abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:30:45 #1
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_52134135
Je kon er op wachten:
quote:
Ex-moslim Jami gemolesteerd
Van onze verslaggever Bart Jungmann

VOORBURG - Ehsan Jami (22), voorzitter van het comité voor ex-moslims, is zaterdagmiddag gemolesteerd door drie mannen in zijn woonplaats Voorburg. Vertrouwelingen van Jami leggen een rechtstreeks verband tussen zijn activiteiten en de mishandeling.

Twee van de drie mannen zouden ‘een Marokkaans-achtig uiterlijk’ hebben gehad, de derde wordt aangeduid als mogelijk Somalisch. Het slachtoffer bevestigt dat signalement. De politie is ze nog niet op het spoor. Het incident deed zich rond zes uur voor op de Prinses Beatrixlaan in Voorburg.

De drie mannen scholden Jami uit toen hij in het gezelschap van een vrouw een supermarkt verliet. Hij werd onder meer uitgemaakt voor ‘kanker-landverrader’. Wetenschapper en publicist Afshin Ellian, evenals Jami afkomstig uit Iran en optredend als zijn adviseur, zegt ook wel eens zodanig te zijn uitgescholden, door figuren uit de fundamentalistisch islamitische hoek.

Ehsan Jami werd daarna tot twee keer toe tegen de grond geslagen en liep daarbij een aantal bloedingen en verwondingen op. De vrouw in wier gezelschap hij verkeerde trof hetzelfde lot. De daders sloegen op de vlucht nadat ze in de gaten kregen dat de politie was gealarmeerd. Op het politiebureau is Jami aan zijn verwondingen geholpen, waarna proces-verbaal is opgemaakt.

Ehsan Jami is naar eigen zeggen al twee keer eerder belaagd nadat hij vier maanden geleden in het nieuws kwam met zijn beweging voor afvallige moslims. De discussie ging er toen vooral over of de PvdA hem wel genoeg steunde in dat streven. Jami is voor die partij raadslid in de gemeente Leidschendam-Voorburg.

Ellian spreekt er schande van dat zijn vertrouweling geen enkele beveiliging genoot. ‘Wat denkt u dat er gebeurt met een parlementariër die één keer is bedreigd?’

Jami wil over de kwestie geen mededelingen doen.
http://www.volkskrant.nl/(...)im_Jami_gemolesteerd

En nu wil ik graag de PvdA horen over deze kwestie. Hun hele houding tegenover Jami was al niet netjes, nu zou een steunbetuiging wel op z'n plaats zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52134361
Het is niet te hopen dat hij straks beveiliging nodig heeft alla Wilders of Hirsi Ali

Dit is natuurlijk weer een perfect aangereikte stok voor Wilders om mee te slaan.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:50:30 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_52134584
Onbegrijpelijk...
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:03:57 #4
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_52134820
Dit is nog een goed interview van een tijdje terug.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_die_achterlijk_zijn

De PvdA heeft bloed aan z'n handen. Ze hadden van het begin Jami moeten steunen in plaats van de gedankenpolizei -in de vorm van Eddy Terstall- in te schakelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:18:54 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_52135120
quote:
Ex-moslim Ehsan Jami (PvdA) gemolesteerd
Door Petra de Koning
Den Haag, 6 aug. PvdA-raadslid Ehsan Jami, oprichter van een comité voor ex-moslims, is afgelopen zaterdag op straat in elkaar geslagen door drie mannen. Hij heeft aangifte gedaan.

Ehsan Jami tijdens een debat.
(Foto WFA)
Bij dit artikel
nieuws - Bedreigde Jami doet aangifte
reportage - ‘Iedereen moet van ex-moslims afblijven’
interview - ‘Er zijn bepalingen in de Koran die achterlijk zijn’

Een woordvoerder van de politie Haaglanden bevestigt dat Jami is belaagd, bedreigd en mishandeld. „We zijn bezig met een onderzoek, we nemen deze zaak serieus.” Er zijn nog geen verdachten aangehouden. Volgens Jami waren er zo’n zes getuigen die door de politie worden gehoord.

De belangrijkste adviseur van zijn comité, Afshin Ellian, zegt dat Jami onmiddellijk beveiligd moet worden. „Hij loopt al maanden onbeveiligd en onbewaakt rond.”

Jami heeft al een paar keer aangifte gedaan van bedreiging. Eind juni waren er zes mannen die hem op straat uitscholden en bedreigden. Dat was net na de publicatie van een interview in Trouw waarin Jami de profeet Mohammed een „crimineel” en een „verschrikkelijke man” noemde die te „vergelijken” was met Osama Bin Laden of Saddam Hussein. Eerder al had Jami gezegd dat er bepalingen in de Koran staan die „achterlijk” zijn.

De bedreiging van juni gebeurde in de buurt van zijn huis, net als het voorval zaterdag. Ellian zegt dat Jami onlangs had gehoord dat zijn adres, telefoonnummer en e-mailadres op een islamitische website stond.

Volgens Jami waren de mannen die hem aanvielen een Somaliër die hij van gezicht kende, en twee Marokkanen. „Ik hoorde roepen: ‘Hee, kankergozer, wat zit jij nou te lullen over de islam.’ Toen ik me omdraaide kreeg ik een stomp in mijn gezicht. Ik viel op de grond. Ik stond op en daarna trapte een andere jongen met zijn zool in mijn gezicht.”

Het comité van Jami komt pas half september officieel naar buiten. In zijn partij, de PvdA, is de afgelopen maanden ophef ontstaan over zijn uitspraken over de islam. „Ze vinden dat ik polariseer”, zei Jami eerder. In Opinio schrijft hij deze week wat hij dan zegt: „Beter nu polariseren dan straks islamiseren.”
quote:
Bron : NRC

Na het debat durft Jami niet meer alleen de straat op. Hij gaat met een taxi naar een logeeradres in Amsterdam. Door de telefoon zegt hij later dat hij vorige maand ook is bedreigd op straat. Toen deed hij wel aangifte. „Het is nutteloos. Ik heb een brief van justitie dat er geen dreiging is.”

Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem bevestigt dat hij „herhaaldelijk” contact heeft met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). Ook gisteren. „Ik heb erop aangedrongen dat hij adequaat wordt beveiligd. Verder ga ik er niks over zeggen.”
Twijfel nog tussen [NWS] en [POL]
Tja, je kunt op je klompen aan aanvoelen dat hij vrienden als zowel vijanden aan het maken is. Blijkt wel dat het NCTb / justitie de dreiging niet serieus hebben genomen. Maar goed, met betrekking tot vrijheid van meningsuiting versus geloof zit nog een groot grijsgebeid. Maar geweld mag nooit geen optie zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 06-08-2007 11:35:39 ]
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:27:49 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52135309
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is nog een goed interview van een tijdje terug.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_die_achterlijk_zijn

De PvdA heeft bloed aan z'n handen. Ze hadden van het begin Jami moeten steunen in plaats van de gedankenpolizei -in de vorm van Eddy Terstall- in te schakelen.
Oh jee, Terstall zegt: moslims ‘slaan dicht’ als je ‘achterlijk’ gebruikt voor de islam. Ja, dan roep je eigenlijk al op om hem te molesteren.

Ik hoop dat je deze kritiek niet ziet als een doodbedreiging, Klopkoek.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:35:25 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52135499
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is nog een goed interview van een tijdje terug.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_die_achterlijk_zijn

De PvdA heeft bloed aan z'n handen. Ze hadden van het begin Jami moeten steunen in plaats van de gedankenpolizei -in de vorm van Eddy Terstall- in te schakelen.
Ik heb laatst iets van E Terstall gelezen en daar komt hij niet over als een partij-apperatchjick. Het is natuurlijk lastig om de waarheid te zien tussen alle propaganda stromen. Ik hou mijn mening nog even neutraal.

On-topic, geweld is toch bij wet verboden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52135588
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is nog een goed interview van een tijdje terug.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_die_achterlijk_zijn

De PvdA heeft bloed aan z'n handen. Ze hadden van het begin Jami moeten steunen in plaats van de gedankenpolizei -in de vorm van Eddy Terstall- in te schakelen.
Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Wat er ook gezegd wordt, je kunt er nooit het recht aan ontlenen om iemand te molesteren simpelweg omdat dat recht niet bestaat.

Ik heb ook niet echt het idee dat als de PvdA achter Jami had gestaan dat deze personen dan opeens gezegd hadden "ow wacht eens even, dan doen we het maar niet!".

[ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 06-08-2007 11:55:12 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:46:58 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52135785
helaas is geweld vaak wel een optie voor sommigen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:47:55 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52135813
Dubbeltopic.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52135857
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:47 schreef Sidekick het volgende:
Dubbeltopic.
wel een goed dubbeltopic
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:50:59 #12
3542 Gia
User under construction
pi_52135901
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:18 schreef Drugshond het volgende:
Tja, je kunt op je klompen aan aanvoelen dat hij vrienden als zowel vijanden aan het maken is.
Maar goed, het zijn wel de moslims die weer geweld moeten gebruiken. Niet de ex-moslims.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:53:43 #13
3542 Gia
User under construction
pi_52135979
Geweld is NOOIT goed te praten. Opsluiten deze gasten.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:55:48 #14
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52136037
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is nog een goed interview van een tijdje terug.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_die_achterlijk_zijn

De PvdA heeft bloed aan z'n handen. Ze hadden van het begin Jami moeten steunen in plaats van de gedankenpolizei -in de vorm van Eddy Terstall- in te schakelen.


Maar dan ook echt...

Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_52136260
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
Geweld is NOOIT goed te praten. Opsluiten deze gasten.
Als iemand jouw dochter verkracht met een honkbalknuppel, overdwars het liefst, dan is geweld ALTIJD goed te praten imo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52136264
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
Je kon er op wachten:
[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)im_Jami_gemolesteerd

En nu wil ik graag de PvdA horen over deze kwestie. Hun hele houding tegenover Jami was al niet netjes, nu zou een steunbetuiging wel op z'n plaats zijn.
Ik geloof dat een steunbetuiging sowieso op z'n plaats is aan iemand die gemolesteerd is. Wie het ook is.
pi_52136316
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:02 schreef vosss het volgende:
Als iemand jouw dochter verkracht met een honkbalknuppel, overdwars het liefst, dan is geweld ALTIJD goed te praten imo
Juridisch gezien niet alhoewel er geen mens is die je op moreel vlak zal veroordelen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:08:13 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52136426
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geloof dat een steunbetuiging sowieso op z'n plaats is aan iemand die gemolesteerd is. Wie het ook is.
Heeft u er grote problemen mee als ik een uitzondering maak voor kinderverkrachters en oorlogsmisdadigers?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:09:45 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52136462
Vervelende zaak dit.

Het laat in ieder geval wel zien dat Jami's comite zeker niet overbodig is.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:11:17 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_52136508
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:39 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Wat er ook gezegd wordt, je kunt er nooit het recht aan ontlenen om iemand te molesteren simpelweg omdat dat recht niet bestaat.
Natuurlijk is de PvdA juridisch gezien niet verantwoordelijk voor deze daad, net zoals Chamberlain niet verantwoordelijk is voor de jodenvervolging, het zou ze alleen gesierd hebben als ze Jami hadden ondersteund.

Dit is al het zoveelste akkefietje in een korte tijd waarin PvdA'ers een dubieuze rol spelen, ik denk dat ik volgende keer maar SP stem.
quote:
Ik heb ook niet echt het idee dat als de PvdA achter Jami had gestaan dat deze personen dan opeens gezegd hadden "ow wacht eens even, dan doen we het maar niet!".
Je kon al van te voren bedenken dat er kwaadwillenden rondlopen die Jami wat aan willen doen. Echt nieuw is het ook niet: Hirsi Ali is ooit gillend weggevlucht uit de PvdA. Dat ze daar niet van geleerd hebben.
Wat Jami doet raakt de kernwaarden van de Westerse samenleving, als politieke partij moet je daar pal achter gaan staan ipv er halfslachtig mee om gaan. Je zou bijna gaan denken dat deze partij is geinfiltreerd door Moslimbroeders (wat het doel is van deze club, zo bleek onlangs in de Telegraaf).

[ Bericht 37% gewijzigd door Klopkoek op 06-08-2007 12:16:47 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52136571
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft u er grote problemen mee als ik een uitzondering maak voor kinderverkrachters en oorlogsmisdadigers?
Ik keur iedere vorm van eigen richting af. Hieraan toegeven is de rechtstaat op de helling zetten. Hoe vreselijk ik de genoemde lui ook vind.
pi_52136660
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk is de PvdA juridisch gezien niet verantwoordelijk voor deze daad, net zoals Chamberlain niet verantwoordelijk is voor de jodenvervolging, het zou ze alleen gesierd hebben als ze Jami hadden ondersteund.

Dit is al het zoveelste akkefietje in een korte tijd waarin PvdA'ers een dubieuze rol spelen, ik denk dat ik volgende keer maar SP stem.
Ja, de rol van Bert Koenders vond ik de afgelopen week ook een beetje dubieus. Geef mij maar de links-conservatieve flank van het CDA maar. Laat ik zeggen het CDA van Balkenende 4.
pi_52136698
Is heel vervelend hoor, maarre een "comité voor ex-moslims?!" WTF wil je daarmee bereiken?! Het klinkt, ook al heb ik me er niet echt in verdiept, als een soort haatclubje. Want wat zijn nou belangen in de maatschappij waar een "ex-moslim" tegenaan loopt? "Ja ik wilde een huis kopen, maar omdat ik eerst moslim was en nu niet meer, probleem..."
pi_52136736
Dus Jami wordt gemolesteerd door een stel idioten, en dan is het de schuld van de PvdA? Terstall? Of van Jami?

Wie sloeg er?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_52136783
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:17 schreef Toeps het volgende:
Is heel vervelend hoor, maarre een "comité voor ex-moslims?!" WTF wil je daarmee bereiken?! Het klinkt, ook al heb ik me er niet echt in verdiept, als een soort haatclubje. Want wat zijn nou belangen in de maatschappij waar een "ex-moslim" tegenaan loopt? "Ja ik wilde een huis kopen, maar omdat ik eerst moslim was en nu niet meer, probleem..."
Onder andere dus gewelddadige uitwassen. (Ik zeg het nog maar een keertje, want ik ken er zat die dat comité niet nodig hebben (gehad): UITWASSEN).
En voor de mensen die last hebben van die uitwassen is er dus dit comité.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')