abonnement Unibet Coolblue
pi_50603868
Dan vind ik het kinderachtig dat er mensen zijn die gaan zeiken over hun foto op internet (na notabene een fotmeet) waardoor niet komers een stukje sfeer impressie missen. Ik kan me prima vinden in wat Fraubitch zegt en vind het sneu om haar met een kulreden de mond te snoeren .
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:04:15 #127
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_50604213
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 08:45 schreef ..zapper het volgende:
Dan vind ik het kinderachtig dat er mensen zijn die gaan zeiken over hun foto op internet (na notabene een fotmeet) waardoor niet komers een stukje sfeer impressie missen. Ik kan me prima vinden in wat Fraubitch zegt en vind het sneu om haar met een kulreden de mond te snoeren .
hear hear- en ook een reminder dat dat volgende keer genoteerd word in de OP van een meet dat de kans aanwezig is na welke FOT meet dan ook dat je knar op internet verschijnt.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_50605013
Eensch met baard en kale.

Prima als iemand graag anoniem wil blijven. Maar dan kun je zelf ook wel bedenken dat een FOT-meet niet de beste plek is om je hoofd te vertonen.

En om tegen FB nou te zeggen dat ze geen recht van spreken heeft omdat ze er niet was, komop he. Ze is normaliter niet te beroerd om het halve land af te reizen voor een meet, en nu was ze er toevallig een keer niet bij.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juni 2007 @ 11:16:47 #129
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50607493
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:48 schreef Vliegvrager het volgende:
Eensch met baard en kale.

[...]
Monitor vs koffie: 0-1
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:40:37 #130
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_50612477
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:48 schreef Vliegvrager het volgende:
Eensch met baard en kale.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juni 2007 @ 13:52:13 #131
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50612922
dankje!

Waar ik gewoon niet mee kan leven is dat men naar een FOTO meet gaat en dan ligt te zeiken dat men niet met zijn kop op het internet wilt.. ga dan niet naar een FOTO meet. Godver. was dit nou een meet van een ander Subfora, kon ik me er in vinden.

Sowieso zie ik die mensen die nu op me zeiken in het desbetreffende topik nooit op fot, maar nu ze eens naar een meet zijn geweest kunnen ze alles flikken? Joh! Ik weet dat Fok! meets openbaar zijn, en hoe meer mensen hoe liever vooral op Fot!! Maar kom alstublieft niet aan met het feit dat je een keer naar een meet gaat en je meteen alle regels kunt gaan bepalen.
Ik baal ontzettend dat ik niet kon komen, en ik wil gewoon alle foto's zien. klaar. En het kan me niet schelen dat BS er nou wel of niet opstaat. Echt niet. Ik vind het alleen jammer dat er zo'n gedoe omheen moet zijn.

Noem me een zeikerd, noem me een topic verpester.. het enige wat ik vind is dat mijn zin in FOT nu redelijk verpest is.

[ Bericht 0% gewijzigd door fraubitch op 19-06-2007 14:01:07 ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50612972
iedereen die bij een meet niet op de foto wil moet een fel gekleurde sticker op z'n voorhoofd dragen
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juni 2007 @ 13:54:43 #133
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50613013
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:53 schreef PankPinther het volgende:
iedereen die bij een meet niet op de foto wil moet een fel gekleurde sticker op z'n voorhoofd dragen
of moet gewoon niet op een Fotografie meet komen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50613393
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:54 schreef fraubitch het volgende:

[..]

of moet gewoon niet op een Fotografie meet komen
dat komt op hetzelfde neer, niemand gaat de hele dag voor lul lopen met een sticker op z'n kop

ben het overigens wel met je eens hoor, en deze discussie is al vaker geweest op fok en helemaal in fot
en iedere keer was de uitkomst hetzelfde, op een openbare bijeenkomst kun je niet verwachten dat je niet gefotografeerd wordt, zeker niet als er gemiddeld 1,5 camera per persoon aanwezig is

alleen nu zijn er weer nieuwe mensen en nieuwe mods en dan herhaald het zich weer eventjes
ik vind die reminder in de OP van sharkbait wel een goeie, ben je gelijk van al het gezeur af
pi_50613493
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:52 schreef fraubitch het volgende:
dankje!

*heel verhaal KNIP*
amen
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:02:44 #136
101884 PeRi
Allons-y!
pi_50615561
Ik vind het wel een beetje idioot dat er zoveel ophef om gemaakt wordt. Ja, een FOT meet, foto's enzo, prima. Maar dit was toch geen fotoshootmeet maar een casual voor deze gezelligheid bbq? Mensen die nooit in FOT komen? Pardon? Ik kom ik weet niet hoe lang al in FOT, dat ik zelf niet fotografeer en geen showcases open of in de slowchat post, wil meteen zeggen dat ik mn mond niet mag opentrekken? En het kan toch best dat iemand niet wil dat zijn kop op internet komt, maar wel users wil meeten? Dat het jou of mij geen reet kan schelen dat ik all the way te zien ben op het wereldwijde web wil niet zeggen dat ieder ander er ook geen problemen mee heeft.

Ik vind het prima als je BS een spelbreker vindt, maar de manier waarop je het deed en bleef doorzeiken was zeker topicverpestend.
Whatever I want.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juni 2007 @ 15:07:25 #137
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50615766
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:02 schreef PeRi het volgende:


Ik vind het prima als je BS een spelbreker vindt, maar de manier waarop je het deed en bleef doorzeiken was zeker topicverpestend.
het feit dat je zo bleef happen was misschien wel de reden waarom jij het topicverpestend vond

wat mij betreft zijn we uitgepraat. als ik op een meet kom en ik fotografeer mensen pleur ik ze op het internet. dus hierbij ben je gewaarschuwd.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juni 2007 @ 15:12:22 #138
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50615949
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:02 schreef PeRi het volgende:
Mensen die nooit in FOT komen? Pardon? Ik kom ik weet niet hoe lang al in FOT, dat ik zelf niet fotografeer en geen showcases open of in de slowchat post
ik moest lachen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 11:44:57 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50722960
Lijkt me simpel, wil je niet met je kop op het internet ga dan niet naar een meet. Men heeft trouwens geen poot om op te staan mocht er een foto van desbetreffende persoon online komen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50750160
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 11:44 schreef Re het volgende:
Lijkt me simpel, wil je niet met je kop op het internet ga dan niet naar een meet. Men heeft trouwens geen poot om op te staan mocht er een foto van desbetreffende persoon online komen.
ten eerste hebben mensen een hoofd.
en waarom hebben mensen geen poot om op te staan??? als er een foto op inet komt??
Thank Drunk I'm a Goddess!
  FOK!fotograaf zaterdag 23 juni 2007 @ 11:29:31 #141
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50754960
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:09 schreef prupke het volgende:

[..]

ten eerste hebben mensen een hoofd.
en waarom hebben mensen geen poot om op te staan??? als er een foto op inet komt??
niet zo happen.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:06:19 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50755600
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:09 schreef prupke het volgende:

[..]

ten eerste hebben mensen een hoofd.
en waarom hebben mensen geen poot om op te staan??? als er een foto op inet komt??
Als jij me een link of wet kan laten zien waaruit blijkt dat mensen wel een poot hebben om op te staan hou ik me graag aanbevolen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50755753
Ik ben het wel met Re eens. Het event is via het forum tot stand gekomen, dus heeft het op het forum nieuwswaarde. Daarnaast heeft het virtueel een parallel met de foto's die in een kroeg worden opgehangen na een dropping ed. Het is allemaal gewoon toegestaan.

"Als de afbeelding niet in opdracht van of ten behoeve van de afgebeelde persoon is gemaakt, is het portretrecht beperkt. De afgebeelde persoon kan zich dan alleen maar verzetten tegen vermenigvuldiging of openbaarmaking, voor zover die persoon een redelijk belang heeft om zich daartegen te verzetten. In de woorden van de Auteurswet 1912:

Is een portret vervaardigd zonder daartoe strekkende opdracht, den maker door of vanwege den geportretteerde, of te diens behoeve, gegeven, dan is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zoover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.
Als de afgebeelde persoon de publicatie van het portret wil verbieden, zal de rechter een belangenafweging maken. (Artikel 21). De rechter zal daarbij zo nodig ook rekening houden met de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid.

De volgende omstandigheden kunnen een redelijk belang vormen voor iemand om zich tegen publicatie te verzetten:

privacy-overwegingen. Een dader of slachtoffer van een misdrijf die niet in een krant of encyclopedie wil worden afgebeeld kan zich hierop beroepen. Een politicus, bekend zakenman, topsporter of ander algemeen bekend persoon, kan zich hier niet zo gemakkelijk op beroepen.
Commerciële belangen – een bekende sporter of popster kan zijn foto willen gebruiken om geld te verdienen door middel van merchandising.
De afgebeelde persoon wordt in de afbeelding voor schut gezet of belachelijk gemaakt. Bepalend is daarbij niet de bedoeling van de maker, maar of het zo opgevat kan worden; of iemand zich door de foto in zijn eer aangetast kan voelen.
De wijze van afbeelden is schadelijk voor het imago van de persoon.
De afbeelding wordt gebruikt om reclame of propaganda te maken voor iets waar de afgebeelde persoon niet achter staat.
De wet bevat een uitzondering voor opsporingsberichten en dergelijke van justitie, ten behoeve van de openbare veiligheid of het opsporen van strafbare feiten. (artikel 22)." Aldus wikipedia.

Bovendien hebben paarden een hoofd en mensen een kop .
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:21:18 #144
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_50763111
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:02 schreef PeRi het volgende:
Ik vind het wel een beetje idioot dat er zoveel ophef om gemaakt wordt. Ja, een FOT meet, foto's enzo, prima. Maar dit was toch geen fotoshootmeet maar een casual voor deze gezelligheid bbq? Mensen die nooit in FOT komen? Pardon? Ik kom ik weet niet hoe lang al in FOT, dat ik zelf niet fotografeer en geen showcases open of in de slowchat post, wil meteen zeggen dat ik mn mond niet mag opentrekken? En het kan toch best dat iemand niet wil dat zijn kop op internet komt, maar wel users wil meeten? Dat het jou of mij geen reet kan schelen dat ik all the way te zien ben op het wereldwijde web wil niet zeggen dat ieder ander er ook geen problemen mee heeft.

Ik vind het prima als je BS een spelbreker vindt, maar de manier waarop je het deed en bleef doorzeiken was zeker topicverpestend.
hier al eens ophef over geweest, veel moeite om hoofjes weg te halen enzo, is toen besloten dat als je naar een FOT meet gaat je de kans loopt om met je hoofd op internet te komen. wil je dat niet dan ga je niet mee.

deze meet was dan niet voor foto's bedoeld maar blijft een FOT meet. dus regel blijft van kracht.
(als ik mee was geweest en had een foto waar hij op stond dan had ik echt geen zwart balkje er op gesoept)
pi_50776346
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:06 schreef Re het volgende:

[..]

Als jij me een link of wet kan laten zien waaruit blijkt dat mensen wel een poot hebben om op te staan hou ik me graag aanbevolen
Ik raad je dan aan om eens een keer eenboek te kopen (of een cursus te volgen) van het portretrecht
succes!!
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 24 juni 2007 @ 02:15:06 #146
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50777984
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:43 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik raad je dan aan om eens een keer eenboek te kopen (of een cursus te volgen) van het portretrecht
succes!!
Zo, dan kom ik ook maar weer eens binnenvallen:
Deze discussie hebben we hier al veel vaker gevoerd, en het is heel simpel. Wanneer een foto niet in opdracht is gemaakt (check!), in de openbare ruimte (check!), de geportretteerde heeft geen redelijk belang (anders dan "ik wil niet met mijn tronie op het internet" - check!) en de foto is niet voor een commercieel doel (check!), dan heeft geportretteerde geen poot om op te staan.

Daar komt nog bij dat als geportretteerde het in dit specifieke geval voor de rechter zou laten komen, de rechter zou zeggen: "Geportretteerde, U ben naar een meeting gegaan van een fotografieforum op het internet, en nu vindt U het vreemd dat uw portret op die meet is gefotografeerd en gepubliceerd op het internet? Bent U niet een beetje naief?" (of woorden van gelijke strekking)

Einde discussie. Je hebt vrijwel geen poot om op te staan. Ga nu het portretrecht nog maar een keer lezen. En vergeet de bijbehorende jurisprudentie niet.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_50779779
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:43 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik raad je dan aan om eens een keer eenboek te kopen (of een cursus te volgen) van het portretrecht
succes!!
Daarin vind je dus alleen ondersteuning dat het wél mag ..
  zondag 24 juni 2007 @ 10:01:11 #148
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_50780352
Kinders kinders Maak je toch eens allemaal niet zo druk. Als degenen die op de meet waren geen moeite hebben met een foto niet (of onherkenbaar) te plaatsen, waarom zouden anderen zich daar dan wel druk over maken.

Bovendien is het gewoon een stukje goed fatsoen, van beide kanten. Als iemand liever niet op het internet wil kan je dat toch gewoon respecteren. Aan de andere kant is het dan wél zo netjes om dat vantevoren aan te geven, of zelf te zorgen dat je niet (herkenbaar) op de foto komt.

En natuurlijk, bij een FOTmeet kan je fototoestellen verwachten ja, maar als je nooit eerder meets bijwoonde is ook dat even wennen misschien.

Een lesje voor allebei de kanten voor de volgende keer zullen we maar zeggen.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_50780479
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:01 schreef pea4fun het volgende:
Bovendien is het gewoon een stukje goed fatsoen, van beide kanten. Als iemand liever niet op het internet wil kan je dat toch gewoon respecteren. Aan de andere kant is het dan wél zo netjes om dat vantevoren aan te geven, of zelf te zorgen dat je niet (herkenbaar) op de foto komt.
Si si, waarschijnlijk is dat het grote probleem en dat is mijn 'fout' geweest om het niet even vooraf te vermelden. Dat had de hele commotie gescheeld lijkt me. Ik snap ook wel dat het vervelend is om dan een foto even te moeten bewerken of dat er dan enkele foto's niet online komen.

Maar ik snap de redenatie van naar een meet gaan -> automatisch met je gezicht op internet niet helemaal. Ook het 'als ik een foto maak, dan komt ie zeker op internet en dan heeft ie pech' - ik snap de meerwaarde niet van het plaatsen van iemand's foto die het niet wil. Mijn intentie van naar een meet gaan is dat het me een gezellige middag lijkt met leuke mensen, lekker buiten, prima weer etc, maar dan hoef ik daarna niet direct met een foto op internet. Anderen wel, prima.
  zondag 24 juni 2007 @ 11:56:49 #150
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_50782144
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Si si, waarschijnlijk is dat het grote probleem en dat is mijn 'fout' geweest om het niet even vooraf te vermelden. Dat had de hele commotie gescheeld lijkt me. Ik snap ook wel dat het vervelend is om dan een foto even te moeten bewerken of dat er dan enkele foto's niet online komen.

Maar ik snap de redenatie van naar een meet gaan -> automatisch met je gezicht op internet niet helemaal. Ook het 'als ik een foto maak, dan komt ie zeker op internet en dan heeft ie pech' - ik snap de meerwaarde niet van het plaatsen van iemand's foto die het niet wil. Mijn intentie van naar een meet gaan is dat het me een gezellige middag lijkt met leuke mensen, lekker buiten, prima weer etc, maar dan hoef ik daarna niet direct met een foto op internet. Anderen wel, prima.
Je kan het vergelijken met een familiefeestje. Er worden foto's gemaakt, en ook degenen die niet op het feestje waren horen de verhalen over het feestje. Dat wordt allemaal ondersteund met de foto's die daar gemaakt zijn.
Dan ga je ook niet zeggen...ja maar degenen die er niet waren mogen de foto's waar ik op sta niet zien!

Een forum is net 1 grote familie, compleet met je favo neefje of nichtje, de rijke tante, de opscheppende achterneef die weer loopt te pimpen hoe goed ie wel is, en die klootzak van een oom die niets anders doet als ruzie maken met iedereen. En net als in iedere familie wordt er gesmuld van relletjes en andere opstootjes, die net zo snel weer verdwijnen als dat ze zijn gekomen.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')