abonnement Unibet Coolblue
pi_50484314
En dan hier weer verder

Het vorige deel: Eigen paard deel 6.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50484407
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:25 schreef Juweel het volgende:
Elefes; ik heb heerlijk gereden. Hij gaf geen krimp en was erg lief. Het is inderdaad erg leerzaam om op andere paarden te rijden, toen ik ermee begon voelde ik me net een beginner haha! Je eigen paar dis helemaal op jou afgesteld, en dan is het best moeilijk om dat geveoel ook met een vreemd paard te willen maar dat lukt natuurlijk niet.

Ik ben zelf verwend met leren zitvlak, dus als ik dan zonder rijd, is het zadel opeens een stuk gladder
Daar wil ik dan ook niet aan beginnen, leren zitvlak Heb daar nog nooit mee gereden, en het gaat goed zo, dus doe dat maar niet. Lijkt me idd dat dat veel meer glijdt enzo, en als je dan weer zonder moet dan is het helemaal niets. Of een paar broeken met en een paar zonder

Vandaag ging het trainen ook weer best goed, beetje licht werk gedaan en vooral veel overgangen. De voorwaartse hulp en de nageeflijke hulp zijn al vrij goed, het terugrijden nog wat minder. Ik moet echt opletten dat ik super duidelijk ben en niet ga zitten vasthouden.
Ik voelde wel dat Faraj vrij los was bij het rijden, en ook steeds losser werd .

Andere paarden laten je idd net een beginner voelen Maar het is wel goed om niet vast te gaan zitten in je gewoontes, omdat dat nieuwe paard die gewoontes van jou niet kent .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:25:04 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_50484432
Iemand die toevallig nog een goed rusthuis voor paarden weet in Noord-Holland?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  FOK!fotograaf vrijdag 15 juni 2007 @ 14:36:22 #4
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50487261
ik vind dat de op iets vrolijker mag!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50488694
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:36 schreef fraubitch het volgende:
ik vind dat de op iets vrolijker mag!


Stel eens wat voor? Ik wist zo gauw niet wat ik er van moest maken
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50490226
tvp
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  FOK!fotograaf vrijdag 15 juni 2007 @ 16:07:50 #7
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50490634



ff snel gemaakt,iemand die het beter kan en wil, gaat uw gang.

ps: is bij primeserver geupload, staat dus niet voor altijd op het net
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50500989
Kei mooi Fraubitch
Maar eigenlijk moeten er meer paardjes in! Zet de jouwe er ook bij? Nu staat Faraj er twee keer in en er zijn hier zoveel mooie edele dieren .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50501911
Terugvindpoonie

En Fraubitch, mag deze er ook bij?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LCQLMC3Y
  zaterdag 16 juni 2007 @ 15:33:02 #10
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_50520532
Verkapte TVP..

Net een nieuwe telefoon en moest m natuurlijk even uitproberen op verschillende slachtoffers.. Helaas issie niet overal helemaal scherp maar ik ben dan ook niet echt een fototalent..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_50522842
Even een vraagje trouwens, misschien dat iemand het hier weet..

Wat vragen verschillende instructeurs/instructrices nou voor hun lessen? Bijvoorbeeld Tineke/Imke Bartels, Bart Bax, Ellen Bontje, Coby van Baalen, Anne van Uytert, etc.? (Welke je maar weet).
Ben hier erg nieuwsgierig naar.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 juni 2007 @ 20:33:06 #12
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50528303
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:22 schreef Elefes het volgende:
Even een vraagje trouwens, misschien dat iemand het hier weet..

Wat vragen verschillende instructeurs/instructrices nou voor hun lessen? Bijvoorbeeld Tineke/Imke Bartels, Bart Bax, Ellen Bontje, Coby van Baalen, Anne van Uytert, etc.? (Welke je maar weet).
Ben hier erg nieuwsgierig naar.
Ik weet alleen dat tineke en Coby heeeeeel verschillend zijn qua lesgeven. Tieneke neemt haar tijd, lukt het nu niet dan komt het de volgende keer, Coby is er een van, doorgaan doorgaan doorgaan net zolang totdat ie het snapt. Zijn beide goed daar niet van, maar je moet het op je paard afstellen. Bart Rutten (ex bondscoach) Zit in een hoekje "goed goed goed goed goed, nee opnieuw, goed goed goed" te roepen.
Anky is eigenlijk iets te lief, "nee!! niet slaan!! " dan heb je Manuela Poulsen, die is echt goed, ziet alles en is heel erg op je zit, is die niet goed dan kan het paard niet goed zijn. Wie ken ik nog meer... Jenny Veenstra moet je aanstaan, is wel aardig maar die zit meer op het paard alleen te letten. Peter Spahn, geen persoonlijke ervaringen mee, moet wel een goeie zijn, en dan heb je de vader van Janette Haazen, die is meer als Coby, al moet ik zeggen dat hij echt alles ziet. Zelfs al verstop je het voor hem, hij past zijn les echt aan aan het paard, kijkt ff en ziet dan precies wat het paard meer of minder nodig heeft.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50529873
Mijn instructeur is vaste lesklant bij Tineke, ik zal even aan hem vragen hoeveel hij er betaalt.
pi_50529969
Ik heb iig al dit gevonden:

