quote:Einstein Lyceum beklad na omstreden uitzending Project P
Het Einstein Lyceum in Hoogvliet is maandagnacht beklad met hatelijke leuzen. Het incident vond plaats na de uitzending maandagavond van het tv-programma Project P: Stop het pesten op diezelfde school.
Einstein Lyceum beklad na uitzending Project P
Fotoserie Op een foto die aan NU.nl werd gestuurd is te zien dat de school is beklad met teksten als 'Fuck Einstein' en 'NSB'ers'. Een woordvoerder van het Einstein Lyceum bevestigt het incident. De teksten zijn inmiddels verwijderd,
"Dit is zeker een gevolg van de uitzending van RTL over onze school", aldus de woordvoerder. "Op sociale media is opgeroepen tot acties tegen de school en dit is daar een direct gevolg van."
"Deze teksten hebben een behoorlijke impact op leerlingen en leerkrachten en we weten nog niet goed hoe we hier mee om moeten gaan. We hebben nog geen beslissing gemaakt of we aangifte gaan doen. Op dit moment proberen we de rust op school te bewaren."
Kort geding
Het Einstein Lyceum spande begin april een kort geding aan tegen RTL om het uitzenden van verborgen camerabeelden, gemaakt voor de aflevering over de 12-jarige gepeste leerling Patrick, te voorkomen. De rechter gaf de school gelijk en een deel van de uitzending werd verboden.
RTL besloot wel om de aflevering over Patrick uit te zenden zonder de beelden van de verborgen camera. De bewuste uitzending van Project P heeft maandagavond 500.000 kijkers getrokken.
Het Einstein Lyceum hekelt het beeld dat is onstaan. "Er zijn de afgelopen periode verschillende verhalen over de school naar buiten gekomen die niet waar zijn. Zo zou Patrick van school af zijn gestuurd, maar dat is helemaal niet het geval."
Door: NU.nl/Joris Peters
Hij haalt oorzaak en gevolg door elkaar. De oorzaak is niet de uitzending an sich, de oorzaak is de houding van de school t.o.v. het pesten. Immers, alle andere scholen die ook bij RTL zijn geweest zijn niet ondergeklad, toch?quote:"Dit is zeker een gevolg van de uitzending van RTL over onze school", aldus de woordvoerder. "Op sociale media is opgeroepen tot acties tegen de school en dit is daar een direct gevolg van."
quote:"Deze teksten hebben een behoorlijke impact op leerlingen en leerkrachten en we weten nog niet goed hoe we hier mee om moeten gaan. We hebben nog geen beslissing gemaakt of we aangifte gaan doen. Op dit moment proberen we de rust op school te bewaren."
Gewoon een standaard fokkerquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:22 schreef pindaplukker het volgende:
Keur het pesten en de handelingen van die school absoluut niet goed, maar ben ik dan de enige die Patrick een wereldvreemde autist vind, mijn god
Ik denk dat die Patrick beter af is op een school met speciaal onderwijs. Ik vond zijn ouders, maar met name zijn vader, ook een beetje raar.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:22 schreef pindaplukker het volgende:
Keur het pesten en de handelingen van die school absoluut niet goed, maar ben ik dan de enige die Patrick een wereldvreemde autist vind, mijn god
Daar ligt de oorsprong van het probleem ookquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:00 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik denk dat die Patrick beter af is op een school met speciaal onderwijs. Ik vond zijn ouders, maar met name zijn vader, ook een beetje raar.
Die Patrick heeft PDD-NOS. En ik denk in zo'n mate dat hij beter af is op een school met speciaal onderwijs, bijvoorbeeld met kleinere klassen en wat meer aandacht van de leerkrachten. Maar dat heeft niks met zijn opvoeding te maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:04 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Daar ligt de oorsprong van het probleem ook
Die moeder noemde dat kind in 1 minuut een stuk of 6x "speciaal". Ja, daar word je als kind ook niet echt mee geholpenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:00 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik denk dat die Patrick beter af is op een school met speciaal onderwijs. Ik vond zijn ouders, maar met name zijn vader, ook een beetje raar.
Wat meer verontwaardiging opriep, was dat die gepeste jongen de boeman toegespeeld kreeg en van school werd gestuurd. Zijn school vindt het beschermen van hun reputatie belangrijker dan het geestelijk welzijn van die jongen. "Wij moeten niet hebben dat naar buiten komt dat er op onze school wordt gepest." Terwijl er op élke school wordt gepest; als ze hadden meegewerkt, had het Einstein Lyceum geen reputatieschade geleden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:34 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dit laat maar eens goed de macht van de media in de 21e eeuw zien. Een school weigert mee te werken aan het laten zien van stiekem geschoten beelden en gaat krampachtig om met een pestgeval. Resultaat? Dagenlang onrustig op de school als gevolg van de uitzending en een splinternieuw gebouw ondergeklad met termen als 'Kklijers' en 'NSB'ers'.
Ik vind dit echt schandalig. De school heeft ook zijn recht om uitzending te weigeren, en dat RTL5 dan zo'n enorme zwart/wit uitzending maakt waarin constant met de vinger wordt gewezen is echt te zielig en ondoordacht voor woorden.
http://nos.nl/artikel/652(...)p-project-p-beu.htmlquote:Programmadirecteur Erland Galjaard van RTL heeft voor het eerst publiekelijk gereageerd op de kritiek op het pestprogramma Project P. Galjaard zegt in een interview met het AD dat hij de kritiek helemaal zat is en dat hij wil reageren omdat hij nog steeds "een bak stront" over zich heen krijgt.
"Nog voordat er één minuut beeld is uitgezonden, schreeuwen zogenaamde deskundigen moord en brand. Dat wij over de rug van mensen, kinderen zelfs, kijkcijfers willen scoren. Dat we alleen maar geld willen verdienen. En het publiek gelooft het, want ja, het is op Nieuwsuur. Uiteindelijk volgen de scheldpartijen op websites."
Gecanceled. Alle overige afleveringen.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:33 schreef MissJ het volgende:
Huh? Is het al afgelopen? Volgens mijn TVgids app geen uitzending vanavond?
Vind je het heel raar? Walgelijk Nederlands programma weerquote:
Oh? Ok dan.quote:
Las het in ... NWS? Ff zoekenquote:Op maandag 26 mei 2014 18:39 schreef MissJ het volgende:
[..]
Oh? Ok dan.
Vreemd wel, heb daar tot nu toe nergens iets over gelezen of gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |