Dat ding heeft dus waarschijnlijk dezelfde versnellingen als een schakelbak maar dat ding doet dus het schakelen voor je. Hij registreert gewoon te hoge toerentallen en schakelt dan door naar de volgende versnelling of bij lage toerentallen dus de vorige.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:25 schreef RoosRoos het volgende:
Ja kijk daar ben je me dus al kwijt?
Hoezo kiest ie een toerental?
Ben echt geheeeeeel onwetend! haha
quote:Op zondag 24 juni 2007 23:29 schreef remlof het volgende:
Het voordeel van in een automaat rijden is wel dat je 's zomers je linkerbeen uit het raam kan hangen
Je klinkt wel lekker blond. Ben je blond?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:25 schreef RoosRoos het volgende:
Ja kijk daar ben je me dus al kwijt?
Hoezo kiest ie een toerental?
Ben echt geheeeeeel onwetend! haha
Wat voor een auto is het dan?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:33 schreef RoosRoos het volgende:
Nou ja het is niet zozeer dat ik niet wil schakelen,
maar meer dat ik de auto zag, en dat ik meteen d8: die wil ik hebben.
Dus dat het een automaat is nam ik maar gewoon voor lief haha
Ah gelukkig ik houd niet van blondjes... Welke haarkleur heb je dan wel?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:35 schreef RoosRoos het volgende:
Hahaha ja ik voel me ook lekker blond,
maar ben het niet :p
Smaak verschilt per persoon.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
Laten we het allemaal nog 10x gaan uitleggen En automaten rulen, zelf schakelen is voor tokkies die stoer, half scheef zittend constant hun hand op die pook willen hebben.
Automaten zijn voor decadente 'murikun wannabe's die niet kunnen rijden.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
Laten we het allemaal nog 10x gaan uitleggen En automaten rulen, zelf schakelen is voor tokkies die stoer, half scheef zittend constant hun hand op die pook willen hebben.
Laat ze maar zeiken, zolang je geen formule 1 coureur bent die zeer intuitief kan schakelen trek je met een automaat iedere handbak eruit bij het stoplicht. Heel typisch dat 95 % van de mensen denkt een automaat eruit te schakelen qua schakelsnelheid en schakelmoment, zeker bij de moderne automaten is dat niet mogelijk. En ja, ik heb al heel vaak in automaten gereden dus ik kan het bovenstaande vanuit de praktijk bevestigen.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:14 schreef RoosRoos het volgende:
Ja ik voel me inderdaad een beetje afgezeken als aankomend automaatrijdster
Klopt, ik ben vanaf mijn rijexamen in een gewone schakelauto gelijk in een automaat gaan rijden. Maar ik zorg er inderdaad wel voor dat ik toch af en toe ook in een handbak kan rijden. Als je dat niet doet verleer je het denk ik wel.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef twi het volgende:
Schakelen leer je echt niet zo 1-2-3 af trouwens hoor. Zolang je maar eens in de zoveel tijd een ritje maakt in een handgeschakelde auto en niet jarenlang alleen automaat blijft rijden.
Beter had ik het niet kunnen zeggen.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Anders dan velen zeggen, hebben de bergstanden D4-D1 niks met het tegen de berg op rijden te maken maar juist met het van de berg af rijden. Als je tegen de berg op rijdt in een te hoge versnelling zal het toerental dalen waarna de automaat terugschakeld naar een lagere versnelling. In de gewone D stand kun je dus prima een berg op rijden en heb je de specifieke bergstanden niet nodig.
Anders wordt het als je de berg af gaat. In dat geval wil je op de motor remmen omdat anders je remmen veel te heet worden. Maar als je in de normale D stand rijdt dan kun je niet op de motor remmen want zodra het toerental te ver oploopt zal de automaat overschakelen naar een hogere versnelling, waarna het verhaal zich weer herhaald. Met andere worden, je gaat dus steeds harder als je niet bijremt. Waar de D4-D1 nu voor zorgt is dat de hoogte van de versnelling gelimiteerd wordt. In D1 kun je alleen in de eerste versnelling rijden. In D2 alleen in de eerste en tweede versnelling enzovoort. Op die manier is het dus mogelijk te remmen op de motor want de automaat zal niet meer opschakelen als hij een hoog toerental bereikt. Zodoende hoeft je dus niet bij te remmen en blijven de remmen 'koel'.
Het gaat ook niet over het schakelmoment. Lees anders even m'n geniale fipoquote:Op maandag 25 juni 2007 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Laat ze maar zeiken, zolang je geen formule 1 coureur bent die zeer intuitief kan schakelen trek je met een automaat iedere handbak eruit bij het stoplicht. Heel typisch dat 95 % van de mensen denkt een automaat eruit te schakelen qua schakelsnelheid en schakelmoment, zeker bij de moderne automaten is dat niet mogelijk. En ja, ik heb al heel vaak in automaten gereden dus ik kan het bovenstaande vanuit de praktijk bevestigen.
In dat geval heeft een automaat inderdaad het nakijken. Wel passen de meeste moderne automaten zich aan, aan je rijstijl. Druk je het gas diep in dan zal hij agressief schakelen en het toerental verder op laten lopen, geef je rustig gas dan schakelt hij vrij snel door naar 3 of 4. Maar ik ben het met je eens, een automaat kan je er niet toe zetten om 40 in zijn 4 te rijden.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:27 schreef SpecialK het volgende:
Het gaat ook niet over het schakelmoment. Lees anders even m'n geniale fipo
Een automaat neemt het schakelen van je over.quote:
Neutraal is vergelijkbaar met het in zijn vrij staan bij een handgeschakelde bak en P is de parkeerstand.Zie dat maar alsof je hem parkeert in de 1e versnelling. In principe kun je je auto in de N en op de handrem wegzetten, maar als het vriest kun je beter geen handrem gebruiken en kun je hem in de P zetten. Op hellingen kun je hem beter in de P en op de handrem zettenquote:Ik had begrepen dat je hem alleen maar in D hoeft te zetten
en rijden maar..
Maar nu zie ik P en N
Wanneer zet ik hem in Parkeerstand en wanneer in Neutraal?
Dat klopt,als jij een afdalijng hebt en je zou hem in D4 zetten dan ga je steeds harder, want de auto schakelt gewoon op en dan kun je dus niet remmen op de motor.Dt kan wel als je hem bijvoorbeeld D2 zet.Dan staat hij , als het ware in zijn twee.quote:En ik zie D4, D3, D2, D1
Garage meneer zegt dat ik gewoon D4 moet gebruiken,
en de rest was voor in de bergen enzo?
Je kunt ook zelf wel een beetje bepalen wanneer de bak schakelt. Op het moment dat jij vindt dat de bak moet opschakelen, neem je een heel klein beetje gas terug.En dan schakelt de bak verder op.quote:Zou het alleen ook wel fijn vinden als ik een beetje weet wat ik er mee kan...
Koppelen helaas ook niet. Gelukkig heeft een automaat een breed rempedaalquote:Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef twi het volgende:
Schakelen leer je echt niet zo 1-2-3 af trouwens hoor.
Wat ik me altijd heb afgevraagd is wat doen ze nou als je een 4-wiel aangedreven auto hebt die je in de P stand parkeert. Als ze hem dan wegslepen omdat je bijvoorbeeld fout geparkeerd staat, is dan niet je hele versnellingsbak naar de knoppen?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:32 schreef RealZeus het volgende:
Neutraal is vergelijkbaar met het in zijn vrij staan bij een handgeschakelde bak en P is de parkeerstand.Zie dat maar alsof je hem parkeert in de 1e versnelling. In principe kun je je auto in de N en op de handrem wegzetten, maar als het vriest kun je beter geen handrem gebruiken en kun je hem in de P zetten. Op hellingen kun je hem beter in de P en op de handrem zetten
daarvoor heb je de kickdown!quote:Op maandag 25 juni 2007 00:30 schreef De_Melkboer het volgende:
Gewoon gaan voor die automaat, heel ontspannen rijden, alleen even wennen aan het feit dat je minder controle hebt. Al valt dat ook wel weer mee, onze Nissan automaat kun je naar 4 laten schakelen bij 80 per uur, maar ook bij 120, maar net hoeveel gas je geeft.
Alleen bij inhalen mis ik nog steeds het direct contact tussen motor en wielen, je kan niet even terug naar 4, en gas geven, er zit een traagheid in waarop je moet anticiperen.
Vreemd genoeg heb ik daar echt helemaal nooit last van gehad.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Koppelen helaas ook niet. Gelukkig heeft een automaat een breed rempedaal
(Er komt een herinnering boven van een ongeplande noodstop...)
Volgens mij hangen ze dan de voorwielen in de lepels en de achterwielen zetten ze op een dolly.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat ik me altijd heb afgevraagd is wat doen ze nou als je een 4-wiel aangedreven auto hebt die je in de P stand parkeert. Als ze hem dan wegslepen omdat je bijvoorbeeld fout geparkeerd staat, is dan niet je hele versnellingsbak naar de knoppen?
edit: Gare zin maar de vraag lijkt me duidelijk.
Ja, wij hadden vroeger een Volvo 66 GL en die had ook variomatic (cvt) en in dat ding zat een knopje op het dashboard die de bergstand inschakelde.quote:Op maandag 25 juni 2007 01:49 schreef tho_Omas het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met CVT/Van Doorne's, hebben die dingen ook bergstanden?
Wat aan die Quickshift automaten heel irritant is: als je op de snelweg van achter een vrachtwagen komt en je denkt even snel van 80 naar 120 op te trekken, dan gaat dat ding ontkoppelen omdat hij twijfelt tussen de 5 en de 6. Dag snelheid. Dus meestal had ik hem daar op handbediening staan.quote:Op maandag 25 juni 2007 02:09 schreef yup het volgende:
Nu ik zeer veel km's per week maak (soms bijna 2000 km per week lol) merk ik dat automaat toch wel een tikje fijner is. Ik heb echt last van mijn linkerbeen van het koppelen.
Automaat is gewoon lekker fijn als je lui wilt rijden.
Minpunt vind ik toch als je flink gaat scheuren en opeens op de rem trapt dat de automaat overschakelt naar een hogere versnelling je schrikt je de tyfus want de auto maakt een soort "sprong" vooruit...
En wat ik ook redelijk irritant is dat hij soms ontkoppelt als je het gas loslaat, dat wil ik helemaal niet :/
Denk ook dat het te maken heeft met je voet, als je een handbak gewend bent ga je minder precies met je gaspedaal om. Bij een automaat moet je toch wel redelijk precies omgaan met je voet wil je het ding laten schakelen hoe jij het wilt.
Heeft zo een ding dan geen kickdown? Gewoon gas op het vloer = max acceleratie?quote:Op maandag 25 juni 2007 02:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat aan die Quickshift automaten heel irritant is: als je op de snelweg van achter een vrachtwagen komt en je denkt even snel van 80 naar 120 op te trekken, dan gaat dat ding ontkoppelen omdat hij twijfelt tussen de 5 en de 6. Dag snelheid. Dus meestal had ik hem daar op handbediening staan.
Nee, die Quickshift bakken zijn namelijk geen volautomaten, maar gerobotiseerde versnellingsbakken. Er zit een pauze tussen de versnellingen , net als bij gewoon schakelen zeg maar. Als je langs de weg zou staan zou je niet weten dat het een automaat is.quote:Op maandag 25 juni 2007 02:27 schreef yup het volgende:
[..]
Heeft zo een ding dan geen kickdown? Gewoon gas op het vloer = max acceleratie?
Ik zou me serieus eraan irriteren, hopelijk zijn de nieuwe Mercedes E-klasse automaten wat beter.
Jaa pap heb gewoon schakel,quote:Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef twi het volgende:
Schakelen leer je echt niet zo 1-2-3 af trouwens hoor. Zolang je maar eens in de zoveel tijd een ritje maakt in een handgeschakelde auto en niet jarenlang alleen automaat blijft rijden.
Ow dit is idd fucking shit, ik heb redelijk vaak een Sprinter 411CDi bakwagen gereden en daar had je die aarzeling ook. En idd daar kan je het ook in handmatige modus zetten en soms is dat gewoon veel beter...quote:Op maandag 25 juni 2007 02:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, die Quickshift bakken zijn namelijk geen volautomaten, maar gerobotiseerde versnellingsbakken. Er zit een pauze tussen de versnellingen , net als bij gewoon schakelen zeg maar. Als je langs de weg zou staan zou je niet weten dat het een automaat is.
En die pauze maakt het ook zo irritant: hij gaat ontkoppelen en dan denken over de juiste versnelling, terwijl dat prima in de 6 kan. Daarom zette ik het ding ook in manual, dan schakel je weer zelf.(Je hoeft alleen niet te koppelen)
Dat hangt van de automaat af.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:58 schreef FunnyName het volgende:
Let wel op dat een automaat meer verbruikt dan hetlzefde model auto met dezelfde motor en een handbak. Zeker als je veel in de stad rijdt gaat dit oplopen..
Bij verkeerslichten waar je weet dat het onwijs lang gaat duren zet ik em wel altijd even in N. Ook wel zo aardig voor de mensen achter je als het donker is (worden ze niet scheel van je remlichten).quote:Op maandag 25 juni 2007 15:05 schreef boegschroef het volgende:
Zelf heb ik ook een automaat en wil niet anders meer.
Wat ik me altijd afvraag bij de automaat is waar men de N voor gebruikt? Ik weet wel wat het doet maar wanneer heb je die nodig? Ik heb hem in ieder geval nog nooit gebruikt.
ah... das waar, gelukkig hoef ik dan niet bij mijn automaat. Als ik rem en stil sta dan kan ik de rem los laten. Mijn rem blijft er vanzelf op staan tot ik gas geef.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bij verkeerslichten waar je weet dat het onwijs lang gaat duren zet ik em wel altijd even in N. Ook wel zo aardig voor de mensen achter je als het donker is (worden ze niet scheel van je remlichten).
dit doet echt fysiek pijn.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:24 schreef RoosRoos het volgende:
[..]
Jaa pap heb gewoon schakel,
en me mams kan alleen maar auotmaat rijden,
dus die vind het ook wel fijn.
Kunnen we af en toe ruilen!
Bij die van mijn vader rijdt hij ook rustig, ik vindt automaat veel beter dan een schakel vooral in de stadquote:Op zondag 24 juni 2007 23:20 schreef SpecialK het volgende:
1 keer een automaat gereden. Vond het niks bijzonders. Ik ergerde me zelf aan het verlies van controle over m'n toerental. Ik rij veel in de stad, lange stukken over de nassaukade bijvoorbeeld (Amsterdam) dan wil ik ook gewoon rustig in z'n 4 kunnen rijden (of 's nachts zelfs in z'n 5). Lekker stil en bespaart benzine.
Bij zo'n automaat heb je maar elk toerental te slikken wat dat ding uitkiest.
En er zijn automaten die nog zuiniger zijn dan schakel bakken dus die argument gaat ook niet op, en net alsof het zoveel meer verbruiktquote:Op maandag 25 juni 2007 15:52 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dit doet echt fysiek pijn.
on topic: ik moest vroeger niks van automaatjes hebben, maar sinds ik 45.000 km jaar op de weg zit weet ik zeker dat mijn volgende leasebak een automaat gaat worden. geen last meer van het beruchte file-enkeltje van dat kolere koppelingspedaal.
eigenlijk is het bizar dat we in moderne auto's, waarin werkelijk alles automatisch electronisch geregeld is, nog zelf machinaal de overbrengingsverhouding moet regelen.
hoezo..quote:Op maandag 25 juni 2007 18:08 schreef Cyclonist het volgende:
Geef mij maar een handgeschakelde bak, alleen voor echt lange afstanden is het handig lijkt me
Ik zit elke dag slechts 20 minuten op de snelweg, 10 min heen en 10 min terug..quote:Op maandag 25 juni 2007 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
hoezo..
op de snelweg zit je toch altijd in de 5e (/6) versnelling dus maakt ook niet uit.. en met cruisecontrol hoef je niet eens meer gas te geven
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekkenquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:07 schreef Marloes het volgende:
Automaat is echt ideaal!! De auto die wij hebben heeft alleen P D N R (of andere volgorde), ik geloof niet die D dingen, althans, ik heb ze nog niet gezien
Bij 't stoplicht zet ik 'm meestal wel in de N, dat schijnt beter voor de auto te zijn
Als voetgangers voor je oversteken over het zebrabad dan moet je ook nooit remmen. Blijkbaar is bloed een goed smeermiddel voor je motor nl.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Ik ben ook iemand die er nog steeds van overtuigt is dat je krommen remmen krijgt als je op je rem blijft staan. Misschien is zo’n discussie wel een eigen topic waardquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Een automaat remt ook niet (of veel minder) op de motor.... daardoor moet je meer remmen met de remmen dus slijten ze snellerquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:13 schreef yup het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...
Slecht is het zeer zeker voor je remmen, want automaten vreten remmen gewoon voor lunch (ze hebben ook krachtigere en grotere remmen dan normale handbakken meestal)...
Als je een tijdje je rem erop hebt gaat schakelt ie naar neutraal, dus dat "slechte" van remmen terwijl hij wilt vooruitkruipen valt dan al wegquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:13 schreef yup het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...
Slecht is het zeer zeker voor je remmen, want automaten vreten remmen gewoon voor lunch (ze hebben ook krachtigere en grotere remmen dan normale handbakken meestal)...
Maar als je veel in de file staat is een automaat inderdaad veel relaxter "rijden"quote:Op maandag 25 juni 2007 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
hoezo..
op de snelweg zit je toch altijd in de 5e (/6) versnelling dus maakt ook niet uit.. en met cruisecontrol hoef je niet eens meer gas te geven
Toen ik net m'n rijbewijs had heb ik ook heel veel automaat gereden en ik vond het juist fijn. Je hoeft je minder te concentreren op het auto rijden zelf en je kan je meer concentreren op het verkeer...quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:35 schreef thaduck het volgende:
Over het hoe en wat een automaat is hoef ik niet meer uit te wijden, genoeg mensen voor me
Ik wil je alleen erop wijzen dat het niet zo heel handig is gelijk automaat te gaan rijden. Een deel van autorijden is het gevoel krijgen hoe dingen werken, en daar hoort schakelen ook bij. Na je examen kan je dat nog amper, en dat leer je alleen met veel oefenen. Persoonlijk denk ik dat je beter eerst paar jaar schakel kan rijden om er goed aan te wennen, als je daarna 30 jaar automaat rijdt en vervolgens weer in een schakel stapt dan ben je het niet verleerd. Beetje zelfde idee als met zwemmen en fietsen.
Maar het is natuurlijk wel weer lekker simpel, zeker voor een beginnend bestuurder. Een grote zorg minder. Als ik een automaat had gehad had mijn auto niet tolo geweest paar maanden terug. Maar ja, al met al is het een keuze die je zelf moet maken denk ik.Voelt het goed, doe het dan. Zo niet, lekker verder kijken. Er zijn tenslotte auto's zat te koop voor elk budget!
Valt wel mee. Remmen zijn op hun taak berekent. En ja, Veel dikkerquote:Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Metro2005 het volgende:
.....
of valt dat wel mee en hebben automaten dikkere / aangepaste remschijven?
lol, misschien moet je eerst het topic ff lezen Post of 8 terug bv.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Metro2005 het volgende:
Wat ik me nou afvraag bij een automaat. Vreet zo'n auto geen remschijven?
Je houdt bij een automaat toch constant bij het stoplicht je poot op de rem => remschijf trekt krom
of valt dat wel mee en hebben automaten dikkere / aangepaste remschijven?
Als de auto stil staat, problemen bijvoorbeeld, kan je hem ook in z'n N wegduwen, in de P gaat dat niet En dat de remmen krom trekken is gewoon bullshit.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:15 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben ook iemand die er nog steeds van overtuigt is dat je krommen remmen krijgt als je op je rem blijft staan. Misschien is zo’n discussie wel een eigen topic waard
Maar ik snap nog steeds de mensen niet die de N gebruiken! Als je hem in de N zet dan moet je nog op de rem blijven staan…. Dan kan je hem net zo goed in de d laten staan. Wil je hem niet in de D laten voor een verkeerslicht zet hem dan in de P.
[..]
Een automaat remt ook niet (of veel minder) op de motor.... daardoor moet je meer remmen met de remmen dus slijten ze sneller
340 Variomatic rijder meldt!quote:Op maandag 25 juni 2007 01:49 schreef tho_Omas het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met CVT/Van Doorne's, hebben die dingen ook bergstanden?
Raar dat heb ik dus echt niet meegemaakt met 110pk TDi 1997 Passat en 2001 90 pk TDi Golf (ik heb met beide heel vaal gereden).quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je een tijdje je rem erop hebt gaat schakelt ie naar neutraal, dus dat "slechte" van remmen terwijl hij wilt vooruitkruipen valt dan al weg
Ik denk het wel. In mijn nieuwe passat zit een "auto hold" functie. Daardoor hoef je je voet niet op de rem te houden als je stil staat. Je kan hem gewoon in zijn Drive laten staan voor een verkeerslicht en je voet van de rem halen.... Ideaal. (En als je het niet wilt kun je het uitzetten met een knopje)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:43 schreef yup het volgende:
[..]
Raar dat heb ik dus echt niet meegemaakt met 110pk TDi 1997 Passat en 2001 90 pk TDi Golf (ik heb met beide heel vaal gereden).
Misschien is dat merkgebonden?
Dat had je ook bij een nieuwe Subaru automaat. En als het regelbaar is met een knopje is het toch echt super ideaal. Want soms wil ik die kruipneiging wel (bijv. bij inparkeren) en soms helemaal niet) bij een stoplicht.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:56 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik denk het wel. In mijn nieuwe passat zit een "auto hold" functie. Daardoor hoef je je voet niet op de rem te houden als je stil staat. Je kan hem gewoon in zijn Drive laten staan voor een verkeerslicht en je voet van de rem halen.... Ideaal. (En als je het niet wilt kun je het uitzetten met een knopje)
Maar dan moeten ze toch wel weten dat het een vierwielaangedreven auto is toch?quote:Op maandag 25 juni 2007 01:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Volgens mij hangen ze dan de voorwielen in de lepels en de achterwielen zetten ze op een dolly.
Ik wen makkelijker van schakel naar automaat dan andersom, dan wil ik af en toe weleens de koppeling vergeten in te drukken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:16 schreef RoosRoos het volgende:
Nou ik heb de auto
Een weekje nu, en moet zeggen dat ie prima bevalt!
Merk wel dat ik er nu minder mee bezig ben dat het automaat is,
en soms dus merk dat ik dan opeens wil gaan schakelen.
Maar nog geen noemenswaardige ongevallen gebeurd haha!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |