abonnement Unibet Coolblue
pi_582127
En , was het wat ? Ik hoor zoveel mensen erover maar persoonlijk geloof ik meer in toeval en gebeurtenissen ernaartoe lullen.

Ik weet niet al z'n voorspellingen maar er wordt zoveel over 'm geluld.

pi_582292
Nou ja ik weet niet... hij is bijna naamgenoot maar ik heb er nog nooit met 'm over gesproken
pi_582306
Ik heb er een keer een heel groot stuk over gelezen. Hij heeft iets voorspeld dat (maar hang me er niet aan op) ongeveer zo klonk: De legers uit Duitsland zullen de rivier overtrekken. Of zoiets dergelijks. Kan natuurlijk van alles zijn, maar de vergelijking met de nazi's is snel opgeroepen. Zo zijn er nog wel dingen, een heleboel klopte maar een heleboel ook niet. De MIR die op Parijs zou vallen is ook niet gebeurd. Kut, ik baal ervan dat k zoveel vergeten ben!
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 24 december 2000 @ 20:15:12 #4
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_582333
volgens mij is het ook allemaal onzin, want de meeste voorspellingen zijn pas ontdekt toen ze al gebeurt waren. ook heeft hij al ze voorspellingen op onduidelijke wijze geschreven, dus je kan er makkelijk wat achter zoeken. En als al ze voorspellingen uit zouden komen zou nu de derde wereld oorlog bezig moeten zijn. Of op het punt staan uit te breken, geloof dat het rond 1995 tot 2010 zou duren en dan zou er een nieuwe wereld leider moeten zijn. Nou zie ik dat nog niet echt gebeuren.
  zondag 24 december 2000 @ 20:19:10 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_582345
quote:
Op 24 december 2000 20:15 schreef Tweek het volgende:
Of op het punt staan uit te breken, geloof dat het rond 1995 tot 2010 zou duren en dan zou er een nieuwe wereld leider moeten zijn. Nou zie ik dat nog niet echt gebeuren.
Ja, zoiets kan ik me ook uit een documentaire herinneren. Ik geloof dat de 'nieuwe wereldleider' uit het Midden-oosten zou moeten komen. Maar we liggen inmiddels wel achter op schema...

Overigens is inderdaad de interpretatie van de voorspellingen van Nostradamus ook niet helemaal helder. Het doet mij zelf een beetje denken aan die mensen die beweren dat belangrijke gebeurtenissen in onze eeuw al eerder voorspeld zijn door met getallen uit de Bijbel te goochelen (hoe heet dat boek ook alweer?)

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 24 december 2000 @ 20:22:36 #6
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_582353
Was dat niet iets met de rollen van de zwarte zee ofzo?

Ik weet wel daarvan dat ze er formules enzo oplos gelaten hadden en dat als je steeds zoveel letters oversloeg je voorspellingen kreeg. Het zelfde geintje hebben sceptisch toen met moby dick gedaan en daar kwam de voorspelling van de moord op kennedy uit.

pi_582358
De bijbelcode.
Een leraar bij ons op school (is theoloog, en erg objectief) heeft 'm gelezen en is er enthousiast over...
Hij is echter ook zeer streng gelovig.

Ik geloof er niet in.

TA! RA! NIS!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2000 @ 20:28:02 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_582365
de voorspellingen van Nostradamus zijn meestal pas achteraf te verklaren/vergelijken/uit te leggen

Ze zijn namelijk zo vaag en algemeen dat je van te voren niet precies weet wat er staat te gebeuren
en als dat al bekend is, dan heb je ook nog de tijd, want ook dat wordt niet duidelijk gemaakt, alleen maar vaagjes

leuke grap van Nostradamus, toen tijdens verbouwingen in een 1 of andere kerk waar hij ligt begraven zijn kist werd opengemaakt, om zijn nek hing een ketting met het getal 1600 eraan

De verbouwing van de kerk, en dus het jaar waarin zijn kist werd opengemaakt: 1600

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 25 december 2000 @ 00:38:20 #9
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_583419
Ik zou de 'voorspellingen' van nostradamus eigenlijk niet eens voorspellingen noemen, het zijn meer vage vertelsels die voor meerdere interpretaties openstaan. een voorspelling is voor mij pas een voorspelling als er duidelijk wordt gezegd wanneer er wat gaat gebeuren, en dat is bij nostradamus zeker niet het geval. De enige keer dat nostradamus dat heeft gedaan had hij het over de zevende maand van 1999.. er is toen weinig wereldschokkends gebeurd.
Zoals iemand hierboven al opmerkte zijn (vrijwel?) alle voorspellingen pas achteraf ontdekt.

Ik geloof dat James Randi ooit een boek heeft geschreven waarin hij schrijft dat nostradamus helemaal geen voorspellingen deed maar eigenlijk subtiele kritiek leverde op de maatschappij van die tijd, ik moet dat toch eens opzoeken...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2000 @ 01:05:02 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_583506
de zevende maand van 1999 was daarvoor al verklaard, niemand rekende er eigenlijk op dat er wat zou gebeuren
Nostradamus hield namelijk een ander soort van tijdschema aan, hoe of wat weet ik niet meer precies, maar de 7e maand van 1999 moet nog komen ofzo
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 25 december 2000 @ 01:24:56 #11
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_583574
idd, nostradamus hield een ander tijdsschema aan door de verandering van kalender van een aantal eeuwen terug (ik geloof van de juliaanse naar de gregoriaanse.. correct me if i'm wrong). de zevende maand kon dan juli zijn, maar ook augustus of september, ze wisten het niet precies..

nu er in juli-spetember 1999 niets is gebeurd gaan alle nostradmus-experts natuurlijk een ander tijdstip verzinnen wat ze beter uitkomt.

pi_587524
Even een voorstukje over mijn idee van paranormaal (want er zijn meerdere extremere vormen):

Iedereen heeft wel eens dat je weet wat een ander denkt zonder dat diegene wat tegen je zegt.
Net zoiets dat veel mensen gewoon weten waneer iemand liegt, alleen kan je zoiets niet makkelijk bewijzen zonder dat je een ongelofelijke ruzie krijgt. (maar je weet wel voor 100% dat hij liegt). Op een of ander manier zie/merk je dat gewoon. Maar omdat sommige “leugenaars” zo overtuigend overkomen ga je vaak twijfelen aan jezelf. Ook zie je heel makkelijk of iemand wat aan zijn hoofd heeft, en in sommige gevallen weet je zelf wat zo’n iemand aan zijn hoofd heeft zonder dat diegen het ooit aan je verteld heeft.
Natuurlijk kan je het ook wel eens fout hebben.
Maar wat als je deze eigenschap zeg maar heel ver doorontwikkeld?

Het kan dan zover doorontwikkeld zijn dat je van bijna elk persoon hun denkwijze kunt herkennen, en zelf zo ver dat je op bepaalde momenten hun gedachten kunt herkenen, op een gegeven moment zelfs zo erg dat je die personen niet eens hoeft te zien.

Veel mensen denken dan; Ok, je hebt vaak gelijk, maar je kunt het dan ook vaak fout hebben.
Daar hebben ze dus groot gelijk in.

Maar naarmate je nog verder vordert, merk je dus dat je dat je wel heel vaak gelijk gaat hebben. Ik bedoel iedereen kent het wel bij zichzelf: “zie je wel, ik wist het, ik had gelijk!”

Op een gegeven moment kun je dus ook voorspellen hoe iets af loopt, en als je je ook nog een beetje in de psychologie ontwikkeld, dat je zelfs hun verleden/oorzaak kan verklaren.
Je kunt dus als het ware een beetje de toekomst voorspellen.
Zolang zo’n persoon zich niet ervan bewust is hoe het voor hun gaat lopen zal het in de meeste gevallen ook zo lopen. Als ze niet weten wat hun te wachten staat, kunnen ze ook geen keuze maken welke richting zo’n persoon opgaat, en zullen ze de “weg” lopen die jij in je gedachten hebt voorspeld..

Af en toe zal het dan ook zo zijn dat je zoals King Shakur ergens zei:
Dat je sommige mensen dingen niet mag/kan vertellen, omdat ze deze situatie zelf moeten ondergaan.

Maar je zou zoiets ook kunnen gebruiken om die mensen een keuze te geven over het verloop van hun leven (ook al weet je dat ze toch niet zullen luisteren, je geeft nadat het gebeurd is hun wel de juiste denkstof mee, of je probeert het kun achteraf op een goed tijdstip te vertellen er zijn dus meerdere manieren).
Uiteindelijk moeten ze zelf bepalen wat ze met de informatie doen die jij hun uitreikt. Je kunt het zien als een voorkoming.
Als je ze iets verteld, bijv hoe een bepaalde situatie gaat lopen, hoeft het uiteindelijk niet meer zo te lopen.
Puur omdat degene aan wie je bepaalde informatie hebt gegeven wilt bewijzen dat je ongelijk hebt. (Terwijl ze dus weten dat je eigenlijk gelijk zou hebben). Dit zijn meestal mensen die als karakter eigenschap heel zelfstandig willen zijn, en zeker niet gauw hulp van een ander willen krijgen.

Wat je dus zou kunnen doen is zo’n “gave” als paranormaal beschouwen. (in verleden werd je met zulke kennis al voor heks aangezien en bijv verbrandt, omdat je gewoon teveel wist, en mensen er bang voor waren).

Wat heel belangrijk is dat zo’n persoon, ook al heeft hij altijd gelijk in z’n achterhoofd moet houden dat hij het wel eens fout kan hebben, en nu heb ik het puur alleen over de instelling. (anders loop je het risico dat je een lek krijgt in je energie vooraad ).

Mensen die zoiets heel ver ontwikkeld hebben komen er dan pas achter dat ze een eigenschap hebben, en niet voor iedereen normaal is.
Dan komen ze dus wel degelijk iets aparts hebben, ook al voelt het nog steeds als heel normaal aan. Deze mensen mensen komen dan in de buurt van het echte paranormale.

Veel mensen die heel sceptisch zijn geloven hier dus geen ene bal van, en die mening is hun groot recht.
Er zijn zat mensen die een beetje van deze eigenschap ontwikkeld hebben en zich niet goed weten te gedragen spelen teveel met hun “kennis” en maken daardoor veel fouten (maar je kan er dan wel sneller en meer van leren).
Je houden aan “de regels” zou dan goed kunnen helpen.
Mensen zullen niet zo snel zeggen dat als iemand iets voorspelt hem dan paranormaal te noemen, en ook daar hebben ze dan weer groot gelijk in, deze mensen zijn nog niet in staat alles te voorspellen..

Maar de kleine groep die dus zo ver gevordert is dat bijna 80-90% van de gevallen gelijk hebben wil ik naar mijn mening wel onder het begrip paranormaal plaatsen.
Ik bedoel als iemand de toekomst kan voorspellen, gedachten kunt lezen, en het verleden kan vertellen van iemand (in bepaalde mate), zonder dat er veel informatie word blootgegeven.
Hoe moet je het anders noemen?

Want er komt echt heel veel bij kijken om een goede voorspelling te maken, allemaal factoren die je onbewust, factoren die je niet kan opnoemen, het zijn er zoveel, die als een flits (gevoel) meegenomen worden in een bepaalde voorspelling (dit kan je het makkelijkst begrijpen als je dit zelf ook op deze manier doet).

*Nu op de topic ingaande:

Wat Nostradamus had voorspelt had dus wel voor 100% waar kunnen zijn. Die geintjes zoals dat pas na de gebeurtenissen de voorspellingen zijn gevonden, zijn daarom dus juist wel volgens zijn voorspellingen zijn gelopen, omdat hij ze nog niet openbaar gemaakt had.
Hierdoor zouden wij ons wat bewuster worden dat we dus het risico liepen dat de wereld zou vergaan dat op het door zijn genoemde tijdstip (was het nou door een WO III?). Maar door het openbaar worden van zijn voorspeling, het uiteindelijk is voorkomen.
Het zou dus kunnen zijn dat Nostradamus dit allemaal dus opzettelijk heeft gedaan, om de wereld dus van deze ondergang te redden.

Ikzelf vond die Nostradamus altijd maar een engen vent, als ik in mijn omgeving hoorde over hem, en over zijn voorspelling dat de wereld dus zou vergaan. Ik wilde er dus totaal niets van weten. Ik dacht altijd, als hij gelijk heeft wil ik het niet eens weten. Vertel het dan gewoon niet! Wie wil nou weten wanneer hij dood gaat? Ik in ieder geval niet.

Ik weet dus eigenlijk geen kloot van al zijn voorspellingen, alleen dus dat hij dus voorspeld had dat vorig jaar de wereld zou vergaan, en wat ik hierboven gelezen heb.
Wat ik dus wel zie is dit patroon, die ik net boven heb geplaatst.
Als het ooit zijn bedoeling was geweest, en het met opzet zo heeft aangepakt, geloof ik alleen maar meer dat het dus allemaal waar is.
Want hij had dus kunnen zien aankomen, dat de wereld toendertijd nog helemaal niet klaar waren voor zijn voorspelingen, dat hij anders de laatste voorspelling niet goed kon voorkomen, omdat alles door het openbaar komen van zijn voorspelingen, het uiteindelijk heel anders zou gaan lopen.

Nu het allemaal achetr de rug is, hoor je dus veel mensen zeggen; zie je wel! Die vent is nep!
Ik geloof er helemaal geen bal van!
Terwijl Nostradamus in zichzelf loopt te lachen en denkt: Ik ben echt goed!

En ik moet zeggen, ik ben dus blij dat het uiteindelijk dus niet is uitgekomen.

Deze tactiek zullen de hoogbegaafden onder ons ook wel eens gebruiken, jezelf als een klootzak/nepper moeten doen voorkomen, zodat je uiteindelijk een ander redt
(een dankjewel kun je op deze manier dus altijd wel vergeten! Zowiezo krijg je weinig waardering als je iemand geholpen hebt. Dat is dan 1 nadeeltje van deze eigenschap, zelf weten we gelukkig beter ).

Ikzelf heb nog wel het idee dat zijn voorspelling alsnog kan gaan uitkomen, als iedereen gaat denken dat zijn voorspellingen dus onzin waren, en verder gaan met waar ze mee bezig waren, en ons drukke leventje leiden zonder dat we in onze achterhoofd houden dat we dus heel eg het risico lopen dat een WO III (slaat meer op de verantwoordelijken die dit kunnen veroorzaken) heel erg dichtbij kan liggen. En dat Nostradamus zijn voorspelling alleen maar is uitgesteld.

Naar mijn mening een verschil is tussen een voorspeling en een visioen. (ander topic?)
En dat een voorspeling niet op niks gebaseerd is, maar om te gaan vertellen waar de voorspelling op gebaseerd is kan dus niet worden verteld, dat zou alleen de “voorspeller(s)” kunnen weten, maar dan alsnog niet opschrijven.

Ik zal het een klein beetje proberen:

Je kunt het dus zien als een hele snelle berekening in je hoofd, zo snel dat het uiteindelijk als een “gevoel” wordt vertaald.
Omdat zulke dingen dus zo snel gaan, kun je dus bijna nooit vertellen waar je het vandaan haalt, alleen dat je weet dat het klopt. En uiteindelijk schiet de uitkomst als het ware door je heen.

Het uitdrukken in woorden hiervan, en de psychologie erachter, is wat vele “paranormalen” totaal niet hebben ontwikkeld.
De meesten hebben op dat moment ook betere dingen te doen dan alles op te schrijven.

Ik probeer mezelf te leren zulke dingen op te schrijven, wat vaak dus nog een zootje is.
Voor velen is zoiets schrijven helemaal niks, het zit het “gevoel” alleen maar in de weg, en kost energie.

En een voorspelling precies gaan uitleggen zodat een ander hem ook snapt, kost ongelofelijk veel energie, en uiteindelijk kan resulteren in het tegenovergestelde, dat het uiteindelijk lijkt of het allemaal voor niets is geweest.

Maar je zou deze eigenschap ook heel goed kunnen toepassen in de psychologie, iemands verleden te achterhalen, de oorzaak van een bepaalde karaktereigenschap/pijn/frustratie vinden, en uiteindelijk zelfs een oplossing daarvopor te bieden.

Ik zal maar zeggen dat je hiervoor dus een hele stabiele energiebron voor nodig hebt, wil je dit dus kunnen volhouden.

En om die stabiliteit te vinden, moet je je aan bepaalde regels houden. (zou iemand een keer alle regels in een aparte topic kunnen plaatsen? Ik zal dan proberen de psychologie achter deze punten te achterhalen).

Daarom heb ik af en toe dat mijn energie op is, en ik opeens stop met schrijven.

Ps, ik ben vergeten om in dit verhaal de vrouwelijke deel in te verwerken. Maar de meeste die hier zitten snappen het wel

pi_587732
wat Nostradamus in zijn verzen heeft geschreven zijn precies dat verzen.

Mensen denken vaak dat Nostradamus voorspellingen zijn gemaakt die allen zijn uitgekomen. Wanneer je zijn naam hoort dan hoor je meestal ook dat hij Napoleon en Hitler heeft voorspeld, dat hij het wist welke monnik later paus zou worden (hij kuste spontaan de voeten an een monnik...)

Alleen maar lof, alleen maar verbazing over het feit dat hij dit alles al heeft voorspeld. Veel mensen gaan er dan ook vanuit dat al zijn voorspellingen juist zijn, en dat de toekomst dus ook al vast staat.

Fout. Nostradamus heeft zelf gezegd, als men de toekomst weet dan men haar sturen naar een gewenst doel en kan onheil worden ontweken. (iets in die richting)
Wil nou toch zo zijn dat de voorspelling die we niet af konden wenden toch niet is uitgekomen. In zijn verzen noemde hij namelijk duidelijk 1 jaartal, er zijn nooit andere jaartallen genoemd in zijn verzen, en laat mij je geruststellen, dat jaartal ligt al lang achter ons (nou ja... lang?)
Mensen willen alleen zien dat Nosytradamus gelijk heeft, maar ze willen niet zien dat zijn voorspelling ook onjuist zijn.

De kernoorlog tussen China en Amerika...
De anti-Christ die al is geboren en nu werkt achter de schermen in het midden Oosten...
Tja een groot brok steen dat op de wereld terecht komt...

Hij heeft ook gezegd dat de mensen ooit in het sterrenbeeld van Waterman en Vissen (alleen waterman weet ik zeker) zouden leven. Interpreteer dit maar eens. Hier komen de verschillende mening tevoorschijn, gaan we planeten koloniseren of is het een metafoor voor iets op aarde zelf?

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_587756
...en het onschuldig lam zal door een machtige vogel getroffen worden.

wow! een hele voorspelling. Over 1 jaar kan deze uitkomen, kan ook over 100 jaar utkomen. En het belangrijkste, je kunt hem interpreteren zoals je wilt.

Machtige vogel= adelaar= symbool van Duitsland... maar ook van Italie (oude rome)
Onschuldig lam= zwak, naif, jong.

Dus als er ooit nog een schandaal in Duitsland of Italie voorkomt met bijv kinderen, en de overheid grijpt hard in, tadaaa mijn voorspelling is uitgekomen. En zo kun je 'em nog op een tal van andere manieren interpreteren.

Nostradamus ligt echt niet in zijn graf te lachen omdat wij "nog niet klaar zijn" dat is je reinste lulkoek, waarom? Waarom zouden we dan wel "klaar zijn" voor al die andere voorspellingen? Hij had het gewoon bij het foute eind. Ik vind het irritant als mensen dat soort fouten gaan interpreteren/goedpraten/reden voor verzinnen en de andere fouten negeren.

