Ik vind het niet vreemd dat de NOS z'n wieleruitzendingen inkrimpt. De Duitse tv is ze al voor gegaan. Het is toch echt de wielerwereld zelf die de sport naar de kloten helpt, nog steeds zitten er genoeg valsspelers tussen. Wel makkelijk om dan de NOS te bashen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het ging over koersen die binnenkort uitgezonden gaan worden en dat die wél op Eurosport te zien zijn. En dat Eurosport de wielerzender van Nederland was en de NOS nog niet eens de veters van Eurosport mag strikken.
Ja, een heel groot tapijt aanschaffen en gewoon doen alsof er niets aan de hand is in je sport. Dan blijf je tenminste uitgezonden worden door de NOS.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik vind het niet vreemd dat de NOS z'n wieleruitzendingen inkrimpt. De Duitse tv is ze al voor gegaan. Het is toch echt de wielerwereld zelf die de sport naar de kloten helpt, nog steeds zitten er genoeg valsspelers tussen. Wel makkelijk om dan de NOS te bashen.
Als je vanwege de afgelopen periode besluit om journalistieker te werk te gaan, moet je eens flink nadenken of je als journalist de afgelopen 20 jaar je werk wel hebt gedaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik vind het niet vreemd dat de NOS z'n wieleruitzendingen inkrimpt. De Duitse tv is ze al voor gegaan. Het is toch echt de wielerwereld zelf die de sport naar de kloten helpt, nog steeds zitten er genoeg valsspelers tussen. Wel makkelijk om dan de NOS te bashen.
Natuurlijk heeft de NOS ook gewoon boter op het hoofd gehad (en niet alleen de laatste 20 jaar) maar het gaat mij erom dat de beslissing om minder koersen uit te zenden wat mij betreft te billijken is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Als je vanwege de afgelopen periode besluit om journalistieker te werk te gaan, moet je eens flink nadenken of je als journalist de afgelopen 20 jaar je werk wel hebt gedaan.
dus geen andere sport waar ze hun best gaan doen, want dan ben je de lul. Kan je beter alles onder het tapijt houdenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/media/29(...)ijven-uitzenden.htmlquote:Jan de Jong, directeur van de NOS, vindt dat de omroep het wielrennen moet blijven uitzenden. Hij zegt dat na de publicatie van het USADA-dossier met de overdonderende dopingbewijslast tegen Lance Armstrong.
De Jong meent dat het, ondanks de duizend pagina's dikke dopingdocumentatie, 'onverstandig' is om de wielersport vanaf nu links te laten liggen.
"Het is onze journalistieke plicht om het wielrennen juist nú te volgen", zegt De Jong in het nieuwe magazine van NUsport.
De Jong, die zijn Hilversumse carrière begon op de redactie van Studio Sport, stelt dat het wielrennen 'echt een enorm probleem' heeft, maar vindt het 'onverstandig' de sport de rug toe te keren.
Enorme dalen
De Jong: "Veel dieper dan het wielrennen kun je niet in de nesten zitten. De sport gaat door enorme dalen en juist daarom moet je het als omroep nu volgen, kritisch. We blijven het dus uitzenden."
"We zijn al meer journalistiek dan een jaar of vijf geleden", zegt De Jong in een reactie op de suggesties dat de omroep het wielrennen 'nog kritischer moet volgen'.
De Jong: "We vragen ons al veel vaker af: 'Waar kijken we precies naar?'. In De Avondetappe (het avondprogramma van de NOS tijdens de Tour de France, red.) ging het toen nog veel meer over de heroïsche strijd, de romantiek, het kasteeltje en de gezelligheid. Nu is dat anders met journalisten als Edwin Winkels en Thijs Zonneveld aan tafel bij Mart Smeets."
ARD
De NOS heeft de uitzendrechten van de Tour de France tot en met 2015. In 2006 wendden de Duitse zenders ARD en ZDF zich van de sport af na de dopingpraktijken van de Spaanse arts Eufemiano Fuentes, die bloedtransfusies mogelijk maakte bij onder anderen de Duitse ster Jan Ullrich.
Volgens De Jong is het nu vooral de vraag: verandert het wielrennen echt? En omdat die vraag nog niet te beantwoorden is, vindt hij dat de NOS de wielersport moet blijven volgen.
NOS = Voetbal. Bijna al die kereltjes staan het liefst met een boner om wat nietszeggende feiten over een aankomende wedstrijd te verkondigen. Alle andere sport is bijzaak.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bij het voetbal gebruiken ze net zoveel doping. Vrij duidelijke aanwijzingen dat men bij Barcelona niet zo zuiver is, toch hoorde ik de afgelopen 45 minuten Jan Roelfs weer 34 keer klaarkomen.
Er wordt met twee maten gemeten. Dus is het terecht om de NOS te bashen.
Jammer dat van Vliet niet langs de kant stondquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Had slechte benen en liet het na 1,5 km lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |