abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 juni 2007 @ 11:23:40 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_50814204
quote:
Veengrond is de grootste vervuiler
Gepost op Sunday, 24 June 2007 om 23:36 door Sir Smokalot in Video |
Treehuggers aller landen opgelet! Terwijl gebieden als China vrolijk de lucht ongeremd vol blijven pompen met broeikasgassen zijn wij hier in Europa superbewust bezig met de Co2-problematiek. Je kan haast geen scheet laten zonder direct standrechtelijk geëxecuteerd te worden door de milieumafia. Daarom hebben we nu allemaal braaf een roetfilter op onze lease-diesel en wordt zelfs een luxe-slagschip als de S-Klasse met een zuinig klein dieseltje uitgerust. Maar wat blijkt: de Nederlandse veengronden stoten net zoveel broeikasgassen uit als 3 miljoen auto’s! De vijand is niet het kapitalisme met zijn decadente dure auto’s, maar de eigen natuur. Oh sweet irony…

Check het nieuwsitem van de NOS hier.
ww.autojunk.nl/clips/view/131478

Als we nou gewoon die HSL dwars door het Groene Hart hadden laten lopen had het een hoop geld gescheeld en waren we nog goed bezig voor het milieu ook, maar helaas laten we hier iets te vaak de oren hangen naar de saboterende terroristen van wereldvreemde clubjes als GroenFront. De oplossing: zet die professionele werkweigeraars eens aan het werk om het grondwaterpeil op orde te brengen. Zijn ze lekker in de natuur bezig en maken ze zich voor het eerst ook eens nuttig voor de samenleving die ze van vrijheid en een uitkering voorziet, it’s a win-win situation! Ok, misschien krijgen de koeien natte voeten, maar hoor je die ooit klagen?

Misschien kunnen de Duitse hippies ook even bijspringen, die zijn onderhand vast klaar met 120-bordjes langs de Autobahn te planten.
Check nieuws item op het NOS journaal.
ww.autojunk.nl/clips/view/131478

Waar blijft milieudefensie nu? Neen die blijven liever autotje treiteren.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 25 juni 2007 @ 11:26:12 #2
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50814300
Waar is dan het verband van veengrond met co2 uitstoot?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_50814341
Er bestaat een verschil tussen fossiele en korte-kringloop CO2. In dit geval gaat het dus om CO2 die er nog maar 'pas' (dus niet miljoenen jaren geleden zoals olie of gas of kolen) in is gestopt, en maakt derhalve dus niets uit.

Planten stoten ook CO2 uit ja, geeft ook geen donder.

Overigens mag degene die zo'n stuk schrijft wel wat meer op z'n taal letten...
pi_50814434
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:27 schreef Koewam het volgende:
Er bestaat een verschil tussen fossiele en korte-kringloop CO2.
Daar hoor ik graag meer over. CO2 is een scheikundige benaming wat dus inhoudt dat de ene CO2 precies hetzelfde is als de andere CO2 anders had het wel C2O2 geheten (als er een extra C molekuul aan had gezeten).

Nu is scheikunde nooit m'n sterkste vak geweest maar de verschillen tussen CO2 lijkt me wel heel erg vreemd.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 25 juni 2007 @ 11:32:28 #5
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_50814525
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:27 schreef Koewam het volgende:
Er bestaat een verschil tussen fossiele en korte-kringloop CO2. In dit geval gaat het dus om CO2 die er nog maar 'pas' (dus niet miljoenen jaren geleden zoals olie of gas of kolen) in is gestopt, en maakt derhalve dus niets uit.

Planten stoten ook CO2 uit ja, geeft ook geen donder.

Overigens mag degene die zo'n stuk schrijft wel wat meer op z'n taal letten...
CO2 is CO2. Ik zelf zie het hele probleem van CO@ niet, maar een hoop (linkse, communistische, anti-welvaart clubjes) milieuclubs wel, volgens hun is het allemaal levensgevaarlijk spul, en dus moeten we de uitstoot ernstig beperken. Daarom verbaast het me dat ik ze nu geen moord en brand hoor schreeuwen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_50814571
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:27 schreef Koewam het volgende:
Er bestaat een verschil tussen fossiele en korte-kringloop CO2. In dit geval gaat het dus om CO2 die er nog maar 'pas' (dus niet miljoenen jaren geleden zoals olie of gas of kolen) in is gestopt, en maakt derhalve dus niets uit.
Het gaat om CO2 concentraties, dus het maakt werkelijk geen donder uit waar de CO2 vandaan komt. Dit is gewoon een onzinverhaaltje om "aan te tonen" dat het toch die rotauto's zijn en de industrie...

