat janken dat de ontgroening niet leuk was
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:42:47 #108
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53178150
Zulk soort corpsen verbieden, simpel.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:43:49 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53178181
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.
Idioot

Kom maar eens kijken of stappen in Wageningen, dan piep je wel anders
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:46:30 #110
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53178252
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Idioot

Kom maar eens kijken of stappen in Wageningen, dan piep je wel anders
Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:57:33 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53178530
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.
Haha tsja je moet het ook wel goed treffen. Maar waar is dat niet zo he?
Bij ons wordt er gewoon normaal gefeest met normale mensen. Geen duffe regeltjes zoals bij het corps. Al hebben ze dat bij Ceres volgens mij wel, de meest corporale vereniging van Wageningen. Maar daar wil ik niet mee geassocieerd worden
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:18:25 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53179049
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Zulk soort corpsen verbieden, simpel. en de leden daarvan vervolgen.
pi_53181093
sjezus zijn jullie nou nog bezig te kijken wie de dikste aardappel in zijn keel heeft, elk corps waar ook word bevolk door lallende ridders in de orde van reet.

als eerste komt de Olifant
daarna kom ik
en heeeeeeeeeeeeeeeel ver daar beneden komen jullie allemaal.
dus hou maar op te lullen vergelijken
do you have the guts to smell my nuts?
pi_53182324
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[...blablabla...] ligt aan de Phoenixlaan
Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...

Verder: de meeste reacties hier zijn van mensen die nog nooit op 'de Zaak' hebben rondgelopen en zeker geen KMT hebben meegemaakt. Zou je dit wel een keer doen, dan weet je meteen waar het over gaat en dat deze verhalen flink overdreven zijn en gevuld met onwaarheden. (In het artikel in NRC staat bijvoorbeeld dat de vloer bezaaid lag met glas, echter is er in de KMT geen glas de zaal in geweest en hebben alle leden, ivm de veiligheid idd, uit plastic glazen gedronken)

Alle teksten over nazi-praktijken of weet ik veel wat voor mishandelingen zijn gestoeld op onzin en worden geschreven door mensen die er nog nooit ook maar iets mee te maken hebben gehad. Dikke onzin dus.

Tot slot: ja ik ben ouderejaars-lid in delft, ja ik heb ooit ook de KMT doorlopen, ja ik vond het prima te doen (ik zal niet zeggen dat ik het op bepaalde tijden niet zuur gehad heb), en ja ik kom er nu nog meerdere avonden per week, en met veel plezier. Mijn tip dus voor iedereen die hier een beetje in de ruimte loopt te lullen: zorg eerst dat je er iets van af weet voordat je (niet kloppende) verhalen de wereld in stuurt!

Groeten.
pi_53182895
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden

het jargon alleen al... "corps" en "de zaak"
And then there were syntax-errors
pi_53186280
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden
Leger?

OT: Beetje eigen schuld van die gozer, uiteraard zijn de mensen die hem hebben aangepakt ook deels verantwoordelijk maar dit is en blijft toch echt een vrij land. En hoewel er vast groepsdruk zal zijn, en je vast ook wel lid wil worden, kan je ALTIJD weg. Blijkbaar wilde hij niet graag genoeg weg anders had hij zeker wel een mogelijkheid gevonden en zat hij al lekker thuis in z'n badjas tv te kijken.

En voor de corps-bashers (nee ik ben geen lid): het gebeurt allemaal op vrijwillige basis; zoals ik hierboven al vermeldde, je kan áltijd weg. (anders zijn ze strafbaar) Er zullen daar vast genoeg dingen gebeuren die strafbaar zijn, maar de 'slachtoffers' kiezen er zelf voor geen aangifte te doen, om wat voor reden dan ook.

Maar het wordt inderdaad wachten op de eerste dode, als het kalf verdronken is...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:58:14 #117
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53187176
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden

het jargon alleen al... "corps" en "de zaak"
Wat is er mis met dat jargon? Iedere subcultuur z'n eigen jargon. En die terminologie is "altijd zo geweest".
pi_53189084
Pfff wat een setje beperkte geesten hier zeg. Ik zou zo graag willen dat al die verhalen eens gerelativeerd worden. Helaas zijn jullie al te veel verziekt door vooroordelen.

Maar denk er eens over na: het Corps is over het algemeen de grootste vereniging van een stad, met een aantal duizend leden, al deze leden hebben de KMT overleefd, hoe barbaars kan het dan zijn? Worden al deze mensen lid omdat het zo niet leuk is?

Nee de KMT is over het algemeen niet leuk nee, maar er zitten zeker leuke punten in die ervoor zorgen dat het allemaal goed te doen is

Verder, die vader die dit geschreven heeft is zwaar gefrustreerd
pi_53189234
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:21 schreef kreischer2000 het volgende:
Pfff wat een setje beperkte geesten hier zeg. Ik zou zo graag willen dat al die verhalen eens gerelativeerd worden. Helaas zijn jullie al te veel verziekt door vooroordelen.

Maar denk er eens over na: het Corps is over het algemeen de grootste vereniging van een stad, met een aantal duizend leden, al deze leden hebben de KMT overleefd, hoe barbaars kan het dan zijn? Worden al deze mensen lid omdat het zo niet leuk is?

Nee de KMT is over het algemeen niet leuk nee, maar er zitten zeker leuke punten in die ervoor zorgen dat het allemaal goed te doen is

Verder, die vader die dit geschreven heeft is zwaar gefrustreerd
waarom heb ik nou het idee dat je een of minerva rukkertje bent?

het leuke van corpsballen is dat ze soms buiten de vereniging ook een grote bek hebben.
vaak dronken komen ze zeiken hoe geweldig ze zijn.
wel jammer dat ze dan die grote bek niet kunnen verdedigen.

sla er eentje keihard op zijn bek en de hele meute druipt af.
pi_53189576
De briefschrijvende vader is wel een enorme schat, zeg.

Met zijn 'medische hulp' Allemaal leugens!

En die vrouw/moeder die meteen panisch in de auto springt als de zoon belt om te vertellen dat hij geen kleren meer heeft

Ach, lieve schatten zijn het. Het is ook vast niet gemakkelijk, je volwassen zoon zijn gang laten gaan als hij zelfstandig besluit om zich aan te melden bij het Corps.
  zaterdag 15 september 2007 @ 01:50:08 #121
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_53189608
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Neem het zoals het is"?
Mensen met karakter doen er iets aan. Dat wil zeggen, ze melden zich niet aan bij een stel vernederde losers.

Ik weet wel dat de volgende keer als ik zoiets in iemands cv zie staan, ik weet dat ik met een serviele, ruggengraatloze drol van doen heb.
Dan hoop ik dat jij nooit op een functie terecht komt waar je iets met sollicitaties te maken hebt

Het verschilt heel erg per vereniging, de corpsen zijn het allerergst in ontgroeningen, dat weet ook iedereen en als je dan achteraf gaat janken ben je zelf de huilie. Verder zijn er een paar grotere verenigingen die ook een beetje aan ontgroening doen, maar het enige wat daarvan naar buiten komt is van die paar mensen die gestopt zijn. Dat zijn vaak jochies/meisjes die net van school af komen en die niks gewend zijn.

Het overgrote deel van de studentenverenigingen doet niet aan ontgroeningen, maar die komen natuurlijk niet in het nieuws. Het verhaal van de kleine groep die het verpest voor de rest.
If you can't beat them, join them.
pi_53191157
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:19 schreef Mar_Tijn het volgende:

[..]

Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...
Ook goed.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53191197
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:19 schreef Mar_Tijn het volgende:

[..]

Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...

Verder: de meeste reacties hier zijn van mensen die nog nooit op 'de Zaak' hebben rondgelopen en zeker geen KMT hebben meegemaakt. Zou je dit wel een keer doen, dan weet je meteen waar het over gaat en dat deze verhalen flink overdreven zijn en gevuld met onwaarheden. (In het artikel in NRC staat bijvoorbeeld dat de vloer bezaaid lag met glas, echter is er in de KMT geen glas de zaal in geweest en hebben alle leden, ivm de veiligheid idd, uit plastic glazen gedronken)

Alle teksten over nazi-praktijken of weet ik veel wat voor mishandelingen zijn gestoeld op onzin en worden geschreven door mensen die er nog nooit ook maar iets mee te maken hebben gehad. Dikke onzin dus.

