abonnement Unibet Coolblue
pi_174786117
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:04 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

waarom wil je begraven worden?
Goede vraag.
pi_174786349
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:15 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dat wil ik van je aannemen want als je eenmaal gehersenspoeld ben met doctrines dan ga je daar in mee.

[..]

Omdat ze gehersenspoeld zijn met doctrines waarnaar ze moeten handelen. Doen ze dat niet dan heeft dat gevolgen voor het hiernamaals of dreigt excommunicatie.

[..]

Je trekt conclusies op basis van onjuiste aannamen. Neem het gewoon zoals het er staat, zoals ik het geschreven heb. Je aantijging komt volledig uit de lucht vallen en zegt niet over mij of wat ik gezegd heb.

[..]

Ik heb mijn eigen mening gevormd. Ik heb er voldoende over geleerd om achter mijn mening te staan. Uiteraard had ook ik anderen nodig om tot mijn mening te komen. Van napraten is echter geen sprake. Ik wil verder mijn mening best bijschaven maar dan moet je wel een punt hebben. Ik heb verder slechts feiten benoemd, van beschuldigen is geen sprake.

[..]

Wat ik liever zou hebben gehad doet niet ter zake. Verder is er een duidelijk verschil tussen het interpreteren van de bijbel en er iets anders van maken dan dat er staat.

[..]

Dat kun je oneindig lang proberen echter zolang er mensen gehersenspoeld worden met doctrines die tot de dood kunnen leiden zal je dat niet lukken.

[..]

Akkoord. Ik heb je naar mijn gevoel voldoende geïnformeerd over deze hersenspoeling.

[..]

Met geloof heeft dat niets te maken, ik benoem slechts wat feiten.

[..]

Nogmaals het interpreteren van de bijbel is geheel iets anders dan er iets anders van maken dan dat er staat.

[..]

Hierbij nogmaals de opmerking dat op het moment je eenmaal gehersenspoeld bent met doctrines je daar in meegaat.

[..]

Wellicht niet op de manier zoals Alex werd gehersenspoeld in A Clockwork Orange, zoals Charles Manson zijn sekteleden hersenspoelde of zoals wellicht ( dit is een complottheorie) Mark David Chapman door de CIA gehersenspoeld werd om John Lennon te vermoorden. Er is naar mijn idee echter duidelijk sprake van hersenspoeling vanwege eerder genoemde voorbeelden.

[..]

Met die psychologische trucs hersenspoel je mensen. Daar manipuleer je ze mee. En inderdaad wie doet dat niet? De gevolgen voor het niet drinken van dat muffe pilsje met de naam Heineken of dat azijnerige Grolsch zijn wel geheel anders dan de gevolgen van het weigeren van een transfusie.
Heeft dit nog met de op te maken?

Zo nee, kan je dit al niet even knippen en plakken naar een nieuw topic?
pi_174807283
quote:
Waar ga je heen als je dood gaat?
Volgens de quo'ran ga je naar een plaats waar je een stapel maagden ter beschikking hebt.
Volgens de bijbel ga je naar je zus.
De budhisten reïncarneren.
De Hindoes doen hetzelfde.
De atheïst gaat nergens heen.
De agnost weet het niet.
De animisten gaan op de koffie bij de geesten.
De shamanisten gaan hun voorouders gezelschap houden.
En dan hebben we nog allerlei variaties hierop.

Kies maar wat het wordt.
  woensdag 1 november 2017 @ 18:26:10 #29
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174807771
Dood is gewoon dood, lijkt mij. Ik kan het echter niet verkroppen dat ik 'maar' 1 van de 7 miljard ben, en puur op aarde ben voor de voortplanting van mijn soort.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 1 november 2017 @ 18:29:07 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174807839
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:26 schreef broccoli. het volgende:
Dood is gewoon dood, lijkt mij. Ik kan het echter niet verkroppen dat ik 'maar' 1 van de 7 miljard ben, en puur op aarde ben voor de voortplanting van mijn soort.
Je bent bijzonder en uniek!

Net als de rest :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174809728
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:26 schreef broccoli. het volgende:

Dood is gewoon dood, lijkt mij. Ik kan het echter niet verkroppen dat ik 'maar' 1 van de 7 miljard ben, en puur op aarde ben voor de voortplanting van mijn soort.
En dat is er 1 van de 7 miljard mensen, wat maar 1 van de ontelbare soorten van leven op aarde is.

Bovendien is de aarde slechts een klein bolletje rondom een niet al te indrukwekkende ster op zo'n 26,000 lichtjaar afstand van het centrum van de melkweg. De melkweg bevat in totaal zo'n 200 miljard sterren (een 2 met 11 nullen erachter). En dan is de melkweg slechts 1 van het ontelbare aantal sterrenstelsels in het voor ons waarneembare deel van het universum.

Sorry, kon het niet laten. :+
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 1 november 2017 @ 20:00:38 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174809866
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat is er 1 van de 7 miljard mensen, wat maar 1 van de ontelbare soorten van leven op aarde is.

Bovendien is de aarde slechts een klein bolletje rondom een niet al te indrukwekkende ster op zo'n 26,000 lichtjaar afstand van het centrum van de melkweg. De melkweg bevat in totaal zo'n 200 miljard sterren (een 2 met 11 nullen erachter). En dan is de melkweg slechts 1 van het ontelbare aantal sterrenstelsels in het voor ons waarneembare deel van het universum.

Sorry, kon het niet laten. :+
Ja dit maakt het gevoel van totale insignificantie een stuk beter :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174810866
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja dit maakt het gevoel van totale insignificantie een stuk beter :P
Als we ons dan toch insignificant moeten voelen, dan gelijk maar goed. O-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174823937
Vroeger had je een leuk liedje hierover:



Hihi
pi_174846881
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja dit maakt het gevoel van totale insignificantie een stuk beter :P
Het gevoel van significantie voor een individu is denk ik niet afhankelijk van de grootte van het universum of het aantal mensen op aarde.

Het gaat meer om de impact die je hebt op de mensen om je heen/je directe omgeving. En als je minder sociaal ingesteld bent gaat je gevoel van significantie meer om prestaties (zoals in mijn geval).

Het boeit mij in elk geval niks dat ik slechts 1 van de 7 miljard mensen ben in een oneindig multiversum (het heeft geen invloed op mijn gevoelsleven).

On topic:

het is een mysterie waar je vandaan bent gekomen. Ja, je weet dat je uit je moeder bent gekomen. Dan nog rijst de vraag, waarom ben jij ter wereld gekomen en waarom in deze specifieke vorm? Die vraag is fundamenteel onbeantwoordbaar.

Andersom geldt eigenlijk hetzelfde: je weet niet waar je heen gaat als je dood gaat. De meeste neurowetenschappers zullen een leven na de dood af doen als pertinente onzin, ik ben er zelf minder zeker van dat dat het geval is.

Het maakt ook niet uit want niemand weet het en je komt er vanzelf achter :) Het heeft geen zin om je er zorgen over te maken.
pi_174847382
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:26 schreef broccoli. het volgende:
Dood is gewoon dood, lijkt mij. Ik kan het echter niet verkroppen dat ik 'maar' 1 van de 7 miljard ben, en puur op aarde ben voor de voortplanting van mijn soort.
Dan moet je op zoek gaan of er misschien toch niet meer is, waarom je leeft. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_174857052
Zelfde als voor je geboren was.
pi_174859058
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dan moet je op zoek gaan of er misschien toch niet meer is, waarom je leeft. :)
Of juist de schoonheid in het alledaagse en de ervaring zoeken ipv een hypothetisch wereldbeeld waar je je aan vast kunt klampen O+ :Y
-
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:30:35 #39
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174862710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dan moet je op zoek gaan of er misschien toch niet meer is, waarom je leeft. :)
Daar heb jij ook geen antwoord op. Je kunt hooguit geloven dat er een god is die jou hier op aarde heeft gezet. Maar waarom..?
pi_174870162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wie waren jouw over-over-overgrootouders?
Wat/wie was ons begin, en wat/wie zal ons einde zijn?
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')