abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:17:58 #176
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56578616
Kort vraagje: hoe lang ben je onderweg (met de trein?) van Toronto naar Montreal?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56580049
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:17 schreef Hik het volgende:
Kort vraagje: hoe lang ben je onderweg (met de trein?) van Toronto naar Montreal?
4,5 to 5 uur.

www.viarail.ca
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_56585792
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 01:26 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hmmm, wel een beetje jammer dus. Is er een goeie bus/trein/vliegtuig-verbinding tussen Montreal en Quebec? Ben alweer een beetje aan het plannen dus, dit keer een week of 2, idee zou dan zijn om 3 dagen Montreal, 3 dagen Quebec, 3 dagen Halifax en 3 dagen Toronto te doen?

== Warning, hier komt een reisverslag ==

In steden heb ik gemerkt dat ik sowieso snel ben uitgekeken, ik vond 3 (eigenlijk 2 omdat we een uitstap naar Seattle hebben gedaan, totale duur bij grensovergang: 4 uur, hou er rekening mee) dagen Vancouver ook meer dan genoeg eigenlijk, waarbij ik ook moet vermelden dat 4 dagen Tofino echt gewoon te veel was, zoveel valt daar namelijk niet te doen, en zeker niet als er in 1 dag 129mm regen naar beneden komt.

4 Dagen Whistler was dan toch leuker omdat het een groter dorp is met meer activiteiten, waarbij ik ook weer moet vermelden dat het een gelukje was dat wij een huur 4x4 hadden, zonder zouden we minder gezien hebben daar. We zijn daar namelijk op sommige plekken best diep de bergen ingereden (we zijn niet echt avontuurlijk en in het achterhoofd blijven toch de beren ). Ook nog een ATV-tour gedaan (dit moet je echt doen ), rondvlucht etc etc.

Algemene tip, zorg voor genoeg klein geld, anders is parkeren in Vancouver echt een hel. ALLES is betaald parkeren zo'n beetje. En de twee main attracties in Vancouver vond ik zelf toch echt Granville Island en Stanley Park, zeker bezoeken!

Volgende keer British Columbia huren we iig een camper voor 3 weken ofzo, DAN zie je het meeste, en als het je niet bevalt rij je gewoon verder, ideaal.

(Tevens is dit een beknopt maar beter laat dan nooit reisverslag )
Ik ben hier nu samen met mijn moeder. We hebben een auto gehuurd en de weg naar Quebec City vanaf Montreal is prima bereikbaar. Zelfs toen er 20cm sneeuw was gevallen. Omdat ze daar Frans praten hebben wij ook een navigatiesysteem erbij genomen en dat is wel zeer aan te raden. Ik denk dat in de zomer 3 dagen zelfs te lang is in Quebec City. Er zijn een paar dingen die je gezien moet hebben, maar dat doe je allemaal in een paar uur.

Over je reisverslag: Persoonlijk vind ik Vancouver echt te gek en kan er met gemak meerdere dagen rondbrengen. Er zijn een paar plekken in Downtown waar je gratis kunt parkeren, maar die moet je weten. Het is op West hastings, vlak bij Canada Place. Verder is het ook wel een 'must do' om lekker op Robson te lopen in de zomer.
Tofino 4 dagen is inderdaad veel te lang. 2 dagen is meer dan genoeg. Ucluelet moet je heen gaan voor de walvissen.
Whistler is inderdaad leuk en enkele dagen daar doorbrengen is geen probleem. Ik heb daar zelfs een beer gezien in de bewoonde wereld. de beer liep tussen de gebouwen rond waar mensen wonen. Best raar om dat te zien. Veel mensen vinden Whistler te toeristisch, maar ik vind het veel uitstralen en vind ik zelf veel leuker dan Banff.

Tenslotte: camper is inderdaad de beste manier. Zelfs rijden in downtown met een camper is geen probleem. Mensen laten je rustig invoegen en niemand doet opgefokt. ideaal dus!
pi_56585887
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 01:28 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Weet je, ik zie dit nu pas.

Nee, we hebben in huisjes/hotels gezeten, lekker lui.

Sundial Boutique in Whistler is trouwens echt prachtig, en niet eens ontzettend duur (laag seizoen). Grote keuken, grote badkamer, groot bed, ruime zithoek, ideaal hoor.

Meridian 910 in Vancouver, heel erg klein, en eigenlijk te duur voor wat je krijgt, maar je zit natuurlijk wel downtown.

Pacific Sands Beachresort in (eigenlijk nabij) Tofino, niet heel luxe, maar dat uitzicht. Daar doe je het voor. Enige wat ik jammer vond aan eigenlijk de hele Pacific Rim (met name MacKenzie Beach) is dat het heel erg commercieel is, iedere baai staat vol gestouwd met hotels etc. Maar verborgen net achter de bomen heb je ook de prachtigste huizen daar zeg, poe. Je wil alleen geen tsunami tegenkomen.

Maar het belangrijkste, het is er allemaal schoon, fris, en je bent vaak buiten, dus eigenlijk heb je niet zoveel luxe nodig.
Lekker op tijd

Ik zit momenteel ook alleen maar in hotels/motels en dat is echt heerlijk nadat ik bijna een halfjaar op slechte matrassen, tent en zelfs de auto heb geslapen.

Als je de ferrie pakt naar het eiland kom je ook langs enkele eilandjes en daar liggen ook echt kapitale huizen. Ideaal als je aan het rentenieren bent en je hebt rust nodig!
Toen ik in Tofino was had ik helaas alleen maar regen, maar zelfs dan is Long Beach nog heel mooi.

Als je de volgende keer naar BC gaat wat wil je dan allemaal zien?
pi_56605723
Ottawa zuigt. Wou ik ff kwijt
Hopelijk heb ik in Toronto goed weer zodat ik de CN Tower kan bekijken!
pi_56630914
Ben nu in Toronto. Het regent en sneeuwt. Hopelijk klaart het wat op zodat ik wat mooie fotos kan maken.
Mijn reisverslag ben ik ook aan het bewerken en zal ik over een tijdje een apart topic voor openen.
  zondag 10 februari 2008 @ 01:05:09 #182
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56636386
Tip voor in Toronto: ga naar www.koreangrillhouse.com. Er zijn er 5 in Toronto. Goedkoop, onbeperkt eten voor 14 dollar en SUPER lekker. Probeer ook de superlekkere milkshakes daar, ook al passen ze niet bij Koreaans eten.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zondag 10 februari 2008 @ 01:08:15 #183
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56636435
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:25 schreef tevebe het volgende:

[..]

Lekker op tijd

Ik zit momenteel ook alleen maar in hotels/motels en dat is echt heerlijk nadat ik bijna een halfjaar op slechte matrassen, tent en zelfs de auto heb geslapen.
Oh jee, je klinkt als iemand die www.couchsurfing.com nog niet ontdekt heeft............. En dat terwijl er in Canada duizenden hosts zijn. Check die site: gratis overnachten bij Canadezen thuis. Ik doe niets anders in Canada en de VS. Het meest geweldige systeem ooit... Kom net terug uit New York, waar ik midden in Manhattan bij twee hosts heb overnacht. Werd meteen meegesleept naar feestjes.

Mocht je een idee willen hebben van CS (afkorting voor couchsurfing), check dan bijv mijn profiel: www.couchsurfing.com/locuta. Je ziet daar hoe het werkt: met referenties, info over slaapplaatsen, etc.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56637170
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:08 schreef darktower het volgende:

[..]

Oh jee, je klinkt als iemand die www.couchsurfing.com nog niet ontdekt heeft............. En dat terwijl er in Canada duizenden hosts zijn. Check die site: gratis overnachten bij Canadezen thuis. Ik doe niets anders in Canada en de VS. Het meest geweldige systeem ooit... Kom net terug uit New York, waar ik midden in Manhattan bij twee hosts heb overnacht. Werd meteen meegesleept naar feestjes.

Mocht je een idee willen hebben van CS (afkorting voor couchsurfing), check dan bijv mijn profiel: www.couchsurfing.com/locuta. Je ziet daar hoe het werkt: met referenties, info over slaapplaatsen, etc.
Die site ken ik inderdaad wel... Ik ben alleen hier met mijn moeder en dan lijkt me dat een iets minder idee...
  zondag 10 februari 2008 @ 02:35:18 #185
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56637476
Ligt helemaal aan de hosts (die je kan kiezen). In New Hampshire bleef ik samen met een vriend bij een dokter bijvoorbeeld. We hadden allebei een eigen kamer, met kingsize bed, eigen badkamer, etc.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56638029
quote:
Op zondag 10 februari 2008 02:35 schreef darktower het volgende:
Ligt helemaal aan de hosts (die je kan kiezen). In New Hampshire bleef ik samen met een vriend bij een dokter bijvoorbeeld. We hadden allebei een eigen kamer, met kingsize bed, eigen badkamer, etc.
Ik zal er dan toch eens naar kijken. Ik dacht altijd dat het alleen voor 1 persoon was.
  zondag 10 februari 2008 @ 05:04:03 #187
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56638271
Nee, er zijn zelfs hosts die groepen ontvangen!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56638311
Waar heb je dat in Canada gedaan?
  zondag 10 februari 2008 @ 05:25:10 #189
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56638339
Toronto alleen, ik woon nu in Montreal.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56685081


Net ticket geboekt naar Vancouver, daar zit ik 3,5 maand vanaf april. Daarna weekje of 6-8 reizen, maar weet allemaal nog niet precies waarheen enzo en hoe gemakkelijk dat is in je eentje, maarrrrrrrr...... ik heb pas in vietnam al wel de lonley planet van canada op de kop getikt voor 3,50
pi_56708808
Net 10minuten geleden in Niagara Falls aangekomen. Het is erg toeristisch, maar erg rustig nu. Misschien dat ik zo enkele foto's plaats.

@ WooZ: Gefeliciteerd!
pi_56768577


Nou mijn ding is geregeld, maar ik ben op 12 juli klaar, dan heb ik 2 weken om zelf te reizen, daarna komen m'n ouders + 2 zusjes een dag of 18 langs.

Nu zijn er eigenlijk 2 opties om met z'n 5'en rond te reizen. Auto huren en in hotels slapen (=duur) of RV huren en op RV standplaatsen slapen en lekker zelf koken. Mij lijkt de laatste optie het meest reeel. We zouden dan in Vancouver kunnen beginnen en m'n ouders vliegen dan vanaf Calgary terug.

Maar hoe zit dat met die RV standplaatsen. Vaak kan je niet reserveren voor die campings, maar is er in het hoogseizoen plek zat om ergens te slapen, of loopt je snel tegen problemen aan als je alles zelf regelt in het hoogseizoen? (ik ben er nml geen voorstander van om alles uit te laten stippelen via een organisatie )

O en is het makkelijk om alleen rond te reizen? (met bv greyhound), of kan je op veel plaatsen (national parks bijvoorbeeld), moeilijk terecht als je alleen bent?
pi_56795210
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:31 schreef WooZ het volgende:


Nou mijn ding is geregeld, maar ik ben op 12 juli klaar, dan heb ik 2 weken om zelf te reizen, daarna komen m'n ouders + 2 zusjes een dag of 18 langs.

Nu zijn er eigenlijk 2 opties om met z'n 5'en rond te reizen. Auto huren en in hotels slapen (=duur) of RV huren en op RV standplaatsen slapen en lekker zelf koken. Mij lijkt de laatste optie het meest reeel. We zouden dan in Vancouver kunnen beginnen en m'n ouders vliegen dan vanaf Calgary terug.

Maar hoe zit dat met die RV standplaatsen. Vaak kan je niet reserveren voor die campings, maar is er in het hoogseizoen plek zat om ergens te slapen, of loopt je snel tegen problemen aan als je alles zelf regelt in het hoogseizoen? (ik ben er nml geen voorstander van om alles uit te laten stippelen via een organisatie )

O en is het makkelijk om alleen rond te reizen? (met bv greyhound), of kan je op veel plaatsen (national parks bijvoorbeeld), moeilijk terecht als je alleen bent?
RV is dan het makkelijkste.
Sommige campings MOET je van te voren reserveren. Whislet, Jasper en Banff moet je reserveren, want in de zomer staat het vol met RV's daar. Die plaatsen hebben ook meerdere campings dus er moet altijd wel een plekje te vinden zijn. En anders ga je iets buiten de stad/dorp staan.
Verder is rijden met een RV geen probleem. Ook neit in de stad. Mensen laten je voor gaan en toeteren niet.

Waarom zou je national parks moeilijk inkomen als je alleen bent? Over welk national park heb je het? Jasper en Banff is niks moeilijks aan om in te komen. Gewoon even een kaartje kopen als je er in rijdt.
pi_56800016
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:38 schreef tevebe het volgende:

[..]


Waarom zou je national parks moeilijk inkomen als je alleen bent? Over welk national park heb je het? Jasper en Banff is niks moeilijks aan om in te komen. Gewoon even een kaartje kopen als je er in rijdt.
ik bedoel alleen met public transport & het slapen in dormitories. Ik snap dat ik ook een auto kan huren en in hotels kan slapen, maar dat is mega duur
pi_56800794
De greyhound stopt iig in Banff en Jasper. Banff heeft meerdere hostels en Jasper heeft er ook eentje. Dus het hoeft niet al te duur te zijn.
pi_56813051
Wij hebben de vakantie gepland van 25/8 t/m 12-9 waar het de bedoeling is om van NY rond te trekken richting Boston, Lake Placid en dan de oversteek te maken naar Montreal, Ottawa en dan naar Toronto om daar uiteraard de Niagara watervallen te bekijken.

Is dit een goed plan?? Is er in de zomer wat te beleven in Montreal / Ottawa en/of Toronto?? En kan je daar goedkoop slapen. Ik neem aan dat er ook wel hostels te vinden zijn??

Of zeggen jullie kenners , sla een plekje over en ga hierheen ...... ???

En weet iemand of je met een gehuurde auto vanuit VS zomaar de Canadese grens over mag??
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_56813226
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:19 schreef stevengerrard het volgende:
En weet iemand of je met een gehuurde auto vanuit VS zomaar de Canadese grens over mag??
Dat zul je in de voorwaarden van het verhuurbedrijf moeten opzoeken, ik weet iig dat Alamo daar niet moeilijk over doet.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56813969
Na vorig jaar een leuke vakantie te hebben gehad in omgeving van Ontario, waar we veel hebben afgereisd met een gehuurde wagen en vooral veel toeristische maar ook wat minder toeristische plekjes hebben gezien, ga ik dat jaar weer naar london, ontario (familie).

Het plan is om 3 weken in canada te verblijven in de zomer (augustus) en dit keer met mijn familie op pad te gaan door het land. Weet iemand misschien wat leuke bezichtig heden die we kunnen opzoeken in een tijdsperiode van 2 a 3 weken vanuit ontario?

Ik wil niet meer naar het volgende gaan aangezien ik er al geweest ben.
-Toronto, London (overal)
-Niagara falls
-Lake Erie

Etc. deze kant zeg maar.

Als jullie wat leuke ideeën hebben hoor ik het graag.
  maandag 18 februari 2008 @ 14:09:00 #199
52034 U
bevindt zich hier
pi_56814218
Hoe lang moet je rekenen op grenscontrole als je met de Greyhound van
Seattle - Vancouver gaat (en vice versa)?
De site van greyhound geeft zo'n 3 a 4 uur totale reistijd aan,
maar ik weet niet of daarin al controles zijn meegenomen..
Wat zegt U?
pi_56815743
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:09 schreef U het volgende:
Hoe lang moet je rekenen op grenscontrole als je met de Greyhound van
Seattle - Vancouver gaat (en vice versa)?
De site van greyhound geeft zo'n 3 a 4 uur totale reistijd aan,
maar ik weet niet of daarin al controles zijn meegenomen..
Ligt eraan hoeveel mensen erin zitten. Ik ga morgen met de trein van Montreal naar New York en ze stoppen een uur bij de grens. Het maakt ook wel een verschil hoeveel mensen nog nooit in de VS zijn geweest en dus nog de vingerafdrukken ed nog moeten afstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')