abonnement Unibet Coolblue
pi_51085750
Welkom in het Drenthe Topic



De eerste vermelding van Drenthe is gevonden in een document uit het jaar 820 waarin wordt gesproken van de pago Treanth, de gouw Drenthe. Uit archiefstukken in het Drents Archief blijkt dat in 1024 en 1025 over Drenthe als graafschap wordt gesproken. De naam Drenthe is waarschijnlijk een verwijzing naar het getal drie, er zouden oorspronkelijk drie dingspelen in Drenthe geweest zijn, hoewel er uit latere tijd zes bekend zijn.

Dat Drenthe tot de oudste bewoonde streken van Nederland behoort, blijkt uit de aanwezigheid van 52 hunebedden. Ook uit latere perioden zijn in de provincie veel tastbare overblijfselen bewaard gebleven, zoals grafheuvels.

Oorspronkelijk behoorde de stad Groningen en het omringende Gorecht tot het graafschap Drenthe, terwijl Coevorden er niet toe behoorde. De Stellingwerven, die tegenwoordig in Friesland liggen, hoorden oorspronkelijk ook bij Drenthe. Over de grenzen in de veenstreken is tussen Drenthe en de aanliggende landen herhaaldelijk geschil geweest, wellicht doordat in de veengrond de opgerichte grensstenen of -palen wegzakten en zo de toestand dubieus werd.



Plaatsen in Drenthe en de FOK!ers die er wonen:

Annen
Sabinee

Assen
Jaytonism
Saabmobiel
Djeez
ondeugend
Boem-Dikkie
Surveillance-Fiets
Mustisuc
SpiekerJozef
E.G.J.
MissTeach

Beilen
LintuxCx (alhoewel momenteel niet)

Diever
Simmu
Sangdrax
Selene

Emmen
pekel
Rekkie
Albert86
don-diablo

Emmer Compascuum
Ereshkigal

Eext
Fir3fly

Hoogeveen
Queen_Bee/Harajuku.
AgLarr
kRaZ
Beessie-Jen
Isabeau
L-E-A

Hooghalen
D-Vide.D

Klazienaveen
MaxMark

Meppel
du_ke
cerreur
guitarist.nl
Djep

Norg
Pietklaaso

Paterswolde
Miasan

Schoonebeek
VlaDje

Zuidlaren
RealZeus
welkominspace



De vlag van Drenthe is vastgesteld op 19 februari 1947. Daarmee had Drenthe als eerste Nederlandse provincie een officiële provincievlag. De vlag werd ontworpen door G.A. Bontekoe, van 1927 tot 1938 burgemeester van Sleen en daarna van Ooststellingwerf.

Vorige delen:
01 | 02 | 03 | 04

Deze OP vind je hierrrr

[ Bericht 18% gewijzigd door Misstique op 15-05-2009 18:39:12 ]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:39:59 #2
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_51085987
Jammer, dacht dat dit topic over de voetballer ging....
pi_51086599
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:39 schreef JohanC het volgende:
Jammer, dacht dat dit topic over de voetballer ging....
Ja, in STA
pi_51087549
check
pi_51087593
oh je bent een linkje naar deel 3 vergeten.
pi_51087755
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:32 schreef Djep het volgende:
oh je bent een linkje naar deel 3 vergeten.
Die moet de TS van dat deel in de Wiki zetten
Ik zal het wel even doen.
pi_51088587
tvp
Zo niet.. dan toch!
pi_51090863
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:38 schreef MaxMark het volgende:
Lelijke edit-tekst
Ahhh, daar kijken we wel overheen
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:51:15 #10
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_51112392
En van je Tee Vee Pee
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_51189206
Ik zie het al, het stikt van de FOK!kers in Assen
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_51444231
Ik zoek morgenmiddag iets leuks, onderhoudends, weet ik veel, te doen in de omgeving van Assen voor 2 personen en niet al te duur.
Heeft iemand een idee??
pi_51515220
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:54 schreef Djep het volgende:
Ik zoek morgenmiddag iets leuks, onderhoudends, weet ik veel, te doen in de omgeving van Assen voor 2 personen en niet al te duur.
Heeft iemand een idee??
bios? zwembad? en.............

In welke richting zoek jij? Kan alles wel opratelen, maar het is iets makkelijker om te weten in wat voor richting jij iets zoekt.

Ik zie net dat het al te laat is, het onderhoud is al geweest als het goed is
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_51519262
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:01 schreef E.G.J. het volgende:

[..]

bios? zwembad? en.............

In welke richting zoek jij? Kan alles wel opratelen, maar het is iets makkelijker om te weten in wat voor richting jij iets zoekt.

Ik zie net dat het al te laat is, het onderhoud is al geweest als het goed is
ja, ik bedoelde meer een evenementje ofzo, of een leuk museum....

maar het is al te laat...We hebben wat door de stad gelopen maar dat vonden we niet wat(te druk). Toen hebben we op een rustig terrasje gezeten, wat gekletst en 's avonds wat in een eetjcafeetje gegeten. We hebben ons wel vermaakt.
Binnenkort gaan we mss schaatsen. Maar t weer was zaterdag zo mooi, dan ga je niet schaatsen .
Met een paar andere mensen erbij gaan we binnenkort ook karten. Heb ik nog nooit gedaan, dus lijkt me tof

Maar wat is nou een aanrader als je in Assen bent?

teruggaan
pi_51521186
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:13 schreef Djep het volgende:

[..]

ja, ik bedoelde meer een evenementje ofzo, of een leuk museum....

maar het is al te laat...We hebben wat door de stad gelopen maar dat vonden we niet wat(te druk). Toen hebben we op een rustig terrasje gezeten, wat gekletst en 's avonds wat in een eetjcafeetje gegeten. We hebben ons wel vermaakt.
Binnenkort gaan we mss schaatsen. Maar t weer was zaterdag zo mooi, dan ga je niet schaatsen .
Met een paar andere mensen erbij gaan we binnenkort ook karten. Heb ik nog nooit gedaan, dus lijkt me tof

Maar wat is nou een aanrader als je in Assen bent?

teruggaan
Als je dan toch gaat karten, dan kun je ook gelijk het auto museum ff bezoeken. En een echte aanrader he b ik niet. Assen vind ik alleen intressant als er evenementen zijn, of je moet al van geschiedenis en oudheden houden. Dan kun je het drenths museum nog eens bezoeken. En zelf vind ik dat wij wel een mooi zwembad hebben.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_51521584
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:13 schreef E.G.J. het volgende:

[..]

Als je dan toch gaat karten, dan kun je ook gelijk het auto museum ff bezoeken. En een echte aanrader he b ik niet. Assen vind ik alleen intressant als er evenementen zijn, of je moet al van geschiedenis en oudheden houden. Dan kun je het drenths museum nog eens bezoeken. En zelf vind ik dat wij wel een mooi zwembad hebben.
http://www.assen.nl/smartsite255.htm
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_51547883
Emmen
Hoi.
pi_51555525
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 07:34 schreef pekel het volgende:
Emmen
nee, het ging over assen
pi_51556218
Klazienaveen

Emmen op de tweede plaats.
pi_51649057
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:13 schreef E.G.J. het volgende:

[..]

Als je dan toch gaat karten, dan kun je ook gelijk het auto museum ff bezoeken. En een echte aanrader he b ik niet. Assen vind ik alleen intressant als er evenementen zijn, of je moet al van geschiedenis en oudheden houden. Dan kun je het drenths museum nog eens bezoeken. En zelf vind ik dat wij wel een mooi zwembad hebben.
Je kan ook modderkarten in Witten, net buiten Assen. Da's echt gaaf. Helemaal als het net geregend heeft.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_51649089
Ik ken iemand die in Drenthe woont.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 02:11:04 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51649093
tvp.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 02:11:19 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51649100
Lol!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51649105
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 02:11 schreef Harajuku. het volgende:
Lol!
.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 02:12:13 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51649114
'k Had je niet gezien
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')