abonnement Unibet Coolblue
pi_213511459
Zover mijn kennis gaat was de heilige maagd maria maagd en had dus geen seks gehad met Josef , ze was onbevlekt ontvangen en het eind product was Jezus


Nu dacht ik aan dat wees gegroetje door een andere post en ik ben even in de war?


De tekst
(1) Wees gegroet, Maria, vol van genade,
De Heer is met U,
(2) Gij zijt de gezegende onder de vrouwen, en
Gezegend is Jezus, de vrucht van Uw schoot.
(3) Heilige Maria, Moeder van God,
Bid voor ons, zondaars,
Nu en in het uur van onze dood, Amen.

Bron: https://kro-ncrv.nl/katholiek/encyclopedie/w/weesgegroet

Als Jezus het eind product is van God en Maria, hoe kan het dan zijn dat Maria ook de moeder van God is? Dan is Maria zowel de moeder van God als de moeder van Jezus, technisch gezien kan dat maar dan heeft Maria met de vader van God en met haar eigen zoon God zelf liggen wippen?

En als God de wereld heeft gemaakt, dan was hij toch de eerste en bestond Maria niet?
  zaterdag 11 mei 2024 @ 10:14:26 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213511589
Ik heb het idee dat dit allemaal jouw pet te boven gaat, ik zou niet proberen te begrijpen wat ze bedoelen
Laffe huichelaar
  Moderator zaterdag 11 mei 2024 @ 10:32:59 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213511889
de vader, de zoon en de heilige geest zijn alle drie God

Dit maakt Maria de moeder van God

Als je in dat soort dingen gelooft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 10:33:02 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213511891
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, dat heb je nu geleerd.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 10:42:17 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213512026
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 10:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Als Jezus het eind product is van God en Maria, hoe kan het dan zijn dat Maria ook de moeder van God is? Dan is Maria zowel de moeder van God als de moeder van Jezus, technisch gezien kan dat maar dan heeft Maria met de vader van God en met haar eigen zoon God zelf liggen wippen?
We hebben hier te maken met de Heilige Drievuldigheid van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Er was in de vroege Christelijke kerk wel een discussie of Maria alleen Christokos (draagster van Christus) of echt Theotokos (draagster van God) was, maar met het Concilie van Efeze in 431 werd definitief de "Moeder Gods" betiteling vastgelegd, waarmee de Nestoriaanse mening dat ze alleen Moeder van Christus zou zijn als ketters werd bestempeld.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')