en het is echt zo hoor.quote:AEGOPODIUM-
zevenblad
Als de mens het kan klaarmaken zoals spinazie, waarom zou het dan voor kippen een probleem zijn?
Het zijn trouwens alleen kippen die in staat zijn om de wortels van dit zeer lastig onkruid uit te roeien.
quote:Op zondag 5 april 2009 14:45 schreef Jojogirl het volgende:
Joepie, daar zijn we mooi klaar mee dus want wij hebben dus ook een hele strook in onze tuin waar alleen maar zevenblad staat. Dat wordt uittrekken met wortel en al dus
als er klaver in je gazon groeit betekent dit een stikstof te kort, je kunt beter stikstof strooien dan mcpa spuiten.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Ikook het volgende:
[..]
Wauw, ik ben ineens een stuk wijzer. Wist ik veel dat dat onkruid bij mij heermoes heet![]()
Maar oke, dat gif heb ik dus ook in huis maar ik gebruik het alleen in en op het gras omdat daar klaver groeit. En dus ook een beetje heermoes. Ik ga dit eens proberen, bedankt!![]()
Wilde er daarna ook nog iets anders groeien?quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:52 schreef wellsevincent het volgende:
mijn vader heeft het zevenblad weggekregen met zwembad chloor het werkte prima
Ja hoor. Stoeptegels.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:54 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Wilde er daarna ook nog iets anders groeien?
Niet uittrekken, dan vermenigvuldigd het zich ontzettend! Ik ga het te lijf met een klein schepje en dan uitgraven tot ik de wortelstok vind. Dan die trekken en weggooien... soms komt d'r dan nog andere zevenblad mee... Mijn tuin is nu weer zevenblad vrij en het is bekijken hoe lang het zo blijftquote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:45 schreef childintime het volgende:
Het is best lastig; ik heb heel veel zevenblad, vooral in de buurt van de vijver. Maar alles weghalen en bouwplastic neerleggen kan ook weer niet want ik heb veel kikkers en die verstoppen zich tussen dat onkruid. Alleen het komt zo langzamerhand overal. Ben vorige week ruim 2 uur aan het uittrekken geweest en nu staat het er weer volop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |