Doe beide tegelijk en vergeet dat je kan zwemmen.quote:Op zondag 9 september 2007 12:27 schreef RickoKun het volgende:
ik heb geen wiskunde meer, mag ik nu lachen? of moet ik nog maar een sloot in springen
In Duitsland noemen ze het Punkt-vor-Strich-Rechnung - stip-voor-streep-rekenen. Ook wel een handig ezelsbruggetje.quote:Op zondag 9 september 2007 13:06 schreef speedrazor3 het volgende:
Vermenigvuldiging en deling: · en :
Optelling en aftrekking: + en -
Jammer ik wou hem net quoten....quote:Op zondag 9 september 2007 12:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
we krijgen toch niet nog zo'n topic: Wat is deze auto waard?![]()
Tegenwoordig zijn plus/min en vemenigvuldigen/delen gelijk aan elkaar..quote:Op zondag 9 september 2007 14:00 schreef Garin84 het volgende:
't was wel vroeger zo (wss uit de tijd dat deze dinosaurus wiskunde leerde) dat vermenigvuldigen voor delen kwam.
Dus dan was de regel officieel: 12 / (6 * 3) zoals je het tegenwoordig moet schrijven....
Tot 1995 was er geen duidelijkheid over, waardoor je bijv. met Citotoetsen hier geen vragen over kreeg...
Dan heeft je leraar gelijk... lees het artikel 's goedquote:Op zondag 9 september 2007 13:08 schreef znarch het volgende:
Letterlijk in het document wiskunde voor dit jaar:
[..]
Het artikel is door de docent zelf geschrevenquote:Op zondag 9 september 2007 14:52 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Dan heeft je leraar gelijk... lees het artikel 's goed
Ik wilde na je quote van het document al gaan zeggen dat je de maker van dat document eens ter discussie moet stellen.......... maar de hele situatie is bij deze al verklaard.quote:Op zondag 9 september 2007 15:07 schreef znarch het volgende:
[..]
Het artikel is door de docent zelf geschreven![]()
![]()
In de opgave stonden duidelijk geen haakjes.quote:Op zondag 9 september 2007 16:56 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
met haakjes zou het anders zijn, maar die meld je niet
Nee, er stond 12:3x6. en het is een zij geen hij.quote:Op zondag 9 september 2007 17:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ligt er aan hoe genoteerd.
als het zo staat
12
____
3*6 dan heeft hij gelijk want dat geldt als een haakje
géén logica zoeken bij een leerkracht duits. In mijn 5de middelbaar moesten we op een toets eens de telefoonnr van thuis opschrijven in het duits. Wij hebben thuis geen vaste lijn, dus heb ik maar een gsm opgeschreven (beginnend met 0494 xx xx xx) en die leerkracht heeft dat fout gerekend, hoewel er geen enkele fout in stond. Ik woon in Gent, dus mijn nummer moet beginnen met 09. Erop wijzen dat het een GSMnr was hielp niet, dat bestond niet, ik woonde in Gent dus 09 om te beginnen. Zelfs bellen naar dat nummer dat ik opgeschreven had terwijl hij erbij stond hielp niet, het was een complotquote:Op maandag 10 september 2007 00:33 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik had ook een leerkracht Duits : drei mal sieben plus zwei en dan waren er twee oplossingen : einundzwanzig und siebzehn.![]()
HBOquote:Op zondag 9 september 2007 12:25 schreef znarch het volgende:
12:6x3 0.66 is in plaats van 6.
Voor zover ik weet is de meneer van dale regel 100 jaar afgeschaft. Maar nee ik had geen geljk en 12:6x3 (als voorbeeld even) is geen 6.
Even voor de duidelijkheid, het is geen wiskunde docent op het VMBO maar op het HBO![]()
Als je nou bij Duits had opgelet, had je ook gesnapt hoe dat komt. Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 10 september 2007 09:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
géén logica zoeken bij een leerkracht duits. (...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |