abonnement Unibet Coolblue
pi_49588695
In het kader van FOK!klussers helpen FOK!klussers is dit mijn verslag.

Gisteren, zaterdag 19 mei, was het zover. De klusdag bij Marsepein. Richie29 heeft hulp gehad van Vonkenboer, en zich aangeboden om mij te helpen. Zelf was ik bij Truttebosje geweest. En Gurb had zich geheel vrijwillig aangeboden om ook te komen helpen. Kortom we waren met zijn drieen.

Ik had al aangegeven dat we een vlonder in de tuin zouden gaan bouwen. E.e.a. had ik al voorbereid, zand weg, schutting aangeheeld met een extra bangkiraiplank, piketten op lengte gezaagd.

Verder hat ik het hout al besteld, schroeven en slotbouten, anti-worteldoek gehaald. En vrijdag nog een ijzerboor 10 mm, torxbitjes, wat kleine boortjes -om voor te boren- gehaald.

Het feest kon dus beginnen. Gurb had al aangegeven om 8:45 wel koffie te lusten, en klokslag kwart voor negen was hij bij mij. Samen een bak koffie gedronken en het huis bekeken. Richie29 had zich om 7:00 uur al op FOK! gemeld dat hij onderweg was, maar met 175 Km voor de boeg zou dat nog wel even duren.

Terwijl Ik het huis aan Gurb laat zien, belt richie29 op, hij is in Aalsmeer, maar compleet verdwaald. Na wat tips heb ik hem de goede kant op kunnen sturen.

Gurb pakt e.e.a. aan gereedschap uit de auto, en dan komt ook richie29 aan. En het is eigenlijk meteen gezellig. Ook met richie29 drinken we nog een bak koffie, ik laat hem het huis zien, en hij kleedt zich daarna even om. Tegen 10 uur beginnen we dan 'eindelijk'.

Gurb begint met puntjes zagen aan 16 piketten. Dan slaan we ze wat makkelijker in de grond.


En ondertussen zetten richie29 en ik de eerste paaltjes uit, en spannen we een touwtje om te bepalen waar het terras gaat stoppen. Als we daarmee klaar zijn gaat de eerste paal in de grond:


Richie29 deelt rake klappen uit:


Terwijl ik de volgende palen voorbereid, en er achter kom dat er ergens iets in de grond zit wat ik eerst wil uitgraven voordat we een hemelwaterafvoer aan gruzels slaan:


Na ongeveer een uurtje zit de eerste regel vast en op hoogte (Nou niet helemaal blijkt later.):


Ondertussen zijn we aan de volgende regel begonnen, 5 palen per regel is wel even slaan. Ook tekenen we de 'verwachte' HWA af in de klei. Dat moeten we nog een keer of 3 doen omdat we het elke keer weg lopen. Het blijkt dat we van de eerste regel 1 paal toch een halve centimeter te diep hebben, en met wat hefbomen trekken we e.e.a. uit de klei:







Tijd voor koffie, het is even over elven en na het beuken, slaan en op je knieeen zitten wil je wel even ontspannen. Foto's van de koffie heb ik niet maar jullie weten vast hoe dat er uit ziet

We gaan verder met de 2e regel, en als we die met lijmklemmen hebben geklemd, zien we dat er toch een behoorlijke slinger inzit. Als we er dan een touwtje overheen spannen, blijkt dat we de schroeven wel mooi op lijn kunnen zetten en besluiten het zo te laten:


Het vastzetten van de 2e regel, gadegeslagen door mijn vrouw of het allemaal wel goed gebeurt :


EN we slaan er nog maar een paar palen in, totaal worden het er 25, en dat ga je wel voelen. Zowel met het slaan, als ook met het stuk resthout vasthouden. Dat dreunt lekker door:


En de 3e regel zit ook vast:


Tijd voor lunch. Ik heb snel een paar stokbroodjes met pesto, tomaat en mozarella gemaakt:


Terwijl ik het anti-worteldoen op maat snij. Het stuk is 8x2 meter terwijl we 3,30x4,10 nodig hebben. Dus met een beetje crea passen en meten past het ook nog:


Na het eten beginnen we met de 4e regel, palen slaan, again:


Vervolgens waterpas afstellen:


En vol optimisme beginnnen we met de laatste 5 palen:






Na het waterpas afstellen gaat de laatste regel vast:


Gurb zaagt de eerste plank op lengte en we gaan bepalen waar die moet komen. Ook rekenen we uit hoe het ongeveer uit gaat komen. En zoals we denken moeten we van de laatste planken de laatste 5 ndaen rechts iets breder maken om 6 a 8 mm 'te winnen', dit blijkt later niet nodig te zijn, we komen keurig uit:


Onder tussen is een vriend van mij komen kijken, en na wat tips begint hij ook rustig aan mee te helpen, extra handjes zijn altijd welkom:


Nadat we de plaats vvan de eerste plank hebben bepaald, kunnen we de overlengte van de regels afzagen. Na wat proberen met een koekepeerzaag of een cirkelzaag blek het het makkelijkste met de handzaag te gaan:




Onder tussen begint Gurb met de eerste planken op lengte te zagen:




Als er een bulk planken gezaagd is gaan we eerst maar eens wat vast zetten. Omdat de tijd wat krap wordt, het is inmiddels ruim over 5, besluiten we elke plank met 2 schroeven vast te zetten. Ik doe dan zelf, op zondag de rest:



(Let niet op de kleuren, camera doet soms raar)




EN als we dan een stuk verder zijn dan zien de zijkanten er zo uit. Rechts:


Links:


De enalaatste plank kunnen we niet vast zetten omdat ik de HWA nog wil vervangen en niet precies weet welke muurbeugels ik gebruik en dus niet de afstand weet. Ook is het laatste opstaande randje te zien. We hielden een kier van even iets meer als 3 cm over en hebben er voor gekozen om een plank in de lengte door te zagen en een klein opstaand randje te maken:


Het dan zoals het er aan het einde uitzag:


Toen was het tijd voor de bbq. En net als de kachel van Kees ging ook deze bbq niet aan, om het even hoe hard we 'aan' riepen. Gurb kwam op het idee om de schoorsteen met kranten te vullen en aan te steken. Zo gezegd zo gedaan, zie hier het resultaat:






Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Lekker ge-bbq-d, en tegen 10 uur reden Gurb en richie29 weg.

Het was een zeer geslaagde dag, beide zijn erg leuke mensen die van aanpakken weten. Veel kennis en kunde in huis. En door het meegenomen gereedschap is het werk een stuk makkelijker gegaan. Jongens bedankt!

En wat ik gezegd heb staat, in de zomer spreken we nog een keer af om de bbq eens over te doen, en dan wat beter verzorgd, geen klusdrukte gewoon gezelligheid.

Vandaag heb ik de overige planken en schroeven vast gezet. Eerst wigjes van 4 mm gezaagd, die er tussen geklemd. Schroefgaten uitmeten (touwtjes spannen) en dan maar voorboren en schroeven. Het kost je een paar lege accu's en uiteindelijk ben je met de boorhamer aan het schroeven (Klopstand uit) maar het zit er in, en ligt erop.

Daarna even goed geveegd, en de picknicktafel er op. Toen begon het te regenen, en niet zo maar een beetje, nee kei hard. Ik heb dus geen eind foto kunnen maken. Nu is het droog, maar te donker. Die foto houden jullie te goed!

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsepein op 20-05-2007 23:34:28 ]
  zondag 20 mei 2007 @ 22:59:20 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49589039
heul erg leuk stuk was het wachten waard!!
pi_49589591
Weer een schitterende reportage.
Simpatieke club zo te zien.
Die middelste foto's zijn volgens mij in 1965 genomen.

Volgende keer paaltjes slaan.
Met grondboor eerste gedeelte maken, dan paaltje erin en mMet moker en een leeg conservenblik over paaltjes.

Dat was echt een precisiewerk om die en pas en in een lijn te krijgen. Dat heeft echt opgehouden.
Planken leggen was het leukste werk. Toch.

Liggen de planken niet verkeerd om ivm met afwatering. Zal niet veel zijn, maar water loopt nu naar de zijkanten. Hopelijk geen bezwaar.

[ Bericht 23% gewijzigd door Solingjan op 20-05-2007 23:20:31 ]
pi_49589779
Voor:

Na:
pi_49589999
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:22 schreef Marsepein het volgende:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Mooi he! En Trots??
pi_49590003
Solingjan, dat conservenblikje is een goede tip. Verder is er geen afwatering, het is 100% vlak. Bewust voor gekozen. We hebben nu met een wrikijzer het eerste stukje gedaan. Als ik het met de grondboor zou doen dan heb ik geen draagkracht meer. We zitten hier op veengrond, met een grondwaterstand van 30 a 40 cm onder de grond. Dus dat is erg hoog.

Ik had van de week 1 gat gemaakt met de grondboor om te testen, en als ik dan de paal erin zet dan is het 3 klappen en ben ik hem kwijt. Dit was perfect dat houdt wel een paar jaar (Ik hoop een paar tientallen jaren )

En planken is inderdaad het leukste werk hoewel het allemaal leuk om te doen was, zoals richie29 zei, het is echt bouwen en dat is leuk!
pi_49590068
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:27 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Mooi he! En Trots??
Ja, dat wil je niet weten. Ik ben er zo verschrikkelijk blij mee, ik wilde dit al zo lang en dan nu met de picknicktafel er op is het helemaal geweldig. Ik ben ook erg blij met de hulp van beide jongens. Dit is alleen niet goed te doen, ik had alle paalkoppen kapot geslagen en mijn schouder zou ook wel uit de kom gelegen hebben. (Ik wist nog niks van jouw tip )
pi_49590790
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:27 schreef Marsepein het volgende:
Ik had van de week 1 gat gemaakt met de grondboor om te testen, en als ik dan de paal erin zet dan is het 3 klappen en ben ik hem kwijt.
pi_49590870
Weet je waarom dat conserveblikje en niet een balkje of plank.

Je wil niet weten wat een optaters diegene die dat balkje vast heeft telkens krijgt.
Daar kun je weken last van krijgen in je elleboog.

Daarom moet je dat balkje ook niet met je volle hand vast houden maar in je open holle hand.
pi_49590983
Gurb en Richie
pi_49591349
Hoi Jp, Allereerst is het een reteprachtig stukkie van je tuin geworden Moet wel zeggen dat ik net als onze "nestor" het wel een raar idee vind om het terras in de "breedte "te zien , ipv in de lengte (lijkt me dat dat smalle stukje dan ook wat langer en minder smal "uit"gaat komen)

Verder mijn rots in de branding qua tekenwerk (gurb) eindelijk eens in real life gezien, en man die kan werken ja. Als je hem een muurtje laat metselen moet je als metselaar wel 750 stenen per uur wegsmeren... kusje Gurbie !

Zit trouwens zo op het oog aardig wat verloop in de grond daar bij je achter mars

Nou nog ff olie over je terrasje, de luiwagen erover en genieten maar Ook 28 mm massaranduba dus gekozen? Is oh zo prachtig he? ging mijn klushartje echt ff snller van kloppen hoor. En de decoupeerzaag is geen koekepeerzaag

[ Bericht 17% gewijzigd door Cybersijp op 21-05-2007 00:15:44 ]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_49591985
Het stukje was 3.20 bij 4.30 (ongeveer). Door het in de breedte te leggen laat je het breder lijken. En dat klopt, het ziet er breder uit.

Het is inderdaad 28 mm dik Massaranduba, terwijl ik 25 besteld had. Dat was niet leverbaar, en is het dus 28 geworden. 22 vond ik te dun, dat zou 2 extra regels, is 10 palen extra zijn. Dat is met 3 man 2 uur extra, dus bijna een hele werkdag. Nee, ik ben er heel blij mee.

Het gaat niet in de olie, we laten het vergrijzen.

En ja de grond... vandaag een overbuurman gesproken, het zakt hier per jaar tussen 0.5 en 1 cm. Er is al zeker 30 jaar niets meer opgegaan dus reken maar uit. De buren hebben er ongeveer 40 kuub op moeten gooien om het allemaal weer mooi op hoogte te krijgen. Dar zijn wel iets meer m2 maar het geeft een indicatie hoeveel er overal nog op moet.
  maandag 21 mei 2007 @ 01:16:16 #13
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49592750
Marsepein, complimenten voor het fraaie verslagje!

Verder uiteraard graag gedaan en geniet ervan (als je de laatste 180 schroeven erin gedraaid hebt )

Geslaagd dagje; goed verzorgd door de gastheer en vrouw en ook best een fraai resultaat. Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_49595331
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:49 schreef Marsepein het volgende:
Het dan zoals het er aan het einde uitzag:
Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, het is tenslotte toch niet voor mezelf
quote:
Toen was het tijd voor de bbq. En net als de kachel van Kees ging ook deze bbq niet aan, om het even hoe hard we 'aan' riepen. Gurb kwam op het idee om de schoorsteen met kranten te vullen en aan te steken. Zo gezegd zo gedaan, zie hier het resultaat:

Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Lekker ge-bbq-d, en tegen 10 uur reden Gurb en richie29 weg.
Zo doen wij het thuis dus ook, alleen dan niet met brikketten, maar met houtskool. Maar dan rookt het net zo hard
quote:
Het was een zeer geslaagde dag, beide zijn erg leuke mensen die van aanpakken weten. Veel kennis en kunde in huis. En door het meegenomen gereedschap is het werk een stuk makkelijker gegaan. Jongens bedankt!
Graag gedaan, jij bedankt voor de goede zorgen, en vooral tof dat je die amsterdamse live-zanger speciaal voor ons had geregeld
quote:
Ik heb dus geen eind foto kunnen maken. Die foto houden jullie te goed!
Oke
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:09 schreef Cybersijp het volgende:
Verder mijn rots in de branding qua tekenwerk (gurb) eindelijk eens in real life gezien, en man die kan werken ja. Als je hem een muurtje laat metselen moet je als metselaar wel 750 stenen per uur wegsmeren... kusje Gurbie !
quote:
En de decoupeerzaag is geen koekepeerzaag
  maandag 21 mei 2007 @ 08:47:13 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49595525
Leuk verslagje

Ook mooi resultaat geworden, maar hoe zat het nou met die gympen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49595898
pfew...hard gewerkt mannen.
en een erg leuk en duidelijk verslag.
(kom ik aan met mn 3`foto`s bij mn verslagjes haha)
en ik ben benieuwd hoe mooi het staat met je picknicktafel erop.
en wat leuke plantjes en potjes enzo natuurlijk
en errug leuk om de mensen achter fok eens te zien.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:36:58 #17
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49599715
Goed werk mannen !

Dat ligt voorlopig vast. Heel veel plezier op het terras.
pi_49601049
gaaf man , zo zie je maar welk leuk effect het kan hebben als je mélkaar helpt!! supermooi geworden, Marsepein had je niet overwogen om openslaande deuren te maken achterin ?
  maandag 21 mei 2007 @ 12:30:00 #20
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49602547
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:53 schreef Solingjan het volgende:
Je wil niet weten wat een optaters diegene die dat balkje vast heeft telkens krijgt.
Je wil niet weten wat voor spierpijn ik in m'n handen heb gisteren en vadaag!
Dat geweld zijn mijn bureau-handjes niet gewent
quote:
Daarom moet je dat balkje ook niet met je volle hand vast houden maar in je open holle hand.
DAAR waren we gelukkig al vrij snel achter! Nadeel daarvan is weer dat als Marsepein net vòòr de plek waar de balk op de paal rust mept, je dan de indrukwekkende salto's van een stuk hout te zien krijgt
pi_49602767
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:30 schreef richie29 het volgende:
DAAR waren we gelukkig al vrij snel achter! Nadeel daarvan is weer dat als Marsepein net vòòr de plek waar de balk op de paal rust mept, je dan de indrukwekkende salto's van een stuk hout te zien krijgt
Kijk eens goed naar onderstaande foto:
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:53 schreef Charisma het volgende:
gaaf man , zo zie je maar welk leuk effect het kan hebben als je mélkaar helpt!! supermooi geworden, Marsepein had je niet overwogen om openslaande deuren te maken achterin ?
Zeker overwogen, hoewel het een fikse afstap/opstap is, zo'n 20 cm. We hopen dat dit jaar er weer een isolatieronde van Progis komt en dan laten we iig openslaande deuren ofreren
pi_49604853
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:30 schreef richie29 het volgende:
Je wil niet weten wat voor spierpijn ik in m'n handen heb gisteren en vadaag!
Dat geweld zijn mijn bureau-handjes niet gewent
me too, alhoewel ik er nu geen last meer van heb

En het allermooist zou een houten palenhamer / sleg zijn geweest, maar diegene die wij op de zaak hadden liggen had maar een steel van 10 cm
pi_49604952
Ik kan mijn vingers nog niet pijnvrij strekken, terwijl ik de minste klappen heb uitgedeeld.
  maandag 21 mei 2007 @ 13:38:36 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49605013
Het was voor een goed doel mensen!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 21 mei 2007 @ 13:38:49 #25
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49605021
(Daar was ik al bang voor)

Maar volgens mij is dat een test-swing hoor
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 15:36:23 #26
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_49615534
Nog even over de zaagtafel Gurb. We dachten dat het blad niet helemaal in het lood stond. Maar vandaag had ik in ene een ingeving. We hebben die kant helemaal niet gezaagd

De andere kant is gezaagd, en die is retestrak:
pi_49616203
Het eindresultaat







pi_49616949
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:21 schreef Marsepein het volgende:
Nog even over de zaagtafel Gurb. We dachten dat het blad niet helemaal in het lood stond. Maar vandaag had ik in ene een ingeving. We hebben die kant helemaal niet gezaagd

De andere kant is gezaagd, en die is retestrak:
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, nu je het zegt

Maar zo ziet met die tafel erop ziet het er nog een stukje "af" er uit!

Zal ik trouwens nog over je vrouw beginnen??
pi_49620461
Wat was er dan met mijn vrouw? Heb ik iets niet meegekregen
  maandag 21 mei 2007 @ 21:14:30 #31
215 misterDre
Paint it black!
pi_49622907
Dat ziet er netjes uit

Ga je de voorkant nog wel dichtmaken?
pi_49623902
jee wat gaaf , waarom zijn sommige planken donkerder...regen ? of toch olie?
ik zie de openslaande deuren al voor me
pi_49625423
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:43 schreef Marsepein het volgende:
Het eindresultaat

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik mis de pantoffeltjes voor het terras! ahum!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:48:39 #34
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49636654
Nog even een parasolletje en plantjes en genieten maar!

Zeker mooi geworden!

Volgens mij bedoelde Gurb iets van zeurwijf
Het is dat ze het zelf zei
pi_49636763
Oh ja

Dat is mijn vrouw
pi_49638048
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:39 schreef Charisma het volgende:
jee wat gaaf , waarom zijn sommige planken donkerder...regen ? of toch olie?
ik zie de openslaande deuren al voor me
Die donkere planken komt inderdaad door de regen, maar ze zijn ook niet allemaal gelijk van kleur. De 2 donkerste hebben we iig achter gehouden.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:35:32 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49638280
En de voorkant? Ga je die nog dichtmaken? (zoals misterDre ook al vroeg )
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49638918
Daar komt zeker nog iets voor, maar e.e.a. hangt af van wat we ervoor gaan maken. Opgehoogd moet er sowieso. Ik weet nog niet hoe veel ik daar omhoog ga.

Voor de vakantie wordt het iig niets meer.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:15:44 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49639796
Je bedoeld dat je de hele tuin gaat ophogen?

Je zou er ook een soort van trap trede idee kunnen maken. Met natuursteen of e.d. en de rest van de tuin iets lager laten liggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49639937
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:52 schreef Marsepein het volgende:
Daar komt zeker nog iets voor, maar e.e.a. hangt af van wat we ervoor gaan maken. Opgehoogd moet er sowieso. Ik weet nog niet hoe veel ik daar omhoog ga.

Voor de vakantie wordt het iig niets meer.
Hou je dan wel rekening met de afwatering. Nu loopt water nog van het terras en eronder naar het lage gedeelte.
Ga je dat lage gedeelte ophogen dan kan het water van onder het terras niet meer weg.
pi_49641657
Ik hou dat even in de gaten SOlingjan, bedankt voor de tip!
pi_49669199
Het is door anderen ook al aangegeven. Tuindeuren. Maar dat wilde je zelf ook al.
Kijk zo nu en dan eens op marktplaats of marktplaza. Regelmatig aanbiedingen 2e hands
Of denk er eens over na om zelf een kozijn te maken. Voor twee deuren en ramen opzij.
Is makkelijk zelf te doen.
Twee deuren kopen. Zelf afhangen. Dat is een leuke klus.

