Ik was net in de supermarkt en ging even naar de "verantwoorde tussendoortjes" kijken. 20% suikerquote:Op zaterdag 2 september 2017 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Misschien eerst maar eens aan groot deel van de oplichtingspraktijken die de voedingsindustrie erop na houden de kop omdraaien.
Maar mooi wel 0% vet!!!quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik was net in de supermarkt en ging even naar de "verantwoorde tussendoortjes" kijken. 20% suiker!!! Zo jammer weer
"Oh Truus, kijk mij eens verantwoord en goed bezig zijn! Snap echt niet dat ik aankom en niet afval"quote:
"lekker nog een eierkoek bij de koffie want dat mag van Sonja!"quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
"Oh Truus, kijk mij eens verantwoord en goed bezig zijn! Snap echt niet dat ik aankom en niet afval"
Net nog een verantwoord tussendoortje genomen met 12% suiker en minder dan 1% vet. Nu heb ik vast diabetes.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik was net in de supermarkt en ging even naar de "verantwoorde tussendoortjes" kijken. 20% suiker!!! Zo jammer weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:56 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Net nog een verantwoord tussendoortje genomen met 12% suiker en minder dan 1% vet. Nu heb ik vast diabetes.Nou ja, er is mijn inziens wel een verschil tussen suikers en toegevoegde suikers. Eet dan toch liever een banaan als tussendoortje dan een "verantwoord tussendoortje"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Daar zit geen wezenlijk verschil in, het zij beide suikers.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, er is mijn inziens wel een verschil tussen suikers en toegevoegde suikers. Eet dan toch liever een banaan als tussendoortje dan een "verantwoord tussendoortje"
Voor de suikers an sich maakt het niet uit. Maar een banaan zijn geen lege kcal, dus daarom is een banaan beter dan, laten we zeggen, brood met pasta. Door de vezels krijg je ook een minder hoge suikerpiek. Maar het suiker, blijft suiker en daarin maakt het niet uit of het toegevoegd is. Je kan ook havermout met toegevoegd suiker eten en wat fruit. Maakt het niet per definitie slechter dan een banaan.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, er is mijn inziens wel een verschil tussen suikers en toegevoegde suikers. Eet dan toch liever een banaan als tussendoortje dan een "verantwoord tussendoortje"
Weet ikquote:Op zaterdag 2 september 2017 14:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Daar zit geen wezenlijk verschil in, het zij beide suikers.
Wél is een banaan "verstandiger" ivm de overige nutrienten die erin zitten.
Aan het eind van de dag gaat het om kcal in, kcal uit, en maakt het dus geen kut uit of je 2000kcal bananen eet of 2000kcal chocola.
Dat is voor mij ook de reden dat ik zoveel mogelijk lege suikers probeer te mijden.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Weet ikbedoelde ook meer dat het voor mij persoonlijk wat uitmaakt. Probeer zoveel mogelijk toegevoegde suikers te vermijden. Maar dat had er mee te maken dat ik teveel suikers binnen kreeg waardoor ik ook crashes had. Vandaar dat ik er ook op let bij het kopen van producten. Sinds ik dat doe heb ik ook minder last van pieken en dalen
Dat suikers = suikers lijkt mij evident
Wat een stomme term.quote:Op zaterdag 2 september 2017 18:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
suikers als in snoep vs suikers in fruit. Snoep heeft geen vitamientjes of vezels, fruit wel
Zelf heb ik een caloriebehoefte( ivm krachtraining ) van 4000 kcal per dag. Op een gegeven moment ben ik toegevoegde suikers gaan mijden. Wel bleef ik calorieen tellen. En raad eens......? Ik viel af. Niets aan mijn trainingsroutine veranderd.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:57 schreef Spanky78 het volgende:
Als je wilt afvallen werkt het crashdieet van Sonja Bakker prima.
Of het heel gezond is' is iets anders. Ik zie in dit topic wel heel veel zelfbenoemde experts opstaan. Met een hoop onzin ook nog.
Als je wilt afvallen moet je minder calorieën innemen dan je gebruikt. Dan val je af. Dus ja. Crashdieten met eierkoeken werken gewoon.
Daarnaast is er heel veel nog onbekend over wat wel en niet gezond is. Ons metabolisme is nogal complex. Met ghreline, insuline, leptine , cortisonen, schildklierhormoon en een hoop feedback loop and + invloed vanuit de darmen. Daarnaast nog onbekende systemen en met ontdekte hormonen als irisine.
Dus iedereen hier die roept dat het allemaal zo simpel is en suiker de duivel...klets niet zo.
De NPO.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:31 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap het artikel niet zo goed... het lijkt net alsof de hoofdinsteek is "dikke mensen worden belachelijk gemaakt door de maatschappij "... om dan vervolgens halverwege aan de noodrem te trekken en over te gaan op "vanavond bij NPO, tips om beter te leren eten!".
Bizar.
quote:Op zaterdag 2 september 2017 23:03 schreef Harmankardon het volgende:
Wat een neppe rotzooi![]()
[ afbeelding ]
Ik ken alleen lege kcal, dus producten met weinig micro nutriënten of stoffen waar je wat aan hebt. Zoals wit brood.quote:
Witbrood heeft tegenwoordig voldoende vezels en jood, want dat is beleid.quote:Op zondag 3 september 2017 10:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ken alleen lege kcal, dus producten met weinig micro nutriënten of stoffen waar je wat aan hebt. Zoals wit brood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |