abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155982076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:03 schreef iPancakeMix het volgende:

[..]

Zo mooi dit O+

Ik vraag me wel iets af. Wanneer je partner overlijdt en je vervolgens een nieuwe vrouw ontmoet na een tijd, voel je je dan niet schuldig ten opzichte van je overleden partner? Met bijvoorbeeld de gedachte: ''Zou mijn partner hebben gewild dat ik na haar overlijden een nieuwe partner zou krijgen?''
Schijnbaar niet he.
Zoveel mensen die na een overlijden verdergaan met een ander.
pi_155982396
Gefeliciteerd!!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 10 september 2015 @ 21:30:44 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155984422
quote:

[..]

Zo mooi dit O+

Ik vraag me wel iets af. Wanneer je partner overlijdt en je vervolgens een nieuwe vrouw ontmoet na een tijd, voel je je dan niet schuldig ten opzichte van je overleden partner? Met bijvoorbeeld de gedachte: ''Zou mijn partner hebben gewild dat ik na haar overlijden een nieuwe partner zou krijgen?''
Ik zou zelfs erg graag zien dat mijn partner na mijn overlijden weer iemand zou hebben waar hij gelukkig mee zou worden, en niet alleen voor hem, ook voor de kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155984707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou zelfs erg graag zien dat mijn partner na mijn overlijden weer iemand zou hebben waar hij gelukkig mee zou worden, en niet alleen voor hem, ook voor de kinderen.
dat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155986728
quote:

[..]

Zo mooi dit O+

je leeft maar één keer, je kunt je leven niet overdoen, en de liefde voor je nieuwe partner hoeft geen afbreuk te doen aan de liefde voor je overleden partner, het is gewoon een nieuwe fase in je leven, denk ik (ik heb het nog niet zelf mee moeten maken), en het maakt ook een verschil of het jou met 30 of met 80 overkomt, en bovendien, je hebt er zelfs niet voor gekozen

ik vermoed wel dat het voor mensen die heel dicht bij de overleden partner stonden, zoals familieleden of vrienden, best wel moeilijk kan zijn om het nieuwe geluk te aanschouwen en het voor hen nooit het juiste tijdstip is dat je met je "nieuwe" leven verder gaat

ik zie het nu met mijn schoonmoeder, ik gun haar van harte haar nieuw geluk, maar toch blijft het raar om erna te kijken

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 10-09-2015 23:05:39 ]
pi_155987390
Wat fijn om te lezen!
Van harte gefeliciteerd!
pi_155989606
quote:

[..]

Zo mooi dit O+

Waarom niet?
Zelf zou ik dat zeker gewild hebben als ikzelf zou komen te overlijden en een partner achter zou laten.
pi_155991386
Wat een fijn nieuws, van harte gefeliciteerd O+

Natuurlijk wil je dat je partner verdergaat... Moet hij/ zij de rest van het leven alleen blijven? De liefde voor iedere persoon is anders, en doet niets af aan een eerdere.
Home is where the O+ is...
pi_155991544
Ah, wel leuk dat veel mensen op mijn vraag hebben gereageerd :P Kan ik het ook eens van de andere kant bekijken.

Voor mij is het echt een vraagstuk waarbij ik niet zeker weet ofdat het ethisch correct is om een andere partner te zoeken nadat mijn andere partner overleden is. Op de een of andere manier zou ik me er toch schuldig bij voelen, echter snap ik het standpunt wel van mensen die er geen problemen mee zouden hebben.
  vrijdag 11 september 2015 @ 09:47:31 #210
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155992660
Veel geluk samen!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 11 september 2015 @ 09:50:47 #211
76108 bluuf
Powershell fan
pi_155992731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:30 schreef iPancakeMix het volgende:
Ah, wel leuk dat veel mensen op mijn vraag hebben gereageerd :P Kan ik het ook eens van de andere kant bekijken.

Voor mij is het echt een vraagstuk waarbij ik niet zeker weet ofdat het ethisch correct is om een andere partner te zoeken nadat mijn andere partner overleden is. Op de een of andere manier zou ik me er toch schuldig bij voelen, echter snap ik het standpunt wel van mensen die er geen problemen mee zouden hebben.
Ik heb het er destijds voor het overlijden uitgebreid besproken : alleen al voor de kinderen was het belangrijk om door te gaan (voor mij natuurlijk ook maar mijn belang is, sinds ik kinderen heb, ondergeschikt aan dat van de kinderen. De kinderen gaan altijd voor).

Hoe snel je verder gaat is ook heel erg afhankelijk van de manier waarop de ander overlijdt (buiten het feit dat iedereen anders is en anders met tegenslagen om kan gaan) : als iemand plotsklaps uit je leven verwijderd wordt door bv een ongeluk dan zal het vaak langer duren voordat je verder kunt gaan. Ik heb in het begin best veel verwijten gekregen van mensen over mijn nieuwe relatie : er werd zelfs door mensen gesuggereerd dat ik al een relatie met haar had voordat Nanadu overleden was.
Wat die mensen zich waarschijnlijk niet konden realiseren was hoe ik erin stond.
Ik was 10 maanden lang alle privacy kwijt (continu thuiszorg en familie over de vloer), van enige vorm van intimiteit was geen sprake meer.
Dagjes weg als gezin met de kinderen was ook te zwaar (dus moesten er altijd weer mensen mee terwijl je ook gewoon alleen met je gezin wilt zijn).
Mijn dagen zagen er letterlijk zo uit in die tijd : je staat op, verzorgt de kinderen (en mijn zoon was toen nog een piepklein babytje van 1 maand), verzorgt nanadu tot de thuiszorg er is, werken, thuiskomen, direct koken, kinderen in bed leggen, wachten op de thuiszorg voor injecties : pas tegen 10 uur 's avonds had ik even een moment voor mijzelf (Ik was btw 30/31 destijds).

Het klinkt allemaal zo egoïstisch als ik het zo uitschrijf. Een feit is wel dat mijn leven een jaar lang compleet geleefd werd. Ook alles wat Nanadu maakte tot wie zij was was ondertussen verdwenen : zij had psychisch zo'n enorme klap gekregen (begrijpelijk). De balans in de relatie was daardoor ook verstoord geraakt : in plaats van haar gelijke veranderde ik plotsklaps in een verzorger. De liefde (en dan bedoel ik alleen op romantisch gebied) bloeide uit.

Nogmaals : het klinkt allemaal zo hard en egoïstisch als ik het zo uitschrijf maar ik denk dat veel mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt het deels wel zullen herkennen.
pi_155992963
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:50 schreef bluuf het volgende:

Ik heb in het begin best veel verwijten gekregen van mensen over mijn nieuwe relatie : er werd zelfs door mensen gesuggereerd dat ik al een relatie met haar had voordat Nanadu overleden was.
Wat die mensen zich waarschijnlijk niet konden realiseren was hoe ik erin stond.
Zo verschrikkelijk dat andere mensen dan ook nog zulke verwijten gaan maken.

quote:
Nogmaals : het klinkt allemaal zo hard en egoïstisch als ik het zo uitschrijf maar ik denk dat veel mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt het deels wel zullen herkennen.
Ik vind het niet hard en egoïstisch. Het is realistisch en begrijpelijk. Leef en geniet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 11 september 2015 @ 10:12:48 #213
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_155993096
Eens met Mr_Belvedere.
Sommige mensen hebben helaas zeer weinig inlevingsvermogen en zullen meteen hun mening klaar hebben... Gelukkig hoef je geen verantwoording af te leggen, want het is jouw/jullie leven.

En ook al heb ik het (godzijdank) niet zelf mee moeten maken, ik heb alle begrip voor hoe het gegaan is. Wat een hel moet dat zijn geweest en hoe mooi is het dat je nu weer liefde gevonden hebt.

Heel veel geluk voor jullie twee en jullie als gezin!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 september 2015 @ 12:22:50 #214
163650 Greys
pi_155995523
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Even een enorme schop : enkele maanden na het overlijden heb ik een vrouw ontmoet. Van het één kwam het ander en om 1 uur vandaag geven wij elkaar het ja woord.

Kortom : alles gaat weer goed. Met de kinderen gaat het ook erg goed en ze zijn echt gek op hun stiefmoeder (ik heb er ook een stiefzoon dus wij zijn gezellig met zijn 5en).
Wat een fijne update! Gefeliciteerd.
Ik ben blij dat jij en de kinderen zo gelukkig zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_155997033
Wat goed om te horen! Gefeliciteerd en alle geluk@
  vrijdag 11 september 2015 @ 17:35:06 #216
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_156003209
Gefeliciteerd en veel geluk samen. ^) O+
Be happy with the little things in life
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:21:24 #217
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156004301
Gefeliciteerd, en onwijs veel geluk met elkaar! O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156051789
quote:

Ik heb het er destijds voor het overlijden uitgebreid besproken : alleen al voor de kinderen was het belangrijk om door te gaan (voor mij natuurlijk ook maar mijn belang is, sinds ik kinderen heb, ondergeschikt aan dat van de kinderen. De kinderen gaan altijd voor).
Fijn dat je het geluk weer hebt gevonden en dat het leven op die manier voor jou en je kinderen door kan gaan.

Ik kan me goed voorstellen wat je beschrijft, over hoe moeilijk en zwaar het was. Er is niets op tegen om snel weer een nieuwe relatie aan te gaan, zolang dit vanuit stabiliteit gebeurt en die persoon ook beseft wat voor bagage er is in het gezin. Voor je kinderen lijkt het me het allerbelangrijkst dat enerzijds hun leven op een fijne manier verder gaat en dat er anderzijds genoeg ruimte blijft bestaan om hun gemis en verdriet over het verlies van hun moeder te uiten op het moment dat ze daar behoefte aan hebben. Want dat heb ik wel vaak vernomen helaas: dat met de komst van een 'nieuwe moeder' het praten en herinneringen ophalen over de eigen moeder een soort taboe wordt, ook uit loyaliteit jegens de stiefmoeder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 13 september 2015 @ 20:16:15 #219
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156057733
Sorry ik reageerde alleen op tt.
Thnx Cat voor de DM.

Gefeliciteerd met je huwelijk bluuf!!

[ Bericht 45% gewijzigd door Toekito op 13-09-2015 20:32:33 ]
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_156057975
quote:

[..]

Hoe snel je verder gaat is ook heel erg afhankelijk van de manier waarop de ander overlijdt (buiten het feit dat iedereen anders is en anders met tegenslagen om kan gaan) : als iemand plotsklaps uit je leven verwijderd wordt door bv een ongeluk dan zal het vaak langer duren voordat je verder kunt gaan. Ik heb in het begin best veel verwijten gekregen van mensen over mijn nieuwe relatie : er werd zelfs door mensen gesuggereerd dat ik al een relatie met haar had voordat Nanadu overleden was.
Ik was 10 maanden lang alle privacy kwijt (continu thuiszorg en familie over de vloer), van enige vorm van intimiteit was geen sprake meer.
Dagjes weg als gezin met de kinderen was ook te zwaar (dus moesten er altijd weer mensen mee terwijl je ook gewoon alleen met je gezin wilt zijn).
Mijn dagen zagen er letterlijk zo uit in die tijd : je staat op, verzorgt de kinderen (en mijn zoon was toen nog een piepklein babytje van 1 maand), verzorgt nanadu tot de thuiszorg er is, werken, thuiskomen, direct koken, kinderen in bed leggen, wachten op de thuiszorg voor injecties : pas tegen 10 uur 's avonds had ik even een moment voor mijzelf (Ik was btw 30/31 destijds).

Het klinkt allemaal zo egoïstisch als ik het zo uitschrijf. Een feit is wel dat mijn leven een jaar lang compleet geleefd werd. Ook alles wat Nanadu maakte tot wie zij was was ondertussen verdwenen : zij had psychisch zo'n enorme klap gekregen (begrijpelijk). De balans in de relatie was daardoor ook verstoord geraakt : in plaats van haar gelijke veranderde ik plotsklaps in een verzorger. De liefde (en dan bedoel ik alleen op romantisch gebied) bloeide uit.

Het klinkt niet egoïstisch, het is eerlijk. Je raakt langzaam degene kwijt waar je destijds voor koos en het lijkt me gruwelijk zwaar om evengoed dag in, dag uit voor die ander klaar te blijven staan. Jullie kunnen er beiden niets aan doen dat jullie dit overkomen is.

Heel veel geluk met je gezin en nieuwe partner. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 21 september 2015 @ 11:27:49 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156266300
Fijn om te lezen, Bluuf, veel geluk samen!
in de haak.
pi_156327458
Wat fijn Bluuf, gefeliciteerd! :*

Ik heb zo'n situatie van vrij dichtbij meegemaakt. Mijn oom overleed na een naar ziekbed en zijn vrouw kreeg kort daarna een nieuwe relatie. We vonden dat wel moeilijk maar we zagen ook hoe gelukkig hij mijn tante en haar zoontje maakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')