abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 9 juli 2018 @ 10:01:35 #1
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_180349195
Originele OP:

quote:
Iedereen moet het recht hebben om zichzelf te kunnen verdedigen.

Het zou het verstandig zijn als we in Nederland (en de rest van Europa) een vrijere wapenwet krijgen. Iedere burger mag dan een vuurwapen bezitten. Elke burger moet daar dan eerst op voorbereid worden door middel van een training en examen, zodat hij/zij het wapen goed kan gebruiken, en er veilig mee om kan gaan.

-Criminaliteit zal nog verder dalen. Veel succes om bij iemand in te breken die een shotgun boven zijn bed heeft hangen.
-Mensen zijn niet langer afhankelijk van de politie (die vaak niet eens op tijd bij je zal komen)
-Terrorisme zal een stuk minder voorkomen, mensen kunnen zichzelf nu effectief verdedigen.
-Politiestaten en dictaturen kunnen worden voorkomen. Het volk is bewapend en kan zich dus beter verzetten.

Kijkend naar de toekomst zal Nederland nog onveiliger worden. Er is steeds meer ghetto vorming in de Nederlandse steden, er komen steeds meer gewapende bendes bij, kans op terroristische aanslagen is groter. En als de verzorgingsstaat nog meer wordt afgebroken/stukbezuinigd, en je dus hier Amerikaanse sociale toestanden krijgt, wordt dit probleem nog groter. Geef mensen daarom de kans om zich daar tegen te kunnen bewapenen.

Wat vinden jullie?
Niet mijn OP en ik vind de huidige wapenwetgeving prima.
Geen zin in allerlei idioten die zich gaan bewapenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sodeknetters op 09-07-2018 15:44:35 (Originele OP in quote gezet) ]
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_180349233
Wat is dit voor OP :')

Eerst 4 redenen aandragen waar je het niet mee eens bent en deze dan niet ontkrachten..
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180349335
Het eerste probleem is natuurlijk dat de politie er ook naar gaat handelen. Shoot first, ask questions later.
Daarnaast kunnen heel wat Europeanen met die vrijheid niet omgaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_180349451
quote:
Op maandag 9 juli 2018 10:04 schreef MilkTea het volgende:
Wat is dit voor OP :')

Eerst 4 redenen aandragen waar je het niet mee eens bent en deze dan niet ontkrachten..
Zie POL / Moeten we een vrijere wapenwet krijgen in Europa?
Dit is deel twee.
pi_180349511
quote:
Dan nog is het een belachelijk einde met; Oneens want idioten mogen zich niet bewapenen. Als je dan een deel 2 opent met je mening erin doe het dan goed.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180352718
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:01 schreef Sodeknetters het volgende:
Iedereen moet het recht hebben om zichzelf te kunnen verdedigen.

Het zou het verstandig zijn als we in Nederland (en de rest van Europa) een vrijere wapenwet krijgen. Iedere burger mag dan een vuurwapen bezitten. Elke burger moet daar dan eerst op voorbereid worden door middel van een training en examen, zodat hij/zij het wapen goed kan gebruiken, en er veilig mee om kan gaan.

-Criminaliteit zal nog verder dalen. Veel succes om bij iemand in te breken die een shotgun boven zijn bed heeft hangen.
-Mensen zijn niet langer afhankelijk van de politie (die vaak niet eens op tijd bij je zal komen)
-Terrorisme zal een stuk minder voorkomen, mensen kunnen zichzelf nu effectief verdedigen.
-Politiestaten en dictaturen kunnen worden voorkomen. Het volk is bewapend en kan zich dus beter verzetten.

Kijkend naar de toekomst zal Nederland nog onveiliger worden. Er is steeds meer ghetto vorming in de Nederlandse steden, er komen steeds meer gewapende bendes bij, kans op terroristische aanslagen is groter. En als de verzorgingsstaat nog meer wordt afgebroken/stukbezuinigd, en je dus hier Amerikaanse sociale toestanden krijgt, wordt dit probleem nog groter. Geef mensen daarom de kans om zich daar tegen te kunnen bewapenen.

Wat vinden jullie?

Niet mijn OP en ik vind de huidige wapenwetgeving prima.
Geen zin in allerlei idioten die zich gaan bewapenen.
Ik heb een beter idee. Gewoon de wet afschaffen. Iedereen vogelvrij. Probleem opgelost.

Slotje.
pi_180354653
Hoezo enkel een vuurwapen? Ik wil graag een kleine nuke in mn achtertuin, range zo'n 250km is wel zat.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Redactie Frontpage maandag 9 juli 2018 @ 14:50:00 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180354655
Nee.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 9 juli 2018 @ 15:37:45 #9
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_180355724
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:17 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Dan nog is het een belachelijk einde met; Oneens want idioten mogen zich niet bewapenen. Als je dan een deel 2 opent met je mening erin doe het dan goed.
Mijn mening is nu eenmaal dat ik de huidige wapenwetgeving prima vind, net als ik niet op allerlei idioten zit te wachten die dan ook ineens een wapen mogen aanschaffen.

En het is niet mijn OP.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_180355747
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:37 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Mijn mening is nu eenmaal dat ik de huidige wapenwetgeving prima vind, net als ik niet op allerlei idioten zit te wachten die dan ook ineens een wapen mogen aanschaffen.

En het is niet mijn OP.
Ja, je mist onderbouwing, alweer.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:54:08 #11
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_180356210
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:38 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Ja, je mist onderbouwing, alweer.
Ik had dat in het eerste deel al gedaan, maar vooruit maar weer omdat je het zo vriendelijk vraagt.

Als iedereen wapens mag hebben, mag ook tuig wat nog nooit veroordeeld is of op de radar van de politie is geweest, dat ook. Dat is op zich in mijn idee al onwenselijk.
Verder weet ik dat een pistool afvuren op TV makkelijker lijkt dan het daadwerkelijk is. En om nou massaal mensen op schietles testuren, daar missen we de capaciteit op schietbanen voor.
En dat ik de huidige wapenwetgeving wel prima vind zo, is omdat ik hem van haver tot gort ken.

Zo beter?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_180356236
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:54 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik had dat in het eerste deel al gedaan, maar vooruit maar weer omdat je het zo vriendelijk vraagt.

Als iedereen wapens mag hebben, mag ook tuig wat nog nooit veroordeeld is of op de radar van de politie is geweest, dat ook. Dat is op zich in mijn idee al onwenselijk.
Verder weet ik dat een pistool afvuren op TV makkelijker lijkt dan het daadwerkelijk is. En om nou massaal mensen op schietles testuren, daar missen we de capaciteit op schietbanen voor.
En dat ik de huidige wapenwetgeving wel prima vind zo, is omdat ik hem van haver tot gort ken.

Zo beter?
Ja dankjewel :D
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180367026
Emigreer lekker naar Amerika als je met je pipa wil rondzwaaien.

Figuren die dit soort wetten willen instellen moet je niet willen in Nederland en omstreken.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:16:09 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_180370120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 01:11 schreef FlipjeHolland het volgende:
Emigreer lekker naar Amerika als je met je pipa wil rondzwaaien.

Figuren die dit soort wetten willen instellen moet je niet willen in Nederland en omstreken.
Zijn ook altijd van die Tristan-achtige sociale no no's die wapens stoer vinden :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:25:10 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180371919
Gereekst
pi_180373225
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:01 schreef Sodeknetters het volgende:
Originele OP:

[..]

Niet mijn OP en ik vind de huidige wapenwetgeving prima.
Geen zin in allerlei idioten die zich gaan bewapenen.
Tja, we hoeven alleen maar even naar de VS te kijken: Kleuters die elkaar neerknallen, school shootings, talloze ongelukjes, politieagenten die idioot snel naar hun wapen grijpen omdat de crimineel ook een wapen heeft.

Mensen die elkaar neerknallen op de portiek van hun eigen stoep omdat ze denken dat het een inbreker betreft.

Nee dank je. Ik vind het wel prettig zo.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')