abonnement Unibet Coolblue
pi_191108067
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Gaan stuiteren om een kleurling in een voorlichtingsboekje kwalificeert/ontmaskert prima als neo-nazi. Dat de rechtsen zulke bezwaren tegenwoordig 'ook gewoon een mening' vinden toont al aan hoe ver de boel naar rechts is opgeschoven.
dan denk ik dat de boodschap totaal aan je simpele brein voorbij gaat
al was het onder de noemer racistisch, dan kan je je afvragen wat precies racistisch is?
Is de opdringende racistisch? Of de beschermende racistisch?
In mijn optiek de opdringende.
Maar wees niet getreurd, het is meer de verontwaardiging dat alles zo obsessief politiek correct gepropageerd dient te worden. Bedacht door mensjes die lijden onder de stoornis van ongrijpbaar plaatsvervangend leed
pi_191108068
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:33 schreef Klopkoek het volgende:
Verder is Kim Boon natuurlijk krankjorum die elke westerse zelfkritiek als oikofobie ziet
Daar heb ik ook echt zo'n hekel aan. Meteen dat oikofobie als je ook maar een beetje kritisch bent op je eigen. Ik vind bijvoorbeeld de meeste Nederlandse tradities oersaai en zo calvinistisch als de pest. Ben ik dan oikofoob? Nee joh, ik vind wel meer dingen. Er zijn zat dingen aan te merken op het Westen, maar ook tal van positieve dingen. Hetzelfde geldt voor elke willekeurige andere cultuur. Aziatisch, Japans, Midden-Oosters, USA, whatever.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 19 januari 2020 @ 21:56:56 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191108072
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er is trouwens helemaal niks mis met de westerse norm. Dat mag wel eens meer gezegd worden. Er is helemaal niks mis met ons.
We zijn een oase van vriendelijkheid en verbondenheid door eeuwen van vooruitstrevende beschaving.

Ik word helemaal ziek van de zelfbevlekking van bepaalde types op de westerse beschaving die jou fucking mond voedt en jou straatje veilig houdt.
Klopt, de Westerse beschaving is de beste gekende waarborg voor de rechten en levenskwaliteit van het individu, vandaar dat ik lieden die haar fundamenten willen vergruizen zoals Baudet en zijn boreale harem altijd diep wantrouw.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191108136
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, de Westerse beschaving is de beste gekende waarborg voor de rechten en levenskwaliteit van het individu, vandaar dat ik lieden die haar fundamenten willen vergruizen zoals Baudet en zijn boreale harem altijd diep wantrouw.
Wantrouwen mag maar begin niet onze cultuur naar beneden te halen en daarmee ons algemeen zelfvertrouwen.
Daarmee zeg ik niet dat jij dat doet. Disclaimer voor de gevoelige types.
Vakman pur sang
pi_191108138
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er is trouwens helemaal niks mis met de westerse norm.
Zoek de nuance eens op. ?
Er zijn westerse normen die niet deugen. Andere westerse normen deugen weer wel.
Zoals: zoek de nuance

quote:
Dat mag wel eens meer gezegd worden. Er is helemaal niks mis met ons.
We zijn een oase van vriendelijkheid en verbondenheid door eeuwen van vooruitstrevende beschaving.
Wat weet je van de geschiedenis van Nederlanders en de westerse culturen?
pi_191108177
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 22:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zoek de nuance eens op. ?
Er zijn westerse normen die niet deugen. Andere westerse normen deugen weer wel.
Zoals: zoek de nuance
[..]

Wat weet je van de geschiedenis van Nederlanders en de westerse culturen?
Je bedoeld: ik moet diep in de geschiedenis gebeurtenissen opzoeken die onder de huidige maatstaven niet meer correct zouden zijn?
Vakman pur sang
pi_191108219
allemaal gekkies hier
pi_191108239
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wantrouwen mag maar begin niet onze cultuur naar beneden te halen en daarmee ons algemeen zelfvertrouwen.
Daarmee zeg ik niet dat jij dat doet. Disclaimer voor de gevoelige types.
Genoeg dingen van onze cultuur die best naar beneden gehaald mogen worden of bekritiseerd. Vooruitgang heet dat. Er zijn positieve aspecten van de Westerse cultuur, maar ook negatieve. Dat eerste mag wel eens wat meer benadrukt worden; en dat tweede bekritiseert. Dat laatste oikofobie noemen is gewoon een zwaktebod.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191108393
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 22:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Genoeg dingen van onze cultuur die best naar beneden gehaald mogen worden of bekritiseerd. Vooruitgang heet dat. Er zijn positieve aspecten van de Westerse cultuur, maar ook negatieve. Dat eerste mag wel eens wat meer benadrukt worden; en dat tweede bekritiseert. Dat laatste oikofobie noemen is gewoon een zwaktebod.
Waarom leg jij de nadruk op de negatieve aspecten, die verbleken bij negatieve aspecten van andere culturen trouwens.
Waarom is niemand meer trots?
Heb je kinderen?
Vakman pur sang
pi_191108642
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:53 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Sluit dit aan ?

Teveel Praatjes. NPO stenigt Fidan Ekiz

Presentatrice Nieuwe Maan van NTR-gebouw gegooid na kritiek op hoofddoek Kaag

Triest medianieuws. En dan nu eens niet over Eva Jinek. Nieuwe Maan-presentatrice Fidan Ekiz moet wieberen bij het moslimprogramma Nieuwe Maan. Ekiz wordt door de mullahs op het Mediapark omgevolkt door Abu El Miloudi.
Dat meldt Mediacourant, dat overigens ook nog weet te melden dat El Miloudi "homo-intolerant" is.
> https://www.mediacourant.(...)d-op-moslimtalkshow/

Fidan Ekiz had zich eerder deze week als tafeldame bij DWDD zeer kritisch uitgelaten over de mensenrechten in Iran, waar protesten door de ayatollahs bloedig neergeslagen worden, en over de hypocrisie van minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag (D66), die met een hoofddoek voor de Iraanse president Hassan Rouhani verscheen.

Die opmerking is Ekiz nu fataal geworden.

Nu maar hopen dat Fidan niet ontvoerd en uitgehuwelijkt wordt. Maar we vrezen het ergste.

video > @:Pritt Stift | 18-01-20 | 09:00 | 371 reacties
https://www.geenstijl.nl/(...)-stenigt-fidan-ekiz/
Lol. Ze was getrouwd met Wierd Duk. Ze kon beter uitgehuwelijkt worden aan een Turk.
pi_191108679
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waarom leg jij de nadruk op de negatieve aspecten, die verbleken bij negatieve aspecten van andere culturen trouwens.
Waarom is niemand meer trots?
Heb je kinderen?
Nou, ik leg niet zozeer een nadruk op de negatieve aspecten. Ik zeg alleen dat, als we vooruitgang willen, we best kritisch op onszelf mogen zijn mbt bepaalde aspecten van onze cultuur die niet per se positief zijn. Simpel voorbeeld is de toenemende mate van individualisering in onze neoliberale wereld.

En ik ben gewoon trots hoor, maar ik kan ook best trots zijn op dingen die niet onze eigen zijn. Hangt er gewoon van af hoe ik erover denk. En nee, heb geen kinderen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191109198
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je bedoeld: ik moet diep in de geschiedenis gebeurtenissen opzoeken die onder de huidige maatstaven niet meer correct zouden zijn?
Nee. ik bedoel de geschiedenis van Nederland en westerse culturen.
Genoeg voorbeelden met niks van jouw fantasie van "een oase van vriendelijkheid en verbondenheid door eeuwen van vooruitstrevende beschaving."
Maar je wilt dat natuurlijk niet weten.
pi_191163142
Vraaggesprek in boekvorm




Fidan Ekiz – We dwepen met het vrije woord maar de realiteit is dat die vrijheid onder druk staat

Als beginnend journalist had ik nooit kunnen bedenken dat ik jaren later zou werken voor een talkshow (De Nieuwe Maan) die, nota bene in Nederland, het doelwit zou worden van intimidatie door regressief linkse vertegenwoordigers van de identiteitspolitiek, (woordvoerders van) de islamitische gemeenschap, media en politici. Ze hadden het op mij gemunt. Ik voldoe niet aan het gevraagde politiek correcte profiel. Deze cultuurrelativisten werpen zich op als verdediger van etnische en religieuze minderheden, pleiten voor verdraagzaamheid, solidariteit, diversiteit, maar zijn bewust blind voor hun eigen intolerantie. Als je je niet achter hun ideologie schaart, leggen ze je het liefst het zwijgen op. Een verontrustende indicatie voor totalitair denken. Een die zich niets gelegen laat liggen aan morele kaders.

[..]

‘In tegenspraak tot de geruchten ben ik niet weggestuurd door de NTR, het was mijn eigen keuze iets anders te gaan doen’

[..]

Onze columnist Abdelkader Benali omschreef het nog beter op Twitter (al was dat naar aanleiding van de afzegging van de Egyptisch-Amerikaanse feministe Mona Eltahawy voor een lezing in de Balie):

“De anti-racisten voelen zich niet veilig in de Balie. Maar ga je met ze in debat, dan storten ze zich op je, schijten je zelfingenomen onder en vierendelen je met een dierlijke wellust opdat jij je nooit meer veilig zult voelen in hun aanwezigheid. Gestoord volk. Ze weten van elke ruimte een mijnenveld te maken, ze maken van een groen weiland Tsjernobyl met hun gedram, gezever en propaganda en dan nemen ze al die andere debatpodia de maat.

De hypocrisie. Waarom doen ze dit? Omdat ze het gevoel van sekte willen handhaven. Het eeuwige gelijk. Het eeuwige wantrouwen. Het absolute geloof in de Waarheid. Ras. Huidskleur. Het is hun terrein, waar iedereen die er naïef op stapt, aan stukken geschoten mag worden. Ze willen geen discussie. Ze willen wraak.”

Ook de Marokkaans-Zwitserse schrijver Kacem El Ghazzali slaat de spijker op zijn kop in De Neue Züricher Zeitung:

“Links doet alsof hij vecht voor minderheden. Een minderheid krijgt alleen aandacht als ze de ‘Juiste onderdrukker’ hebben: rechts, rijk, imperialisten en kapitalisten. Er is geen plaats voor moslimcritici van de islam. Het is de stem van de minderheid in de minderheid. Volgens de linkse definitie kan de linkse definitie de status van een onderdrukte minderheid die het verdedigen waard is, alleen worden gehandhaafd als de onderdrukker de politieke tegenstander is. Als de onderdrukker echter een minderheid is die sommige van zijn leden vervolgt op basis van religieuze of gendermotieven, steken veel linksen hun hoofd in het zand. Helaas verwarren veel linksen kritiek op de islam en haar patriarchale systeem met onverdraagzaamheid jegens de moslim. Zij willen niet de vervolging van religieuze en seksuele minderheden in de islam bestrijden, maar de beschuldiging tegen moslims dat ze religieuze en seksuele minderheden discrimineren.”

Een belangrijke reden voor de kritiek op mij ligt in dit laatste besloten. Met mijn Turkse afkomst en islamitische achtergrond zou ik me in mijn positie louter positief moeten uitspreken over minderheden en de islam. Ik zou hoofdzakelijk ten strijde moeten trekken tegen racisme en islamofobie. Ik zou me moeten opstellen als model-moslim die ‘mijn gemeenschap’ representeert. Wie zich niet aan deze regels houdt, en ook maar een beetje afwijkt van de gestelde voorwaarden, voorziet radicaal rechts van munitie, is ‘extreem-rechts’ en steekt zijn gemeenschap een dolk in de rug.

‘Ik kreeg bij De Nieuwe Maan een close-up van een kant van dit land die me beangstigt, één van een totalitaire mentaliteit, die door velen niet wordt herkend’
Ik heb me wel vaker uitgelaten over deze selectieve strijd voor inclusiviteit.

> https://tpo.nl/2020/01/23(...)id-onder-druk-staat/

Al met al zijn we weeer een import-conflict rijker.
Dank daarvoor.
shift-knop defekt
pi_191163631
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:57 schreef TomLuny het volgende:
Vraaggesprek in boekvorm

[ afbeelding ]

Fidan Ekiz – We dwepen met het vrije woord maar de realiteit is dat die vrijheid onder druk staat

Als beginnend journalist had ik nooit kunnen bedenken dat ik jaren later zou werken voor een talkshow (De Nieuwe Maan) die, nota bene in Nederland, het doelwit zou worden van intimidatie door regressief linkse vertegenwoordigers van de identiteitspolitiek, (woordvoerders van) de islamitische gemeenschap, media en politici. Ze hadden het op mij gemunt. Ik voldoe niet aan het gevraagde politiek correcte profiel. Deze cultuurrelativisten werpen zich op als verdediger van etnische en religieuze minderheden, pleiten voor verdraagzaamheid, solidariteit, diversiteit, maar zijn bewust blind voor hun eigen intolerantie. Als je je niet achter hun ideologie schaart, leggen ze je het liefst het zwijgen op. Een verontrustende indicatie voor totalitair denken. Een die zich niets gelegen laat liggen aan morele kaders.

[..]

‘In tegenspraak tot de geruchten ben ik niet weggestuurd door de NTR, het was mijn eigen keuze iets anders te gaan doen’

[..]

Onze columnist Abdelkader Benali omschreef het nog beter op Twitter (al was dat naar aanleiding van de afzegging van de Egyptisch-Amerikaanse feministe Mona Eltahawy voor een lezing in de Balie):

“De anti-racisten voelen zich niet veilig in de Balie. Maar ga je met ze in debat, dan storten ze zich op je, schijten je zelfingenomen onder en vierendelen je met een dierlijke wellust opdat jij je nooit meer veilig zult voelen in hun aanwezigheid. Gestoord volk. Ze weten van elke ruimte een mijnenveld te maken, ze maken van een groen weiland Tsjernobyl met hun gedram, gezever en propaganda en dan nemen ze al die andere debatpodia de maat.

De hypocrisie. Waarom doen ze dit? Omdat ze het gevoel van sekte willen handhaven. Het eeuwige gelijk. Het eeuwige wantrouwen. Het absolute geloof in de Waarheid. Ras. Huidskleur. Het is hun terrein, waar iedereen die er naïef op stapt, aan stukken geschoten mag worden. Ze willen geen discussie. Ze willen wraak.”

Ook de Marokkaans-Zwitserse schrijver Kacem El Ghazzali slaat de spijker op zijn kop in De Neue Züricher Zeitung:

“Links doet alsof hij vecht voor minderheden. Een minderheid krijgt alleen aandacht als ze de ‘Juiste onderdrukker’ hebben: rechts, rijk, imperialisten en kapitalisten. Er is geen plaats voor moslimcritici van de islam. Het is de stem van de minderheid in de minderheid. Volgens de linkse definitie kan de linkse definitie de status van een onderdrukte minderheid die het verdedigen waard is, alleen worden gehandhaafd als de onderdrukker de politieke tegenstander is. Als de onderdrukker echter een minderheid is die sommige van zijn leden vervolgt op basis van religieuze of gendermotieven, steken veel linksen hun hoofd in het zand. Helaas verwarren veel linksen kritiek op de islam en haar patriarchale systeem met onverdraagzaamheid jegens de moslim. Zij willen niet de vervolging van religieuze en seksuele minderheden in de islam bestrijden, maar de beschuldiging tegen moslims dat ze religieuze en seksuele minderheden discrimineren.”

Een belangrijke reden voor de kritiek op mij ligt in dit laatste besloten. Met mijn Turkse afkomst en islamitische achtergrond zou ik me in mijn positie louter positief moeten uitspreken over minderheden en de islam. Ik zou hoofdzakelijk ten strijde moeten trekken tegen racisme en islamofobie. Ik zou me moeten opstellen als model-moslim die ‘mijn gemeenschap’ representeert. Wie zich niet aan deze regels houdt, en ook maar een beetje afwijkt van de gestelde voorwaarden, voorziet radicaal rechts van munitie, is ‘extreem-rechts’ en steekt zijn gemeenschap een dolk in de rug.

‘Ik kreeg bij De Nieuwe Maan een close-up van een kant van dit land die me beangstigt, één van een totalitaire mentaliteit, die door velen niet wordt herkend’
Ik heb me wel vaker uitgelaten over deze selectieve strijd voor inclusiviteit.

> https://tpo.nl/2020/01/23(...)id-onder-druk-staat/

Al met al zijn we weeer een import-conflict rijker.
Dank daarvoor.
Waarom blijft ze extreme racisten aanduiden als "anti-racisten"? Dat dergelijk volk dat zelf doet is al belachelijk zat.
pi_191163715
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarom blijft ze extreme racisten aanduiden als "anti-racisten"? Dat dergelijk volk dat zelf doet is al belachelijk zat.
Zou het niet weten.
Ik noem ze de antief of de islamtifa
shift-knop defekt
pi_191164822
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:46 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

linkse hippies die bij gebrek aan argumenten de nazi troefkaart gebruiken :')
Of overal "racisme" roepen en heilig van overtuigd zijn dat als je blanken de wereld uit werkt dat er ook geen racisme meer is. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_191164883
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, de Westerse beschaving is de beste gekende waarborg voor de rechten en levenskwaliteit van het individu, vandaar dat ik lieden die haar fundamenten willen vergruizen zoals Baudet en zijn boreale harem altijd diep wantrouw.
Turkije heeft een Erdogan, SA heeft een regering die half Jemen afslacht, de Koning van Brunei wil homo's ophangen, China trapt Oeigoeren de kampen in, Marokko onderdrukt een volk ten zuiden van ze en zo zijn er nog wel landen met fijne regeringen.

Maar Baudet is erger hoor.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 23 januari 2020 @ 23:00:38 #243
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191167158
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Of overal "racisme" roepen en heilig van overtuigd zijn dat als je blanken de wereld uit werkt dat er ook geen racisme meer is. :')
Haha wie is daar van overtuigd dan? _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191169211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 23:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Haha wie is daar van overtuigd dan? _O-
Deze bijvoorbeeld


https://en.wikipedia.org/(...)the_%22white_race%22

Hier blijkt het ook uit en dit zijn tamelijk breed gedragen opvattingen :

Zwarte mensen kunnen niet racistisch zijn
27 dec 2015

Door Corna Dirks.

We merken dat dit moeilijk uit te leggen is en het vaak meteen ergernis of woede oproept bij witte mensen. Zwarte mensen zouden volgens veel mensen ook racistisch kunnen zijn. Maar we doen weer een poging en hopen dat witte lezers hun ergernis even opzij kunnen zetten.
We zouden het waarderen als lezers de tekst tot aan het eind lezen.

[..]

*Waar zwart staat mag ook donker gelezen worden, of mensen van kleur, of POC (People of Color).

Waar wit staat mag alleen wit gelezen worden.

Het woord blank roept associaties op met de apartheid in Zuid Afrika.
Tevens heeft het woord blank te positieve betekenissen zoals rein, puur, zuiver, onbezoedeld.
Zo willen we witte mensen niet meer noemen. Wereldwijd spreekt men van zwart en wit.

> https://afromagazine.nl/o(...)niet-racistisch-zijn

Conclusie : Kill Whitey en racisme is voltooid verleden tijd.

[ Bericht 13% gewijzigd door TomLuny op 24-01-2020 07:50:44 ]
shift-knop defekt
pi_191169974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 06:31 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld


https://en.wikipedia.org/(...)the_%22white_race%22

Hier blijkt het ook uit en dit zijn tamelijk breed gedragen opvattingen :

Zwarte mensen kunnen niet racistisch zijn
27 dec 2015

Door Corna Dirks.

We merken dat dit moeilijk uit te leggen is en het vaak meteen ergernis of woede oproept bij witte mensen. Zwarte mensen zouden volgens veel mensen ook racistisch kunnen zijn. Maar we doen weer een poging en hopen dat witte lezers hun ergernis even opzij kunnen zetten.
We zouden het waarderen als lezers de tekst tot aan het eind lezen.

[..]

*Waar zwart staat mag ook donker gelezen worden, of mensen van kleur, of POC (People of Color).

Waar wit staat mag alleen wit gelezen worden.

Het woord blank roept associaties op met de apartheid in Zuid Afrika.
Tevens heeft het woord blank te positieve betekenissen zoals rein, puur, zuiver, onbezoedeld.
Zo willen we witte mensen niet meer noemen. Wereldwijd spreekt men van zwart en wit.

> https://afromagazine.nl/o(...)niet-racistisch-zijn

Conclusie : Kill Whitey en racisme is voltooid verleden tijd.

Dan moet je toch wel een hekel aan jezelf hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 08:12:52 #246
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191170006
In India is geen racisme, daar hebben ze een kastensysteem.

Mensen vinden altijd wel iets.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191175724
Ignatiev geloofde dat witheid een kunstmatige identiteit is die alleen maar bestaat omdat het ooit opgelegd is van boven af bij bepaalde mensen ter verdeling. Hij vond rassenleer een onzinstelsel dat afgeschaft moest worden en dat de mens fundamenteel gelijk aan elkaar is. Om een of andere reden zie ik Voorpost hier niet zo snel mee aan de haal gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')