weeknummer datum soort
Week 32 6 tm 9 augustus 4-daagse Mischa Tot M-niveau
Week 33 13 tm 18 augustus 6-daagse Tineke / Imke tot M-niveau
Week 35 27 tm 30 augustus 4-daagse Mischa vanaf M-niveau
Week 36 3 tm 8 september 6-daagse Tineke / Imke Vanaf M-niveau
Week 38 17 tm 21 september 5-daagse Kür op muziek Joost/Mischa Elk niveau
Week 40 1 tm 6 oktober 6-daagse Tineke / Imke Tot M-niveau
Week 41 8 tm 11 oktober 4-daags Instructeurs Tineke vanaf M-niveau
Week 45 7 tm 10 november 4-daagse Tineke / Imke
Let op: woensdag - zaterdag vanaf M-niveau
Week 46 12 tm 17 november 6-daagse Tineke / Imke tot M-niveau
Week 48 26 tm 29 november 4-daagse Jenny Veenstra Elk niveau
Week 50 10 tm 15 december 6-daagse Tineke / Imke Vanaf M-niveau
Week 51 17 tm 22 december 6-daagse Tineke / Imke Tot M-niveau


PRIJZEN:

6 DAAGS ARRANGEMENT TINEKE/IMKE
1 persoon met 1 paard: ¤ 997.50
2 personen met 2 paarden: ¤ 887.50 per persoon
Kosten extra paard: ¤ 422.50 extra persoon: ¤ 310,00

4 DAAGS ARRANGEMENT TINEKE/IMKE
1 persoon met 1 paard: ¤ 634.50
2 personen met 2 paarden: ¤ 568.50 per persoon
Kosten extra paard: ¤ 253.50 extra persoon: ¤ 204.=

4 DAAGS INSTRUCTEURS ARRANGEMENT MET TINEKE
1 persoon met 1 paard: ¤ 894,=
2 personen met 2 paarden: ¤ 758,= per persoon
Kosten extra paard: ¤ 338,= extra persoon: ¤ 354,=

4 DAAGS ARRANGEMENT MISCHA KOOT OF JENNY VEENSTRA
1 persoon met 1 paard: ¤ 553,00
2 personen met 2 paarden: ¤ 487,= per persoon
Kosten extra paard: ¤ 205,50 extra persoon: ¤ 174,=

5 DAAGS KUR OP MUZIEK ARRANGEMENT JOOST & MISCHA
1 persoon met 1 paard: ¤ 947,50
2 personen met 2 paarden: ¤ 837,50 per persoon
Kosten extra paard: ¤ 422,50 extra persoon: ¤ 260,=
pi_50532813
Dat had ik idd ook gevonden, die arrangementen.. Ik dacht erover het eens te doen, maar ik vind het toch wel heel erg duur... Bovendien zit dat al een jaar ofzo van tevoren volgeboekt
Heb ook op internet gezocht maar geen prijzen of iets wat er op lijkt kunnen vinden verder (alleen ook bij Lammert Haanstra).
Ik las ook ergens dat je bijv. een week naar Hexagon zou kunnen gaan en dan elke dag les krijgen.

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig, zit er toch over te denken of ik eens ergens anders les moet nemen, ik heb echt wat aanwijzing extra nodig (krijg vaker de opmerking dat ik ver kan komen met mijn paardje, en dat het een leuk paard is, maar ergens gaat toch iets niet helemaal goed kennelijk aan mijn punten te zien ). Niet dat ik nou bij Anky zou willen gaan lessen ofzo

Ik moet zeggen dat ik helemaal into Bartels ben op het moment, ik ben het boek aan het lezen ('Bewuster paardrijden') en kan me daar heel erg in vinden.

Tnx in ieder geval voor de info tot dusver, meer is altijd welkom .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 juni 2007 @ 23:28:49 #16
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50533378
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 23:06 schreef Elefes het volgende:
Dat had ik idd ook gevonden, die arrangementen.. Ik dacht erover het eens te doen, maar ik vind het toch wel heel erg duur... Bovendien zit dat al een jaar ofzo van tevoren volgeboekt
Heb ook op internet gezocht maar geen prijzen of iets wat er op lijkt kunnen vinden verder (alleen ook bij Lammert Haanstra).
Ik las ook ergens dat je bijv. een week naar Hexagon zou kunnen gaan en dan elke dag les krijgen.

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig, zit er toch over te denken of ik eens ergens anders les moet nemen, ik heb echt wat aanwijzing extra nodig (krijg vaker de opmerking dat ik ver kan komen met mijn paardje, en dat het een leuk paard is, maar ergens gaat toch iets niet helemaal goed kennelijk aan mijn punten te zien ). Niet dat ik nou bij Anky zou willen gaan lessen ofzo

Ik moet zeggen dat ik helemaal into Bartels ben op het moment, ik ben het boek aan het lezen ('Bewuster paardrijden') en kan me daar heel erg in vinden.

Tnx in ieder geval voor de info tot dusver, meer is altijd welkom .
Anky vroeg vorig jaar 125 per uur.
Manuela vraagt 25 per half uur.
Bert Rutten vroeg 50 per half uur.
de rest weet ik echt niet
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50631121
Pfffft ik kom hier even balen van het hele fenomeen 'Paard'.
Gister heeft het vrij veel en vrij hard geregend. Op stal staan alle knollenbeesten overdag buiten op het land. Er is een pad naar het land, breed genoeg voor een trekker. Normaal is er niks mis met dat pad. Als het heel hard geregend heeft is er wel wat mis mee. En wel het volgende: Als er regelmatig 7 paarden overheen denderen, wordt het een vreselijke baggerbende. En natuurlijk staan al die monsters achterin het land, en komen ze niet als je met een emmer voer schud. Maargoed, ik dus met halstertje door de bagger heen gebanjerd, 3 keer mn schoenen kwijt geraakt en tot mn knieën in de klei gestaan. Heb ik eindelijk mijn beest te pakken, en pak een van de andere beesten. Ik begin te lopen en de andere paarden scheuren ineens als een stel debielen het pad af naar het hek toe, mij daarbij bijna onder de voet lopend. En die twee eikels die ik beet had, gingen er zo onverwacht vandoor dat ik te laat was met loslaten. Gevolg: face forward in de bagger, rijbroek hele voor en onderkant onder de stront en drek, alles alles alles vies.

Ik wéér over dat baggerige kleipad gestrompeld, weer weg gezakt tot de knieën en weer schoenen moeten uitgraven. Stomme psychopaarden. Stelletje hamburgers.

Maar verder zijn ze wel lief hoor. Soms
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:48:59 #18
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_50633143
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Pfffft ik kom hier even balen van het hele fenomeen 'Paard'.
Gister heeft het vrij veel en vrij hard geregend. Op stal staan alle knollenbeesten overdag buiten op het land. Er is een pad naar het land, breed genoeg voor een trekker. Normaal is er niks mis met dat pad. Als het heel hard geregend heeft is er wel wat mis mee. En wel het volgende: Als er regelmatig 7 paarden overheen denderen, wordt het een vreselijke baggerbende. En natuurlijk staan al die monsters achterin het land, en komen ze niet als je met een emmer voer schud. Maargoed, ik dus met halstertje door de bagger heen gebanjerd, 3 keer mn schoenen kwijt geraakt en tot mn knieën in de klei gestaan. Heb ik eindelijk mijn beest te pakken, en pak een van de andere beesten. Ik begin te lopen en de andere paarden scheuren ineens als een stel debielen het pad af naar het hek toe, mij daarbij bijna onder de voet lopend. En die twee eikels die ik beet had, gingen er zo onverwacht vandoor dat ik te laat was met loslaten. Gevolg: face forward in de bagger, rijbroek hele voor en onderkant onder de stront en drek, alles alles alles vies.

Ik wéér over dat baggerige kleipad gestrompeld, weer weg gezakt tot de knieën en weer schoenen moeten uitgraven. Stomme psychopaarden. Stelletje hamburgers.

