abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103915074
quote:
Webber vindt straf voor Massa niet terecht

Mark Webber is het niet eens met de straf die Felipe Massa heeft gekregen voor het incident met Lewis Hamilton. Volgens de Australiër hadden beide coureurs evenveel schuld aan de botsing en had er geen straf uitgedeeld hoeven worden.

"De bocht waarin het gebeurde, is een behoorlijk snelle. We nemen hem in de vijfde versnelling en raken er nauwelijks de remmen aan. Het is heel moeilijk om daar iemand in te halen, maar Lewis kwam goed uit de vierde bocht, waardoor hij bij Felipe aan de binnenkant wist te komen. Lewis ging er vervolgens voor, terwijl Felipe niet van plan was om wijd te gaan. Lewis probeerde zich daarna nog terug te laten zakken, maar tevergeefs", schreef Webber in zijn column voor de BBC.

"Volgens mij hadden beide coureurs evenveel schuld aan het incident. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat er altijd een schuldige moet worden aangewezen. In dit geval vonden de stewards dat Felipe iets meer ruimte had kunnen geven aan Lewis en daarom kreeg hij een drive through-penalty. Goed, Felipe had misschien meer ruimte kunnen laten, maar in mijn ogen was het niet zo zwart-wit. Als iemand echt een stomme fout maakt, dan moet je een straf uitdelen, maar soms is het beter om het een race-incident te noemen en het daarbij te laten."
  donderdag 3 november 2011 @ 16:11:28 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103917943
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens, belangrijk stukje wat is "lost in translation" tov origineel

F1 is getting into a bit of a road-car culture with penalties. The attitude seems to be that someone must be to blame when there is an incident.

Hier link voor hele column Mark Webber
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')