quote:
Op donderdag 20 september 2012 08:35 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Ik zou me echt nog eens wat beter gaan inlezen.
[..]
Dat heeft alles met deze discussie te maken...
[..]
De oorzaak van het probleem ligt in de gebruikers van het systeem en jij wil het systeem voor de toekomst veranderen, maar niets weghalen bij de veroorzakers/profiteurs. Dáár ga ik tegenin.(wat ik al weet ik niet hoeveel posts uitleg, maar het schijnt lastig te zijn...)
Is dat het enige dat je te melden heb, lees je wat beter in? Schijnbaar weet je het zelf dan niet. Want als mijn uitleg niet klopt, dan hebben ze dus waardeloze adviseurs in dienst.
En nee ik heb geen economie gestudeerd. Dus van rekenmodellen heb ik geen verstand. Maar moet dat dan? Als ik mijn werk in het verleden als ontwerper en nu als machinist zo zou hebben afgeleverd was ik allang ontslagen geweest. Veel adviseurs en ontwikkelaars van financiële producten wisten het schijnbaar zelf niet eens.
En of het nu eindloon is of middelloon, heeft er niets mee te maken op de stukken die ik schrijf. Laat ik het dan zo zeggen.
Dat jij al posten bezig bent en het voor jou lastig schijnt te zijn is het voor mij lastig om jou te vertellen dat de oorzaak bij de overheid en pensioenverzekeraars ligt en niet bij de gebruiker, want daar ga ik tegenin. Het systeem is namelijk niet door de gebruiker bedacht en ontwikkeld.
Als je niet van tevoren kunt inzien/inschatten dat wanneer je iets belooft en je voorwaarden niet vermeld en dat heeft men zelf toegegeven, is het normaal dat mensen gaan klagen en verhaal gaan halen. Dat is niet iets nieuws in deze wereld. Maw de financiële wereld heeft deze puinhopen gecreëerd. En dat wil men maar steeds verbloemen door het op het volk af te schuiven zodat ze zelf buiten schot kunnen blijven.
En met de HRA gaat precies hetzelfde gebeuren. Nu is circa 60 % van de bevolking tegen dit systeem. Als je tenminste uitgaat van de verkiezingen. Maar desondanks word het niet afgeschaft/hervormd als het aan de VVD ligt. Maw de volgende generatie zal dan ook die 60 % verwijten er een puinhoop van gemaakt te hebben door het maar niet af te schaffen.
Als je potjes creëert weet je van tevoren dat die altijd ten onder gaan aan hun eigen succes. Dat is nooit anders geweest. Dit zagen we met het fiscaal voordeel van de lijfrentepolis.
Leuk bedacht door de overheid maar ging ten onder aan zijn eigen succes en bestaat niet meer. Het gevolg is dat duizenden mensen met waardeloze producten zitten en wanneer je die afkoopt draai je nog verlies ook.
[ Bericht 8% gewijzigd door Cherna op 20-09-2012 12:31:59 ]