Ach 1999 er gebeurde niets? Dan kiezen we toch gewoon een andere datum, want Nostradamus werkte niet volgens de onze... en wanneer dat jaartal niet uitkomt: misschien was het allemaal zo gepland... en ligt Nostradamus nu te lachen in zijn graf.

Dikke neus, "hij had het zo bedoeld," is geen argument. Dat kun je dan bij iedere fout in zijn voorspellingen zeggen. En je weet trouwens niet eens dat het waar is.

Je leest in een vers wat je erin wil lezen.
hoe vager de tekst hoe makkelijker je het geheel kunt verdraaien om jouw visie te bewijzen.

"Als de twee van het Oosten zich verraden voelen door de 7 van het zuiden zal de wereld beven"

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_587827
www.skepsis.nl/nostradamus.html

stuk over Nostradamus van de website van www.skepsis.nl

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_618944
Nostradamus, Nostradamus,
In z'n groene leren broek,
Nostradamus, Nostradamus,
Die broek die stond hem goed!

(Hans Teeuwen)

Dit is ongeveer het zinnigste wat je over hem kan zeggen.

De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_621709
Het waren gewoon de paddo's die het hem deden.....
  zaterdag 6 januari 2001 @ 10:45:11 #18
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_625860
Even een vraagje...

Als je uit zijn verzen op kan maken dat er in 1999 in Parijs (toch?) iets zou gebeuren waardoor de wereld zou vergaan, dan kan dat toch ook de geboorte zijn van diegene die daar uiteindelijk verantwoordelijk voor gaat zijn...?
En het kan nog wel even duren voordat we dan weten wie dat is...

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_625900
quote:
Op 06 januari 2001 10:45 schreef sataN het volgende:
Even een vraagje...

Als je uit zijn verzen op kan maken dat er in 1999 in Parijs (toch?) iets zou gebeuren waardoor de wereld zou vergaan, dan kan dat toch ook de geboorte zijn van diegene die daar uiteindelijk verantwoordelijk voor gaat zijn...?
En het kan nog wel even duren voordat we dan weten wie dat is...


idd, nou net dat is wat nostradamus in mijn ogen onhanteerbaar maakt.
lijkt de bijbel wel volgens de jehova-getuigen: ze pikken er een paar zinsneden uit en maken daarmee hun eigen verhaal.
verweer: 'maar het staat toch in de bijbel'. jawel maar als je alle woorden van de bijbel vrijelijk mocht herrangschikken zou je er zelfs een kasteelroman van kunnen maken.
pi_626354
Helemaal met iteejer eens: in de bijbel staat bv: oog om oog, tand om tand en ook: keer je andere wang toe

Iemand die uit de bijbel citeert is fout bezig, je kan alleen de GEHELE bijbel voorlezen om alles in z'n verband te zien, en dan houd je een spannend verhaal over dat zegt: heb uw naaste lief...

Had dit nog iets met de topic te maken?

De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2001 @ 17:24:18 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_626628
quote:
Op 24 december 2000 20:05 schreef Meneer_Aart het volgende:
De MIR die op Parijs zou vallen is ook niet gebeurd. Kut, ik baal ervan dat k zoveel vergeten ben!
De MIR moet nog naar beneden komen, en aangezien de russen al een aantal keren zonder radiocontact zaten, is het helemaal nog niet zeker waar die terecht gaat komen. Niet te vroeg juichen cq. honen dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_627215
Dat zal best. Maar er was voorspeld dat die in augustus 1997 (o.i.d.) naar beneden zou donderen, bovenop Parijs.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 7 januari 2001 @ 02:09:09 #23
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_627688
En wat als het nu een 19-09-07 wordt?
Of 19:09 uur ergens in Juli?
Genoeg draaien aan te geven, we zullen het pas weten als dat inmense ding inderdaad op aarde is geland, waar dan ook.
(19e breedtegraad,09 oost, 07 zuid, weet ik veel....)
Ben te zaai voor een signature
pi_630607
Iemand Final Destination gezien?
pi_630939
Ja, toevallig dit weekend. Ik zie het verband met Nostradamus alleen niet zo. Leg eens uit?
Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')