Ik ben het met Wokkel eens. Mocht ik ooit door geweld om het leven komen, dan in godsnaam geen achterlijke stille tocht van mensen die geen flauw idee hebben wie ik was. Graag een herdenking van mensen die dat wel wisten. Maar goed, het is typisch iets van nu blijkbaar.quote:Op maandag 12 december 2011 09:16 schreef Wokkel het volgende:
Ik vind het misplaatste massahysterie neigend naar ramptoerisme.
Als je zo meeleeft, ga dan naar de familie, condoleer ze en bied aan om ze te helpen.
Ik snap niet eens waarom die mensen meelopen, ik vind het maar hypocriet. Je kent diegene niet, maar gaat wel verdrietig lopen doen in een stille tocht alsof diegene een goede vriend(in) was?quote:Op maandag 12 december 2011 18:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben het met Wokkel eens. Mocht ik ooit door geweld om het leven komen, dan in godsnaam geen achterlijke stille tocht van mensen die geen flauw idee hebben wie ik was. Graag een herdenking van mensen die dat wel wisten. Maar goed, het is typisch iets van nu blijkbaar.
Omdat het mensen zijn die steun willen betuigen aan o.a. de familie, vrienden? Ik weet toevallig, dat de vader hoopt dat er veel mensen mee lopen. Dat alleen al zou al genoeg reden moeten zijn. Verder weet ik dat er heel veel collega's van de vader mee gaan lopen, en heel veel ex collega's. Dat is toch mooi in zo'n geval? Als o.a. de vader van het meisje het wil?quote:Op maandag 12 december 2011 19:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap niet eens waarom die mensen meelopen, ik vind het maar hypocriet. Je kent diegene niet, maar gaat wel verdrietig lopen doen in een stille tocht alsof diegene een goede vriend(in) was?
Dan heeft ie er ook echt geen zin meer in gehad. In het zwart komen ook en nog even de ouders bellen. Wat een verbroken relatie teweeg kan brengen.quote:Op maandag 12 december 2011 17:27 schreef Captainp00face het volgende:
Hij had zijn ouders gebeld? Shit zeg, heftig voor hun ook.
Crimesite.nlquote:De schutter in Almelo was vooral heel erg jaloers. Gino P. (25) was zoon van een Italiaanse immigrant en een Duitse moeder en werd geboren in Almelo waar zijn vader een pizzeria dreef. Vanaf 1996 woonde hij met zijn gezin op Gran Canaria maar Gino kwam regelmatig in Nederland. In 2008 was hij begonnen op de Politieacademie en als leerling werkzaam in Amsterdam.
Hij was Ashana (18) tegen het lijf gelopen tijdens een vakantie op Curaçao. Het is maar een korte relatie geweest.
Het meisje was jonger. Uiteindelijk heeft zij mogelijk moeite gehad met het leeftijdsverschil en misschien met zijn jaloerse instelling.
Op Facebook heeft Ashana niet lang geleden haar status naar single veranderd. Nadat ze het uitmaakte zou Gino haar hebben gestalkt. Volgens De Telegraaf heeft Gino via Facebook zijn ex-geliefde meermalen had bedreigd. Volgens een collega had hij een keer geroepen: 'Als ik jou niet kan krijgen, krijgt niemand je'.
Een collega van Ashana zegt vandaag in het AD: 'Ashana was de laatste weken bang. Ze liet doorschemeren dat hij dreigde haar iets aan te doen en zelfmoord te plegen.' Ashana was leerlinge van het ROC Twente in Almelo. Ze was tweedejaars detailhandel op de afdeling BBL.
Kennelijk heeft Gino zijn oplopende frustratie, woede en zijn plannen goed verborgen weten te houden in zijn omgeving. Zijn Facebookpagina deelt hij alleen met vrienden. Volgens De Telegraaf heerst bij die vrienden verbijstering over de daad.
Het Openbaar Ministerie werkt aan een reconstructie van de moord. In de mobiele telefoon van Gino P. zijn ‘afscheidachtige’ berichten aan zijn moeder aangetroffen, zegt een officier van justitie volgens De Gelderlander. Vrijdag zijn al twee afscheidsbrieven bij de man thuis gevonden. Maar in deze boodschappen zou geen verklaring voor de daden zijn gegeven.
Gino lijkt zijn daad planmatig te hebben voorbereid. Hij stond een tijd bij het bloemenwinkeltje verderop in het winkelcentrum, gekleed in het zwart met een zwarte muts. Op zeker moment liep hij naar de sigarettenbalie, waar Ashana werkte. Hij heeft meerdere malen geschoten.
De moeder van het meisje werkte in de slagerij schuin tegenover de C1000.
Maandag zal de C1000-supermarkt weer open zijn. Dinsdagavond is er een stille tocht voor het meisje waar de deelnemers witte of rode rozen zullen meenemen.
Verbroken relatie? Eerder gewoon een zieke geest.quote:Op maandag 12 december 2011 19:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dan heeft ie er ook echt geen zin meer in gehad. In het zwart komen ook en nog even de ouders bellen. Wat een verbroken relatie teweeg kan brengen.
Ik denk dat mensen het ineens "voelen" als er iets in hun eigen straat/wijk/dorp gebeurt.quote:Op maandag 12 december 2011 19:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap niet eens waarom die mensen meelopen, ik vind het maar hypocriet. Je kent diegene niet, maar gaat wel verdrietig lopen doen in een stille tocht alsof diegene een goede vriend(in) was?
Ben ik het deels mee eens. Twee jaar geleden is een jonge jongen (19 volgens mij) uit mijn omgeving vermoord, wat ik zag was dat iedereen ineens een vriend van hem was en ze allemaal zo'n verdriet hadden. Terwijl ze bijvoorbeeld alleen maar kennissen waren, elkaar nooit spraken of elkaar alleen maar begroetten. Vreemd hoe dat gaat. Maar goed, ik denk wel dat dit mogelijk een steun voor haar ouders/familie kan zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 19:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Precies.quote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het mensen zijn die steun willen betuigen aan o.a. de familie, vrienden? Ik weet toevallig, dat de vader hoopt dat er veel mensen mee lopen. Dat alleen al zou al genoeg reden moeten zijn. Verder weet ik dat er heel veel collega's van de vader mee gaan lopen, en heel veel ex collega's. Dat is toch mooi in zo'n geval? Als o.a. de vader van het meisje het wil?
De vader van dat meisje heeft gezegd: 'ik hoop dat er heel veel mensen willen meelopen voor mijn dochtertje'.quote:Op maandag 12 december 2011 19:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |