abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 11:17:56 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180739370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:09 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)grote-woning-verleid

klopt
waarom zou je een ruime woning inruilen voor een klein flatje
ik niet

[..]

Ik vind dat wel een behoorlijk egoïstische instelling van zo'n alleenstaande... tuurlijk gaan we niemand uitzetten, maar je gaat toch niet de rest van je leven alleen in een veel te groot huis wonen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:20:31 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180739419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een behoorlijk egoïstische instelling van zo'n alleenstaande... tuurlijk gaan we niemand uitzetten, maar je gaat toch niet de rest van je leven alleen in een veel te groot huis wonen?
Geldt dat alleen voor huurwoningen, of gaan we bejaarden ook uit hun zuurverdiende vrijstaande villa trappen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180739523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een behoorlijk egoïstische instelling van zo'n alleenstaande... tuurlijk gaan we niemand uitzetten, maar je gaat toch niet de rest van je leven alleen in een veel te groot huis wonen?
Sociale huurwoningen zijn sowieso nooit te groot, die zijn per definitie al klein. Wil je mensen laten verhuizen dan moet je maar zorgen dat er een beter/leuker/betaalbaarder alternatief is voor iemand die ook zijn/haar hele leven heeft gewerkt. Waarom nou weer ouderen pesten?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 11:30:16 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180739606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:25 schreef nanuk het volgende:

[..]

Sociale huurwoningen zijn sowieso nooit te groot, die zijn per definitie al klein. Wil je mensen laten verhuizen dan moet je maar zorgen dat er een beter/leuker/betaalbaarder alternatief is voor iemand die ook zijn/haar hele leven heeft gewerkt. Waarom nou weer ouderen pesten?
Ben ik het zeker mee eens. Er moeten voor hen ook voordelen aan zitten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 11:32:28 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180739642
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geldt dat alleen voor huurwoningen, of gaan we bejaarden ook uit hun zuurverdiende vrijstaande villa trappen?
We gaan niemand uit hun huis trappen, dat zei ik net. Het moet alleen gestimuleerd worden om uit de zeer gewilde betaalbare gezinswoningen te verhuizen. Het is natuurlijk van de zotte dat gezinnen in een veel te klein huis moeten leven omdat alleenstaanden de grote woningen bezet houden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:39:35 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180739769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:25 schreef nanuk het volgende:

[..]

Sociale huurwoningen zijn sowieso nooit te groot, die zijn per definitie al klein. Wil je mensen laten verhuizen dan moet je maar zorgen dat er een beter/leuker/betaalbaarder alternatief is voor iemand die ook zijn/haar hele leven heeft gewerkt. Waarom nou weer ouderen pesten?
Dat komt vooral omdat sociale verhuurders de woningen niet mee laten gaan met de tijd, en dus nog zo klein zijn als in de jaren 50/60/70 toen ze gebouwd werden, terwijl nieuwere huizen veel groter zijn.
Ze doen al amper wat aan onderhoud, dus uitbouwen zit er helemaal niet bij, afbreken is na 60 jaar een prima optie, dan zijn de woningen ook al dubbel en dwars afbetaald en is er eenzelfde bedrag aan verdiend, dus dat zou goed kunnen.

Kijk maar eens in arbeiderswijken waar een deel van de woningen nog van de sociale verhuurder is, en een deel al verkocht is, degenen die verkocht zijn zijn ook gelijk uitgebouwd, opgeknapt enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:43:33 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180739850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We gaan niemand uit hun huis trappen, dat zei ik net. Het moet alleen gestimuleerd worden om uit de zeer gewilde betaalbare gezinswoningen te verhuizen. Het is natuurlijk van de zotte dat gezinnen in een veel te klein huis moeten leven omdat alleenstaanden de grote woningen bezet houden.
Je moet lekker van iemands bezit afblijven; de sociale verhuurders kunnen mensen prima stimuleren hun gezinswoning vrij te maken als ze geen gezin meer hebben, maar dan moeten ze wel serieuze alternatieven bieden, en een flatje dat kleiner is is dat sowieso al niet, daarbij zal er ook in nagenoeg ieder voorstel van die Utrechtse verhuurders een huurverhoging spelen, want die mensen die er al 40 jaar zitten betalen een schijntje aan huur, daar kunnen ze absoluut geen vergelijkbare flat voor krijgen, al even afgezien van het feit dat de aangeboden woningen kleiner zijn, en dat zit hem echt niet in de nutteloze ruimtes als een overloop bij een gezinswoning.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 11:47:09 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180739933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet lekker van iemands bezit afblijven; de sociale verhuurders kunnen mensen prima stimuleren hun gezinswoning vrij te maken als ze geen gezin meer hebben, maar dan moeten ze wel serieuze alternatieven bieden, en een flatje dat kleiner is is dat sowieso al niet, daarbij zal er ook in nagenoeg ieder voorstel van die Utrechtse verhuurders een huurverhoging spelen, want die mensen die er al 40 jaar zitten betalen een schijntje aan huur, daar kunnen ze absoluut geen vergelijkbare flat voor krijgen, al even afgezien van het feit dat de aangeboden woningen kleiner zijn, en dat zit hem echt niet in de nutteloze ruimtes als een overloop bij een gezinswoning.
Dat is dus letterlijk wat ik zeg... En waar roep ik op om aan hun bezit te komen?
Tip: als je een discussie aan gaat, lees dan ook de posts van anderen en ga in op wat ze zeggen ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180739967
Ik heb een grote sociale huurwoning, een gezinswoning helemaal voor mij alleen. Blijkbaar is er geen woningtekort voor gezinnen, want ik kom hier maar niet weg om kleiner te wonen. ;(
´
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:51:40 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180740023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is dus letterlijk wat ik zeg... En waar roep ik op om aan hun bezit te komen?
Tip: als je een discussie aan gaat, lees dan ook de posts van anderen en ga in op wat ze zeggen ;)
De Utrechtse woningstichtingen die nu met die voorstellen voor hun oudere huurders komen, begrijpen dus niet dat je een fatsoenlijk alternatief moet bieden.

En gewilde betaalbare gezinswoningen heb je ook in het koopsegment.... stimuleer ze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180741838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een behoorlijk egoïstische instelling van zo'n alleenstaande... tuurlijk gaan we niemand uitzetten, maar je gaat toch niet de rest van je leven alleen in een veel te groot huis wonen?
Geldt dat ook voor Beatrix?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:25:57 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180754861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een behoorlijk egoïstische instelling van zo'n alleenstaande... tuurlijk gaan we niemand uitzetten, maar je gaat toch niet de rest van je leven alleen in een veel te groot huis wonen?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:26:07 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180754866
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een behoorlijk egoïstische instelling van zo'n alleenstaande... tuurlijk gaan we niemand uitzetten, maar je gaat toch niet de rest van je leven alleen in een veel te groot huis wonen?
waarom niet ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')