Gelul dus.

BTW: koeien op het gras zetten is nog veel "schadelijker". Althans, als CO2 schadelijk zou zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 25 juni 2007 @ 11:44:34 #7
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50814985
Alsof de 'milieumafia' het leuk vindt om de CO2-uitstoot te beperken. Ze proberen gewoon te zorgen dat we niet overstromen over 20 jaar. Maar ja, rechtse korte-termijndenkers begrijpen dat niet.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50815091
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:44 schreef Rasing het volgende:
Maar ja, rechtse korte-termijndenkers begrijpen dat niet.
O, het is links vs. rechts.... Nounou, poehpoeh. Nog iets intelligents te melden of wil je het bij dit soort domme opmerkingen laten?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 25 juni 2007 @ 11:48:14 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50815098
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:44 schreef Rasing het volgende:
Alsof de 'milieumafia' het leuk vindt om de CO2-uitstoot te beperken. Ze proberen gewoon te zorgen dat we niet overstromen over 20 jaar. Maar ja, rechtse korte-termijndenkers begrijpen dat niet.
Goh, Nederland heeft ook echt invloed op de Co2 uitstoot. Als USA en/of China lekker door blijven stoken heeft het weinig zin dat wij hier rond gaan tuffen met onze hybride auto's.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 25 juni 2007 @ 11:50:04 #10
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50815160
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:48 schreef DS4 het volgende:
O, het is links vs. rechts.... Nounou, poehpoeh. Nog iets intelligents te melden of wil je het bij dit soort domme opmerkingen laten?
TS begint zelf over linkse, antikapitalistische boomknuffelaars.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:48 schreef LENUS het volgende:
Goh, Nederland heeft ook echt invloed op de Co2 uitstoot. Als USA en/of China lekker door blijven stoken heeft het weinig zin dat wij hier rond gaan tuffen met onze hybride auto's.
True. Maar betekent dat dat wij er maar niks aan hoeven te doen?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 25 juni 2007 @ 11:51:00 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50815186
Stel dat het een of andere onderzoekscentrum op een kwade dag Links zou voorrekenen dat ook mensen het levensgevaarlijke gas CO2 uitstoten! Dan kan Femke haar hart weer ophalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 25 juni 2007 @ 11:52:18 #12
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50815230
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:51 schreef LXIV het volgende:
Stel dat het een of andere onderzoekscentrum op een kwade dag Links zou voorrekenen dat ook mensen het levensgevaarlijke gas CO2 uitstoten! Dan kan Femke haar hart weer ophalen.
[afbeelding]
Had maar opgelet bij biologie. Mensen ademen O2 in en CO2 uit.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 25 juni 2007 @ 11:54:34 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50815310
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:52 schreef Rasing het volgende:

[..]

Had maar opgelet bij biologie. Mensen ademen O2 in en CO2 uit.
Echt!


Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 25 juni 2007 @ 11:55:15 #14
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50815332
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef LXIV het volgende:
Echt!

Ik zal mijn sarcasmeradar weer eens oppoetsen...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50815427
quote:
Maar wat blijkt: de Nederlandse veengronden stoten net zoveel broeikasgassen uit als 3 miljoen auto’s!
Nou hoeveel auto's hebben we in nederland? Nou ik zal jullie alvast helpen 7. 3 miljoen.

Dus hiermee impliceren jullie dat we eingelijk gewoon ruim 50% van de autos moeten weg doen in nederland om het veengrond een groter co2 uitstoot bijdrage te gaan geven ipv die autos.

bravo dat had ik nu echt niet verwacht van veel van de mensen die hier reageren.
pi_50815640
Uiteindelijk stoot Nederland nog steeds minder dan een procent van de totale uitstoot uit en dan moeten China en India zich nog echt gaan ontwikkelen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 25 juni 2007 @ 12:07:33 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50815704
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:29 schreef FJD het volgende:

[..]

Daar hoor ik graag meer over. CO2 is een scheikundige benaming wat dus inhoudt dat de ene CO2 precies hetzelfde is als de andere CO2 anders had het wel C2O2 geheten (als er een extra C molekuul aan had gezeten).

Nu is scheikunde nooit m'n sterkste vak geweest maar de verschillen tussen CO2 lijkt me wel heel erg vreemd.
Het verschil is zuiver praktisch; die korte-kringloopCO2 is kort geleden door diezelfde rottende plantjes uit de lucht gehaald. Per saldo komt er dus geen CO2 bij.
Vampire Romance O+
pi_50815792
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:50 schreef Rasing het volgende:

TS begint zelf over linkse, antikapitalistische boomknuffelaars.
Het was een quote... TS meldt alleen iets over Milieudefensie zonder daar een term als links of rechts voor te bezigen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50815842
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:58 schreef Basp1 het volgende:

Dus hiermee impliceren jullie dat we eingelijk gewoon ruim 50% van de autos moeten weg doen in nederland om het veengrond een groter co2 uitstoot bijdrage te gaan geven ipv die autos.
Een tiende van de veestapel geeft hetzelfde effect. Waarom dat niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50815898
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:07 schreef MouseOver het volgende:

Het verschil is zuiver praktisch; die korte-kringloopCO2 is kort geleden door diezelfde rottende plantjes uit de lucht gehaald. Per saldo komt er dus geen CO2 bij.
Nog steeds onzin, want ook bij olie is het ooit uit de lucht gehaald. Als we die korte kringloop omzetten in een lange kringloop (waardoor het olie wordt...), dan heeft dat natuurlijk hetzelfde effect als minder olie verbranden.

Goochelen met cijfers.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:17:31 #21
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50816004
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:10 schreef DS4 het volgende:
Het was een quote... TS meldt alleen iets over Milieudefensie zonder daar een term als links of rechts voor te bezigen.
Niet in de OP.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:32 schreef Kadesh het volgende:
CO2 is CO2. Ik zelf zie het hele probleem van CO@ niet, maar een hoop (linkse, communistische, anti-welvaart clubjes) milieuclubs wel, volgens hun is het allemaal levensgevaarlijk spul, en dus moeten we de uitstoot ernstig beperken. Daarom verbaast het me dat ik ze nu geen moord en brand hoor schreeuwen.
Wat zou de reden kunnen zijn dat de linkse kerk wil dat er minder CO2 uitgestoten wordt, als het niet is om West-Nederland te redden van verdrinking?

De reden dat rechts dat niet wil, is dat het wel eens de economische groei tegen zou kunnen gaan. O jee, dat zou erg zijn. Liever overstromen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:22:34 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50816161
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:55 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik zal mijn sarcasmeradar weer eens oppoetsen...
De bijgevoegde foto had nochtans een lampje moeten doen branden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:23:57 #23
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50816207
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:22 schreef LXIV het volgende:
De bijgevoegde foto had nochtans een lampje moeten doen branden.
Achteraf wel ja. Ik zat bijkans te schuimbekken achter mn schermpje dat die rechtse kliek er weer eens een massamoord bij moest halen. Oh well.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50816294
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:11 schreef DS4 het volgende:

Een tiende van de veestapel geeft hetzelfde effect. Waarom dat niet?
Omdat hier in het topic start de vergelijking gemaakt wordt met veengrond en autos. hoe moelijk kan het zijn. duh....

Verder ontkracht ik hiermee de in de opening gemaakt vergelijking omdat vele mensen dus niet kunen rekenen, maar dus wel klakkeloos het gehuil van de anitmillieulobby als het hun uitkomt overnemen.
pi_50816330
Doordat de grondwaterpeilen in veenpolders door de waterschappen laag worden gehouden, zodat agrarische gebruik en bewoning mogelijk is, heeft het veen last van bodemdaling.

De grootste veroorzaker is oxidatie van veen. Hoe lager de grondwaterpeil, hoe groter de oxidatie en bodemdaling van veen. De oxidatie is zo'n 2 a 3 % van de totale Nederlandse CO2 uitstoot.

Omdat sinds de vorige eeuw dus de grondwaterstanden omlaag zijn gegooid, is er momenteel een grote bodemdaling in de veenpolders met dikke lagen veen. Een verontrustende ontwikkeling, aangezien het waarschijnlijk alleen maar op te lossen is door de grondwaterpeilen omhoog te gooien, wat waarschijnlijk een probleem zal zijn voor het agrarisch gebruik en de aanwezige bebouwing. Er zijn methoden om de oxidatie en bodemdaling te beperken, zoals variabele grondwaterpeilen. Helaas verminderd dit de bodemdaling alleen maar gedeeltelijk. Momenteel zakken sommige polders zo'n 10 a 15 mm per jaar, op langere termijn kan het dus een groot probleem vormen in de laagliggende polders met dikke lagen veen. Er zijn hier vast wel mensen die in dit soort polders wonen en misschien al problemen hebben hiermee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')