Tot slot: ja ik ben ouderejaars-lid in delft, ja ik heb ooit ook de KMT doorlopen, ja ik vond het prima te doen (ik zal niet zeggen dat ik het op bepaalde tijden niet zuur gehad heb), en ja ik kom er nu nog meerdere avonden per week, en met veel plezier. Mijn tip dus voor iedereen die hier een beetje in de ruimte loopt te lullen: zorg eerst dat je er iets van af weet voordat je (niet kloppende) verhalen de wereld in stuurt!

Groeten.
ach gut. maar goed, ik ben zelf zo slim geweest om nooit bij een vereniging te gaan maar genoeg mensen uit mijn vriendengroep zitten bij LANX, veritas, Albertus magnus en ASC. de details van hun ontgroeningen ontlopen de dingen die hier worden gezegd niet zo heel erg sterk, als je echter iemand van het bestuur vraagt dan word de boel sterk gebagataliseerd. er zijn ffs wel 'ns doden gevallen bij een ontgroening ("vyndicat incident" zoals ze het allemaal noemen).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 08:59:09 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53191206
Ik snap sowieso niet waarom je ÜBERHAUPT bij een groepje pisnerds wil horen en je daarvoor nog wil laten vernederen ook.
De eerste de beste die mij op mijn 19e een rauw ei in mijn bek had gepropt en er een klap achteraan had gegeven had 3 weken pap door een slangetje gegeten.
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:16:29 #125
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_53191261
vorig jaar of 2 jaar geleden was leuk bij virgiel in delft (vergelijkbaar beetje met koor, denk wat minder). Hadden ze zo'n hele vette grote stijgeropstelling. Eerst kwam er een groepje feuten de boel opbouwen, en daarna de volgende groep brak het weer af
Imperare sibi maximum imperium est
pi_53191316
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[afbeelding]

Landgenoten!
OMG! Wat een arrogante tronie heeft die gozer zeg! Worden die gasten soms daarop geselecteerd en hun mate van neerbuigendheid?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53191391
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:19 schreef Mar_Tijn het volgende:

[..]

Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...
Het is paardenlul, sukkel! Leer eerst 'ns goed spellen!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53191480
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:44:09 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53191484
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:44:10 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53191536
Het is een enorme pre bij grote bedrijven om corps mensen aan te nemen. Het ons-kent-ons.
Een kruiwagen van jewelste, kan ik je zeggen.
pi_53191580
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:44:10 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53191734
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:19 schreef Mar_Tijn het volgende:

[..]

Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...

Verder: de meeste reacties hier zijn van mensen die nog nooit op 'de Zaak' hebben rondgelopen en zeker geen KMT hebben meegemaakt. Zou je dit wel een keer doen, dan weet je meteen waar het over gaat en dat deze verhalen flink overdreven zijn en gevuld met onwaarheden. (In het artikel in NRC staat bijvoorbeeld dat de vloer bezaaid lag met glas, echter is er in de KMT geen glas de zaal in
Groeten.
Je spelt paardenlul fout, maar zo perfect ben ik ook niet.

Het is trouwens niet de eerste melding. Voor een tijd terug heeft iemand zich dood moeten drinken. Mijn vriendin werd ontgroend doordat ze moest dansen (heel veel uren) naakt op een tafel. Stopte ze? Werden er peuken op haar voeten en haar naakte lichaam uitgedrukt. Er zijn vast ook wel leuke verhalen over een ontgroeningsceremonie te vertellen, maar het lijkt me dat het steeds extremer en extremer moet. En wat die kruiwagen betreft? Lariekoek!

Het grappige ervan vind ik toch wel het afgeven op VMBO'ers, wanneer er weer iets is gebeurd. Maar dit soort praktijken hoor je zelden wat over. Al die agressie vind ik dan ook meer bij dit soort corpsen horen.

Mijn vriendin is de littekens nooit weer kwijt geraakt (is nu 35) Wilde toen ook niet meer lid zijn. Heeft een hele tijd gehad tijd gehad dat doorlopend werd getreiterd door die beesten. Ze is nu trouwens prima terecht gekomen (ook zonder dat corps)
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_53191974
Wie heeft nu een kruiwagen nodig wanneer je prima resultaten laat zien op je opleiding. Ik begrijp daar niets van. Zakelijk zijn en doorzettingsvermogen laten zien, doe je wat mij betreft in je proeftijd. In zo'n corps wordt op deze wijze alleen maar onderdanigheid geleerd. Denk niet dat je met onderdanigheid de top bereikt. Er zijn dan altijd maar een paar machthebbers.