Zit toch nog te prakiseren over de afwatering als je voor het terras wil ophogen. Is een probleem.
Maar problemen zijn er om opgelost te worden.

Als je nu bijv. 2 middelste planken los haalt. Kun je erbij komen. Middenin een gat graaft daar een oude gresbuis of een grote pvc buis diameter 20 cm(die zijn er) lang ong. 1 meter. Vol gooien met grind.
Dan loopt je water mss daar naar toe. Of komt het grondwater dan omhoog???
Kun je het voor dichtmaken cq ophogen.
pi_49673606
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:37 schreef Solingjan het volgende:
Het is door anderen ook al aangegeven. Tuindeuren. Maar dat wilde je zelf ook al.
Kijk zo nu en dan eens op marktplaats of marktplaza. Regelmatig aanbiedingen 2e hands
Of denk er eens over na om zelf een kozijn te maken. Voor twee deuren en ramen opzij.
Is makkelijk zelf te doen.
Twee deuren kopen. Zelf afhangen. Dat is een leuke klus.

Zit toch nog te prakiseren over de afwatering als je voor het terras wil ophogen. Is een probleem.
Maar problemen zijn er om opgelost te worden.

Als je nu bijv. 2 middelste planken los haalt. Kun je erbij komen. Middenin een gat graaft daar een oude gresbuis of een grote pvc buis diameter 20 cm(die zijn er) lang ong. 1 meter. Vol gooien met grind.
Dan loopt je water mss daar naar toe. Of komt het grondwater dan omhoog???
Kun je het voor dichtmaken cq ophogen.
maar hij heeft toch folie onder gelegt? dan moet daar ook een gat in
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:07:50 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49673620
Ik vind het supermooi geworden!
En idd de planken in de breedte, daar zou ik ook voor gekozen hebben. Het laat het stukje minder smal lijken. Wij zouden het hier ook willen en zouden dan idd ook voor de breedte gaan.
Maar dat duurt nog wel even voor we dat gaan doen.
***
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:15:11 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49673705
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:37 schreef Solingjan het volgende:
Het is door anderen ook al aangegeven. Tuindeuren. Maar dat wilde je zelf ook al.
Kijk zo nu en dan eens op marktplaats of marktplaza. Regelmatig aanbiedingen 2e hands
Of denk er eens over na om zelf een kozijn te maken. Voor twee deuren en ramen opzij.
Is makkelijk zelf te doen.
Twee deuren kopen. Zelf afhangen. Dat is een leuke klus.

Zit toch nog te prakiseren over de afwatering als je voor het terras wil ophogen. Is een probleem.
Maar problemen zijn er om opgelost te worden.

Als je nu bijv. 2 middelste planken los haalt. Kun je erbij komen. Middenin een gat graaft daar een oude gresbuis of een grote pvc buis diameter 20 cm(die zijn er) lang ong. 1 meter. Vol gooien met grind.
Dan loopt je water mss daar naar toe. Of komt het grondwater dan omhoog???
Kun je het voor dichtmaken cq ophogen.
Dan vergeet je alleen dat Marsepein dicht bij Schiphol woont

Als hij niet extra geisoleerde deuren zou maken dan zou de geluidsoverlast best wel eens groot kunnen zijn. De overige ramen en deuren zijn allemaal geisoleerd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49676677
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan vergeet je alleen dat Marsepein dicht bij Schiphol woont

Als hij niet extra geisoleerde deuren zou maken dan zou de geluidsoverlast best wel eens groot kunnen zijn. De overige ramen en deuren zijn allemaal geisoleerd.
Dat was mij reeds bekend.
pi_50075901
Ik zou inderdaad deuren met een dubbele sponning moeten hebben net als met de ramen. Hoe dat dan met de naald gaat weet ik niet. Maar als de tijd rijp is kijken we erna en verdiepen we ons erin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')