abonnement Unibet Coolblue
pi_49601347
Welkom bij deel zes van het topic 'Studentenkamers'
Dit topic betreft informatie en foto\'s van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige twee gaande delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Verdere info betreft een studentenkamer
Reken erop dat een studentenkamer die in het centrum is gelegen plus een minimale oppervlakte van 15M2 al maximaal ¤350,- kan opleveren. Met een beetje mazzel betaal je hiervan de helft maar zit je tevens ook honderden meters meer vanuit het centrum verwijderd. Men kan dit allemaal redelijk nauwkeurig narekenen op http://www.steunpuntwonen.nl/huur/kamer.asp?layout=asw.

Als voorbeeld genomen:
- één student in Groningen, woonachtig aan de Muurstraat (in centrum) betaald ¤325,-. incl g/w/l , á 25m2, voorzieningen en onderhoud zijn matig. Keuken en douche wordt gedeelte met 2 huisgenoten.

of

-Één student in Groningen, woonachtig aan de Nieuwe Ebbinge (100 mtr buiten centrum), ¤350 á 55m2 incl. g/w/l, voorzieningen en onderhoud zijn prima. Keuken en douche voor eigen gebruik


Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5

Enkele studentenkamers uit de voorgaande topics:


teig:








hierissiedan:






Memento-Mori:




En we gaan weer verder

[ Bericht 23% gewijzigd door Principessa.Farfalla op 21-05-2007 12:09:25 ]
pi_49601468
P.s. Ik (v) zoek nog een kamer in Amsterdam, dus geen foto's van mij
  maandag 21 mei 2007 @ 12:18:49 #3
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_49602137
Ik ga vanaf september op zoek
Echt spannend
Amsterdam of iets anders, hangt van mijn studie af..
And all the things you do with it
  maandag 21 mei 2007 @ 12:39:29 #4
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_49602835
ben benieuwd of dit topic nog blijft lopen, topic 5 was zo goed als dood aan het einde.
  maandag 21 mei 2007 @ 13:19:08 #5
82456 teig
oh my gow
pi_49604251
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Als je alles wit maakt kan het ook nog heel mooi zijn
Maar zoals je misschien al kan zien, tis al helemaal wit, zou er zelf iets anders tegenaan gooien, maar helaas
  maandag 21 mei 2007 @ 14:11:59 #6
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49606324
Misschien wel leuk om te lezen: Mijn brief naar de woningkooperatie om te vragen waarom die wachtijden nou zo lang zijn. Tevens TVP

Beste hoge heren van woonstede,

Als 22 jarige jongen, wil je wel eens uit huis, een eigen leven opbouwen, u zal vast wel begrijpen wat ik bedoel, want u zal ongetwijfeld ook jong zijn geweest.
Alleen kom ik tot de conclusie dat ik in de sociale woningbouw niet aan een fatsoenlijk huis kan komen. Ik sta nu inmiddels bijna 4 jaar ingeschreven, maar het enigste wat binnen mijn mogelijkheid ligt is een 1-kamer appartement tussen de drugsdealers op de Groevenbeek. Of een totaal afgeleefd 1-kamer appartement met een wc-pot met 18 lagen aangekoekte feces op de Van Der Hagenstraat. U begrijpt dat ik niet tevreden ben met deze situatie. Alleen nu wil het dat, als ik een andere woonruimte zou willen, minstens nog 4 jaar zou moeten wachten. De woning waarop ik dan kan reageren is een 2-kamer appartement. Wat ik in mijn onwetendheid aanneem is dat dit soort woningen, zowel de 1 als de 2 kamerappartementen, starters woningen zijn. Hoe kan het dan zijn dat een 2 kamer appartement een wachttijd heeft van 8!! Jaar heeft. Uw antwoord zal zijn: vanwege de nieuwbouw in Veldhuizen waar veel mensen migreren naar andere bouw en geen woonruimte achterlaten. In dat antwoord kan ik mij vinden, maar de meeste mensen die uit veldhuizen vertrekken, zijn gezinnen die een gezinswoning zullen betrekken en niet een 2-kamer starters woning, toch? Ook wil ik vragen hoe het komt dan dat er van deze schaarse starters woningen er te weinig zijn en na mijn mening ook niet meer bijkomen(in de diverse nieuwbouw in Ede) Kunt u mij daar een verklaring voor geven?
Ik ontvang graag van u een reactie op mijn relaas

Met vriendelijke groet,

Hierissiedan


Hun reactie:

Geachte heer Hierissiedan,

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat er op dit moment ontzettende lange wachttijden zijn.

Dit heeft te maken met de vele woningen die niet geadverteerd worden in verband met de stadsvernieuwing van een aantal wijken.

De wachttijden voor een zit/slaapkamer zijn al opgelopen tot 2-3 jaar.

Dit was voorheen de wachttijd voor een 2-kamerappartement, helaas is de wachttijd voor een 2-kamerappartement opgelopen tot soms wel 5 jaar of langer.

Doordat het aanbod erg weinig is, is er ook weinig doorstroming.

Dit is dus ook een reden voor de lange wachttijden.

Er komt wel veel nieuwbouw in Ede maar dat kost tijd.

Er gaat per 1 juli 2007 veel veranderen in het aanbodsysteem van de gemeente Ede.

Dit komt door de WERV een samenwerking tussen Wageningen, Veenendaal, Rhenen en Ede, alle woningen gaan dan via woningnet.nl.

Hoe het straks allemaal gaat lopen is voor ons ook nog niet duidelijk, als het goed is gaat er eind mei begin juni een mailing naar alle woningzoekende en bewoners van Ede over deze verandering.

Of het ook een invloed gaat hebben op de wachttijden is vooralsnog niet aan te geven.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd telefonisch contact opnemen met de afdeling woonservice tel edit.

Met vriendelijke groet,

Afdeling woonservice.

[ Bericht 49% gewijzigd door Marsepein op 21-05-2007 23:55:34 (Telefoonnummer weggehaald.) ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 21 mei 2007 @ 20:33:46 #7
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_49621027
Sommige kamers zijn hartstikke leuk en andere zijn gewoon te ranzig voor woorden! Wat ben ik blij dat ik niet in een studentenhuis woon zeg!
In me Burberry......
pi_49623005
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
P.s. Ik (v) zoek nog een kamer in Amsterdam, dus geen foto's van mij
Kamer? Waarom zoek je geen duplex woning? Ben zelf dan wel geen student (gelukkig) maar heb toen ik net op mezelf ging in een duplex woning(is kleine alleenstaandenwoning) gewoond. Voorde huur betaalde ik 180euro per maand, gas+electra 80euro per maand en water 20euro per 2 maanden. Stukken goedkoper dan 1 of andere kamertje. En in een duplexwoning hoef je teminste geen keuken/badkamer/wc met anderen te delen.
pi_49624076
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:16 schreef NasiRamesSpeciaal het volgende:

[..]

Kamer? Waarom zoek je geen duplex woning? Ben zelf dan wel geen student (gelukkig) maar heb toen ik net op mezelf ging in een duplex woning(is kleine alleenstaandenwoning) gewoond. Voorde huur betaalde ik 180euro per maand, gas+electra 80euro per maand en water 20euro per 2 maanden. Stukken goedkoper dan 1 of andere kamertje. En in een duplexwoning hoef je teminste geen keuken/badkamer/wc met anderen te delen.
Ja vind ik ook goed! Waar kan ik die vinden?
pi_49624343
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja vind ik ook goed! Waar kan ik die vinden?
vraag er eens naar bij een woningbouwvereniging/woningstichting en schrijf je in
pi_49624419
Hier in Hoogezand had ik binnen een half jaar een huisje maar ik kwam ook in een asociale buurt terecht met junks enzo, wachttijd voor de normale buurten was zo`n 2 jaar maar heb inmiddels een huisje gekocht
pi_49629275
Leuke kamer die laatste uit de OP
pi_49630136
Amsterdam!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_49630310
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
P.s. Ik (v) zoek nog een kamer in Amsterdam, dus geen foto's van mij
Voor een goede indruk hebben we natuurlijk juist foto's van jou nodig.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_49633931
Ik vind het juist super om met anderen samen te wonen.
Het klikt ook erg goed met m'n huisgenoten enzo
Alleen heeft onze huisbaas de boel hier laten renoveren door en stel Polen, dus de kwaliteit is niet echt super
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:07:31 #16
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_49639468
Effe je quote gesloopt...
Muurstraat Groningen.. Ik vermoed dat alleen maar studentes daar mogen wonen.. (is ook algemeen bekend dat er veelal studentes medicijnen wonen vanwege de veiligehid)
Het zijn namelijk de best beveiligde woningen van Groningen.

Maar wat wil je als je boven de hoerenkasten bivakeerd. Die 'dames' worden goed bewaakt door hun 'bazen'.
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Als voorbeeld genomen:
woonachtig aan de Muurstraat (in centrum) Keuken en douche wordt gedeelte met 2 huisgenoten.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_49642623
Zoekende naar een kamer in Amsterdam, heb via een collega al een kamer aan de Nassaukade kunnen bezichtigen.

Alleen is de huidige bewoner nog steeds op zoek naar iets anders, dus ik wacht af wanneer diegene weg is!

(tvp)
pi_49646712
Mijn huisbaas heeft de besloten de huur te verhogen met 5% dit jaar

Ga nu 402 euro betalen voor 28m2 + 20m2 dakterras voor mijzelf. Het is wel veel ruimte, maar wel erg duur nu
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:21:08 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49646975
whooooo tering he das veel! heb in den haag een woning van 85m2 voor netto (ok is wel exclusief) ¤ 425

dakterras is wel fijn!!
pi_49654570
Mijn kamer in Amsterdam Oud-Zuid, op 5 minuten fietsen van de VU en 10 minuten van het Museumplein. Eigen keukentje en douche, toilet delen met twee studentes. Bevalt bijzonder goed.















"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_49659467
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Mijn kamer in Amsterdam Oud-Zuid, op 5 minuten fietsen van de VU en 10 minuten van het Museumplein. Eigen keukentje en douche, toilet delen met twee studentes. Bevalt bijzonder goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je ligt met een matras op de grond?
pi_49663965
volgens mij word ik belazerd door mn huisbaas. Betaal 295 eu huur + eu 100 servicekosten.
Die kale huur is nog wel te doen (23m2, delft, 5 min van centrum vandaan)
Maar EU 100 service kosten???

Hij wil ook geen jaaroverzicht geven van de werkelijke servicekosten, de rat.

En tis ook nog eens excl internet en excl gemeente belastingen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:56:58 #24
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_49664236
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:52 schreef Reinnn85 het volgende:
volgens mij word ik belazerd door mn huisbaas. Betaal 295 eu huur + eu 100 servicekosten.
Die kale huur is nog wel te doen (23m2, delft, 5 min van centrum vandaan)
Maar EU 100 service kosten???

Hij wil ook geen jaaroverzicht geven van de werkelijke servicekosten, de rat.

En tis ook nog eens excl internet en excl gemeente belastingen
Dan betaal je nog meer dan wat ik voor m'n appartement betaal
Ik ben lelijk.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:11:08 #25
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49665085
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:25 schreef Dementor het volgende:

[..]

Je ligt met een matras op de grond?
Dit zijn de foto's van toen ie er net in kwam, neem aan dat er het een en ander is verandert? (dus nieuwe foto's??)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')