Ook onderling moeten de oudsten van een dergelijk korps weer gehoorzamen (volgen) aan de man met de grootste waffel, anders ligt die er ook uit. Ik denk niet dat bedrijven dergelijke meelopers zoeken. Die willen input en actie.

Personeel krijg je niet mee door voor boeman te spelen. Dan doen ze alleen maar wat ze moeten doen en laten je vallen wanneer jij hun loon niet op tijd stort.

Dus die corpsmentaliteit werkt in praktijk volgens mij voor geen meter.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:59:16 #134
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53192326
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:54 schreef liesell het volgende:
Het is een enorme pre bij grote bedrijven om corps mensen aan te nemen. Het ons-kent-ons.
Een kruiwagen van jewelste, kan ik je zeggen.
Mwah, dat valt allemaal wel mee. Misschien bij de studies die weinig tot niks voorstellen, waar mensen het dus van andere kwaliteiten moeten hebben.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53192815
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:19 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Mijn vriendin werd ontgroend doordat ze moest dansen (heel veel uren) naakt op een tafel. Stopte ze? Werden er peuken op haar voeten en haar naakte lichaam uitgedrukt.
Ik zou wel willen weten bij welke vereniging dit gebeurd is, ik kan me namelijk niet indenken dat dit bij een van de corpora gebeurd is. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit soort praktijken niet de afgelopen jaren in Delft is voorgevallen!
pi_53193411
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:54 schreef liesell het volgende:
Het is een enorme pre bij grote bedrijven om corps mensen aan te nemen. Het ons-kent-ons.
Een kruiwagen van jewelste, kan ik je zeggen.
Haal eerst maar eens zevens en achten. Dat is toch waar het om draait, en niet om de studentenvereniging waar je lid van bent geweest. Het kruiwageneffect is iets waar de meeste traditionele studentenverenigingen mee schermen, maar voor wat betreft de bewijzen voor het bestaan van dat effect heb ik nog nooit ander bewijs gezien dan een lid die met een biertje in de hand dit soort verhalen op staat te hangen. Het komt bij mij altijd over alsof ze zich willen excuseren voor het lid zijn van een traditionele studentengezelligheidsvereniging.

Wordt van de studentenvereniging lid omdat je het leuk vind, niet omdat je een toekomstige baantjesjager bent. Want in dat laatste geval kom je bedrogen uit.

Ik kan overigens smakelijk lachen om dat kereltje in de OP, met een tas vol nieuwe kleren naar dit soort bijeenkomsten gaan, het is geen modeshow. Zelfs op de gemiddelde faculteitsintro is dat onverstandig.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[afbeelding]

Landgenoten!
Alle kaarsen staan scheef, of is dat onderdeel van het ritueel?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-09-2007 12:04:46 ]
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:11:24 #137
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53193797
Als je extra wilt scoren in je studententijd kun je volgens mij beter een eigen bedrijf beginnen dan lid worden bij een studentenvereniging, helemaal als je de laatste 'ontgroeningsverhalen' hoort.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:26:32 #138
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_53194137
De meeste mensen hier snappen er ook gewoon helemaal niets van.

