abonnement Unibet Coolblue
pi_17053025
quote:
CDA-statenlid: 'Voor moslims is het bijna '40-'45'
door Kustaw Bessems


Het zal niet lang meer duren tot Nederlandse moslims worden gedeporteerd zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden gebeurde, denkt Yasar Vural, CDA-statenlid te Zuid-Holland.


MAASSLUIS - Onder de kop 'Hasan wordt nooit Hans!' stuurde Yasar Vural gisteren een stuk naar de redacties van verscheidene media. Hij schrijft: ,,Hoewel de taferelen op het sociale vlak bijna hetzelfde zijn als in de jaren 1940-1945 beseffen sommige politici niet wat ze aanrichten in de multiculturele samenleving. Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.''

De 34-jarige Vural zit voor het CDA in de provinciale staten van Zuid-Holland en heeft onder meer 'integratie' in zijn portefeuille. Eerder was hij gemeenteraadslid in Maassluis. In het dagelijks leven is hij zorgconsulent bij de GGD in Rotterdam. Hij licht er hoofdzakelijk Turken voor over gezondheidskwesties.

,,Ik bedoel zowel politici binnen als buiten mijn partij, het CDA'', licht Vural toe. Als voorbeeld noemt hij het idee van CDA-fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Maxime Verhagen, om extra drempels op te werpen voor Turken en Marokkanen die hun partner uit Turkije of Marokko willen laten overkomen. Ook het voorstel van CDA-kamerlid Gerda Verburg om allochtonen die in de WAO dreigen te belanden twee keer te keuren, is hem in het verkeerde keelgat geschoten. Net als de suggestie van kamerlid Mirjam Sterk om een dubbele nationaliteit strafbaar te stellen.

,,Ik heb Sterk nu twee keer op een discussiebijeenkomst gezegd dat zij veel te ver gaat'', aldus Vural. Zijn toorn treft vooral een andere parlementariër, VVD'er Geert Wilders. Vural schrijft aan de pers: ,,'Mensen' als Wilders die zelf in een identiteitscrisis zitten, vallen groepen aan die zich niet kunnen verdedigen.''

Wilders moet zich volgens Vural 'aan de wet houden'. Hij wijst op uitspraken die het kamerlid deed in interviews. In HP/De Tijd zei Wilders dat imams die oproepen tot een heilige oorlog moeten worden teruggestuurd naar 'hun hol in Saoedi-Arabië'. Hij zei zijn best te doen om rassenrellen te voorkomen, maar kan zich voorstellen dat van eventuele rellen 'niet een negatieve werking hoeft uit te gaan'. Die kunnen 'de politiek wakker schudden'. De VVD'er bepleitte ook een hoofddoekjesverbod. ,,Laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''

Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.''

Gevraagd naar de overeenkomst tussen de huidige periode en 1940-1945, zegt Vural: ,,Na 11 september 2001 is bijna iedere moslim verdacht. Het liefst wil iedereen weten wie moslim is. Het beleid is om de islam van alles de schuld te geven. Ook in de periode '40-'45 wilde men zicht hebben op de afkomst van mensen. Bijna moesten mensen iets dragen waaraan zij herkenbaar waren.''

Tijdens de Duitse bezetting moesten joden een gele ster met de letter 'J' dragen. Vural: ,,Als je in '40-'45 een beetje donker was, kon je al worden aangehouden en onderzocht. Als je nu een hoofddoekje hebt, krijg je meteen het stempel extremist. Het liefst moeten de hoofddoeken af. Én men wil weten of iemand een extremist is of geïntegreerd. Door huwelijksmigratie tegen te gaan, worden mensenrechten ingekrompen. Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden.''

,,Ja, in de oorlog was men op zoek naar joden. Laten we het maar gewoon bij de naam noemen. Heeft u de kranten niet onlangs gelezen? In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld. Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat moslims worden gedeporteerd. Er was toch al het idee om allochtonen die bepaalde criminele activiteiten ontplooiden naar hun land van herkomst te sturen? Er kunnen nieuwe regels komen. Dan sturen ze de familie van die criminelen ook weg. Joden hadden toch ook geen schuld? Maar die schuld werd wel gevonden. Net als toen worden sociale problemen op een bepaalde groep afgewenteld.''

Vural vindt dat 'moslimpolitici' van verschillende partijen zich moeten organiseren. Hijzelf wil wel met Wilders in debat. Zijn brief sluit hij af met: ,,Voor diegenen die hun aanvallen op de allochtonen en de Islam voort willen zetten zetten heb ik één boodschap: PEACE BROTHER, maar we zijn het nu wel zat!''


Interessante visie van deze man. Ik weet natuurlijk niet hoe het er in '40-'45 aan toe ging en ik verwacht ook niet dat het zover zal komen, maar het lijkt er inderdaad wel op dat de politiek haar grenzen verkent en op zoek is naar 'oplossingen'.
pi_17053080
Oh god, weer zo'n idioot die WW2 erbij haalt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17053093
en wie z'n schuld is dat nou?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 11:04:23 #4
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_17053113
Belachelijk van die gast om dit beleid daarmee te vergelijken.

Mensen werden toen vergast en voor het minste geringste doodgeschoten.
Afgepeigerd in Werkkampen.

Wat is er nu zo er aan terug gestuurd worden naar je geboorteland.

Ik bedoel als ik uit nederland zou moeten vluchten vanwege een burgeroorlog en na 5 jaar is alles weer rustig en ik zou kunnen helpen mijn land weer opbouwen. Zou ik allang vrijwillig gegaan zijn!

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  Admin dinsdag 10 februari 2004 @ 11:04:39 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17053123
Mijn god

Bah, ik haat het als mensen geschiedenis misbruiken

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_17053125
Schei toch uit aanstellers. Ze weten werkelijk niet waar ze het over hebben.

Als ik dan toch een vergelijking moet maken, denk ik dat we eerder op een situatie als in Joegoslavië bereiken als die van '40-'45.

pi_17053180
Bullshit.

Komop zeg, wat denkt die vent nou, dat binnenkort zijn hele achtertuin zwart is van de as. Denk na zeg. Dat gebeurt echt niet nog een keer.

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_17053213
onzin...

Maar in sommige gevallen heel begrijpelijk dat er hier mensen lopen die moslims liever zien gaan dan komen.

Hardcore is my life, is my style!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 11:08:33 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17053230
die goede ouwe tijd
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 10 februari 2004 @ 11:09:22 #10
33580 Ben_Hur
"zal ik u doorverbinden?&
pi_17053249
Absolute onzin wat die man zegt, er is werkelijk geen enkele overeenkomst tussen jodenvervolging en de huidige problemen t.a.v. allochtonen. Ten eerste is Nederland een parlementaire democratie, en geen fascistische dictatuur. Bovendien was Hitler's doel het verwijderen van de joden uit de samenleving, het doel van integreren is juist om buitenlanders op te nemen in de Nederlandse samenleving. Dus waar die man zijn verhaal op baseert weet ik niet maar het slaat nergens op.
Life is hard, but so am I. You better give me something, so I don't die
pi_17053278
pi_17053288
Geen slecht idee om die lui te deporteren!
pi_17053316
Natuurlijk. Ik heb ook van een betrouwbare bron vernomen dat men al lapjes met pentagrammen produceert die moslims in de nabije toekomst zichtbaar moeten dragen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_17053330
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:10 schreef Thund3r het volgende:
[afbeelding]
hahahaha DIE is ECHT briljant!
pi_17053379
Quote:"Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden."

Dat geldt toch voor alle jongeren

  dinsdag 10 februari 2004 @ 11:13:39 #16
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_17053391
Vreemd dat telkens weer die vergelijking met de oorlog en de deportatie van onze Joodse medeburgers wordt aangehaald in het verhaal over de uitgeprocedeerde asielzoekers en het minder soepel worden van het immigreren in ons land.

Indertijd waren de Joden een groep mensen die meer dan wie ook in de handel zaten, en daar waren ze ook zeer goed in. Daardoor ging er in hun wereld heel veel geld om, en dat was met name de Duitse overheerser al heel lang een doorn in het oog.

De groepen waar het nu over gaat zijn mensen die hier naartoe komen zonder geld, en die hier dat geld denken te krijgen. (de goeien daargelaten hoor!)
Wat is er mis met het stellen dat een dubbele nationaliteit niet langer mag? Er wordt NIET gezegd dat zo iemand GEEN nationaliteit meer mag hebben, maar wel dat mensen een keus moeten maken. Ik mag als Nederlander ook niet de Marrokaanse antionaliteit aannemen toch?

En dubbele keuring voor een groep die met grote overmaat in de WAO aanwezig is? Waarom niet? Of dit nu bakkers, bouwvakkers, vuilnismannen, secretaresses of wat dan ook zijn. Als dan blijkt (en dat is gebleken) dat er heel veel Marrokanen en Turken in de WAO zijn beland dan moet je toch weten wat de oorzaak is en wat er tegen te doen.

Ik denk dat Yasar zich eerst in de geschiedenis moet verdiepen en dan pas zich roeren. Peace? Ja, maar hij roept al op voorhand "WAR".

Als hij eerlijk zou zijn dan zou hij ook zien dat de cijfers en feiten hem tegenspreken.

Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_17053452
wat een mongool, miljoenen gedeporteerde Joden vergelijken met een paar buitenlanders die ons geweldige land worden uitgezet
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_17053496
Ik denk dat de Joden in de grote steden eerder terug moeten denken aan 40-45. Vooral door toedoen van onze moslimvrienden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17053516
wat een komplete larie en schandalige bagatellisering van wat er tijdens WO II gebeurd is, weer.

misselijk makend.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2004 @ 11:19:29 #20
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17053538
Wat een dom geblaat zeg. Zo lust ik er nog wel een paar. Amusant, dat wel.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_17053569
Pffff dit is wel erg ver gezocht!!
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 11:20:59 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17053581
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:13 schreef WAZZUP80 het volgende:
Quote:"Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden."

Dat geldt toch voor alle jongeren


Ja, maar bij moslimjongeren komt het door discriminatie, bij 'blanke' door de economie. Redelijk logisch ook lijkt me. Als je als werkgever de keus hebt uit een goed sprekende hoog opgeleid persoon, dan ga je geen mensen aannemen die slecht nederlands spreken en niet de goeie opleiding hebben. Of dat nou mensen zijn die plat haags praten, of marokkaans nederlands (om er maar even een label aan te geven), dat maakt niet uit. Kwestie van veel keuze voorhande.

@OP, het is wel erg overdreven hoor. Wat mij opvalt, is dat met het hele uitzettingsgebeuren van de duizenden kandidaten, er een paar worden uitgelicht waarbij het inderdaad wat twijfelachtig uitgelegd kan worden. Deze paar voorbeelden worden wel gebruikt als template voor alle gevallen. Ik zou wel eens willen weten welk deel een strafblad heeft bijvoorbeeld. Maar dat mag je weer niet vragen! Ook denk ik dat het nuttiger is om eerst wat dubbele paspoort houders met zwaar crimineel verleden het land uit te schoppen, dan is er genoeg voor de echte hulpbehoevenden. Maar goed, ik sta open voor kritiek op mijn visie, mits goed onderbouwd.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17053599
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk dat de Joden in de grote steden eerder terug moeten denken aan 40-45. Vooral door toedoen van onze moslimvrienden.
Precies!
pi_17053611
Wat een onzinnig gezever, een grove belediging voor de hele Nederlandse maatschappij en nog even een flinke trap na naar de joodse slachtoffers van de oorlog.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 11:23:06 #25
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_17053637
Ja, onder ons gezegd en gezwegen, maar dat is echt zo hoor. Het is een publiek geheim dat eigenlijk alleen bij ons in Drenthe bekend is, maar Westerbork wordt in het geniep weer omgebouwd tot concentratiekamp. Daar schijnt Fuhrer Pim mee begonnen te zijn, en na zijn dood heeft hij dat via Matt Herben aan de VVD overgelaten.
Boeren in de omgeving hebben gezegd dat er extra spoorrails wordt aangelegd, en er schijnen enorme orders aan sanitair in Assen besteld te zijn (mn douchekoppen). Het duurt niet lang meer of de moslimghetto's in de Randstad worden met razzia's in goederenwagons geloosd en hop naar het Noorden.

Wat goed dat ze dat voorzien zeg, hadden de joden dat maar gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 10-02-2004 11:24]

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')