abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2007 @ 20:53:32 #51
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51970339
Ok thanks. Het zal dus idd wel meevallen rond die prijzen.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:55:13 #52
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_51970400
Verstandig? Nee, Leuk jaah!!

Als iedereen met verstand auto's ging kopen reed iedereen een burgerbak!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  maandag 30 juli 2007 @ 20:58:29 #53
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51970498
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:44 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

heb je voor dat geld een auto die uit elkaar valt van ellende? of gewoon een leuke auto met een enorme onderhoudsachterstand?

Mijn pa wil(de) er ook zoeen kopen. Ik wilde dat hij een 944 kocht mja hij wil oldskool of zo. iets met jeugdsentiment. Vraag me werkelijk af wat je voor een behoorlijke goede betaalt.
Voor de 944: Ze zijn in redelijke staat al te krijgen vanaf 5-6k, maar je hebt altijd kans op onverwacht onderhoud - en dat is erg duur in verhouding met 'standaard' merken. Van de 924 kan ik er weinig over zeggen gezien vrijwel alle die tweedehands te koop stonden (jaar geleden ongeveer) van bedenkelijke kwaliteit waren (prijsniveau < 3.5k). Voor een in goede staat zit je waarschijnlijk ook > 5k, maar ik kan me zo niet herrineren een gezien te hebben in die klasse.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51970599
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:49 schreef Paladijn het volgende:

[..]


Mijn enige ervaring met een 911 (turbo) op het circuit is dat het niet denderend was, eenzelfde aantal ronden in een E30 2.0 was zoveel beter.
een 911 is geen 924 lampie.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:49 schreef Paladijn het volgende:
Zal ik nu ook maar in willekeurige 911 topics gaan proclameren dat de 911 een kutauto is vergeleken bij de budget E30? Het is immers mijn oprechte en waarheidsgetrouwe mening!
Als jij willekeurige 911 topics kan vinden moet je dat gewoon doen.
Jij blijft ook proberen om je gelijk te halen he, terwijl hier nooit sprake kan zijn van winnaar of verliezer.
Het gaat om meningen, ervaringen en aangezien jij nog niet eens een achterwiel aangedreven VW kent hecht ik niet veel waarde aan je mening (over mij).
Beter gezegd: totaal geen waarde.

Ik wens je veel succes met de rest van je betoog tegen mij, maar zolang jij ervaringen niet van feiten kan onderscheiden heb ik alleen maar medelijden met je.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:14:45 #55
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51970986
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:01 schreef vannelle het volgende:

[..]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51971068
Truste schat.
pi_51971782
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:58 schreef Paladijn het volgende:

Voor de 944: Ze zijn in redelijke staat al te krijgen vanaf 5-6k, maar je hebt altijd kans op onverwacht onderhoud - en dat is erg duur in verhouding met 'standaard' merken.
Bij de 924 zijn onderdelen vaak veel goedkoper te krijgen, dat zou moeten schelen.

Het blijft natuurlijk een oude auto en er kan altijd wat stuk gaan. De mate waarin je zelf wat kan sleutelen kan erg bepalend zijn voor de betaalbaarheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:07:00 #58
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51972793
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij de 924 zijn onderdelen vaak veel goedkoper te krijgen, dat zou moeten schelen.

Het blijft natuurlijk een oude auto en er kan altijd wat stuk gaan. De mate waarin je zelf wat kan sleutelen kan erg bepalend zijn voor de betaalbaarheid.
De onderdelen zouden inderdaad goedkoper moeten zijn. Mogelijk zou je zelfs veel van de sloop kunnen halen (uit oude golfjes en kevers IIRC), maar dat vereist weer enige technische kennis.

Voor onderhoud wat je niet zelf kan doen ben je toch weer aangewezen op 924/944/968 specialisten en ben je aan arbeidsloon net zoveel kwijt als de 944. Ik ben er destijds toen ik naar een 944 (924 in eerste instantie en kort naar gekeken, maar na het schrale aanbod en de betere techniek van de type II 944 kijk je dan een stap hoger) keek op gewezen dat goedkoop uurloon niet altijd goedkoop uitpakt. Dat niet zozeer vanwege slechtere service, maar bijvoorbeeld omdat het meer tijd koste om een probleem te vinden/op te lossen.

