abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2007 @ 20:00:54 #201
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_53153835
Ben zelf jaren met PHP bezig geweest als hobby en sinds wat maanden ook als baan . En kreeg laatst van me baas te horen dat ik C# mag gaan leren of wat anders gaan zoeken. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het echt niet veel moeilijker vind . Zoals eerder gezegt word het verschil tussen de 2 steeds kleiner waarin C# zowel voor ASP gebruikt kan worden (a.k.a. scripting) maar ook voor hardcore windows(/mac/linux) programma's gebruikt kan worden. Dus zit mezelf een beetje af te vragen waar de grens nou nog ligt als die er uberhaupt nog wel is.
phluphy for president!
pi_53154212
Ik zit nu ook al zo'n ruime 5 jaren aan de PHP. Ben sinds een halfjaar echter begonnen met me te verdiepen in het .NET framework en me veelal beziggehouden met ASP.NET, en dat bevalt me ook wel. Maar nogmaals, het is gewoon afhankelijk van het project, of hetgeen wat je in elkaar moet gaan programmeren. Ik ben nu zelf met een nieuw, relatief klein blogje bezig, dat fijn in PHP opgezet zal worden. Voor de grote projecten/applicaties die ik op m'n werk maak geef ik de voorkeur weer aan ASP.NET.
pi_53155888
Ik heb de omgekeerde weg bewandeld: Ben begonnen met Java en C#.NET en hobby aan in PHP.

Er zit weinig tot geen verschil in functionaliteit tussen deze talen.
  donderdag 13 september 2007 @ 21:39:22 #204
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53156712
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:04 schreef Henno het volgende:

[..]

En dat is precies waarom software-ontwikkeling helemaal niet zo simpel is als veel mensen denken... was het maar even code kloppen en klaar.

De structuur van een softwaresysteem wordt steeds rotter naarmate je meer wijzigingen aanbrengt, tot het punt dat het economisch beter is om alles weg te mieteren en opnieuw te beginnen. Het ontwikkelen van technieken om dit proces te vertragen of te voorkomen is een van de grote uitdagingen in de 'software engineering" en zijn complete boeken en studierichtingen aan gewijd.
In één woord: Patterns

Erg interessant om je in te verdiepen en bedoeld om die dingen die jij beschrijft op te vangen.

"If your code has a bad smell, refactor it to a pattern"
quote:
Testen is een andere.. het belangrijkste proces in het hele ontwikkelingstraject, maar wordt vaak vergeten. Hoe detecteer je in een grote complexe applicatie dat er aan de ene kant iets kapot gaat wanneer je aan de andere kant iets wijzigt, en hoe test je iets zo grondig mogelijk. Je kan makkelijk afstuderen op het ontwerpen van effectieve testmethoden. Houden managers die niet gehinderd zijn door kennis van zaken vaak niet van, want er komen geen knopjes bij in de applicatie tijdens het testen, dus verloren tijd aldus de hoge heren.
Een audit kan inderdaad in de vorm van testen maar een ontwerp kan ook formeel worden gespecificeerd en soms 'bewezen' d.m.v. formele talen (denk aan B en Promela, die overigens wel van elkaar verschillen). Veel kritieke systemen worden met behulp van deze ellende ontworpen. Ellende, want zodra ik me daarmee moet gaan bezighouden zoek ik een andere baan.

[ Bericht 27% gewijzigd door vbmot op 13-09-2007 21:53:50 ]
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 13 september 2007 @ 21:48:57 #205
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53157026
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

een betere bevestiging van mijn punt kan ik eigenlijk niet bedenken.
Scripttalen en programmeertalen zijn langzamerhand elkaars equivalent geworden. Gecompliceerde webapplicaties vragen om goed schaalbare oplossingen. Ook in script talen is OOP meer dan bruikbaar, en in het geval van ASP.NET worden delen code zelfs ge precompiled op de server opgeslagen.

Scripttalen zijn al lang geen simpele prutstaaltjes meer.
Dat klopt wel, hoewel scripttalen over het algemeen alleen bij de 'View' uit het MVC model worden gebruikt (meestal pre-compiled inderdaad). 'Model' en 'Controller' worden over het algemeen niet in scripttalen geschreven.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_53161637
ASP, WTF.....OMFG!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  vrijdag 14 september 2007 @ 00:54:33 #207
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_53161946
Programmeren.

Moet het nu ook doen voor mijn studie, je zou er bijna zelfmoordneigingen van krijgen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_53162423
Programming is one of the most difficult branches of applied mathematics; the poorer mathematicians had better remain pure mathematicians. - E. W. Dijkstra

When we had no computers, we had no programming problem either. When we had a few computers, we had a mild programming problem. Confronted with machines a million times as powerful, we are faced with a gigantic programming problem. - idem

It is practically impossible to teach good programming to students that have had a prior exposure to BASIC: as potential programmers they are mentally mutilated beyond hope of regeneration. - idem

... the psychological profiling [of a programmer] is mostly the ability to shift levels of abstraction, from low level to high level. To see something in the small and to see something in the large. - Donald Knuth

After more than 30 years of programming we ought to know that the design of complex software is inherently difficult. - Niklaus Wirth

Don't comment bad code - rewrite it. - Brian Kernighan

If you think it's simple, then you have misunderstood the problem. - Bjarne Stroustrup

Over programmeren vs. scripten: als je problemen oplost door middel van algoritmen ben je aan het programmeren. In welke taal je die algoritmen implementeert doet niet terzake. Sterker nog, er hoeft geen computer aan te pas te komen. Het onderscheid tussen "programmeer"- en "script"-talen bestaat alleen in het spraakgebruik.
Too old to Trick or Treat, too young to die
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')