Zo ben ook weer een beetje bijgekomen. Zal meteen maar met de deur in huis vallen: WAT EEN KUTPUBERS allemaal! argh komen we daar het festival terein op staan daar allemaal belgen van <16.
![]()
. Dus wij denken wtf hoe kan dat hier nou weer? Blijkt er dus geen min. leeftijd te zijn voor het festival. Nouja da vond ik echt belachelijk, ten eerste zijn ze vaak echt irritant! Vooral in het voorvak en als ze wat drank op hebben helemaal! Ten tweede gaan ze ook nog eens staan te janken als het wat ruig wordt voorin
![]()
. Nouja dat vond ik wel echt een groot nadeel. Geef mij maar >18.
Dan de tweede klacht was de camping, we stonden op A6. Jawel de camping die zowat het verste weg ligt van allemaal. Nou was dat niet zo'n ramp maar tevens lazen wij dat muziek verboden was op de camping
![]()
. Nouja neemt voor mij iig een groot deel van de sfeer op camping weg. Ohja en die 15¤ voor parkeren is ook belachelijk. Net of je nog niet genoeg voor een ticket betaald.
Zo genoeg geklaagd. Nu de good stuff.
Billy Talent Aardig, nix speciaals. Leuk als achtergrond muziek om het terrein te verkennen.
Air Traffic Leuke band al kan ik me er niet meer heel veel van herrinderen.
Marilyn Manson Zeker leuk om een keer gezien te hebben. Vond trouwens de gitaarrist creepier dan Manson zelf maar dat terzijde. Gewoon vette muziek alleen jammer dat tijdens zijn botste nummer het geluid uitviel. Hij was overigens ook goed over de zeik.
Beastie Boys Hoe lekker energiek! Echt heel stoer, we stonden best ver achteraan maar da mocht de pret niet deren. Super optreden.
Muse Mooie show, weinig inhoud. Viel me een beetje tegen.
Jason MrazJammer dat die gozer met de trommel er niet bij was maar dat terzijde een erg mooi optreden. Wat kan die gozer zingen! Jammer overigens van de 15 jarige meisjes voorin.
Enter shikariNiks speciaals maar zeker niet slecht. Van een afstandje staan de kijken.
Kings of LeonVeel last van pubers voorin, het optreden was in tegenstelling tot..., erg goed. Lekker staan te rocken voorin.
Kaiser Chiefs Van een afstandje gezien, leuk optreden al vond ik ze vorig jaar bij RaR beter. Ook teveel van hun tweede (en mindere) cd gespeeld.
Queens of the stone age1 van de hoogtepunten van het festival! Na alle indie-rock ff harde sjit ertussen! Zanger maakte er een leuke show van, drummer was een fantastisch figuur om te zien en de nummers knalde uit de speakers! Eerste keer en zeker niet de laatste keer voor mij!
Sattelite PartyOnbekende verrassing. We hadden geen zin in meer puber geweld bij de artic monkeys, die wij toch niet echt bijzonder vinden, dus gekozen voor deze band. Nou geen slechte keuze want ze rockte echt lekker weg!
Pearl Jam Geweldig! Alive anyone? Lekker sfeertje!
Amy WinehouseNa een stukje van de saaie blond redhead deze opgezocht. Geen hoge verwachtingen maar klonk wel aardig.
KlaxonsVoor mij onbekend, maar zeker een leuke show. Veel gedanst duzz da was niet verkeerd!
The KillersJammer dat ze veel van hun tweede album deden. Die is toch een stuk minder als je het mij vraagt. Maar desondanks een heel gaaf optreden en zeker de beste van alle indie-rock die er te zien was.
Peter GabrielLiet even zien hoe je goede muziek moet maken. Leuke afwisseling en erg indrukwekkend! Super!
The Chemical BrothersWaarom de enige 3 hits in het eerste kwartier? Het was dan ook leuk voor een half uurtje maar daarna viel het al snel in herhaling. Niet echt mijn muziek maar als ze het een beetje verspreid hadden dan was er niks loos geweest. Jammer.
MastodonFF lekker beuken. Niks meer niks minder. Heerlijk om de dag te beginnen!
The kooksTegenvaller, had er meer van verwacht maar de zanger, nouja zangertje, bakte er niet veel van.
IncubusLeuke band, was niet verkeerd om in het voorvak te wachten op Metallica. Aangename verrassing iig. Heb goed genoten.
MetallicaWederom het hoogtepunt, leuk om te zien hoe alle pubers via systematische chaos het voorvak werden uitgejaagd en plaats konden maken voor de echte mannen
![]()
. Diegene die dat niet deden werden al bij het eerste nummer uit het vak gehesen. Hoe naief kun je zijn om te denken dat het "wel mee zou vallen". Nouja die waren snel weg en het feest kon beginnen! Ben heel het vak door geslingerd en de eerste nummers heb ik dan ook niet bewust meegemaakt. Maar de adrenaline gierde door mijn lichaam. Erg vet optreden al maakte ze wel wat slordige fouten.
FaithlessGoed om bij te komen. Kon me niet echt boeien. Overigens een slechte afsluiter als je mij vraagt.
Al met al een geslaagd festival. Genoeg leuke bands gezien en de organisatie van het eten en drinken was goed. Geluid was kut (vooral aan de zijkanten van de mainstage waarbij je doof werd van de bass). Publiek was op de pubers goed te pruimen al miste de campin wel wat sfeer (wtf geen muziek?!). Vond het ook een beetje een soft festival om het zo maar eens te noemen. Veel dames overigens(wat niet altijd slecht is) maar dat maakte de sfeer wel wat soft. Iets ruiger mag van mij wel.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past