quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Gripper het volgende:
Dat sowieso. En natuurlijk wist ze het.
Maar iedereen om haar heen heeft ook schuld, en die komen ermee weg.
Dat ze 19 is en niet lelijk is juist een pluspunt, nu is er altijd nog kans op een andere carrière of een reportage in de foxy ofzo.
Die zijn ook allemaal baantje kwijt wat dat aan begeleiding voor haar betreft dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Gripper het volgende:
Dat ze 19 is en lelijk is juist een pluspunt, nu is er altijd nog kans op een andere carrière of een reportage in de tuk of de seventeen ofzo.
Maar die vader en broers/neven kunnen nog hun geld verdienen met gestolen vogeltjes verkopen, gedopeerde duiven laten meedoen aan wedstrijden, of een lekker frietje samuraisaus serveren. Die gesjeesde types komen er altijd wel.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die zijn ook allemaal baantje kwijt wat dat aan begeleiding voor haar betreft dus.
Gevoelsmatig voor mij juist wel. Als je doping gebruikt moet je het nog altijd met je benen doen. Als ik aan de epo ga doe ik niet ineens mee met de toppers, terwijl ik met een motortje veel gemakkelijker het verschil kan maken. Zie ook het wedstrijdje tussen die ene journalist en Michael Boogerd, of die Koppen-aflevering met die amateurwielrenner. Die had de slag gemist en sloot zonder een centje pijn alsnog aan bij de kopgroep met zijn motortje.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:53 schreef kaasplankje het volgende:
Moet wel zeggen niet met Merckx eens te zijn dat hij beweerd dat mechanische doping erger is dan prestatiebevorderende middelen die verboden zijn. Bedrog = bedrog en dan is het een niet erger dan het ander vind ik.
Zo'n motortje kun je maar beperkt gebruiken en ik denk ook niet dat Dijkstra en Boogerd al 250 kilometer in de benen hadden toen ze de muur opdraaiden. Ik denk zelfs dat je aan een goed kuurtje veel meer hebt dan aan een motortje. Een motortje zorgt voor de beslissende demarrage, een kuurtje zorgt ervoor dat je aan het einde van een (lastige) koers op een positie zit waar je normaalgesproken niet zou zitten, of met frissere benen de finale in kan gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gevoelsmatig voor mij juist wel. Als je doping gebruikt moet je het nog altijd met je benen doen. Als ik aan de epo ga doe ik niet ineens mee met de toppers, terwijl ik met een motortje veel gemakkelijker het verschil kan maken. Zie ook het wedstrijdje tussen die ene journalist en Michael Boogerd, of die Koppen-aflevering met die amateurwielrenner. Die had de slag gemist en sloot zonder een centje pijn alsnog aan bij de kopgroep met zijn motortje.
Ze heeft affiniteit met motorsport, daar zoeken ze altijd ook wel pitspoezen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef Gripper het volgende:
Dat ze 19 is en niet lelijk is juist een pluspunt, nu is er altijd nog kans op een andere carrière of een reportage in de foxy ofzo.
Ik denk inderdaad ook dat je een goede epo-kuur wel redelijk kunt vergelijken met zo'n motortje. Als je met zo'n motortje een tijdje 150 Watt extra krijgt, da's mooi. Maar door die epo-kuur krijg je gedurende de hele dag 25 of 50 Watt extra. (De cijfers weet ik niet exact).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo'n motortje kun je maar beperkt gebruiken en ik denk ook niet dat Dijkstra en Boogerd al 250 kilometer in de benen hadden toen ze de muur opdraaiden. Ik denk zelfs dat je aan een goed kuurtje veel meer hebt dan aan een motortje. Een motortje zorgt voor de beslissende demarrage, een kuurtje zorgt ervoor dat je aan het einde van een (lastige) koers op een positie zit waar je normaalgesproken niet zou zitten, of met frissere benen de finale in kan gaan.
Daarnaast: omdat jouw bedrog toevallig beter werkt dan dat van een ander hoef je in mijn ogen niet zwaarder gestraft te worden. Voor zowel een kuurtje EPO als een motortje mogen ze wat mij betreft een levenslange schorsing opleggen, maar dat geheel terzijde.
Met een motortje doe jij ook niet mee met de toppers, want zodra de batterij leeg is, wordt je gelost.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gevoelsmatig voor mij juist wel. Als je doping gebruikt moet je het nog altijd met je benen doen. Als ik aan de epo ga doe ik niet ineens mee met de toppers, terwijl ik met een motortje veel gemakkelijker het verschil kan maken. Zie ook het wedstrijdje tussen die ene journalist en Michael Boogerd, of die Koppen-aflevering met die amateurwielrenner. Die had de slag gemist en sloot zonder een centje pijn alsnog aan bij de kopgroep met zijn motortje.
vooral bij het veldrijden is het effectief omdat het een korte wedstrijd is en je fietsen wisselt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met een motortje doe jij ook niet mee met de toppers, want zodra de batterij leeg is, wordt je gelost.
Met een motortje doe ik nog niet eens mee met de toppers, want ook ik ben al gelost lang voordat de finale begint. Zelfs tien jaar geleden had ik met een motortje nog niet meegekund met de toppers, want dan was de batterij al leeggeweest voordat de finale begon. En toen fietste ik op een redelijk hoog niveau.
Ik chargeer ook hè. Het is ook gevoelsmatig, dat geef ik ook al aan. In de wedstrijd kan je de hele wedstrijddynamiek veranderen met zo'n motortje, terwijl je over de hele koers profijt hebt van epo. Dat maakt het inderdaad niet minder valsspelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met een motortje doe jij ook niet mee met de toppers, want zodra de batterij leeg is, wordt je gelost.
Met een motortje doe ik nog niet eens mee met de toppers, want ook ik ben al gelost lang voordat de finale begint. Zelfs tien jaar geleden had ik met een motortje nog niet meegekund met de toppers, want dan was de batterij al leeggeweest voordat de finale begon. En toen fietste ik op een redelijk hoog niveau.
Zij is ook toch nog maar 19 en kan gewoon een opleiding gaan volgen zoals haar leeftijdsgenoten. En anders maar werken in het frietkot van haar fietsmaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar die vader en broers/neven kunnen nog hun geld verdienen met gestolen vogeltjes verkopen, gedopeerde duiven laten meedoen aan wedstrijden, of een lekker frietje samuraisaus serveren. Die gesjeesde types komen er altijd wel.
Zij schijnt niet zo slim te zijn, dus dan moet ze het met d'r lichaam gaan verdienen, arm kind
Al die ex-dopers die nu gaan roepen voor levenslang schorsen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:53 schreef kaasplankje het volgende:
Moet wel zeggen niet met Merckx eens te zijn dat hij beweerd dat mechanische doping erger is dan prestatiebevorderende middelen die verboden zijn. Bedrog = bedrog en dan is het een niet erger dan het ander vind ik.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik dat artikel op Twitter tegenkwam.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:36 schreef Gripper het volgende:
http://hetiskoers.nl/42840-2/
Hilarische column
Hetiskoers gaat De Speld achterna
Hoeveel kWh heeft zo'n batterij dan? Een gangbare elektrische fiets heeft zo'n 400 Wh, dus dat is twee uur aan 200 watt. Misschien beter vergelijkingsmateriaal is een laptop. Een Macbook Air heeft een accu van 54 Wh. Dat is natuurlijk al een enorme game changer. Er wordt gezegd dat je clean 6.0 W / kg kan halen voor 40 minuten. Met een gewicht van 60 kg kom je dan op de accu van een MBA op (uit m'n hoofd) 7.3 W / kg. Daar moet je flink EPO voor spuiten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo'n motortje kun je maar beperkt gebruiken en ik denk ook niet dat Dijkstra en Boogerd al 250 kilometer in de benen hadden toen ze de muur opdraaiden. Ik denk zelfs dat je aan een goed kuurtje veel meer hebt dan aan een motortje. Een motortje zorgt voor de beslissende demarrage, een kuurtje zorgt ervoor dat je aan het einde van een (lastige) koers op een positie zit waar je normaalgesproken niet zou zitten, of met frissere benen de finale in kan gaan.
Daarnaast: omdat jouw bedrog toevallig beter werkt dan dat van een ander hoef je in mijn ogen niet zwaarder gestraft te worden. Voor zowel een kuurtje EPO als een motortje mogen ze wat mij betreft een levenslange schorsing opleggen, maar dat geheel terzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |