quote:
Waarvan er dus 39 een hexadecimale waarde hebben die tussen de normale 151 pokémon instaan in plaats van erachter, en allemaal in beeld verschijnen met dezelfde 'naam' die uit een voorgeprogrammeerde foutmelding voor een lege databank komt (Missingno. of Ketsuban: missing number) en met dezelfde moveset. Het zal dus waarschijnlijk geen complete onzin zijn van die oorspronkelijke 190 pokémon.
De resterende 66 van de 256 (het maximaal mogelijke aantal Pokémon doordat een 8-bit game alleen hex-waarden van 00 tot FF kan gebruiken) is allemaal troep die de game overal random vandaan trekt en veel instabieler. Die met die leuke naampjes dus.
Vaak gaat de hele battle engine naar de tering als ze alleen al tevoorschijn komen, laat staan als ze ook nog één van de vele glitch-aanvallen proberen te gebruiken

(ook weer een x aantal van 256, er zijn maar iets van 160 geprogrammeerde moves)
Dit maakt ze wel interessant trouwens, gewoon ermee kutten en kijken wat er nu weer voor rampzaligs gebeurd. Dat vind ik sowieso één van de leukste dingen van de eerste serie; hoe brak alles is geprogrammeerd. Met een paar verkeerde handelingen kun je de game echt genadeloos op z'n smoel laten gaan.

Fascinerend.