Maar verder zijn ze wel lief hoor. Soms
Erg mooi verwoord
En nee, ik moest niet lachen
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_50635025
Hebben jullie ook zoveel last van dazen?

Ze hebben mij zelfs gebeten, gemene beesten..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_50640748
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie ook zoveel last van dazen?

Ze hebben mij zelfs gebeten, gemene beesten..
Huuuu ja. Ben donderdag gestoken en heb er nog steeds last van. De paarden worden er ook helemaal gallisch van. Je kan ze jammer genoeg niet allemaal doodmaken...
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2007 @ 11:15:22 #21
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50646034
Je hebt tegenwoordig zeer efficiente dazenvallen, met wetenschappelijk bewezen resultaten! Bestel NU en krijg een Vliegendeken Gratis!! De eerste 10 bellers krijgen 2% korting!!
Bel nu en profiteer! Voor maar 250 euro! Koopje!

They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50652945
Alsof je nog een vliegendeken nodig hebt als die dazenval zo goed werkt

Leintjeuh, wat herkenbaar ik moest eerst ook altijd door de modder strompelen en Faraj is ook eens zo opeens weggeschoten dat ik in de modder viel. Niet leuk

Ik heb het weekend nog wedstrijd gehad, en het ging best redelijk. Bij het losrijden vrij goed, in de ring was het iets minder los en soepel, maar toch wel oke. Ik was 5e (ex aequo met nummer 4 en dus net geen prijs ) en had 203 en 214 punten (bij de ene jury stond ik 8e en bij de andere 2e). Maar ik was wel tevreden, weer heel aantal 7ens gescoord en ook een aantal 5en en 4en. Het gaat iig de goede kant op!

Fraubitch, nog tnx voor de prijsinfo van de lessen. Nu heb ik in ieder geval beetje een indicatie (erg goede en bekende instructeurs zitten dus net boven de 100 euro per uur.. Pfoe!)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2007 @ 19:39:18 #23
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50663554
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:18 schreef Elefes het volgende:
Alsof je nog een vliegendeken nodig hebt als die dazenval zo goed werkt

Leintjeuh, wat herkenbaar ik moest eerst ook altijd door de modder strompelen en Faraj is ook eens zo opeens weggeschoten dat ik in de modder viel. Niet leuk

Ik heb het weekend nog wedstrijd gehad, en het ging best redelijk. Bij het losrijden vrij goed, in de ring was het iets minder los en soepel, maar toch wel oke. Ik was 5e (ex aequo met nummer 4 en dus net geen prijs ) en had 203 en 214 punten (bij de ene jury stond ik 8e en bij de andere 2e). Maar ik was wel tevreden, weer heel aantal 7ens gescoord en ook een aantal 5en en 4en. Het gaat iig de goede kant op!

Fraubitch, nog tnx voor de prijsinfo van de lessen. Nu heb ik in ieder geval beetje een indicatie (erg goede en bekende instructeurs zitten dus net boven de 100 euro per uur.. Pfoe!)
het gaat me erom dat die verdomde dazenval zo pokkeduur is! 250 euro...

Waar woon je Elfes? (welke omgeving) een goede instrecteur hoeft niet altijd even bekend te zijn Misschien dat ik je kan helpen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50675066
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:39 schreef fraubitch het volgende:

[..]

het gaat me erom dat die verdomde dazenval zo pokkeduur is! 250 euro...

Waar woon je Elfes? (welke omgeving) een goede instrecteur hoeft niet altijd even bekend te zijn Misschien dat ik je kan helpen
250 euro...

Ik woon in Brabant, omgeving Den Bosch/Eindhoven. Genoeg goede instructeurs hier in de buurt, ook op stal bij Faraj Maar ik ben nog een beetje aan het denken hoe en wat ik precies zal doen. Twee instructeurs en dan om de week afwisselen lijkt me ook wel wat, en op de rijvereniging hebben we ook fijn les (bijna iedere week, wel van dezelfde instructrice). Maar ik ben altijd nieuwsgierig wie je aan te raden hebt! (Wie weet heb ik er nog wat aan.)
Het leek me supergaaf om eens zo'n trainingsweek/-weekend te doen, bijvoorbeeld bij Bartels. Alleen dat is zo ontzettend duur
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50684262
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:39 schreef fraubitch het volgende:

[..]

het gaat me erom dat die verdomde dazenval zo pokkeduur is! 250 euro...
Dan mag ie t wel heel goed doen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')