abonnement Unibet Coolblue
pi_213138196
quote:
16s.gif Op maandag 8 april 2024 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:
het type system van typescript is daarentegen het beste wat ik tegen ben gekomen _O_ (geen Haskell ervaring nog)
Ja jammer dat je het dan wel weer naar plain old javascript compileert.
pi_213138248
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 16:53 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja jammer dat je het dan wel weer naar plain old javascript compileert.
ja nog wel, de toekomst is vermoedelijk zelfs dat javascript zoveel overneemt dat typescript niet meer nodig is en daar vanaf gestapt zal worden. Misschien vergelijkbaar met css/sass
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213142539
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 13:33 schreef MisterFox het volgende:
Is hier iemand die echt verstand heeft van frontend en weet wat-ie doet?
Ja, ik. Vanwaar deze vraag?
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:39:10 #204
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213177796
Sorry voor de late reactie. :@ Was even bezet met privédingetjes.

Nou, ik heb ergens wel de interesse om ooit beter te worden op de frontend. Op dit moment weet ik niet echt wat ik aan het doen ben.

Ik heb de afgelopen jaren echt wel toffe dingen gemaakt met HTML en Bootstrap. Tegenwoordig mix ik het met Laravel Livewire om als backender toch mooie dingen te maken.

Ik kan dus redelijk overweg met HTML en Bootstrap en daar komt nog wat kennis van CSS bij. Ook kan ik een héél klein beetje JavaScript met jQuery. Ik doe niet eens de assets compilen: gewoon een linkje naar de Bootstrap/jQuery library en custom CSS.

Zodra ik er met de tijd aan toe ben zou ik er dus wel wat mee willen gaan doen. Ik ben benieuwd hoe het tegenwoordig allemaal gaat? Ik begrijp dat momenteel Vue met TailwindCSS helemaal hot is?

Als ik zie wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is op dit gebied (zie ook Google Earth, Excel, Spotify voor de browser etc.) loop ik daar wel warm voor.

Kan iemand me een leerpad adviseren? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door MisterFox op 12-04-2024 11:15:24 ]
Ever seen a coding fox? 🦊
pi_213178214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:39 schreef MisterFox het volgende:
Sorry voor de late reactie. :@ Was even bezet met privédingetjes.

Nou, ik heb ergens wel de interesse om ooit beter te worden op de frontend. Op dit moment weet ik niet echt wat ik aan het doen ben.

Ik heb de afgelopen jaren echt wel toffe dingen gemaakt met HTML en Bootstrap. Tegenwoordig mix ik het met Laravel Livewire om als backender toch mooie dingen te maken.

Ik kan dus redelijk overweg met HTML en Bootstrap en daar komt nog wat kennis van CSS bij. Ook kan ik een héél klein beetje JavaScript met jQuery. Ik doe niet eens de assets compilen: gewoon een linkje naar de Bootstrap/jQuery library en custom CSS.

Zodra ik er met de tijd aan toe ben zou ik er dus wel wat mee willen gaan doen. Ik ben benieuwd hoe het tegenwoordig allemaal gaat? Ik begrijp dat momenteel Vue met TailwindCSS helemaal hot is?

Als ik zie wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is op dit gebied (zie ook Google Earth, Excel, Spotify voor de browser etc.) loop ik daar wel warm voor.
React is nog steeds het grote ding voor front-end ontwikkeling. (SO survey 2023, professionele response)



Van de conferenties waar ik ben geweest en digitaal heb gevolgd krijgt Angular weer meer traction, is HTMX erg hot en meta frameworks zoals Astro. (die beweegt ook positief op de thought works tech radar https://www.thoughtworks.com/radar)

Zelf heb ik geen ervaring met React maar wel met Angular, maar als ik voor een techniek zou moeten kiezen om in de front-end wereld te stappen dan zou het React zijn, met Angular als alternatief.

Die meta frameworks zoals Astro zijn heel cool maar daar zou ik voorlopig weg bij blijven, dit maakt het allemaal wat complexer. (dit is vooral voor performance gains interessant)

[ Bericht 1% gewijzigd door FlippingCoin op 12-04-2024 13:46:38 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213180256
Ik zou eerst JS goed onder de knie krijgen, dat is uiteindelijk de taal van het web en de basis voor de meest populaire frontend frameworks. Deze website heeft me destijds erg geholpen: https://www.theodinproject.com/

Daarna kan je alle kanten op zoals React of Vue etc..

En astro is geweldig, vooral als je websites voornamelijk statisch zijn. Heel makkelijk en snel om te leren.
pi_213180418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:22 schreef oblo het volgende:
Ik zou eerst JS goed onder de knie krijgen, dat is uiteindelijk de taal van het web en de basis voor de meest populaire frontend frameworks. Deze website heeft me destijds erg geholpen: https://www.theodinproject.com/

Daarna kan je alle kanten op zoals React of Vue etc..

En astro is geweldig, vooral als je websites voornamelijk statisch zijn. Heel makkelijk en snel om te leren.
Liever typescript dan. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213180496
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Liever typescript dan. :+
Eerst JS > TS > frameworks zou ik doen
pi_213180589
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:46 schreef oblo het volgende:

[..]
Eerst JS > TS > frameworks zou ik doen
Voor een beginner wel, maar als iemand met aardige programmeerervaring(zoals @MisterFox ) zou ik denk ik gewoon lekker een juist framework kiezen en aan de slag gaan. Misschien even een typescript boek lezen eerst.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:14:05 #210
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213224910
:@

Bedankt voor het compliment.
Ever seen a coding fox? 🦊
pi_213397002
Net geupgrade van Laravel 10 naar 11 met Laravel shift https://laravelshift.com/ 11.6 ook, dus netjes

Ga wel weer de website compleet testen maar het lijkt weer foutloos te zijn gegaan met de meest simpele testjes :)
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 16:11:10 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213441663


Fijne softwaretestingdag allemaal *D of is het nog geen 0 januari?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')