quote:
Op vrijdag 9 oktober 2015 16:29 schreef jogy het volgende:[..]
Same here, door de harde data die altijd stilletjes voor gingen zonder enige actie in de echte wereld ben ik het minder serieus gaan nemen. Één uitzondering was in 2007(?) toen Icesave crashte en IJsland met zich mee nam en daarna de sub-prime hypotheken stinkend aan het licht kwamen waardoor één van de grootste banken in de VS omviel en er honderden banken financiele steun nodig hadden, deze was tot op de dag nauwkeurig juist voorspeld(/gegokt?) door de mensen van halfpasthuman.com met hun webbots, dat heeft mijn 'geloof' wel met een paar jaar verlengd

. En nog steeds heb ik wel een zwak voor economische voorspellingen, juist omdat het economische stelsel de ideale stok is om mee te slaan als je de macht er voor hebt.
Van de voorspellingen zal er zo nu en dan 1 tussendoorkomen die wel goed is, dit heeft meer te maken met kans berekeningen en goed vooruitzien ( vooral finacieel)
Als we hier in de OP kijken had een van de voorspellingen zo'n beetje uit moeten komen (kans berekening)
Maar let op dan krijg je het hele "zie je wel "verhaal, er word dan niet meer gekeken naar de tig onjuiste voorspellingen maar alleen de gene die wel klopt.
Dat 99% onjuist is dat maakt dan geen ene reet meer uit!