Afgezien van alle tegens, je rijdt een bijzondere en vooral leuke auto met de 924 - daar moet je ook wat extra geld voor overhebben
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51975745
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:07 schreef Paladijn het volgende:

[..]

De onderdelen zouden inderdaad goedkoper moeten zijn. Mogelijk zou je zelfs veel van de sloop kunnen halen (uit oude golfjes en kevers IIRC), maar dat vereist weer enige technische kennis.

Voor onderhoud wat je niet zelf kan doen ben je toch weer aangewezen op 924/944/968 specialisten en ben je aan arbeidsloon net zoveel kwijt als de 944. Ik ben er destijds toen ik naar een 944 (924 in eerste instantie en kort naar gekeken, maar na het schrale aanbod en de betere techniek van de type II 944 kijk je dan een stap hoger) keek op gewezen dat goedkoop uurloon niet altijd goedkoop uitpakt. Dat niet zozeer vanwege slechtere service, maar bijvoorbeeld omdat het meer tijd koste om een probleem te vinden/op te lossen.

Afgezien van alle tegens, je rijdt een bijzondere en vooral leuke auto met de 924 - daar moet je ook wat extra geld voor overhebben
Mijn pa laat zijn 924 onderhouden bij een normale garage. Moet er wel bij zeggen dat zij daar al vaker een Porsche (924, 944) compleet hebben opgeknapt, ze weten er dus wel één en ander vanaf.

Kosten vallen reuze mee. Het zijn oudere auto's waarbij uiteraard mee slijtage voorkomt, aan de andere kant zijn het auto's waar je best makkelijk aan kan sleutelen. Veel dingen zijn toegankelijk qua ruimte en eenvoud.
pi_51984187
Kort samengevat:

  • De 924 tijdt volgens velen als een echte Porsche, RWD, sportief en robuust
  • De aanschaf is relatief goedkoop, maar wees geduldig en wacht totdat je een goede gevonden hebt. Grof geschat 80% van het aanbod is rot/slecht onderhouden/slecht.
  • Neem iemand mee die er verstand heeft wanneer je naar een auto gaat kijken, kan je veel geld schelen.
  • Doordat er veel VW onderdelen in zitten is de auto relatief goedkoop te onderhouden. Het een en ander hangt natuurlijk wel af van arbeidsloon en hoeveel je zelf kan doen.
  • Een japanner is waarschijnlijk rationeel gezien beter om te kopen, maar zeer waarschijnlijk niet leuker.
  • Informeer bij 924 specefieke fora voor een schat aan informatie.

  • pi_51988210
    Net als mijn "bovenganger zou ik inderdaad op de juitse fora gaan zoeken en vragen stellen bij de kenners en niet hier op Fok! omdat je maar mondjes maat de antwoorden krijgt die je zoekt en de porsches 924 944 968 hier voornamelijk onterecht afgekraakt worden in verband met gebrek aan kennis omtrent deze modellen.

    Sterker nog! Ik ken mensen die een 911 hebben gekocht en weer terug gestapt zijn op de 944!!!! (niet alleen vanwege de kosten!!!)

    De 924 tot stand gekomen door een samenwerking met Porsche en Volkswagen, maar door de olie crisis in de jaren 70 is Volkswagen uit het programma gestapt.

    De 924 is ontworpen door Porsche en wel door de Nederlander Harm Lagaay, De motor is inderdaad gebaseerd op de Audi 100 motor, maar is niet vergelijkbaar. Ondanks het feit dat de motor flink is opgevoerd is de motor nog steeds betrouwbaar. Dat heeft de Porsche 924 GTR tijdens de 24 uur van Le mans bewezen door overall op de 6e plaats te eindigen met Als basis hetzelfde 2 liter blokje als de standaard 924 motor! Dat de 924 hetzelfde zou rijden als een volkswagen/audi ben ik het niet mee eens alleen al door het feit door de bijna 50/50 % gewichts verdeling, om maar even een voorbeeld te noemen.

    Over het uiterlijk van de auto, tja je houd er van of je houd er niet van, en dat is met veel auto's zo.

    Kortom is de 924 een leuke Porsche om mee te beginnen.

    http://www.porsche-924.nl/Forum/
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    1971 VW Kever 1302 e!!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')