Die jongen had gewoon zelf naar de Bijstand moeten stappen dat hij zo in dat huis bejegend werd, waarop dat huis een flinke straf zou krijgen. Het is namelijk ten strengste verboden om phoeten uit hun slaap te houden. Ook had hij gewoon naar de Bijstand moeten stappen dat hij ziek was. De Bijstand kan namelijk nooit met 8 man 280 phoeten in de gaten houden of ze ziek zijn of niet. Kortom: hij had gewoon zelf z'n bek open moeten trekken over eventuele misstanden.
quote:
Mijn zoon slaapt met drie andere jongens op een plank vlak boven 20 centimeter water. Vlak boven het matras hangt een camouflagenet met sensoren. Zodra je je een beetje opricht, gaat een felle groene lamp branden om je wakker te maken. Als je je omrolt, val je in het water. Mijn zoon heeft zo een week in een natte slaapzak gelegen. Als de jongens toch in slaap vallen, komen huisgenoten er wel voor zorgen dat ze weer wakker worden. De feuten moeten worden gebroken door zo weinig mogelijk slaap.
Bij mij is dit (ik heb ook dit jaar KMT gelopen) totaal niet gebeurd.
quote:
Wat gebeurt er in zo’n KMT? Het begint met een intocht in de sociëteit: tijgerend over een vloer vol glas, bier en bagger, met het feutenshirt over het hoofd worden de feuten uitgejouwd, toegeschreeuwd en naar beneden getrapt. De kleding van mijn zoon is na vijf minuten kapot.
Zoals al is gezegd, glas werd er niet gebruikt. Ook werd er van te voren duidelijk gezegd dat je oude kleren aan moest, omdat het waarschijnlijk smerig en kapot zou gaan.
quote:
Er is een verrijdbare kast waar feuten urenlang in worden opgehangen aan hun polsen (soms met drie man tegelijk).
Dit klopt ook niet. Er was inderdaad een grote vogelkooi, waar je net niet in kon staan, maar van ophangen aan je polsen was totaal geen sprake van.
[/quote]
quote:
Meisjes zijn duidelijk niet welkom op deze vereniging. Ze worden veelal met ‘hoer’ aangesproken. Sommige leden kijken consequent opzij als er een meisje in de buurt is, anderen „spreken q.q. (per definitie) niet met meisjes”. De meisjes hebben een afgescheiden stukje in de achterzaal: de rest van het gebouw is van de mannen.
Er zijn al zo weinig vrouwen, waarom zou je in godsnaam alle vrouwen ook nog willen afschrikken ?
quote:
Er wordt volop geslagen, want dat mag: dat is „een vlakke”.
Fysiek geweld jegens phoeten was ook ten strengste verboden. Er is inderdaad een keer een vlakke gegeven door een lid, maar die is toen gelijk geschorst.
quote:
Alhoewel de feuten flink moeten betalen voor de KMT is er slechts één waterfles die rondgaat waar iedereen uit moet drinken.
Er waren een stuk of 40 waterflessen, die steeds opnieuw gevuld werden. Ook werd er duidelijk aangegeven dat je niet met je mond aan de fles moest komen, want dan zou je ziek worden. Qua flink betalen valt ook mee: twee weken eten (ontbijt, lunch, avondeten, wat allemaal van goede kwaliteit en gezond was (met fruit bijvoorbeeld)), onderdak en andere onkosten voor 90 euro.
quote:

Met een Bijstandscommissie die echt op je lette, hoe laat je naar huis ging. Die als het te laat werd, je uit de zaal plukte: naar huis jij! Je zat op je kratje, kreeg bij elk gesprek een drankje aangeboden, en als het etenstijd was, ging je op kosten van de ouderejaars mee eten. We zagen enthousiaste leden die actief waren in leuke onderverenigingen en disputen.
Dit is allemaal nog steeds zo, behalve dat je dus in je kratje moet zitten, en dat je geen drankje aangeboden krijgt, want die waterflessen werden dus steeds doorgegeven.

Ik vind het overigens ook niet zo gek dat hij hard (hij is veel harder aangepakt dan de rest) werd aangepakt. Als je in de tweede week nog in een gesprek met een lid nog steeds alleen maar een ongeinteresseerd "ja" of "nee" kan uitbrengen, doe je toch iets fout.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:28:51 #139
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_53194178
Oh ja, over dat vrouwengedoe, de nieuwe President(e) van het DSC is een vrouw.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_53194696
Ellk jaar als het weer OWEE was en het inhalen begon dan gingen wij kijken onder het spoor (woonde net achter het spoor en het was altijd en teirngherrie). 1e jaars moesten vanaf het prinsenhof rennen naar de phoenixstraat om vervolgens op het balkon te klimmen. Heb altijd zo gelachen..
Maar het hele idee van ontgroenen vind ik zo dom! Toch werd er ook gezegd (ik heb 26 jr in Delft gewoond en ook aan de TU gewerkt) dat je, als je geen lid was van een corps, je het als TU student best wel lastig had.
Neemt niet weg dat ik een hekel heb aan studenten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:03:36 #141
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53194927
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:52 schreef Vicky het volgende:
Ellk jaar als het weer OWEE was en het inhalen begon dan gingen wij kijken onder het spoor (woonde net achter het spoor en het was altijd en teirngherrie). 1e jaars moesten vanaf het prinsenhof rennen naar de phoenixstraat om vervolgens op het balkon te klimmen. Heb altijd zo gelachen..
Dat heet invechten, en gebeurt overal.
quote:
Maar het hele idee van ontgroenen vind ik zo dom! Toch werd er ook gezegd (ik heb 26 jr in Delft gewoond en ook aan de TU gewerkt) dat je, als je geen lid was van een corps, je het als TU student best wel lastig had.
100 jaar geleden misschien, nu is dat onzin.
quote:
Neemt niet weg dat ik een hekel heb aan studenten
En ik heb een hekel aan burgers En ga dan niet in een studentenstad wonen en bij een universiteit werken.
pi_53195032
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef xprotagonistx het volgende:


En ik heb een hekel aan burgers En ga dan niet in een studentenstad wonen en bij een universiteit werken.
uhh ik ben in Delft geboren en voor mijn school werkte ik aan de TU..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:27:52 #143
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53195343
Volgens mij is in Delft het grootste deel van de studenten helemaal geen lid of lid-af.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53195593
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Je moet niet zo huilen als je bij een Corps gaat en dan dit soort dingen moet doen. Hoe lang zijn dit soort berichten nu al in het nieuws? Iedere aankomende student weet dat hem dit soort dingen te wachten staan als hij bij een corporale vereniging lid wil worden.
Exact. En het kan ook helemaal geen kwaad om die verwende luie studenten even goed te drillen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53195727
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:27 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Volgens mij is in Delft het grootste deel van de studenten helemaal geen lid of lid-af.
Volgens mij is dat in alle studentensteden het geval. De grootste vereniging van het land heeft 2000 leden. En aangezien dat aantal snel afneemt bij de minder grote verenigingen denk ik dat je in de grootste studentensteden van het land aan hooguit 7500 tot 10000 actieve leden van een studentenvereniging komt.
pi_53195796
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in alle studentensteden het geval. De grootste vereniging van het land heeft 2000 leden. En aangezien dat aantal snel afneemt bij de minder grote verenigingen denk ik dat je in de grootste studentensteden van het land aan hooguit 7500 tot 10000 actieve leden van een studentenvereniging komt.
Klopt, dat komt omdat steeds meer mensen in hun eigen stad/regio gaan studeren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53195880
Wtf. Als je zoveel over moet hebben voor kunstmatige vriendschap ben je gewoon kansloos of wanhopig. Ik bedoel, als je dit er voor over moet hebben om bij zo'n elitair clubje te mogen zou ik mezelf afvragen of dat het waard is.

Ik vind dat ze het eens andersom moeten doen, het corps moet zelf al deze dingen doorstaan, zodat de nieuwe leden kunnen zien bij wat voor een clubje ze zich aansluiten. Of het echt hardcore is, of dat het een paar laffe honden zijn die alles leuk vinden, zo lang het maar niet bij hunzelf gebeurd. Of al die feuten moeten eens wat meer ballen krijgen en voor zichzelf opkomen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:59:58 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53195933
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:50 schreef 44pje het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat jij nooit op een functie terecht komt waar je iets met sollicitaties te maken hebt
Te laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:01:08 #149
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53195954
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:52 schreef JohnDope het volgende:
Klopt, dat komt omdat steeds meer mensen in hun eigen stad/regio gaan studeren.
...want er zijn de laatste tijd meer universiteiten bijgekomen?
pi_53196173
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:01 schreef xprotagonistx het volgende:
...want er zijn de laatste tijd meer universiteiten bijgekomen?
Meer in de zin van dat je vroeger gewoon naar de beste rechtenstudie van het land ging, en dat veel studenten nu liever dichterbij de regio studeren waar ze vandaan komen. Ik hoor van veel studenten (ben afgelopen jaar 1e jaars economie geweest aan de EUR) dat zij bijvoorbeeld niet naar Groningen zijn gegaan omdat zij al veel vrienden (sportclub etc) en kennissen in de regio Rotterdam hadden en die niet wilde opgeven. Ik denk dat dat tegenwoordig wel vaker voor komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')