abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2007 @ 13:01:32 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_48457722
Je ziet dat plastic helemaal niet. Eroverheen ligt namelijk tuinaarde, stenen of een andere bodembedekkend iets.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_48473196
oké....
zover had ik nog niet gedacht,punt is wel dat ik overal planten en struiken heb staan,dan moet ik dus gaten in het plastic maken !
Ik blijf dan denk ik dan toch maar trekken....
pi_48487766
Yep. als je een man was moest ik lachen, er zit niks beters op.
De Puta Madre
pi_48499232
pi_49137039
we waren een week niet bij de tuin geweest...
Stond het rotspul alweer flink boven de grond,maar omdat de grond nu los was kon ik het er zo uittrekken.
pi_49291748
cacoudoppen overheen strooien, ruikt lekker, geeft de bodem voeding, katten lopen er niet op en graven niet meer en onkruid wordt zo tegen gehouden( bij werkte het in ieder geval ook een beetje tegen zevenkruid)

eeh zevenblad uiteraard
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2007 @ 14:10:10 #32
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50371892
moet je kijken wat ik net op een kippen-info vond
quote:
AEGOPODIUM-
zevenblad
Als de mens het kan klaarmaken zoals spinazie, waarom zou het dan voor kippen een probleem zijn?
Het zijn trouwens alleen kippen die in staat zijn om de wortels van dit zeer lastig onkruid uit te roeien.
en het is echt zo hoor.
geen zevenblad meer te zien hier na een weekje kippengescharrel
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:16:51 #33
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50372173
Cavia's op loslaten! Ze vinden het spul heerlijk. En omdat er zevenblad een beetje caffeine bevat heb je daarna hyperstuiterende caafjes.

Maar voor we cavia's hadden heeft mijn vriend een stuk tuin helemaal leeggezeefd en de aan de randen plastic ingegraven. Hierdoor is een flinkstuk tuin helemaal zevenbladvrij.
Sindsdien hebben we veel zevenblad als groente gegeten en sinds de cavia's er zijn worden die arme plantjes al helemaal niet meer met rust gelaten en het trekt zich uit de tuin terug.
De wortels hebben natuurlijk nog steeds fotosynthese nodig en als het bovengrondse deel voortdurend wordt geplukt krijgt het niet genoeg voeding.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_50394704
Kippen ...
Cavia's ....

Het probleem is dat het de tuin bij ons zomerhuisje is en daar zijn de mensen vast niet blij met loslopende kippen en cavia's

Het zevenblad word al een stuk minder,heb nu veel meer last van winde.....
In een week tijd is er al veel overwoekerd.....

Maar we blijven stug doorgaan.

ik wou dat er een kipje aan een lijntje kon,dan liet ik die een dagje in de tuin eten....
pi_50410866
Winde kun je gewoon met de hand wegtrekken en dan duurt het helaas wel voor het doodgaat (dit kreng heeft ook al ondergrondse wortelstokken) maar als je het goed bijhoudt dan gaan die wortelstokken ook vanzelf wel dood.
Veel soorten winde zijn helaas giftig. Dus hier geen cavia's op loslaten want cavia's snappen vaak niet wat eetbaar is en wat niet. (Ik heb er eentje die van bijna alles wat kauwbaar is denkt dat het eetbaar is.)
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_50429338
Ik weet idd dat winde giftig is....en hele vervelende wortelstokken heeft.....grrrrr
  donderdag 14 juni 2007 @ 02:07:32 #37
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_50436724
Het beste is om eerst met een hard Zevenblad bij elkaar te harken en af te voeren. Daarna met een vork de bovenlaag omspitten en de wortels afvoeren. Zo heb ik dat ook gedaan hier in mijn tuin van 25m² en ik heb al jaren geen Zevenblad meer gezien. Oké, toegegeven, het komt nog wel onder de schutting door van de buren, maar da's peanuts om bij te houden.

Het belangrijkste is dat je je grond goed bij houdt en zo luchtig mogelijk houdt.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_50471378
Ja xebber dat hebben we ook al gedaan,maar we zijn daar niet dagelijks en met dit weer groeit het 10 x zo snel....

Als ik eerlijk ben vind ik die winde op dit moment veel erger !
Dat schiet nu ineens uit de grond.
pi_50477925
Zevenblad dat is echt kl*t* onkruid. Niet eruit trekken wat dan vermeerder je het doordat je het splitst. Steeds weer de wortels helemaal uitgraven en je tuin spitten zodat er echt geen stukje wortel meer inzit. Dat kan heeeeeel erg lang duren.
  zondag 5 april 2009 @ 14:45:23 #40
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_67729269
Joepie, daar zijn we mooi klaar mee dus want wij hebben dus ook een hele strook in onze tuin waar alleen maar zevenblad staat. Dat wordt uittrekken met wortel en al dus
pi_71504317
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:45 schreef Jojogirl het volgende:
Joepie, daar zijn we mooi klaar mee dus want wij hebben dus ook een hele strook in onze tuin waar alleen maar zevenblad staat. Dat wordt uittrekken met wortel en al dus

Aahhh,
Valt best mee ik ben nu 2 jaar verder en het is bijna weg.
Gewoon blijven trekken meid !
Of als je ruzie met de buren wilt,mooi laten groeien tot de bloei erin komt !

pi_71509237
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Ikook het volgende:

[..]

Wauw, ik ben ineens een stuk wijzer. Wist ik veel dat dat onkruid bij mij heermoes heet
Maar oke, dat gif heb ik dus ook in huis maar ik gebruik het alleen in en op het gras omdat daar klaver groeit. En dus ook een beetje heermoes. Ik ga dit eens proberen, bedankt!
als er klaver in je gazon groeit betekent dit een stikstof te kort, je kunt beter stikstof strooien dan mcpa spuiten.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_81055230
mijn vader heeft het zevenblad weggekregen met zwembad chloor het werkte prima
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:54:42 #44
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_81055289
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:52 schreef wellsevincent het volgende:
mijn vader heeft het zevenblad weggekregen met zwembad chloor het werkte prima
Wilde er daarna ook nog iets anders groeien?
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:56:34 #45
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81055332
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:54 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Wilde er daarna ook nog iets anders groeien?
Ja hoor. Stoeptegels.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_81607387
nieuwe lente, nieuw groen en nieuw zevenblad , niet uit te roeien.
De Puta Madre
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:57:34 #47
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81607754
Ja, ik word er ook gek van Het verstikt alles! Ik las dat vrouwenmantel ook helpt, maar daar wil ik ook niet mijn hele tuin mee vol hebben

http://www.tuin-wiki.nl/Main/Zevenblad
pi_81727498
Ik von net in een artikel over het verwijderen van onkruid dat je ook de grond een seizoen kunt bedekken met plastic (landbouwflie of iets dergelijks). Zelf vind ik het er niet uit zien, maar wie weet is het een oplossing. En anders zorgen dat je bodembedekkers krijgt die dichter zijn, zodat zevenblad minder kans krijgt.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:45:41 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81751450
Het is best lastig; ik heb heel veel zevenblad, vooral in de buurt van de vijver. Maar alles weghalen en bouwplastic neerleggen kan ook weer niet want ik heb veel kikkers en die verstoppen zich tussen dat onkruid. Alleen het komt zo langzamerhand overal. Ben vorige week ruim 2 uur aan het uittrekken geweest en nu staat het er weer volop
pi_81903897
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:45 schreef childintime het volgende:
Het is best lastig; ik heb heel veel zevenblad, vooral in de buurt van de vijver. Maar alles weghalen en bouwplastic neerleggen kan ook weer niet want ik heb veel kikkers en die verstoppen zich tussen dat onkruid. Alleen het komt zo langzamerhand overal. Ben vorige week ruim 2 uur aan het uittrekken geweest en nu staat het er weer volop
Niet uittrekken, dan vermenigvuldigd het zich ontzettend! Ik ga het te lijf met een klein schepje en dan uitgraven tot ik de wortelstok vind. Dan die trekken en weggooien... soms komt d'r dan nog andere zevenblad mee... Mijn tuin is nu weer zevenblad vrij en het is bekijken hoe lang het zo blijft

Zitten vast wortelstokken die ik niet gevonden heb, maar nu ik het bijhoudt is het prima te doen. Wekelijks scheppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')