Voor de 944: Ze zijn in redelijke staat al te krijgen vanaf 5-6k, maar je hebt altijd kans op onverwacht onderhoud - en dat is erg duur in verhouding met 'standaard' merken. Van de 924 kan ik er weinig over zeggen gezien vrijwel alle die tweedehands te koop stonden (jaar geleden ongeveer) van bedenkelijke kwaliteit waren (prijsniveau < 3.5k). Voor een in goede staat zit je waarschijnlijk ook > 5k, maar ik kan me zo niet herrineren een gezien te hebben in die klasse.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:44 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
heb je voor dat geld een auto die uit elkaar valt van ellende? of gewoon een leuke auto met een enorme onderhoudsachterstand?
Mijn pa wil(de) er ook zoeen kopen. Ik wilde dat hij een 944 kocht mja hij wil oldskool of zo. iets met jeugdsentiment. Vraag me werkelijk af wat je voor een behoorlijke goede betaalt.
een 911 is geen 924 lampie.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:49 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Mijn enige ervaring met een 911 (turbo) op het circuit is dat het niet denderend was, eenzelfde aantal ronden in een E30 2.0 was zoveel beter.
Als jij willekeurige 911 topics kan vinden moet je dat gewoon doen.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:49 schreef Paladijn het volgende:
Zal ik nu ook maar in willekeurige 911 topics gaan proclameren dat de 911 een kutauto is vergeleken bij de budget E30? Het is immers mijn oprechte en waarheidsgetrouwe mening!
quote:
Bij de 924 zijn onderdelen vaak veel goedkoper te krijgen, dat zou moeten schelen.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:58 schreef Paladijn het volgende:
Voor de 944: Ze zijn in redelijke staat al te krijgen vanaf 5-6k, maar je hebt altijd kans op onverwacht onderhoud - en dat is erg duur in verhouding met 'standaard' merken.
De onderdelen zouden inderdaad goedkoper moeten zijn. Mogelijk zou je zelfs veel van de sloop kunnen halen (uit oude golfjes en kevers IIRC), maar dat vereist weer enige technische kennis.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij de 924 zijn onderdelen vaak veel goedkoper te krijgen, dat zou moeten schelen.
Het blijft natuurlijk een oude auto en er kan altijd wat stuk gaan. De mate waarin je zelf wat kan sleutelen kan erg bepalend zijn voor de betaalbaarheid.
Mijn pa laat zijn 924 onderhouden bij een normale garage. Moet er wel bij zeggen dat zij daar al vaker een Porsche (924, 944) compleet hebben opgeknapt, ze weten er dus wel één en ander vanaf.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:07 schreef Paladijn het volgende:
[..]
De onderdelen zouden inderdaad goedkoper moeten zijn. Mogelijk zou je zelfs veel van de sloop kunnen halen (uit oude golfjes en kevers IIRC), maar dat vereist weer enige technische kennis.
Voor onderhoud wat je niet zelf kan doen ben je toch weer aangewezen op 924/944/968 specialisten en ben je aan arbeidsloon net zoveel kwijt als de 944. Ik ben er destijds toen ik naar een 944 (924 in eerste instantie en kort naar gekeken, maar na het schrale aanbod en de betere techniek van de type II 944 kijk je dan een stap hoger) keek op gewezen dat goedkoop uurloon niet altijd goedkoop uitpakt. Dat niet zozeer vanwege slechtere service, maar bijvoorbeeld omdat het meer tijd koste om een probleem te vinden/op te lossen.
Afgezien van alle tegens, je rijdt een bijzondere en vooral leuke auto met de 924 - daar moet je ook wat extra geld voor overhebben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |