abonnement Unibet Coolblue
pi_191629364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:56 schreef matigeuser het volgende:

Culturen mixen heeft vrijwel geen voordelen en heel veel nadelen.
Een dom en discriminerend vooroordeel.
De Nederlandse cultuur is gebouwd op mixen en invloeden van niet-Nederlandse culturen.
pi_191629445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:56 schreef matigeuser het volgende:

Culturen mixen heeft vrijwel geen voordelen en heel veel nadelen.
Als een ware rechtsextremist gesproken. Zit je toevallig ook op een schietclub?

Overigens je historische besef is ver te zoeken als je dit soort onzin uitkraamt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191630171
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:36 schreef matigeuser het volgende:
Wil je moslimpje spelen? Blijf dan gewoon in een land waar iedereen dat doet. Dan heb je een veel fijner leven. En wij ook.
pi_191630600
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een dom en discriminerend vooroordeel.
De Nederlandse cultuur is gebouwd op mixen en invloeden van niet-Nederlandse culturen.
Jezus wat een aanstelleritus. Direct weer het woord 'discriminatie' erbij halen.

Zonder iets negatiefs over welke cultuur of ras dan ook te zeggen, zeg ik in die zin alleen dat mensen mixen met totaal andere zienswijze die niet te 'overrulen' zijn omdat ze door een hogere macht gestaafd worden, leidt tot problemen.

Niks racistisch aan. Niks discriminerends aan. We 'hoeven' geen ontelbare mensen naar ons land te halen. Dat is geen 'plicht' van ons land en ook geen 'recht' voor de rest van de wereld. Als we daar morgen mee stoppen dan is er niks aan de hand. De wereld draait gewoon door. En vrijwel alle landen ter wereld kom jij en ik nog steeds niet in. Om dezelfde redenen.

Overigens heb ik ook al een voorbeeld gegeven waarin ik illustreer dat Nederlanders niet beter zijn dan andere volkeren. Zie het voorbeeld over wanneer er miljoenen Nederlanders naar Japan zouden verhuizen. Het werkt gewoon niet. Een van de twee culturen moet zich dan altijd aanpassen. Goedschiks of kwaadschiks.

Doe het gewoon niet. Bespaar jezelf een hoop ellende. Én de wereld wordt daar een mooiere plek van. Een échte multiculture wereld. Een wereld met een Japan met Japanse mensen, taal, cultuur en cuisine. En eentje met een Italiaanse versie. Een Iraanse versie. Een Nederlandse versie. Mooi toch? Waarom moeten culturen 'in elkaar opgaan' voor zover dat mogelijk is? Wat is er mooi aan eenheidsworst? En dat opdringen werkt al helemaal averechts. Daar komen, en is gebleken, altijd problemen, oorlogen en geweld bij kijken.

Niks racistisch of discriminerends aan.
pi_191630648
quote:
Ik weet niet wat jij er allemaal bijhaalt maar het raakt kant nog wal als reactie op wat ik zeg.

Ik heb niet per definitie iets tegen het christendom, of de islam. Of het atheïsme. Ik zeg dat het niet werkt om culturen en vooral geen religies te mixen. Op grote schaal. Dat brengt problemen met zich mee.

En als je het dan toch over het christendom hebt. Dat is ook in europa ingevoerd en verspreid met het zwaard en de (dreiging) van grof geweld. Niet bepaald een fijne tijd was dat. En alle verschillende 'substromingen' hebben zich ook weer met geweld afgezet.

Oke, what's done is done. We hebben nu een land met bepaalde cultuur en achtergrond. Let it be.
pi_191630784
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:40 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Jezus wat een aanstelleritus. Direct weer het woord 'discriminatie' erbij halen.
Nee hoor .... niet direct.
Dat lijkt zo voor jou omdat je het ontkent dat je bepaalde bevolkinsgroepen denigrerend bekijkt

quote:
Zonder iets negatiefs over welke cultuur of ras dan ook te zeggen, zeg ik in die zin alleen dat mensen mixen met totaal andere zienswijze die niet te 'overrulen' zijn omdat ze door een hogere macht gestaafd worden, leidt tot problemen.
Ik reageerde op je schrijven die ging over andere culturen op zich... dat die allemaal negatief zouden zijn

quote:
Waarom moeten culturen 'in elkaar opgaan' voor zover dat mogelijk is?
Er moet niks persé . Van mij niet. Of je bedoelt het overheidsbeleid en gesteund door de publieke opinie dat in Nederland 2020 het beter is als mensen integreren en assimileren, zodat er meer Nederlandse monocultuur is .
pi_191631055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor .... niet direct.
Dat lijkt zo voor jou omdat je het ontkent dat je bepaalde bevolkinsgroepen denigrerend bekijkt
[..]

Ik reageerde op je schrijven die ging over andere culturen op zich... dat die allemaal negatief zouden zijn
[..]

Er moet niks persé . Van mij niet. Of je bedoelt het overheidsbeleid en gesteund door de publieke opinie dat in Nederland 2020 het beter is als mensen integreren en assimileren, zodat er meer Nederlandse monocultuur is .
Het gaat niet over bepaalde bevolkingsgroepen hoe ik daar tegenaan kijk. Dat bevestigt alleen jouw eigen wereldbeeld.

Elke bevolkingsgroep zal een normale verdeling hebben als het gaat om intelligentie en dus heb je overal goede mensen, fijne mensen en mongolen. Ook in dit land. Daar gaat het echter helemaal niet om.

Het gaat erom dat sommige culturen niet mixen. Bijvoorbeeld het homohuwelijk. De meeste Nederlanders zijn voor, dus is het ingevoerd. Maar ik durf te stellen dat minimaal 99% van de moslims hier tegen is. Ze kunnen niet anders. Ze kunnen toch niet ingaan tegen hun heilige boek? Dit zal overigens voor de christenen ook een hoog percentage zijn.

En als er zo dus tientallen punten zijn waarbij de ene partij de andere partij onmogelijk tegemoet kan komen, dan zijn er twee opties:

- De ene groep mengt niet met de andere groep. Ze houden zich afzijdig. Behouden hun eigen cultuur, gaan om met hun eigen mensen, eten hun eigen eten, erkennen en respecteren de ander niet.
- Ze gaan in actief verzet. Roepen op tot geweld. Laten zich continu horen dat ze gediscrimineerd worden. Dulden geen autoriteit van de andere groep. Stelen van de andere groep. Etc.

Beiden het gevolg van minachting en onbegrip voor elkaar. En dit zie je overal gebeuren waar de verschillen tussen bepaalde volken te groot zijn en ze toch op een kluitje zitten.

Joden en Palestijnen. Hutu's en Tutsi's. Soennieten en Sjieëten. Japanners en Chinezen. De feitelijke lijst met volkeren die elkaar het licht in de ogen niet gunnen is 102 pagina's met lettertype Arial op groote 9 punten.

Je snapt wel wat ik bedoel. Ik zeg niet dat andere culturen negatief zijn. Dat maak jij ervan zodat jouw wereldbeeld over idioten zoals ik in stand blijft. Maar ik bekritiseer ook mijn eigen cultuur. Die is niet beter ofs superieur aan anderen, maar botst wel met bepaalde andere culturen. En dan komen bovenstaande verschijnselen (afzijdig houden en / of verzet) naar boven. Van beide kanten.

En dus gaan we alleen maar meer schietpartijen zien. Van beide fronten. En alleen maar meer geweldplegingen, van beide fronten. Fijn he, zo'n multiculturele samenleving?

En het 'moet' blijkbaar wel degelijk. Want al onze partijen, behalve PVV en FvD zijn gewoon voor meer massa-immigratie. En meer EU. Die ook weer is voor meer massa-immigratie. Ze doen namelijk niets om dit tegen te gaan. Er zijn zelfs partijen die openlijk claimen meer Afrikanen hier naartoe te willen halen.

Ik beschrijf alleen in algemene zin welke negatieve effecten dit heeft.
pi_191631193
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Het gaat niet over bepaalde bevolkingsgroepen hoe ik daar tegenaan kijk. Dat bevestigt alleen jouw eigen wereldbeeld.

Elke bevolkingsgroep zal een normale verdeling hebben als het gaat om intelligentie en dus heb je overal goede mensen, fijne mensen en mongolen. Ook in dit land. Daar gaat het echter helemaal niet om.

Het gaat erom dat sommige culturen niet mixen. Bijvoorbeeld het homohuwelijk. De meeste Nederlanders zijn voor, dus is het ingevoerd. Maar ik durf te stellen dat minimaal 99% van de moslims hier tegen is. Ze kunnen niet anders. Ze kunnen toch niet ingaan tegen hun heilige boek? Dit zal overigens voor de christenen ook een hoog percentage zijn.

En als er zo dus tientallen punten zijn waarbij de ene partij de andere partij onmogelijk tegemoet kan komen, dan zijn er twee opties:

- De ene groep mengt niet met de andere groep. Ze houden zich afzijdig. Behouden hun eigen cultuur, gaan om met hun eigen mensen, eten hun eigen eten, erkennen en respecteren de ander niet.
- Ze gaan in actief verzet. Roepen op tot geweld. Laten zich continu horen dat ze gediscrimineerd worden. Dulden geen autoriteit van de andere groep. Stelen van de andere groep. Etc.

Beiden het gevolg van minachting en onbegrip voor elkaar. En dit zie je overal gebeuren waar de verschillen tussen bepaalde volken te groot zijn en ze toch op een kluitje zitten.

Joden en Palestijnen. Hutu's en Tutsi's. Soennieten en Sjieëten. Japanners en Chinezen. De feitelijke lijst met volkeren die elkaar het licht in de ogen niet gunnen is 102 pagina's met lettertype Arial op groote 9 punten.

Je snapt wel wat ik bedoel. Ik zeg niet dat andere culturen negatief zijn. Dat maak jij ervan zodat jouw wereldbeeld over idioten zoals ik in stand blijft. Maar ik bekritiseer ook mijn eigen cultuur. Die is niet beter ofs superieur aan anderen, maar botst wel met bepaalde andere culturen. En dan komen bovenstaande verschijnselen (afzijdig houden en / of verzet) naar boven. Van beide kanten.

En dus gaan we alleen maar meer schietpartijen zien. Van beide fronten. En alleen maar meer geweldplegingen, van beide fronten. Fijn he, zo'n multiculturele samenleving?

En het 'moet' blijkbaar wel degelijk. Want al onze partijen, behalve PVV en FvD zijn gewoon voor meer massa-immigratie. En meer EU. Die ook weer is voor meer massa-immigratie. Ze doen namelijk niets om dit tegen te gaan. Er zijn zelfs partijen die openlijk claimen meer Afrikanen hier naartoe te willen halen.

Ik beschrijf alleen in algemene zin welke negatieve effecten dit heeft.
Dit.
pi_191631442
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:36 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Kerel, kom op. Ben nou eens eerlijk. Je hebt die boekjes zelf gelezen. Wat staat daar allemaal wel niet in?

Het is gewoon zo. Hoe serieuzer je de religieuze boeken neemt, hoe een grotere hokjesdenker en kwal van een persoon je wordt. Ja er staan ook goede dingen in. Maar dat is een kulargument. Er staat ook letterlijk in dat ongelovigen nog minder waard zijn dan honden. Dat joden dood mogen.

Hier wat voorbeeldjes.
https://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/quran-hate.aspx

Maar dat weet je zelf allemaal al wel. Je probeert het goed te praten.

En dan ook nog op de man spelen met dat ikzelf verkeerd bezig ben. Met wat dan?

Ik gooi niemand van gebouwen. Ik ben altijd respectvol tegen iedereen die ik ontmoet. Ik plaats iemand niet in een 'inferieure' of 'superieure' categorie op basis van zijn huidskleur of wat hij wel of niet gelooft. Ik laat daden voor zich spreken.

Maar we moeten ook eerlijk zijn als we naar het grote plaatje kijken. De Islam en het Jodendom mengen niet met elkaar. Dat leidt tot problemen. De islam en het christendom mengen ook niet met elkaar. Teveel verschillen. En atheisme en de islam al helemaal niet. We kunnen het nooit eens worden over bepaalde zaken. Dat zou namelijk bij de 1 moeten leiden tot een 'afstand nemen van hun religie'. Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over geweldpleging, misdaad en aanslagen. Laat maar zitten ook. Dan trek ik weer een beerput open waaruit blijkt dat we het allemaal zelf verdiend hebben.

Ik verdien niks. En moslims ook niet. Laten we elkaar gewoon met rust laten. Ik ga niet naar Saudi-Arabië want ik zou me daar elke dag kapot ergeren aan bepaalde gebruiken, wat ik en / of mijn vrouw allemaal niet mogen, etc. Gewoon niet doen.

En andersom ook niet. Wil je moslimpje spelen? Blijf dan gewoon in een land waar iedereen dat doet. Dan heb je een veel fijner leven. En wij ook.
Daar staat in dat je geduld en verdraagzaam moet zijn. Dat jij alles door elkaar haalt, maakt het lastig voor je. Misschien moet je het zelf eens lezen in plaats van websites bezoeken die je vertellen wat erin zit moeten staan. Dat is dezelfde fout als wat de meeste extremisten maken.
pi_191631606
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Daar staat in dat je geduld en verdraagzaam moet zijn. Dat jij alles door elkaar haalt, maakt het lastig voor je. Misschien moet je het zelf eens lezen in plaats van websites bezoeken die je vertellen wat erin zit moeten staan. Dat is dezelfde fout als wat de meeste extremisten maken.
Taqiyya.

Ga jij nou ontkennen dat de citaten op die website in de Koran staan? Kom op, iedereen kan dit zelf nakijken.

En dat er naast hatespeech ook hele fijne dingen in de Koran en de Hadith staan, dat is dan heel fijn, maar dat doet helaas niks aan bovenstaande af. Er zijn namelijk altijd idioten die 'cherrypicken' en besluiten meer waarde te hechte aan de ene boodschap dan aan de andere.

En dat weten we inmiddels uit ervaring. De extreme hoeveelheid geweldplegingen door moslims komt niet uit de lucht vallen.

Overigens heb ik ooit eens een 'originele koran' gedownload, puur om inderdaad te checken of die hatelijke teksten er wel instaan en het antwoord is volmondig 'ja'. Dit betrof de engelse versie.

Nu zal jij als goede moslim natuurlijk wel weer aanhalen dat de Koran alleen in het Arabisch gelezen mag worden (lekker makkelijk, dan kan 90% van de wereld nooit achterhalen wat er in jullie interne club nou precies wordt gepredikt) en / of dat er met deze versie van de koran gefucked is. Dat een stelletje Joden valse versies van de Koran verspreiden online.

Maar ik hoop dat je je niet laat verlagen tot dit niveau.
pi_191643529
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Taqiyya.

Ga jij nou ontkennen dat de citaten op die website in de Koran staan? Kom op, iedereen kan dit zelf nakijken.

En dat er naast hatespeech ook hele fijne dingen in de Koran en de Hadith staan, dat is dan heel fijn, maar dat doet helaas niks aan bovenstaande af. Er zijn namelijk altijd idioten die 'cherrypicken' en besluiten meer waarde te hechte aan de ene boodschap dan aan de andere.

En dat weten we inmiddels uit ervaring. De extreme hoeveelheid geweldplegingen door moslims komt niet uit de lucht vallen.

Overigens heb ik ooit eens een 'originele koran' gedownload, puur om inderdaad te checken of die hatelijke teksten er wel instaan en het antwoord is volmondig 'ja'. Dit betrof de engelse versie.

Nu zal jij als goede moslim natuurlijk wel weer aanhalen dat de Koran alleen in het Arabisch gelezen mag worden (lekker makkelijk, dan kan 90% van de wereld nooit achterhalen wat er in jullie interne club nou precies wordt gepredikt) en / of dat er met deze versie van de koran gefucked is. Dat een stelletje Joden valse versies van de Koran verspreiden online.

Maar ik hoop dat je je niet laat verlagen tot dit niveau.
Nou nee, je hebt helemaal niks gelezen internet deskundige.
pi_191643611
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Extremisten van welke leest dan ook zijn een bedreiging van onze samenleving. Dit klinkt heel redelijk, zou je zeggen, maarja, zal wel aan mij liggen.
De media en politiek zijn in mijn ogen een bedreiging voor Europa. De media die aan selectieve berichtgeving doet. Een extreemrechtse blanke schutter breed uitmeet maar de talloze verkrachtingen en hoge crimerate door importidioten uit bepaalde hoek onderbelicht laat. En de politiek a la merkel die alleen hun gram komen halen en verdrietig speechen wanneer het hun politieke beleid goed uitkomt.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191643616
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:27 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou nee, je hebt helemaal niks gelezen internet deskundige.
Lol. Welles nietes gaan spelen op het internet...

Daarnaast maakt het helemaal niet uit of ik nou wel of niet bevestig dat wat overal online staat geschreven door duizenden mensen, in de koran staat. Zijn dat allemaal liegbeesten die nooit een koran hebben gelezen? Kom toch op zeg.
pi_191643754
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:32 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Lol. Welles nietes gaan spelen op het internet...

Daarnaast maakt het helemaal niet uit of ik nou wel of niet bevestig dat wat overal online staat geschreven door duizenden mensen, in de koran staat. Zijn dat allemaal liegbeesten die nooit een koran hebben gelezen? Kom toch op zeg.
Ik speel geen spelletjes met je. Jij praat anderen na om interessant over te komen. Dat is het punt.
Voor de rest mag je best je mening hebben hoor.
pi_191643811
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik speel geen spelletjes met je. Jij praat anderen na om interessant over te komen. Dat is het punt.
Voor de rest mag je best je mening hebben hoor.
Is helemaal niet waar. En interessant over te komen... Serieus?

Ik zeg dat culturen mixen gevaarlijk is. Ik zeg dat de Islam niet kan mixen met 'onze' cultuur en geef daar steekhoudende argumenten voor.

En dan, als laatste, geef ik nog wat gevaarlijke citaten uit de koran. Waarvan ik er een aantal zelf bevestigd heb, wat jij niet gelooft en daarom mijn hele verhaal maar afdoet als onzin.

Wat een zwaktebod zeg. Je gaat nergens in op mijn argumenten en komt alleen maar met het standaard riedeltje 'Islam is geweldig!'. Terwijl ik veel meer gezegd heb dan 'Islam is kut'. Specifiek ga je er niet op in en vervolgens is het op de man spelen en vingertje wijze.

Je zou bijna zeggen, zoals een echte moslim het betaamt.
pi_191643903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er moet niks persé . Van mij niet. Of je bedoelt het overheidsbeleid en gesteund door de publieke opinie dat in Nederland 2020 het beter is als mensen integreren en assimileren, zodat er meer Nederlandse monocultuur is .
Gesteund door het publieke opinie weet je dat zeker?
Wijs aan waar wie zegt dat dan. Waarschijnlijk zuig je dat uit je duim.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191643974
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:50 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Gesteund door het publieke opinie weet je dat zeker.
Ja.... zover ik weet overheerst de mening dat mensen zo snel mogelijk moeten integreren , oplossen en dan hoera-hoera... is er weer monocultuur.
of.......
Mensen geven deze mening desgevraagd terwijl ze diep in hun hart anti-integratie zijn maar het niet durven dat openlijk te zeggen
Wie anti-integratie is.... komt tot een oplossing van apartheid of tot een oplossing van massadeportatie. Dat de overheid met geweld mensen 'terugstuurt" .
Natuurlijk werken de landen van herkomst niet mee aan deze discriminerende praktijken.
En wat dan ?
pi_191644263
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:44 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Is helemaal niet waar. En interessant over te komen... Serieus?

Ik zeg dat culturen mixen gevaarlijk is. Ik zeg dat de Islam niet kan mixen met 'onze' cultuur en geef daar steekhoudende argumenten voor.

En dan, als laatste, geef ik nog wat gevaarlijke citaten uit de koran. Waarvan ik er een aantal zelf bevestigd heb, wat jij niet gelooft en daarom mijn hele verhaal maar afdoet als onzin.

Wat een zwaktebod zeg. Je gaat nergens in op mijn argumenten en komt alleen maar met het standaard riedeltje 'Islam is geweldig!'. Terwijl ik veel meer gezegd heb dan 'Islam is kut'. Specifiek ga je er niet op in en vervolgens is het op de man spelen en vingertje wijze.

Je zou bijna zeggen, zoals een echte moslim het betaamt.
Ik zeg dat je onzin uitkraamt en dat culturen mixen al sinds begin van de mensheid gebeurt en gewoon goed gaat.

Je hebt geen argumenten die onderbouwd worden. Als je dat doet is de kans op een zinvolle discussie wat groter. En dat laatste toont weer je intentie en uit welk vat je tapt. Dat is zo anno 1999. Probeer wat anders. Ik ga al wat jaartjes mee.
pi_191644311
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zeg dat je onzin uitkraamt en dat culturen mixen al sinds begin van de mensheid gebeurt en gewoon goed gaat.

Je hebt geen argumenten die onderbouwd worden. Als je dat doet is de kans op een zinvolle discussie wat groter. En dat laatste toont weer je intentie en uit welk vat je tapt. Dat is zo anno 1999. Probeer wat anders. Ik ga al wat jaartjes mee.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191644915
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
"Moslims zijn slecht want er staan gemene dingen in de Koran, en als er goede moslims tussen zitten dan liegen ze!" aldus matigeuser.

Belabberd niveau van redenatie. Discriminerend ook.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 14:14:59 #122
8781 crew  Frutsel
pi_191645049
Nou het gaat allang niet meer over de schietpartij maar zoals gewoonlijk hoe kut links/rechts zijn of hoe kut de islam is of hoe kut we elkaar vinden.

Als er weer echt nieuws over is, dan openen we maar weer een nieuw topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')